Puolitoista kuukautta leikkausesta...hyvin menee.
+10
Sandra
anne.heide
Tallu
Maryannele08
Megamisu
hansu
Sun
MRA123
Elämä edessä
Rovatar
14 posters
Puolitoista kuukautta leikkausesta...hyvin menee.
Pari viikkoa kulunut ja ei ole ehtinyt paljon tänne.
Nyt on 1,5 kk leikkauksesta ja olen olotilaani todella tyytyväinen.
Paino putoaa,ruoan kanssa ei ongelmia kun osaa annnostella ja valita.
Ihmiset jo huomauttelevat että "oletpa laihtunut ","olet aivan erinäköinenja nuorempi" tyyliin.
Tämä saa sydämen ilosta hypähtämään.
Enään en paljon stressaa ruoan kanssa.Syön sitä mikä tuntuu hyvältä ja valitsen tietnkin
mahdollisimman vähärasvaista mutta myös välillä jotain hyvääkin sillä kohtuudella että ei pääse
tulemaan pahoinvoivaksi.
Olen välttynyt pahimmilta dumpengeilta...jos oikeastaan niitä ole edes tullut.
Nesteet menee alas helposti.Isoinkin kulauksin.Tietenkin piimä hitaammin.Maito on harmikseni jäänyt pois.Se
maistuu kauhean sokeriselle,vaikka rasvatonta olen aina juonut.Nyt tilalle tullut piimä.Se on ihanaa.
Ja ennen taas en piimää juonut oikeastaan ollenkaan.
Kahvipullat ovat jääneet keksiin pariin tai sitten hyvin sokerittomaan peruspullaan.Mieli ei tee minkaalaista imelämpää leivonnaista.Jäätelöä en ole maistanutkaan.Entisenä "litra kerralla tyyliin" se on jännä että ei tee mieli enään.
Samoin karkit.Maistan kyllä kaikkea mutta se on 1 pala suklaata pari-kolme kertaa viikko,joku hedelmäkarkki.
Mutta en varta vasten osta kyllä niitä kotiin.
Grilliruoat ovat poissa,ei mitään himoa niihin.Eikä muutekaan rasvaiset,paistetut.
Mikään ei töki.Ruoka menee liiankin helposti alas.Ei tarvi niinkauheesti edes jauhata suussa.
Vaalea leipä saa aikaan pahoinvoinnin ja siksi jätin pois kokonaan.Jugorttia vain muutama lusikka.Sitten alkaa etomaan jos ylittää tuon määrään.Nämä ovat kaksi pahinta jotka aiheuttavat pahoinvointia.
Muut syömäni ruoat ei.
Kohta aloitan kävelyn.Nyt alkaa tuntua siltä että on aika aloittaa liikkuminen.
Eilen aloitin käynnit solariumissa.Leikkaava lääkäri suositteli että kun on täällä pohjoisessa varsinkin niin olisi pari kolme solarium kuuria hyvä ottaa vuodessa jos ei ulkomailla viikkoja oleskele.
Eli tosi tyytyväinen.
Nyt on 1,5 kk leikkauksesta ja olen olotilaani todella tyytyväinen.
Paino putoaa,ruoan kanssa ei ongelmia kun osaa annnostella ja valita.
Ihmiset jo huomauttelevat että "oletpa laihtunut ","olet aivan erinäköinenja nuorempi" tyyliin.
Tämä saa sydämen ilosta hypähtämään.
Enään en paljon stressaa ruoan kanssa.Syön sitä mikä tuntuu hyvältä ja valitsen tietnkin
mahdollisimman vähärasvaista mutta myös välillä jotain hyvääkin sillä kohtuudella että ei pääse
tulemaan pahoinvoivaksi.
Olen välttynyt pahimmilta dumpengeilta...jos oikeastaan niitä ole edes tullut.
Nesteet menee alas helposti.Isoinkin kulauksin.Tietenkin piimä hitaammin.Maito on harmikseni jäänyt pois.Se
maistuu kauhean sokeriselle,vaikka rasvatonta olen aina juonut.Nyt tilalle tullut piimä.Se on ihanaa.
Ja ennen taas en piimää juonut oikeastaan ollenkaan.
Kahvipullat ovat jääneet keksiin pariin tai sitten hyvin sokerittomaan peruspullaan.Mieli ei tee minkaalaista imelämpää leivonnaista.Jäätelöä en ole maistanutkaan.Entisenä "litra kerralla tyyliin" se on jännä että ei tee mieli enään.
Samoin karkit.Maistan kyllä kaikkea mutta se on 1 pala suklaata pari-kolme kertaa viikko,joku hedelmäkarkki.
Mutta en varta vasten osta kyllä niitä kotiin.
Grilliruoat ovat poissa,ei mitään himoa niihin.Eikä muutekaan rasvaiset,paistetut.
Mikään ei töki.Ruoka menee liiankin helposti alas.Ei tarvi niinkauheesti edes jauhata suussa.
Vaalea leipä saa aikaan pahoinvoinnin ja siksi jätin pois kokonaan.Jugorttia vain muutama lusikka.Sitten alkaa etomaan jos ylittää tuon määrään.Nämä ovat kaksi pahinta jotka aiheuttavat pahoinvointia.
Muut syömäni ruoat ei.
Kohta aloitan kävelyn.Nyt alkaa tuntua siltä että on aika aloittaa liikkuminen.
Eilen aloitin käynnit solariumissa.Leikkaava lääkäri suositteli että kun on täällä pohjoisessa varsinkin niin olisi pari kolme solarium kuuria hyvä ottaa vuodessa jos ei ulkomailla viikkoja oleskele.
Eli tosi tyytyväinen.
Rovatar- Viestien lukumäärä : 314
Registration date : 05.12.2009
Vs: Puolitoista kuukautta leikkausesta...hyvin menee.
Hienoa Rovatar!
Perässä tullaan!
Perässä tullaan!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Upeeta kuulla Rovatar!
Mikähän siinä jogurtissa oikein on, mulla on vähän sama juttu kuin sulla, vieläkin (leikkauksesta kohta 6kk) pitää sitä syödä tosi hitaasti, saan kyllä 150g purkin menemään mutta aikaa se ottaa, muut eväät tuntuu menevän ihan tosta noin vain alas....
Mikähän siinä jogurtissa oikein on, mulla on vähän sama juttu kuin sulla, vieläkin (leikkauksesta kohta 6kk) pitää sitä syödä tosi hitaasti, saan kyllä 150g purkin menemään mutta aikaa se ottaa, muut eväät tuntuu menevän ihan tosta noin vain alas....
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Syöttekö te makeutettuja jugurtteja vai maustamattomia? Olisiko siinä makeudessa se syy, jos maustettuja syötte?
Rovatar, minusta tuntuu, että ihan juuri olit leikkaukseen menossa, mutta niin se aika rientää. Hienoa kuulla, että kaikki on mennyt noin hyvin ja virtaa alkaa olla jo liikuntaakin ajattelemaan. Täältä madellaan perässä sitten!
Rovatar, minusta tuntuu, että ihan juuri olit leikkaukseen menossa, mutta niin se aika rientää. Hienoa kuulla, että kaikki on mennyt noin hyvin ja virtaa alkaa olla jo liikuntaakin ajattelemaan. Täältä madellaan perässä sitten!
Sun- Viestien lukumäärä : 158
Registration date : 31.01.2011
Minulla ainakin se sokerin määrä tyssää syömisen jugurtin kanssa. Muutama lusikallinen menee normijugurttia, sitten ei enää pysty syömään. Ei vain tee mieli ja alasnielaiseminen tuntuu työläältä.
Lisäänkin nykyään maitorahkaa puolet jugurttiin ja hedelmiä paloina lisäksi. Silloin liika makeus häviää. Ja saatujen proteiinien määrä nousee maitorahkan myötä.
Lisäänkin nykyään maitorahkaa puolet jugurttiin ja hedelmiä paloina lisäksi. Silloin liika makeus häviää. Ja saatujen proteiinien määrä nousee maitorahkan myötä.
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Minulla saman tekee rasvaton ja vähäsokerinen kuin "tavallinen"sokerinen/rasvanen jugortti.
Menee vajaa desi ja sitten hidastuu.Ja pahoinvoivaksi tulee jos syö yhteen putkeen.Pitää pitää taukoa.
Menee vajaa desi ja sitten hidastuu.Ja pahoinvoivaksi tulee jos syö yhteen putkeen.Pitää pitää taukoa.
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Olipas jännä lukea tuosta äklö-olosta.
Muthan leikattiin samana pv kun Rovatar ja kaikki menee alas.
Mutta, juurikin jugurtti tai rahkat, oli sokerilla tahi ei, saa muutaman lusikallisen jälkeen aikaiseksi pahan olon.
Suklaakaan ei sitä tee.
Pakko lisätä ettei tuota suklaata tule syötyä juuri ollenkaan, mutta onpahan tullu muutaman kerran maistettua jolloin ei ole mitään olotiloja ilmaantunut.
Muthan leikattiin samana pv kun Rovatar ja kaikki menee alas.
Mutta, juurikin jugurtti tai rahkat, oli sokerilla tahi ei, saa muutaman lusikallisen jälkeen aikaiseksi pahan olon.
Suklaakaan ei sitä tee.
Pakko lisätä ettei tuota suklaata tule syötyä juuri ollenkaan, mutta onpahan tullu muutaman kerran maistettua jolloin ei ole mitään olotiloja ilmaantunut.
Viimeinen muokkaaja, Megamisu pvm La Maalis 26, 2011 3:29 pm, muokattu 1 kertaa
Megamisu- Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 23.11.2010
Minulla ei töki mikään. Ei jugurtit - ei mikään. Suklaata, pullaa ja karkkeja en tosin ole edes halunnut maistaa. Aamuisin ensimmäiseksi on vaikeuksia saada edes vettä menemään. Mutta sitten alkaa sujumaan kun vähän hitaasti hörpiskelee. Painoa menee alas noin kilon viikkovauhtia. Olen tyytyväinen.
Maryannele08- Viestien lukumäärä : 38
Registration date : 30.12.2009
Ei mullakaan oikeastaan töki mikään. Piimä, jugurtti ja rahka helpottaa olon, jos on tullut vetäistyä leipää liian nopeasti. Sekä vaalea että ruisleipä on tehnyt huonon olon, mutt näkkäri on nykyisin in. En ole syönyt itseäni ähkyyn kokeillakseni miltä dumping-oire tuntuu. Suklaa menee, karkit menee, mutta muutaman palan jälkeen ei tee edes mieli enempää. Epäilenkin, että onko GBP:n tilalle tehty lobotomia Vettä sais mennä edelleenkin enemmänkin, mutta olen teetä yrittänyt vetää, kun se menee paremmin alas. Sallisin itselleni pienen herkun joka päivä mutta ei edes tee mieli. Olen erittäin tyytyväinen olooni. Paino ei hirveän nopeasti tipu, mutta jospa nuo "roikot" seurais paremmin perässä
Tallu- Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 25.02.2011
Hienoa Rovatar,näytätkin tosi hyvältä!
anne.heide- Viestien lukumäärä : 177
Registration date : 27.12.2010
Hienoa, hyvältä kuulostaa Rovatar. Minulla nyt 2 viikkoa leikkauksesta ja hyvin menee myös. Ruisleipää en ole vielä kokeillut syödä, vaaleaa vähän. Karkkia ole maistellut pieniä määriä, samoin jäätelöä. Entiseen verrattuna määrät hyvin minimaallisia eikä tietenkään jokapäiväistä. Mitä tahansa jos syön suupalankaan "liikaa" tulee huono olo ja vatsaa vääntelee. Enimmäkseen ruokavalio koostuu keitoista, soseista, rahkasta ja jugurtista sekä piimästä. Itse tehosekoittimella tehty smoothie on herkkua!
Veden juomisen kanssa pitää olla tosi tarkkana, että tulee juotua tarpeeksi. Mutta janottaa lähes koko ajan, joten kyllä se mielessä pysyy.
Liikkumisen tai siis kävelyn olen aloittanut heti kotiin päästyä. Nopeasti voimat ovatkin palautuneet. Useana päivänä olen tehnyt 4-5 km lenkkejä suht rauhalliseen tahtiin. Mikäs ulkoillessa, kun hyvin jaksaa ja säät ovat olleet upeita, aurinkoisia. Koenkin olevani kevätlomalla!
Eilen aloitin uimista hyvin rauhallisesti. Pian pääsen varmaan vesijuoksemaankin. Vielä ihan ei huvita herkästi turpoilevan vatsan ympärille vesijuoksuvyötä kiristellä. Ja onhan haavoissakin arvet vielä tuoreet, vaikka haavat tosin ovat parantumassa ja kiinni jo.
Veden juomisen kanssa pitää olla tosi tarkkana, että tulee juotua tarpeeksi. Mutta janottaa lähes koko ajan, joten kyllä se mielessä pysyy.
Liikkumisen tai siis kävelyn olen aloittanut heti kotiin päästyä. Nopeasti voimat ovatkin palautuneet. Useana päivänä olen tehnyt 4-5 km lenkkejä suht rauhalliseen tahtiin. Mikäs ulkoillessa, kun hyvin jaksaa ja säät ovat olleet upeita, aurinkoisia. Koenkin olevani kevätlomalla!
Eilen aloitin uimista hyvin rauhallisesti. Pian pääsen varmaan vesijuoksemaankin. Vielä ihan ei huvita herkästi turpoilevan vatsan ympärille vesijuoksuvyötä kiristellä. Ja onhan haavoissakin arvet vielä tuoreet, vaikka haavat tosin ovat parantumassa ja kiinni jo.
Sandra- Viestien lukumäärä : 23
Registration date : 10.08.2009
Loistojuttu Rovatar
Ettei sittenkin ollut kauneusleikkaus
Ettei sittenkin ollut kauneusleikkaus
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Olipa taas kiva huomata ettei ole yksin "ongelmineen" mulla sama juttu ettei rasvaton maito enään mene alas on vaan niin makeeta! joten siirryin piimään. Samaten pehmeät leivät ei mene tulee "vaahtona" ylös. Joten hapankorppu olen syönyt. Niin ja paino putoo hi-taas-ti! Hyvää kevättä!
Niinuli- Viestien lukumäärä : 81
Registration date : 28.10.2010
Hienoa Rovatar, sinullahan menee jo mukavasti!
Kiinnostaisi kuulla tarkemmin, miksi solarium-kuuri määrättiin? Meidät on molemmat leikattu Oysissa, ja "pimeässä pohjolassa" molemmat asutaan, mutta mulle ei solariumista puhuttu mitään enkä oo ennenkään asiaan törmännyt millään palstalla. Onko tuollaiset kuurit kalliita? Montako kertaa käyt?
Kiinnostaisi kuulla tarkemmin, miksi solarium-kuuri määrättiin? Meidät on molemmat leikattu Oysissa, ja "pimeässä pohjolassa" molemmat asutaan, mutta mulle ei solariumista puhuttu mitään enkä oo ennenkään asiaan törmännyt millään palstalla. Onko tuollaiset kuurit kalliita? Montako kertaa käyt?
joku80- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008
Joo niin on molemmat meidät Oulussa.
Leikkaava lääkäri sanoi seuraavana päivänä että nyt kun kaikki vitamiinit ym imeytyvät erilailla niin suositteli solariumia d-vitamiinin imeytymisen takia.Kuulemma paremmin imeytyy.Ja luin tuolta aivan solarium sanalla googlettamalla niin siellä sanottiin samaa.
Lääkäri sanoi että jos ei käy aurinkoa ottamassa pariin kertaan vuodessa ulkomailla niin sitten tällä korvata.
En minäkään ole ennen kuullut.Ja en tiedä onko kenelle muille samaa sanottu.
Tuo solarium maksaa 0,40 s minuutti.Ainakin itsepalvelussa.En tiedä mitä sitten jossain uimahallissa tai kuntosalilla maksaa.
Olen käynyt itsepalvelusaolariumissa nyt muutaman kerran ...eka kerralla 5min..sitten 8min. ja nyt otan sen 15 min.
Annettiinko sinulle joku80 vitamiinipiikki????
Kun ne ei enään ainakaan Oulusta sellaista suositusta.
Kun kysyin että eikös se kuulu 3kk välein niin lääkäri sanoi että ei enään ollenkaan anneta automaattisesti jos ei sitten myöhemmin kokeissa tule esille sen puutos.
Eli kaippa ne lääkärit on viisaampia =0
Leikkaava lääkäri sanoi seuraavana päivänä että nyt kun kaikki vitamiinit ym imeytyvät erilailla niin suositteli solariumia d-vitamiinin imeytymisen takia.Kuulemma paremmin imeytyy.Ja luin tuolta aivan solarium sanalla googlettamalla niin siellä sanottiin samaa.
Lääkäri sanoi että jos ei käy aurinkoa ottamassa pariin kertaan vuodessa ulkomailla niin sitten tällä korvata.
En minäkään ole ennen kuullut.Ja en tiedä onko kenelle muille samaa sanottu.
Tuo solarium maksaa 0,40 s minuutti.Ainakin itsepalvelussa.En tiedä mitä sitten jossain uimahallissa tai kuntosalilla maksaa.
Olen käynyt itsepalvelusaolariumissa nyt muutaman kerran ...eka kerralla 5min..sitten 8min. ja nyt otan sen 15 min.
Annettiinko sinulle joku80 vitamiinipiikki????
Kun ne ei enään ainakaan Oulusta sellaista suositusta.
Kun kysyin että eikös se kuulu 3kk välein niin lääkäri sanoi että ei enään ollenkaan anneta automaattisesti jos ei sitten myöhemmin kokeissa tule esille sen puutos.
Eli kaippa ne lääkärit on viisaampia =0
Kiitos tiedosta! Pitääpä alkaa ottaa selvää noista hinnoista sun muista. Eipä oo meikäläinen vielä tähän ikään mennessä päässyt etelän aurinkoon...
Ei mullekaan ole annettu piikkejä. Juuri kävin puolivuotis-tarkastuksessa ja kaikki veriarvot paitsi kalium-arvo olivat loistavia, osa jopa ihanteellisia kuten tuo d-vitamiini. No voi kuulemma olla entisiäkin varastoja, joten seuraavat käynnit kertoo enempi miten imeytyminen ja ravintojutut mun kohdalla menee.
Ei mullekaan ole annettu piikkejä. Juuri kävin puolivuotis-tarkastuksessa ja kaikki veriarvot paitsi kalium-arvo olivat loistavia, osa jopa ihanteellisia kuten tuo d-vitamiini. No voi kuulemma olla entisiäkin varastoja, joten seuraavat käynnit kertoo enempi miten imeytyminen ja ravintojutut mun kohdalla menee.
joku80- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008
Onnittelut Rovatar kun kaikki on sujunut hyvin.
marjatta- Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 16.10.2010
Similar topics
» Tuntemuksia iltaa ennen...
» hyvin menee pillereiden kanssa!!!!
» Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.
» 10 kuukautta leikkurista ja -30 kg!
» hyvin menee pillereiden kanssa!!!!
» Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.
» 10 kuukautta leikkurista ja -30 kg!
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa