Yksi yö leikkaukseen...2 kk leikkauksesta
+19
Lyltsy
dunbar
Rosmariini
Rovatar
Minni67
lisbet
anne.heide
Aallotar
simri
Adele
Elämä edessä
eräpena
Minttu33
fat old lady
tigertytto
Piitu
Piipi 70
Lovely
mimio
23 posters
Sivu 2 / 4 • 1, 2, 3, 4
Vs: Yksi yö leikkaukseen...2 kk leikkauksesta
Onnea uuteen elämään!!toivottavasti voit hyvin mimio!! ja vau eräpenakin kysiin jo 9.5 taidan tulla moikka sua kun asun tässä lähellä ei vainiskaan en tunkeudu toivottavasti mäkin pääsisin ennen kesää...
anne.heide- Viestien lukumäärä : 177
Registration date : 27.12.2010
Onnea leikkaukseen!
lisbet- Viestien lukumäärä : 127
Registration date : 24.02.2011
Niin se sitten leikkaus tuli ja meni. Torstaina 10 maissa nukkumatti tuli vierailulle ja perjantaina kahden maissa sain lähteä kotia kohti. Laikkaus meni kirurgin mukaan hyvin ja itselläkin on hyvä olo.
Vessaan pääsin kävelemään itse jo heräämössä ja perjantaina sain jogurttia ja mehukeittoa syötäväksi. Desin verran varmaan meni keittoa ja maha tuntui hyvältä.
Nyt kotona alkaa ruokailun opettelu. Muutamasta lusikallisesta täytyy liikkeelle lähteä, ettei tule takapakkia. Tällä vatsalla ei huvittaisi kyllä alkaa oksentamaankaan, on sen verran vielä kipeä.
Sairaslomaa kirjoitettiin kaksi viikkoa, mikä tuntuu tällä hetkellä aika vähältä, mutta aika näyttää.
Tästä se alkaa sitten arjen opettelu uuden masun kanssa!
Vessaan pääsin kävelemään itse jo heräämössä ja perjantaina sain jogurttia ja mehukeittoa syötäväksi. Desin verran varmaan meni keittoa ja maha tuntui hyvältä.
Nyt kotona alkaa ruokailun opettelu. Muutamasta lusikallisesta täytyy liikkeelle lähteä, ettei tule takapakkia. Tällä vatsalla ei huvittaisi kyllä alkaa oksentamaankaan, on sen verran vielä kipeä.
Sairaslomaa kirjoitettiin kaksi viikkoa, mikä tuntuu tällä hetkellä aika vähältä, mutta aika näyttää.
Tästä se alkaa sitten arjen opettelu uuden masun kanssa!
mimio- Viestien lukumäärä : 79
Registration date : 29.09.2010
Onnea mimio. Voimia uuden opetteluun.
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Onnea mimio uudesta masusta! Tsemppiä opetteluun!
lisbet- Viestien lukumäärä : 127
Registration date : 24.02.2011
Onnea täältäkin Pidä meidät täällä ajan tasalla miten opettelu sujuu.
Minni67- Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010
Onnea uuden masun johdosta!! Ihanaa että toipuminen on lähtenyt käyntiin hyvin!! Kerrohan kuulumisia!!
Piipi 70- Viestien lukumäärä : 53
Registration date : 03.03.2011
Onnea mimio uudelle masulle.
Rovatar- Viestien lukumäärä : 314
Registration date : 05.12.2009
Onnea uudelle elämälle!
Rosmariini- Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 16.02.2011
Onnea! Ja vaadi pitempi sairasloma. Mä olin sairaslomalla 4 viikkoa ja se oli sopiva aika. Sen aikana opin hyvin syömään ja sain itseni hyvään kuntoon.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Onneksi olkoon mimio!
Siis aivan mahtavan nopeaa toimintaa!! Yllättävän lyhyt sairasloma!!!
Siis aivan mahtavan nopeaa toimintaa!! Yllättävän lyhyt sairasloma!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Onnittelut MIMIO, nyt rauhallisesti eteenpäin, pidä ittestäs hyvä huoli :heart:
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Mulla oli kaksi viikkoa saikku ja riitti mainiosti. Riippuu millaista työtä teet, konttorirottana ei ollut vaikeuksia työhönpaluulta, mutta tietty syömiset ja juomiset pitäi suunnitella hyvin. Mutta se on sama asia meni sitten 4 viikon tai 2 viikon päästä töihin. Elämä on erilaista kodin/jääkaapin lähellä kuin kodin ulkopuolella.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Onnea uuteen parempaan arkeen!
Piitu- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010
Voimia uuden elämän ja syömisen opetteluun !
Miten on nyt mennyt?
Kipuja ja saitko paljon lääkkeitä?
Miten on nyt mennyt?
Kipuja ja saitko paljon lääkkeitä?
Minttu33- Viestien lukumäärä : 125
Registration date : 08.06.2010
Hei Mimio. Oikein hyvää toipumista sinulle. Sinulla on nyt mielenkiintoista aikaa tulossa senttien ja kilojen tarkkailuun.
Kohta XL moden ym. vaatteet vaihtuu Aukian yms. ihaniin pienempiin vaatteisiin.
Oikein hyvää aurinkoista kevätalvea.
Kohta XL moden ym. vaatteet vaihtuu Aukian yms. ihaniin pienempiin vaatteisiin.
Oikein hyvää aurinkoista kevätalvea.
sateenkaarenpäässä- Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010
Kiitos kaikille ihanasta tsemppauksesta!
Toipuminen etenee hyvää vauhtia. Eilen otin vielä kaks kipulääkettä, mutta nyt kello huitelee jo yksi ja yhtään lääkettä en ole vielä tarvinnut. Päivä päivältä on parempi vointi.
Ruokaa menee se 1-1,5dl kerralla: jogurttia, viiliä, mehukeittoa, juustokeittoa, näkkärikin meni hyvin alas, eikä kipuja tullut. Ainut on, että puoli tuntia ruokailusta maha menee sekaisin. Mutta tää ilmeisesti kuuluu asiaan ja on ohimenevä vaiva.
Nukkuminen on vähän hankalaa, kun oikealla kyljellä ei pysty nukkumaan (sisuskaluja ruokittu enemmän siltä puolelta, joten kipua enemmän oikealla), vasen puoli taas puutuu ja selällä en tykkää nukkua. Yöt on siis vähän takkuisia.
Maha on vielä turvoksissa, mutta painoa pudonnut kilon verran leikkauksesta. Kai se siitä pikku hiljaa.
Tällä hetkellä siis kaikinpuolin hyvin menee! Kotitöitä ei jaksa vielä tehdä ja liikkuminen varovaista. Vielä kun pääsis ulos kävelemään tuonne ihanaan auringonpaisteeseen!
Toipuminen etenee hyvää vauhtia. Eilen otin vielä kaks kipulääkettä, mutta nyt kello huitelee jo yksi ja yhtään lääkettä en ole vielä tarvinnut. Päivä päivältä on parempi vointi.
Ruokaa menee se 1-1,5dl kerralla: jogurttia, viiliä, mehukeittoa, juustokeittoa, näkkärikin meni hyvin alas, eikä kipuja tullut. Ainut on, että puoli tuntia ruokailusta maha menee sekaisin. Mutta tää ilmeisesti kuuluu asiaan ja on ohimenevä vaiva.
Nukkuminen on vähän hankalaa, kun oikealla kyljellä ei pysty nukkumaan (sisuskaluja ruokittu enemmän siltä puolelta, joten kipua enemmän oikealla), vasen puoli taas puutuu ja selällä en tykkää nukkua. Yöt on siis vähän takkuisia.
Maha on vielä turvoksissa, mutta painoa pudonnut kilon verran leikkauksesta. Kai se siitä pikku hiljaa.
Tällä hetkellä siis kaikinpuolin hyvin menee! Kotitöitä ei jaksa vielä tehdä ja liikkuminen varovaista. Vielä kun pääsis ulos kävelemään tuonne ihanaan auringonpaisteeseen!
Tänään oli tosiaan todella mahtava auringon paiste, jos totamenoo paranemises jatkuu niin pian jo voit mennä uloskin
Kaikkee hyvää jatkossakin
Kaikkee hyvää jatkossakin
Onnea mimio! Siis ymmärsinkö oikein, että olit vain yhden yön sairaalassa?? Onko toiminta todella noin nopeaa teillä päin?? Minä oli sairaalassa leikkuksen jälkeen 3 yötä, enkä olisi varmasti kotona pärjännyt ilman apua ja kipupiikkejä, jos olisi aiemmin kotiutettu. Mulla oli kipeimmät kohdat keskellä rintalastan alapuolella ja vasemman rinnan alla. En alkuun pystynyt makaamaan kuin oikealla kyljellä tai selällään, mutta nyt kaksi viikkoa leikkauksen jälkeen nukun jo mahallani niin kuin ennen vanhaa. Sairaslomaa kirjoittivat yht. reilu 4 vkk, mikä varmasti on tarpeen fyysisesti raskaassa työssäni. Hyvää jatkoa ja toipumisia!
fat old lady- Viestien lukumäärä : 66
Registration date : 22.08.2010
Terveiset ihanalle huonekaverille!
Kiva lukea että kaikki menny hyvin.
Täälä kans voidaan hyvin. Soitin jo jonohoitajalle ja lupaili kesäkuulle alustavasti.
Tsemppiä toipumiseen ja kilojen karistamiseen!
Kiva lukea että kaikki menny hyvin.
Täälä kans voidaan hyvin. Soitin jo jonohoitajalle ja lupaili kesäkuulle alustavasti.
Tsemppiä toipumiseen ja kilojen karistamiseen!
millaida- Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 12.03.2011
fat old lady:
Yhden yön olin tosiaan sairaalassa ja kävelin tippatelineen kanssa vessaan jo heräämössä. Kaksi viikkoa sairaslomaa, mutta mulla on istumatyö. Sekoilin tossa aiemmassa kirjoituksessa, siis tietenkin vasemmalla kyljellä ei pysty nukkumaan, kun on roukittu enemmän vasenta puolta!
millaaida:
Moi Kiva kuulla susta! Toivottavasti pääset pian leikkaukseen!
Ihmettelen vaan, kun luen tätä palstaa että miksi muilla putoaa heti niin nopeesti paino ja mulla vaan kilo nyt viikon aikana??? Toisilla viisikin kiloa??!! Onko mua huijattu ja pussi on edelleen paikallaan? Oon ilmeisesti aika malttamaton.
Yhden yön olin tosiaan sairaalassa ja kävelin tippatelineen kanssa vessaan jo heräämössä. Kaksi viikkoa sairaslomaa, mutta mulla on istumatyö. Sekoilin tossa aiemmassa kirjoituksessa, siis tietenkin vasemmalla kyljellä ei pysty nukkumaan, kun on roukittu enemmän vasenta puolta!
millaaida:
Moi Kiva kuulla susta! Toivottavasti pääset pian leikkaukseen!
Ihmettelen vaan, kun luen tätä palstaa että miksi muilla putoaa heti niin nopeesti paino ja mulla vaan kilo nyt viikon aikana??? Toisilla viisikin kiloa??!! Onko mua huijattu ja pussi on edelleen paikallaan? Oon ilmeisesti aika malttamaton.
Kertokaas nyt leikatut, voiko tämä olla näin helppoa??
Viikko leikkauksesta takana ja alas menee niin ruisleipä kuin kahvikin ilman mitään ongelmaa.
Kerrallaan syön/juon sen 2dl ja kaloreita päivän aikana menee 800-900. Paino on pudonnut nyt 2,1 kg viikossa. Olen tyytyväinen!
Viikko vielä aikaa saada itsensä työkuntoiseksi. Eiköhän se onnistu, ellei mitään takapakkia tule.
Viikko leikkauksesta takana ja alas menee niin ruisleipä kuin kahvikin ilman mitään ongelmaa.
Kerrallaan syön/juon sen 2dl ja kaloreita päivän aikana menee 800-900. Paino on pudonnut nyt 2,1 kg viikossa. Olen tyytyväinen!
Viikko vielä aikaa saada itsensä työkuntoiseksi. Eiköhän se onnistu, ellei mitään takapakkia tule.
Kiva kuula MIMIO
Ihan riemastuin
Ihan riemastuin
sateenkaarenpäässä- Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010
tervehdys, Mila esittäytyy!
vuoden tutkimusten jälkeen minut leikattiin Taysissa reilu kolme viikkoa sitten...sitä ennen piti olla neljä viikkoa pussikuurilla jolloin lähti kymmenen kiloa..leikkaus meni hyvin mutta kahden päivän päästä jouduttiin leikkaamaan uudelleen pitkällä avohaavalla koska sain kolme kipukramppia, ohutsuolen ja vatsalaukun välinen sauma vuosi ja sain vatsakalvon tulehduksen..olin sairaalassa kaksi viikkoa koska minulle nousi vielä kuumetta ja tulehdusarvot nousivat.....ehdin olla viikon koton akun olin niin huonossa vedossa että hakeuduin terveyskeskukseen tarkistamaan tilannetta ja kohta olinkin ambulanssissa matkalla seuraavaa a luesairaalaan jossa tehtiin viipalekuvaus...veritulppaa eikä keuhkokuumetta ollut , joten palasin kotisairaalaan tarkkailuun viikonlopuksi....kunto on ihan nollissa vaikka liikuin säännöllisesti ennen leikkausta,,lenkkeilyä, jumppaa.kuntosalia...pyörryttää, velloo....olen oksentanut ainakin neljä kertaa,,millon nielen liian nopeasti, milloin ruuassa meni joku klöntti tai milloijn se on liian makeaa...ensin tuli myös sydämen tykytystä ..ja välillä tulee hirveä mhiki syödessä,,tai sitten sattuuu lapaluiden väliin kun ruoka ei laske mahassa..ja sitten kun on vileä tuo refliksitauti... kun suoli alkaa valmistautua tyhjennykseen niin tulee jopa kahdeksi tunniksi vellova olo ja silloin on turha yrittää syödä,,,saati liikkua kun pyörryttää...nyt paino on tippunut leikkauksen jälkeen kahdeksan kiloa...tosin nyt sairaalaviikonlopun jälkeen noussut 700gr.....leikkauksessa sain nesteitä niin kroppaani että paino nousi 12 kiloa....kiva ylläri...nyt siis yhteeensä pois se 18 kiloa tammikuusta.hienoa varmaaan mutta olen niinpoikki etten jaksa tehdä edes huushollihommia ja autoakaan en saa ajaapariinnviikkoon vielä, eli olen vankina kotonanai..kun en jaksa mihkään kävellä eikä ole miestäkään...kissa sentään makaa mielellään vieressä....
en tiedä onko mulla sitten vaan niin herkkä kroppa vai oliko kaks leikkausta kerralla liikaa mutta en uskonut että näin huonoon kuntoon menisin...harmittaa sit se tukan lähtökin jos se kolmen kuukauden päästä kun meillä keskimmäisen ylioppilasjuhlat....
mutta tsemppiä kaikille jotka leikkaukseen menenvät
vuoden tutkimusten jälkeen minut leikattiin Taysissa reilu kolme viikkoa sitten...sitä ennen piti olla neljä viikkoa pussikuurilla jolloin lähti kymmenen kiloa..leikkaus meni hyvin mutta kahden päivän päästä jouduttiin leikkaamaan uudelleen pitkällä avohaavalla koska sain kolme kipukramppia, ohutsuolen ja vatsalaukun välinen sauma vuosi ja sain vatsakalvon tulehduksen..olin sairaalassa kaksi viikkoa koska minulle nousi vielä kuumetta ja tulehdusarvot nousivat.....ehdin olla viikon koton akun olin niin huonossa vedossa että hakeuduin terveyskeskukseen tarkistamaan tilannetta ja kohta olinkin ambulanssissa matkalla seuraavaa a luesairaalaan jossa tehtiin viipalekuvaus...veritulppaa eikä keuhkokuumetta ollut , joten palasin kotisairaalaan tarkkailuun viikonlopuksi....kunto on ihan nollissa vaikka liikuin säännöllisesti ennen leikkausta,,lenkkeilyä, jumppaa.kuntosalia...pyörryttää, velloo....olen oksentanut ainakin neljä kertaa,,millon nielen liian nopeasti, milloin ruuassa meni joku klöntti tai milloijn se on liian makeaa...ensin tuli myös sydämen tykytystä ..ja välillä tulee hirveä mhiki syödessä,,tai sitten sattuuu lapaluiden väliin kun ruoka ei laske mahassa..ja sitten kun on vileä tuo refliksitauti... kun suoli alkaa valmistautua tyhjennykseen niin tulee jopa kahdeksi tunniksi vellova olo ja silloin on turha yrittää syödä,,,saati liikkua kun pyörryttää...nyt paino on tippunut leikkauksen jälkeen kahdeksan kiloa...tosin nyt sairaalaviikonlopun jälkeen noussut 700gr.....leikkauksessa sain nesteitä niin kroppaani että paino nousi 12 kiloa....kiva ylläri...nyt siis yhteeensä pois se 18 kiloa tammikuusta.hienoa varmaaan mutta olen niinpoikki etten jaksa tehdä edes huushollihommia ja autoakaan en saa ajaapariinnviikkoon vielä, eli olen vankina kotonanai..kun en jaksa mihkään kävellä eikä ole miestäkään...kissa sentään makaa mielellään vieressä....
en tiedä onko mulla sitten vaan niin herkkä kroppa vai oliko kaks leikkausta kerralla liikaa mutta en uskonut että näin huonoon kuntoon menisin...harmittaa sit se tukan lähtökin jos se kolmen kuukauden päästä kun meillä keskimmäisen ylioppilasjuhlat....
mutta tsemppiä kaikille jotka leikkaukseen menenvät
mila- Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 22.03.2011
Sivu 2 / 4 • 1, 2, 3, 4
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa