10 kuukautta leikkurista ja -30 kg!
+8
hansu
maija411
Lyltsy
Massiivi
Krisu75
Rosmariini
suski76
Elämä edessä
12 posters
10 kuukautta leikkurista ja -30 kg!
Jee!
Vapise satanen, selätän sinut hitaasti mutta varmasti!!!
Vapise satanen, selätän sinut hitaasti mutta varmasti!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Vs: 10 kuukautta leikkurista ja -30 kg!
Onnea..itsellä sitä ei ole Nyt on mennyt kolme viikkoa leikkuusta ja kaduttaa valtavasti. Ruokaa en saaalas, kun kaikki tuntuvat jäävän tohon rintojen väliin...lusikallinen menee ja sitten ei enää enempää. Ekalla viikolla putosi painoa 3 kg, mutta nyt kahden viikon saldo plussaa 500 g.
Isot juhlatkin meni eilen pipariksi, kun en saanut mitään alas, en edes nestettä vaan oksensin koko ajan ja jouduin lehtemään kotiin
Isot juhlatkin meni eilen pipariksi, kun en saanut mitään alas, en edes nestettä vaan oksensin koko ajan ja jouduin lehtemään kotiin
suski76- Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 48
Registration date : 04.10.2011
Hienoa, Elämä edessä!
Oot idolini! Ja upee on kuvasikin. Oot muuttunut paljon. Onks siul jossain ennen ja jälkeen kuvia?
Oot idolini! Ja upee on kuvasikin. Oot muuttunut paljon. Onks siul jossain ennen ja jälkeen kuvia?
Rosmariini- Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 16.02.2011
Suski76: Mulla on ollu samaa vaivaa että tuntuu että ruoka jää jumiin. Ite oon huomannu että sen aiheuttaa kun ajatuksissani laitan hieman liian nopeasti ruokaa menemään suuhun, ei maha pysy mukana. Tai sit toinen vaihtoehto on että liian suuria paloja yritän nielaista. Sulla voi olla esim. kuroutuma, joka voi tulla leikkauksen jälkeen. Mulla todettiin mahahaava kun alkoi kovasti oireilemaan kivulla. Jos vaiva ei ala menemään ohi, niin neuvon ottamaan pikaisesti yhteyttä leikanneeseen sairaalaan tai sitten oman tk:n kautta pyytämään päivystyslähetettä tarkempiin tutkimuksiin. Mulla ensin tk:ssa arveltiin kivun johtuvan tuosta"kuroutumisesta" mutta syy selvisi gastrossa. Eihän se mukavaa oo ku joutuu jälleen nielemään letkua, mutta apu tuli heti kun saivat tehdä toimenpiteen suoraa mahalaukkuun.
Mullakin meni ekan viikon aikana 4 kg ja nyt sitten on hidastanut tahtia.(leikattu tammikuulla) Välillä saattaa olla 2-3 viikkoa samassa ja sitten humpsahtaa 3-5 kg kerralla! Älä ole painon putoamisesta huolissasi, se menee omalla painollaan jokaisella. Oletko muistanut juoda tarpeeksi?? VAikeaa se on kun koko ajan saa olla litkimässä, mutta pidä koko ajan pullo mukana niin siitä on helppo ottaa joka välissä ja siinä pystyy kontrolloimaan myös sen että kuinka paljon on saanut juotua.
Elämä edessä: Sulla todella hieno pudotus jo saavutettuna!!! Itellä on kaikkiaan mennyt reilussa parissa vuodessa nyt n 40 kg ja leikkauksen jälkeen(tammikuusta) sellainen 12kg.
Mullakin meni ekan viikon aikana 4 kg ja nyt sitten on hidastanut tahtia.(leikattu tammikuulla) Välillä saattaa olla 2-3 viikkoa samassa ja sitten humpsahtaa 3-5 kg kerralla! Älä ole painon putoamisesta huolissasi, se menee omalla painollaan jokaisella. Oletko muistanut juoda tarpeeksi?? VAikeaa se on kun koko ajan saa olla litkimässä, mutta pidä koko ajan pullo mukana niin siitä on helppo ottaa joka välissä ja siinä pystyy kontrolloimaan myös sen että kuinka paljon on saanut juotua.
Elämä edessä: Sulla todella hieno pudotus jo saavutettuna!!! Itellä on kaikkiaan mennyt reilussa parissa vuodessa nyt n 40 kg ja leikkauksen jälkeen(tammikuusta) sellainen 12kg.
Krisu75- Viestien lukumäärä : 121
Registration date : 25.11.2010
Satanen on minunkin tähtäimessä mutta ensin täytyy selättää 110
Massiivi- Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012
Suski, eikö sulla alkuun mennyt ruoka ihan hyvin? Oletko syönyt 6-8 kertaa päivässä ja juonut riittävästi väleissä?
Välttämättä pitäisi saada se 1.5 litraa juotua mieluiten vettä päivässä, esim. kahvia ei kannata tuohon laskea mukaan, muuten voi tulla nestevajausta ja se tekee tosi huonon ja heikon olon sitten jatkuvasti.
Yleensä painon putoamisen pysähtyminen viittaa liian vähäiseen syömiseen ja juomiseen.
Jos ei olo ala helpottaa, hakeudu lääkäriin pikaisesti.
Välttämättä pitäisi saada se 1.5 litraa juotua mieluiten vettä päivässä, esim. kahvia ei kannata tuohon laskea mukaan, muuten voi tulla nestevajausta ja se tekee tosi huonon ja heikon olon sitten jatkuvasti.
Yleensä painon putoamisen pysähtyminen viittaa liian vähäiseen syömiseen ja juomiseen.
Jos ei olo ala helpottaa, hakeudu lääkäriin pikaisesti.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Samoin toistan että lääkäriin jos ei mene ruokaa alas.
Itse noudatin leikatun neuvoa ja söin väkisin alussa sen muutaman teelusikallisen kerrallaan. Väliajat join eli kokoajan oli jotain menossa alas suusta. Vaikka kuinka paha olo tuli alkuun ja ähky niin nyt menee jo ihan hyviä annoksia eli ruuasta riippuen 1½ -2dl kerrallaan. paino putoaa hitaasti mutta varmasti sillä en voi liikkua.
Ja tosta ruuan juuttumisesta rintojen väliin on mullakin kokemusta. Toiset ruuat juuttuu toiset ei. Eli ne ruuat jotka juuttuu jää jatkossa oottaa joskos sopis myöhemmin paremmin tai sit ei. Osaks se johtuu mulla että ruoka ei sovi. Mutta sit myös oon tuolla toisaallakin sanonut, että mun pää ei viel oo ihan mukana tässä vatsan uudessa olemuksessa ja syön ja juon liian nopeesti jolloin huomaan ruuan juuttuneen rinnuksiin. Siihen auttaa ku "loikin" hetken kepeilläni edestaksin.
Tsemppiä mitä sit teetkin. mutta suosittelisin kyllä lääkärillä käyntiä. Varmuus on aina parempi ku epävarmuus.
Itse noudatin leikatun neuvoa ja söin väkisin alussa sen muutaman teelusikallisen kerrallaan. Väliajat join eli kokoajan oli jotain menossa alas suusta. Vaikka kuinka paha olo tuli alkuun ja ähky niin nyt menee jo ihan hyviä annoksia eli ruuasta riippuen 1½ -2dl kerrallaan. paino putoaa hitaasti mutta varmasti sillä en voi liikkua.
Ja tosta ruuan juuttumisesta rintojen väliin on mullakin kokemusta. Toiset ruuat juuttuu toiset ei. Eli ne ruuat jotka juuttuu jää jatkossa oottaa joskos sopis myöhemmin paremmin tai sit ei. Osaks se johtuu mulla että ruoka ei sovi. Mutta sit myös oon tuolla toisaallakin sanonut, että mun pää ei viel oo ihan mukana tässä vatsan uudessa olemuksessa ja syön ja juon liian nopeesti jolloin huomaan ruuan juuttuneen rinnuksiin. Siihen auttaa ku "loikin" hetken kepeilläni edestaksin.
Tsemppiä mitä sit teetkin. mutta suosittelisin kyllä lääkärillä käyntiä. Varmuus on aina parempi ku epävarmuus.
maija411- Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011
Kiitos kaikille tsemppauksesta!
Rosmariini= On ihanaa olla idolisi!! Kiitos kehuista! En kuitenkaan laita tänne avoimelle palstalle ennen ja jälkeen kuviani. Olen laittanut niitä Lilen palstalle, joka on turvallisempi! Tulokee sinne kaekki!!!!
Suski= ota yhteyttä leikanneeseen sairaalaan!! Minullakin alussa ruoka jäi joskus kurkkuun kiinni, jos en pureskellut kunnolla. Vieläkin kana aiheuttaa samaa, mutta puristava tunne on nykyään alempana, lähempänä pikkumahaa.
Minä en ole tietoinen painoni nousuista, enkä jumituksista. Käyn punnituksissa niin harvakseltaan, että muutos on aina laskusuuntainen! Säästyn näin hermoilemiselta-- tämä sopii minulle!
Naamani on valahtanut alas! Kaisa 8v. sanoi eilen, että mummi, sinullahan on 2 leukaa. Ja Elli 2v. pyysi saada tarkastella silmänalusiani. Kiinnitin tarkkailijan huomion muualle, kun en halunnut kuulla huomiota/tuomiota muuttuneesta ulkonäöstäni....
Nooh, muutos on joka tapauksessa positiivinen! Hyvää kevättä kaikille!!
Rosmariini= On ihanaa olla idolisi!! Kiitos kehuista! En kuitenkaan laita tänne avoimelle palstalle ennen ja jälkeen kuviani. Olen laittanut niitä Lilen palstalle, joka on turvallisempi! Tulokee sinne kaekki!!!!
Suski= ota yhteyttä leikanneeseen sairaalaan!! Minullakin alussa ruoka jäi joskus kurkkuun kiinni, jos en pureskellut kunnolla. Vieläkin kana aiheuttaa samaa, mutta puristava tunne on nykyään alempana, lähempänä pikkumahaa.
Minä en ole tietoinen painoni nousuista, enkä jumituksista. Käyn punnituksissa niin harvakseltaan, että muutos on aina laskusuuntainen! Säästyn näin hermoilemiselta-- tämä sopii minulle!
Naamani on valahtanut alas! Kaisa 8v. sanoi eilen, että mummi, sinullahan on 2 leukaa. Ja Elli 2v. pyysi saada tarkastella silmänalusiani. Kiinnitin tarkkailijan huomion muualle, kun en halunnut kuulla huomiota/tuomiota muuttuneesta ulkonäöstäni....
Nooh, muutos on joka tapauksessa positiivinen! Hyvää kevättä kaikille!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Hyvinhän tuo homma näyttää sinulla etenevän. Satasen alittaminen alkaa lähestyä jo ennen seuravaa tapaamistamme. Ota sinä ne miinukset, minä otan nyt plussia maatessani jalka ojossa leikkauksen jälkeen.
Toukokuussa nähdään.
Toukokuussa nähdään.
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Wautsi Elämä edessä! Upeata pudotusta ja tosi hyvä kuva!
Perässä tullaan!
Perässä tullaan!
Orkidea- Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011
Mulla on kohta leikkauksesta 4 kk. Painoa on tippunut n. 14 kg leikkauksen jälkeen, kaikkiaan 22 kg.
Natte- Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 16.12.2011
Onnea Elämä edessä kaikenkaikkiaan huima pudotus! Olet mennyt minun ohi painonpudotuksessa.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Hienoa Elämä edessä. Samanikäisiä ollaan. Minulla kilot varsinkin alussa karisivat kaikki naamasta , nyt mahasta, mutta eihän sitä kukaan huomaa isojen ryntäideni alta , ei vaiskaan, olen saanut paljon kehuja "pienentymisestäni". Harmi, vain että kolesterolitasoon ei painonpudotuskaan ole auttanut. Nyt popsin lääkettä siihen, mutta verenpainelääkkeet ovat puolittuneet.
Inka- Viestien lukumäärä : 142
Registration date : 10.06.2011
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa