kysymys lähetteen hankkimisesta
4 posters
kysymys lähetteen hankkimisesta
Heippa.
olen uusi täällä ja jonkin aikaa olen keskusteluita seurannut. Mietinnässä on lähetteen hakeminen mutta mistä se pk-seudulla kannattaisi hakea? tk:sta kun ei aikoja saa, työterveyshuoltoa ei tällä hetkellä ole koska olen hoitovapaalla.
alkaa vaan turhauttaa nämä painonvartija yritykset sekä vähähiilaridietit kun tuntuu että kaikki tulee korkojen kanssa takasin.
joten olisi kiva jos joku ennättäisi vastaamaan.
olen uusi täällä ja jonkin aikaa olen keskusteluita seurannut. Mietinnässä on lähetteen hakeminen mutta mistä se pk-seudulla kannattaisi hakea? tk:sta kun ei aikoja saa, työterveyshuoltoa ei tällä hetkellä ole koska olen hoitovapaalla.
alkaa vaan turhauttaa nämä painonvartija yritykset sekä vähähiilaridietit kun tuntuu että kaikki tulee korkojen kanssa takasin.
joten olisi kiva jos joku ennättäisi vastaamaan.
miimi- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 26.03.2011
Vs: kysymys lähetteen hankkimisesta
Mene Nabil Jaser:n vastaanotolle yksityisesti Mehiläiseen niin voit pyytää häneltä lähetettä leikkaukseen julkiselle puolelle. Nabil Jaser on leikkaava kirurgi Peijaksessa. Kävin hänen vastaanotollaan helmikuussa ja nyt minut leikataan jo toukokuussa 2.5.2011 Peijaksen sairaalassa.
Murree- Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 48
Registration date : 02.05.2009
Jos ei toi yksityispuoli nappaa, niin kokeile vaikka jutella neuvolan/ehkäisyneulan tms. terveydenhoitajan kanssa. Kyllä heidän ainakin pitäisi osata neuvoa mistä kautta pääsisi asiaa eteenpäin viemään.
Ja kyllä sä TK:hon pääset, on niillä olemassa aikarajat, minkä puitteissa on sulle aika annettava.
Tsemppiä ja kokeile kaikki mahdolliset, kyllä se jostain onnistuu
Ja kyllä sä TK:hon pääset, on niillä olemassa aikarajat, minkä puitteissa on sulle aika annettava.
Tsemppiä ja kokeile kaikki mahdolliset, kyllä se jostain onnistuu
Minni67- Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010
Voi kiitos ensimmäisestä vastauksesta sekä toisesta.
Lyhyesti..Yksityisellä käyn muutenkin (kun tk on tukossa eikä aikoja koskaan yleensä saa) joten sinne meno ei onneksi ole ongelma.
Murree...(meniköhän noin) onpas nopea aikataulu. mutta kiva niin. Mimmonen tuo N.Jaser on lääkärinä? tarviko kovasti perustella minkä vuoksi haluat leikkauksen?
Minnie67..Kysyin tk:sta lääkäriaikaa ajokorttitodistusta varten..ajat menee kuukauden päähän. mutta taidan lähteä tälle yksityiselle tielle..etenkin kun ei oo hajuakaan miten tk:n lääkärit asiaan suhtautuu.
Kiitokset teille Mimmit. =)
Lyhyesti..Yksityisellä käyn muutenkin (kun tk on tukossa eikä aikoja koskaan yleensä saa) joten sinne meno ei onneksi ole ongelma.
Murree...(meniköhän noin) onpas nopea aikataulu. mutta kiva niin. Mimmonen tuo N.Jaser on lääkärinä? tarviko kovasti perustella minkä vuoksi haluat leikkauksen?
Minnie67..Kysyin tk:sta lääkäriaikaa ajokorttitodistusta varten..ajat menee kuukauden päähän. mutta taidan lähteä tälle yksityiselle tielle..etenkin kun ei oo hajuakaan miten tk:n lääkärit asiaan suhtautuu.
Kiitokset teille Mimmit. =)
miimi- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 26.03.2011
Mulla tosiaan meni nyt noin, mutta mulla on taustaa aiemmasta .. olen ollut jo kaksi kertaa aiemmin ENE:llä 2005 pudotin 17kg ja 2007-2008 pudotin 37kg alle vuodessa tuolla samalla ENE-paastolla Meilahden laihdutuspolilla ja heidän valvonnassaan. Ekan kerran sain lähetteen leikkaukseen syksyllä 2003 Mikkelistä , mutta heti pian sen jälkeen muutin takaisin Helsinkiin ja jouduin aloittamaan prosessin alusta ja tässä välissä olen ollut poissa noista kuvioista kun tosiaan tippui se 37kg kolme vuotta sitten.
Nyt sain joulukuussa omalta lääkäriltä uuden lähetteen leikkausta varten sisätautilääkärille Jorviin ja tuo sisätautilääkäri oli kohdallani leikkausta vastaan ja hän olisi laittanut minut uudestaan paastoamalla tipputtamaan sen 40kg , mutta laittoi minusta kuitenkin lähetteen Meilahteen leikkaustyöryhmälle jotta he saisivat päättää leikkauksestani. Sitten olin sähköposti yhteydessä kahteen kirurgiin Nabil Jaseriin ja Marja Leivoseen sekä Meilahden sisätautilääkäriin Timo Saneen. Jonka jälkeen menin tapaamaan Jaser Nabil:a Mehiläiseen ja kysymään puoltoa häneltä..
Ja sain sen puollon nyt helmikuussa ja maaliskuun alussa muutin Helsingin puolelle ja sitten 10.3 sain tietää leikkauspäätöksestäni ja 11.3 tapasin jo kirurgin Peijaksessa. Tosin minulla oli kaikki muut tutkimukset tehty jo leikkauksen osalta paitsi gastroskopia ja siinäkin kävin nyt toissa viikolla joten sekin on nyt tehty.
Sulla pitää olla kaikki valmiiksi mietittynä PAPERILLA kun menet tapaamaan Jaseria niin se auttaa sua huomattavasti:
Esim.
Miksi haluat leikkaukseen?
Mitkä ovat sairautesi ja miten ne vaikuttavat terveyteesi?
Mikä on ollut suurin painoindeksisi?
Sukurasitteesi ja mitä sairauksia on ollut suvussa jne?
Nyt sain joulukuussa omalta lääkäriltä uuden lähetteen leikkausta varten sisätautilääkärille Jorviin ja tuo sisätautilääkäri oli kohdallani leikkausta vastaan ja hän olisi laittanut minut uudestaan paastoamalla tipputtamaan sen 40kg , mutta laittoi minusta kuitenkin lähetteen Meilahteen leikkaustyöryhmälle jotta he saisivat päättää leikkauksestani. Sitten olin sähköposti yhteydessä kahteen kirurgiin Nabil Jaseriin ja Marja Leivoseen sekä Meilahden sisätautilääkäriin Timo Saneen. Jonka jälkeen menin tapaamaan Jaser Nabil:a Mehiläiseen ja kysymään puoltoa häneltä..
Ja sain sen puollon nyt helmikuussa ja maaliskuun alussa muutin Helsingin puolelle ja sitten 10.3 sain tietää leikkauspäätöksestäni ja 11.3 tapasin jo kirurgin Peijaksessa. Tosin minulla oli kaikki muut tutkimukset tehty jo leikkauksen osalta paitsi gastroskopia ja siinäkin kävin nyt toissa viikolla joten sekin on nyt tehty.
Sulla pitää olla kaikki valmiiksi mietittynä PAPERILLA kun menet tapaamaan Jaseria niin se auttaa sua huomattavasti:
Esim.
Miksi haluat leikkaukseen?
Mitkä ovat sairautesi ja miten ne vaikuttavat terveyteesi?
Mikä on ollut suurin painoindeksisi?
Sukurasitteesi ja mitä sairauksia on ollut suvussa jne?
Viimeinen muokkaaja, Murree pvm La Maalis 26, 2011 7:37 pm, muokattu 2 kertaa
Murree- Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 48
Registration date : 02.05.2009
Varmasti tie on nopeampi yksityisen kautta. Itsellä lähete 10/2010, labrat, ravitsemusterapeutti ja sis.lääkäri 02/2011, nyt gastroaikaa odottelen, joka ennen toukokuun puolta väliä ja sitten leikkuu.
Omaan aikatauluun olen ollut kyllä ihan tyytyväinen, koska kyseessä on kuitenkin leikkaus, joka muuttaa loppuelämän, tavalla tai toisella, niin tässä odotellessa on aikaa mietiskellä asioita, niin negatiivisia kuin positiivisiakin En pidä tuota alle vuoden pääsyä lähetteestä leikkaukseen ollenkaan pahana.
Tsemppiä jatkoon ja muisthan kertoilla täällä kokemuksista ja fiiliksistä muillekin ja tietysti kysellä kaikkea maan ja taivaan väliltä mikä mieltä painaa.
Omaan aikatauluun olen ollut kyllä ihan tyytyväinen, koska kyseessä on kuitenkin leikkaus, joka muuttaa loppuelämän, tavalla tai toisella, niin tässä odotellessa on aikaa mietiskellä asioita, niin negatiivisia kuin positiivisiakin En pidä tuota alle vuoden pääsyä lähetteestä leikkaukseen ollenkaan pahana.
Tsemppiä jatkoon ja muisthan kertoilla täällä kokemuksista ja fiiliksistä muillekin ja tietysti kysellä kaikkea maan ja taivaan väliltä mikä mieltä painaa.
Minni67- Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010
Julkisella puolella ei pääse leikkaukseen ainakaan PK-seudulla ilman näyttöä ENE-ryhmätodistusta, ja se pitää olla julkisen terveydenhuollon valvoma systeemi. Jos ei tällaista taustaa ole voi valmistautua siihen ENE-ryhmään ja ainakin vuoden odotukseen leikkauksen suhteen.
Nappe on hätäinen Jordanialaistaustainen lääkäri jolle ei tarvitse perustella mitään jos julkisen puolen edellytykset täyttyy, siis BMI 45 ilman liitännäissairauskia ja onko se nyt sitten 36 sairauksien kanssa. Jos ei noi täyty et saa lähetettä keneltäkään.
Yksityiselle pääsee leikkuuseen varmaan parin kuukauden sisään kun on vähintään BMI 36 ja lataa kymppitonnin tiskiin.
Nappe on hätäinen Jordanialaistaustainen lääkäri jolle ei tarvitse perustella mitään jos julkisen puolen edellytykset täyttyy, siis BMI 45 ilman liitännäissairauskia ja onko se nyt sitten 36 sairauksien kanssa. Jos ei noi täyty et saa lähetettä keneltäkään.
Yksityiselle pääsee leikkuuseen varmaan parin kuukauden sisään kun on vähintään BMI 36 ja lataa kymppitonnin tiskiin.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa