Rovatar kotona Oulusta...kaikki hyvin
+27
anne.heide
malluska
Lovely
bmi35
Lyltsy
dunbar
alati roculis
munttumi
Piitu
Elämä edessä
Matias
Maryannele08
Tupsukka
MRA123
eräpena
kissus nytkö jo
Tuikku68
joku80
Poutapilvi
spn
Sun
dooris
Sandra
Möhköfantti
Rullukka
tigertytto
Rovatar
31 posters
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Vs: Rovatar kotona Oulusta...kaikki hyvin
Todennäköisesti se että maha toimii 4-5 päivän välein ole ummetusta, siis alussa.
Kun syö vähemmän, pitää luottaa että vatsa tyhjenee sitten kun tyhjenee, eikä turhaan kannata pinnistellä ja stressata. Ekan kuukauden on ihan normaalia että vatsa toimii harvoin, se vakiintuu sitten myöhemmin, mulla parin kolmen päivän väleiksi.
Kun syö vähemmän, pitää luottaa että vatsa tyhjenee sitten kun tyhjenee, eikä turhaan kannata pinnistellä ja stressata. Ekan kuukauden on ihan normaalia että vatsa toimii harvoin, se vakiintuu sitten myöhemmin, mulla parin kolmen päivän väleiksi.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
ONNEA Rovatar,nyt se on ohi sinullakin ja pikku massua hellitellen eteenpäin..=)
munttumi..itse koin hyväksi kun löysin kaupasta sunsweedin tai jotain sinne päin aidon luumumehun,desi aamulla tyhjään mahaan ja desi illalla niin alkoi sitten ramppa kalkattaa pyttyynkin nyt otan vain jos väli äityy pitkäksi ja alkaa olo olla kuin potkupallon niellyt.
Nämä pakkaset on kyllä tosi inhottavat kun ei voi lenkille lähteä ja tekis jo mieli päästä kokeilee kuinka sitä nyt jaksaa,rapakunto kerkeää iskeä ennenkuin ulos uskaltaa muuten pään pistää kuin äkkiä autoon ja kauppaan.
Onnea viel kerran kaikille leikatuille ja Iso Tsemppi teille odottaville...kyllä se sieltä tulee....
munttumi..itse koin hyväksi kun löysin kaupasta sunsweedin tai jotain sinne päin aidon luumumehun,desi aamulla tyhjään mahaan ja desi illalla niin alkoi sitten ramppa kalkattaa pyttyynkin nyt otan vain jos väli äityy pitkäksi ja alkaa olo olla kuin potkupallon niellyt.
Nämä pakkaset on kyllä tosi inhottavat kun ei voi lenkille lähteä ja tekis jo mieli päästä kokeilee kuinka sitä nyt jaksaa,rapakunto kerkeää iskeä ennenkuin ulos uskaltaa muuten pään pistää kuin äkkiä autoon ja kauppaan.
Onnea viel kerran kaikille leikatuille ja Iso Tsemppi teille odottaville...kyllä se sieltä tulee....
Seppälän kirpputorin kun kiertää tarkkaan, niin tulee lenkkeiltyä.
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Hyvä vinkki eräpena ,muutamia kertoja tullut kierrettyä se aikoinaan mutta kun en oikein jaksa muita kierrellä kun pitää olla vähän niinku "työpaikkauskollinen" .Mutta Seppälässä kyllä tosiaan riittäisi haastetta.
Käy urkkimassa. Minut näkee kirppareilla reippaana köpöttelemässä kepin kanssa ja vaimo perässä (saa nykäistä hihasta). On helpompi kävellä ku hangessa.
Rovatar sylintäydeltä ONNEA
Päivät mennä hupsahtaa yksi kerrallaan, kirkas aurinko ennakoi hoikkaa kesää
Päivät mennä hupsahtaa yksi kerrallaan, kirkas aurinko ennakoi hoikkaa kesää
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Onnea onnea onnistuneesta operaatiosta sinne pohjosen pakkasiin viimestä viikkoa viedään ja minulla edessä ens perjantaina.
malluska- Viestien lukumäärä : 48
Ikä : 71
Registration date : 06.01.2011
Malluskalle onnea perjantaille ja tulevalle pikku masulle. Vähän aikaa enää uuteen elämään. Kirjoittele meille kaikille sitten kun olet kotiutunut ja jaksat.
Onnea leikkauseen.
Onnea leikkauseen.
Matias- Viestien lukumäärä : 143
Registration date : 03.09.2009
Malluskalle onnea
Ja Maryannele08 ....maanantaina sinun vuoro.Onnea matkaan ja uuden masun kanssa takaisin.
Ja Maryannele08 ....maanantaina sinun vuoro.Onnea matkaan ja uuden masun kanssa takaisin.
Rovatar- Viestien lukumäärä : 314
Registration date : 05.12.2009
Miten jaksat Rovatar? Olet uudessa kuvassa hyvin voivan näköinen. Pystytkö juomaan kahvia?
Matias- Viestien lukumäärä : 143
Registration date : 03.09.2009
Kahvi ei mene alas.Maanatain jälkeen 2 kokonaista suullista olen maistanut ja maku on kuin vanhaa palanutta suodatinkaffia joisi.
Muuten voin hyvin.Kipuja ei ole minkaalaisia.Mahakin jo toimii.
Löysää sosemaista ruokaa menee n.30ml-1dl riippuen mitä syö.
(rahka,marjakeitto,jugurtti,muusi,tee,mehu,vesi...)
Mutta näläntunne on vähän väliä.Se tunne on erilainen .Mieli ei tee mitään,mutta syötättää 6-8 kertaa päivä.Parin tunnin välein.
Pari hörppyä marjakeittoa siirtää taas tunnetta.Se vaan hurahtaa läpi suoliston jonnekkin murinan ja pulputuksen kera.
Mikään haju ei oikestaan yökötä.
Ja nopeaan tahtiin kyllä nuo vähät syön ja juon.Ei ole ongelmaa.
Kylmä on armoton ja se ei johdu pakkasista vaan tämä on aivan erilaista.
Pipo päässä ja lapaset kädessä nukuin viime yön kun paleli niin.
Muuten voin hyvin.Kipuja ei ole minkaalaisia.Mahakin jo toimii.
Löysää sosemaista ruokaa menee n.30ml-1dl riippuen mitä syö.
(rahka,marjakeitto,jugurtti,muusi,tee,mehu,vesi...)
Mutta näläntunne on vähän väliä.Se tunne on erilainen .Mieli ei tee mitään,mutta syötättää 6-8 kertaa päivä.Parin tunnin välein.
Pari hörppyä marjakeittoa siirtää taas tunnetta.Se vaan hurahtaa läpi suoliston jonnekkin murinan ja pulputuksen kera.
Mikään haju ei oikestaan yökötä.
Ja nopeaan tahtiin kyllä nuo vähät syön ja juon.Ei ole ongelmaa.
Kylmä on armoton ja se ei johdu pakkasista vaan tämä on aivan erilaista.
Pipo päässä ja lapaset kädessä nukuin viime yön kun paleli niin.
paleleminen on jo käynnyt vähän tutuksi eneilyn aikana mutta palelen mieluummin kun voin lisätä lämpimiä vaatteita.Jatkuvaa hikoilua jopa ilman vaatteita kun vähänkin liikahti,niska,päänahka jne. märkänä, ei tule ikävä
Ja tuota olen toivonut että ruoka tulee vaan tarpeeseen nälkään eikä ole pääosassa elämässä saa hurahtaa sinne suorittamaan tehtäväänsä murinan ja pulputuksen kera,kuulostaa hyvältä.Äänet varmaan tasoittuvat ajan kanssa, eikä tule
himoa syödä lisääää.Iloa ja onnea uuteen elämään rovatar. .
Ja tuota olen toivonut että ruoka tulee vaan tarpeeseen nälkään eikä ole pääosassa elämässä saa hurahtaa sinne suorittamaan tehtäväänsä murinan ja pulputuksen kera,kuulostaa hyvältä.Äänet varmaan tasoittuvat ajan kanssa, eikä tule
himoa syödä lisääää.Iloa ja onnea uuteen elämään rovatar. .
malluska- Viestien lukumäärä : 48
Ikä : 71
Registration date : 06.01.2011
Rovatar hienostihan yhteiselosi uuden mahan kanssa on lähtenyt liikenteeseen. Minä olen kanssa toivoton vilukissa. Sisällä +22 astetta ja 3 fleece housut, 2 t-paitaa ja 3 fleece puseroa päällekkäin ja jalassa 2 sukat (toiset villa). Ja siltikin aina välillä paleltaa niin, että kuumasuihku on ainoa vaihtoehto.
En tiedä tottuuko elimistö tähän ajan kanssa? Miten on te, jotka leikattu pidempi aika sitten? Vai ollaanko me ikuisesti vilukissoja?
En tiedä tottuuko elimistö tähän ajan kanssa? Miten on te, jotka leikattu pidempi aika sitten? Vai ollaanko me ikuisesti vilukissoja?
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Onnea onnistuneesta leikkuusta rovatar ja onnea uudelle pikku masulle!ihana lukea kuinka hyvin jo voit
anne.heide- Viestien lukumäärä : 177
Registration date : 27.12.2010
Täällä myös yks vilukissa! Kait tää joskus helpottaa ainakin mä haluan uskoa niin, tietty parempi näin, kun se jatkuva hikisyys mikä ennen vaivasi ja kesästäkin tulee varmasti helpompi
Gilraen84- Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010
Kiitos Rovatar. Sinulla on elämä lähtenyt hienosti etenemään - onnea!
Maanantaina alkaa minullakin uusi elämä. Ja JÄNNITTÄÄ! Eneilyn myötä on joutunut palelemaan. Mutta taitaa tuo uuden elämän palelu olla toista luokkaa. No... ei kun vaatetta lisäämään. Jospa se kesällä helpottaa... tai sitten kuljetaan turkki päällä koko kesä.
Maanantaina alkaa minullakin uusi elämä. Ja JÄNNITTÄÄ! Eneilyn myötä on joutunut palelemaan. Mutta taitaa tuo uuden elämän palelu olla toista luokkaa. No... ei kun vaatetta lisäämään. Jospa se kesällä helpottaa... tai sitten kuljetaan turkki päällä koko kesä.
Maryannele08- Viestien lukumäärä : 38
Registration date : 30.12.2009
Enkeleitä vierellesi Mary..
Kuulumisia täältäkin.
Oon jo oppinu juomaan kahviakin.Tosin sitä menee vaan muutama muiskaus ja hyvin laihana.Pyssyypä päänsärky pois.Muutenkin ruoka tekee kauppansa liiankin? hyvin.Tosin annokset on pieniä 1dl.n luokkaa,riippuen toko mitä syö-Suolasta himottaa enämpi ,kumakiaa.Vatta ei kyllä toimi,mutta ainahan se on ollu hittaanpuoleinen tai sitte hetken liiankin vilkas,siis tuulella käypä.Oletan vaivan helpottuvan,kuhan tässä pääsis useammin lenkille.Mua ei ihan hirviästi palele ,ku muistaa pittää töppöset jalassa.
Tänään nyppiin viimoset tikit pois ja ens viikolla jos suunnistas uimahallille.
Tuossa vasemmalla kylessä on joku ihme paikka ,joka välliin aina oirehtii.Siihen auttaa hieroskelu ja semmonen töpötyskävely.Mikähän siellä painaa?
Mistä muuten tietää ,jos on suolitukos ja voiko se tulla ennen sitä massua vai jonnekin alemmas???
Maryannelelle ja muille ens viikon onnekkaille kauniita unia ja pikaista kuntoutumista!
Oon jo oppinu juomaan kahviakin.Tosin sitä menee vaan muutama muiskaus ja hyvin laihana.Pyssyypä päänsärky pois.Muutenkin ruoka tekee kauppansa liiankin? hyvin.Tosin annokset on pieniä 1dl.n luokkaa,riippuen toko mitä syö-Suolasta himottaa enämpi ,kumakiaa.Vatta ei kyllä toimi,mutta ainahan se on ollu hittaanpuoleinen tai sitte hetken liiankin vilkas,siis tuulella käypä.Oletan vaivan helpottuvan,kuhan tässä pääsis useammin lenkille.Mua ei ihan hirviästi palele ,ku muistaa pittää töppöset jalassa.
Tänään nyppiin viimoset tikit pois ja ens viikolla jos suunnistas uimahallille.
Tuossa vasemmalla kylessä on joku ihme paikka ,joka välliin aina oirehtii.Siihen auttaa hieroskelu ja semmonen töpötyskävely.Mikähän siellä painaa?
Mistä muuten tietää ,jos on suolitukos ja voiko se tulla ennen sitä massua vai jonnekin alemmas???
Maryannelelle ja muille ens viikon onnekkaille kauniita unia ja pikaista kuntoutumista!
munttumi- Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 26.01.2011
Onnea Rovatar! Ihana kuulla, että kaikki voi mennä noin hyvin ja jouhevaan!
Mun olis oltava Kyssissä viikon päästä maanantaina, leikkaus 1.3. Pelottaa!!!
Pelottaa sekin, olenko sössinyt enen liian pahasti. Tekis mieli vaan hautautua peiton alle parkumaan ja nukkua ohi koko ensi viikko.
Mun olis oltava Kyssissä viikon päästä maanantaina, leikkaus 1.3. Pelottaa!!!
Pelottaa sekin, olenko sössinyt enen liian pahasti. Tekis mieli vaan hautautua peiton alle parkumaan ja nukkua ohi koko ensi viikko.
fat old lady- Viestien lukumäärä : 66
Registration date : 22.08.2010
fat old lady...minä söin viimeisen ene viikon aivan normaalisti.En aivan nyt väkisin tukkien "niin paljon kun menee viimeinen kerta tyyliin",mutta kävin pizzalla,söin normaalia ruokaa,kakkua,pullaa vähän,munavoita,makaronia,leipää,pari suklaa palaa,kaupan valmishampurilaista...ym...
Ja kerroin sen leikkaavalle lääkärille niin sanoi että sillä ei ole mitän merkitystä viimeisellä viikolla ja kun paino on kuitenkin pudonnut hyvin.
Ja leikkauksen jälkeen lääkäri kertoikin että maksa oli kyllä pieni kooltaan
Nyt alkaa nälättäminen tasoittumaan.Ei tarvi olla parin tunnin välein kaapilla.Lisäsin ruokavalioon (joka on vielä pehmeää) juustoa hieman ja tomaattisardiinia.Ajattelin hakea kaupasta lihahyytelöä ja maksamakkaraa jotta saa proteinia.Samoin kananmunaa.
Eilen illalla söin tuota sardiinia pari teelusikallista ja se riitti tuomaan täyden olon .Mutta minua ei ruoat töki eikä satu mihinkään kun syön.Juomankin pystyn juomaan nopeasti.Iso teemukillinen menee 10 min:ssa.
Olo on vähän liiankin energinen.Tein keittiössä oikein kunnon siivon tänään.
Ei uskoisi ollenkaan että on viikko leikkauksesta.
Toinen ranne on hieman kipeä kun joutui niin monta kertaa kanyylia yrittämään sopivaan kohtaan.Minulla onkin molemmat ranteet ja käsivarret mahtavilla mustelmilla:)
Ja kerroin sen leikkaavalle lääkärille niin sanoi että sillä ei ole mitän merkitystä viimeisellä viikolla ja kun paino on kuitenkin pudonnut hyvin.
Ja leikkauksen jälkeen lääkäri kertoikin että maksa oli kyllä pieni kooltaan
Nyt alkaa nälättäminen tasoittumaan.Ei tarvi olla parin tunnin välein kaapilla.Lisäsin ruokavalioon (joka on vielä pehmeää) juustoa hieman ja tomaattisardiinia.Ajattelin hakea kaupasta lihahyytelöä ja maksamakkaraa jotta saa proteinia.Samoin kananmunaa.
Eilen illalla söin tuota sardiinia pari teelusikallista ja se riitti tuomaan täyden olon .Mutta minua ei ruoat töki eikä satu mihinkään kun syön.Juomankin pystyn juomaan nopeasti.Iso teemukillinen menee 10 min:ssa.
Olo on vähän liiankin energinen.Tein keittiössä oikein kunnon siivon tänään.
Ei uskoisi ollenkaan että on viikko leikkauksesta.
Toinen ranne on hieman kipeä kun joutui niin monta kertaa kanyylia yrittämään sopivaan kohtaan.Minulla onkin molemmat ranteet ja käsivarret mahtavilla mustelmilla:)
Kiitos Rovatar, Munttumi ja Eräpena Saa nähdä onnistuuko ensi yönä nukkumaan olleenkaan. Mutta taitaapi siellä aamulla leikkurissa olla sellainen nukkumatti että saa sitkeimmänkin höyhensaarille.
Joo viimex ku kävin niin nuijalla nukuttivat, nykyisin laitetaan vati ensin päähän ja sitten vasta nuijalla. Kehitys kehittyy, eli kyllä nukkuu.
Ihanaa lukea onnistuneita tarinoita, jännittää itseäni jo niin kovasti -leikkaus keskiviikkona-. Eniten pelottaa leikkauksen jälkeiset kivut ja lähinnä se sängystä ylös nouseminen. Mua on monesti jo operoitu mahasta, on avoa ja tähystystä, joten tiedän että kippeetä se tekkee... Mutta voimia onneks saa ihan jo siitäkin kun lukee näitä onnistuneita ja ihania masun pienennys tarinoita
Piijju- Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 42
Registration date : 04.02.2011
ONNITTELUT ! Rovatar, upeasti menneestä leikkauksesta.
Itse kotiuduin vasta äsken vaikka leikkaus olikin samanapäivänä (14pv)
Nyt vain rauhalllisesti opetellaan uutta elämää
Itse kotiuduin vasta äsken vaikka leikkaus olikin samanapäivänä (14pv)
Nyt vain rauhalllisesti opetellaan uutta elämää
Megamisu- Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 23.11.2010
No nyt on Maryannele08 kotona leikkurin jälkeen. Kaikki meni hyvin. Nyt vain uutta elämää opettelemaan.
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa