Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sun matkalla uuteen elämään

+22
Piitu
Aallotar
jonna0303
Matias
toukka79
maija
ritu
Elämä edessä
Bulla65
Minttu33
Krisu75
SirpaMc
ammu5
Helka
anne.heide
Rovatar
eräpena
Tuikku68
sirkku79
Möhköfantti
MRA123
Sun
26 posters

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Elämä edessä To Helmi 17, 2011 7:31 pm

Hyvä Sun! Tsemppiä!! bounce
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja ritu Pe Helmi 18, 2011 2:51 am

Onnea päätöksestä Sun

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja maija Pe Helmi 18, 2011 4:45 pm

Onnittelut Sun hyvästä päätöksestä! Nyt vaan hyvällä mielellä leikkaukseen pääsyä odottamaan.

maija

Viestien lukumäärä : 49
Paikkakunta : itäsuomi
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Sun Pe Helmi 18, 2011 6:31 pm

Kiitoksia onnitteluista! Maija, nimen omaan noin, hyvillä mielin odotellaan nyt, kun on varma asiastaan.

Suurta osaa päätöksen teossa olette auttaneet te täällä foorumilla ja etenkin te, jotka tapasin Mikkelissä. Teidän avullanne olen voinut punnita sekä hyviä että huonoja puolia, ja tietää, että päätökseni perustuu tietoon, ei mielikuviin. Tokihan voi tulla yllätyksiäkin, elämässä voi aina tulla, eikä kukaan toivu täsmälleen kuin toinen, mutta kuitenkin yleisimmät ja vähän harvinaisemmatkin haitat ovat tulleet esille. Samoin kuin ne yleisimmät ja harvinaisemmat hyödyt!

Kiitos vertaistukiystävät flower

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Sun Ma Maalis 21, 2011 8:14 pm

Kävin tänään ravitsemusterapeutilla. Hän olikin varannut pari tuntia aikaa minulle! Aika luksusta kun on tottunut korkeintaan kolmen vartin aikoihin missään terveydenhuollossa. Käytiin lävitse se, mitä syön, miten syön ja miten paljon syön. Tein myös ahmimishäiriöön liittyvän kyselyn, mutta se ei ainakaan viitannut siihen, että sellaista minulla olisi.

Sain myös proteiinipaaston ohjeet eneilyn sijasta ja uuden ajan. Puhuttiin siitä, mitä leikkaus käytännössä tarkoittaa ja miten sen jälkeen. Samoin käytiin se läpi, että jos lääkäri antaa leikkausluvan, miten asia etenee. Minullahan on lääkäri ylihuomenna.

Sanoi myös sen, että ennen leikkauspäätöstä lääkäri haluaa nähdä viiden% painonpudotuksen, millä osoitan, että olen sitoutunut asiaan. Ehkä tarvitaan myös se eneilyjakso, joka minun tapauksessani siis tarkoittaisi sitä proteiinipaastoa. Virallinen nimi sille on proteiinilla täydennetty paasto. Sain myös esitteen nimeltä Ruokavalio mahalaukun ohitusleikkauksen jälkeen. Hän sanoi myös sen, että tehtiin sitten sleeve tai ohitus, ravintolisiä pitää syödä joka tapauksessa lopun elämää.

Mielenkiintoinen käynti oli, vaikka en kauheasti uutta oppinutkaan. Jos joku haluaa jotain kysellä lisää, niin viestiä tänne vaan.

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja toukka79 Ma Maalis 21, 2011 10:52 pm

Olisi kiva tietää proteiinipaaston ohjeet! Jaksaisitko kirjoittaa tänne? Smile
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Sun Ti Maalis 22, 2011 1:23 am

Toukka, voin huomenna naputella sen.

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Matias Ti Maalis 22, 2011 1:38 am

Tervetuloa Sun. Kyllä tämä on puurtamista , mutta täältä saat hyviä neuvoja ja tukea. Täällä on tosi mukavaa porukkaa. Parisen vuotta olen ollut jonossa, nyt on sitten viimeinen viikko ennen leikkausta menossa. flower
Huomenna menen pilkille. (kaksi nälkäistä toisiaan narraa . . . sunny )
Matias
Matias

Viestien lukumäärä : 143
Paikkakunta : Pohjoispohjanmaa
Registration date : 03.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja MRA123 Ti Maalis 22, 2011 3:08 pm

Heips Sun,

Muakin kiinnosta proteiinipaasto, kiva jos jaksat naputtaa tänne kaikkien luettavaksi...
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja jonna0303 Ti Maalis 22, 2011 5:47 pm

Moi taas kiva kun tulit nyt sit vihdoin tänne palstallekkin.
Niinku ryhmässä kerroin etten voi syödä niitä pussilitkuja nii ravitsemusteraupetti teki miulle vähäkalorisen dietin joka vastasi sitä.. sillä painoo putos ja lopputulos oli varmaan ihan sama. Kun menet Mikkeliin nii puhu siintä sitten..
Mut myö treffataan joku päivä...
jonna0303
jonna0303

Viestien lukumäärä : 25
Paikkakunta : mikkelin läheltä
Registration date : 07.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Aallotar Ke Maalis 23, 2011 2:21 am

Hei Sun, tervetuloa joukkoon. Kyllä täällä on ihania ihmisiä Very Happy
Mulla on kanssa ongelmia tuon ruoan määrän kanssa, varsinkin jos ruoka on hyvää, Syön niin kauan kun kattilassa riittää. Siksi on täytynyt joitain herkkuruokia yrittää olla tekemättä tai heittää heti ylimääräinen ruoka pakastimeen.
Kiva kun sait lääkärin ajan noin pian niin ainakin jokin asia nytkähtää eteenpäin.
Tosta liikunnasta on pakko sanoa vielä sen verran, että itse en ole liikkunut reiluun vuoteen ollenkaan. Uiminenkin sattui polviin samoin kun pyöräily ja välillä jalkapohjissa oli särkyä niin etten edes kävellyt kuin just sen mitä oli pakko. Nyt voin jo pikkuhiljaa kävellä, kun pano pudonnut 15 kg, kiitos ene:n Tosin en vieläkään tee sitä mielelläni.

Aallotar

Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 05.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Sun Ke Maalis 23, 2011 4:44 pm

No niin, en eilen ehtinyt tätä proteiinipaaston ohjetta laittaa, mutta tässä olisi nyt linkki siihen.

http://veitsenteralla.com/image/proteiinipaasto.jpg

Tuolta sivun alareunasta puuttuu lauseen loppu. Se kuuluu näin: ...jos sairastut esim. flunssaan, on paastoaminen lopetettava.

Edit: Kuvaa klikkaamalla se suurenee.

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Sun To Maalis 24, 2011 12:10 am

Kävin tänään sisätautilääkärillä. Olin varautunut vääntämään asiasta ja perustelemaan kantaani enemmänkin. Siinä heti alussa kerroin asiani, lääkäri katsoi verikokeiden tulokset, painon, pituuden ja sydänfilmin, ja sanoi, että joo, eipä tässä mitään estettä leikkaukselle ole.


Shocked




Shocked




Suspect




Shocked




Shocked




What a Face



Lääkäri oli muuten todella symppis, ihana lutuinen vanhempi herra! Rouvaksi minua tituleerasi Smile Sanoi, että meidän pitää tehdä sopimus, miten paljon pudotan painoa ennen lähetteen lähettämistä leikkaavaan sairaalaan. Sovittiin, että pudotan kymmenen kiloa kesäkuun alkuun ja sillä ajalla toivon mukaan on saatu tehtyä myös vatsan ultra ja gastroskopia. Sanoi, että suositus on, että KYSsissä leikataan, mutta joitakin menee myös Joensuuhun.

Minä olen siis melkein jonossa, toinen jalka on jo oven välissä ja toisestakin varpaat!

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja maija To Maalis 24, 2011 6:08 am

Razz Sun; mahtavaa!!!!! Ihanasti etenee sulla nyt tää tärkeä asia!!!
Olen enemmän kuin onnellinen puolestasi!!!

maija

Viestien lukumäärä : 49
Paikkakunta : itäsuomi
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Matias To Maalis 24, 2011 1:16 pm

cheers Näin se homma etenee . . Very Happy
Matias
Matias

Viestien lukumäärä : 143
Paikkakunta : Pohjoispohjanmaa
Registration date : 03.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja MRA123 To Maalis 24, 2011 3:24 pm

queen afro lol!
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Sun Pe Maalis 25, 2011 3:54 pm

Kiitos Maija, Matias ja MRA123 Smile

Tänään sitten pyörähtää käyntiin proteiinipaasto ja painon pudotus kohden sitä lääkäriaikaa ja lähetteen lähtemistä leikkaavaan sairaalaan.
Piti aloittaa laihdutus vasta sinä päivänä, kun suurin osa laihiksista alkaa, eli ensi maanantaina Laughing kun piti lähteä kyläilemään viikonlopuksi. Poika kuitenkin sairastui, joten jäämme kotiin ja urakka alkaa tänään. Ihan aamusta en kyllä päässyt aloittamaan, kun kauppareissulla törmäsin ystävään, jota en ole nähnyt syksyn jälkeen. Mentiin sitten aamukahville ja tasaamaan tietoja. Söin siinä aamupalaksi sitten ruisleivän kasviksilla ja metukalla ja sen maidon kahvilla. Kyllä, maidon kahvilla, koska en ole oppinut vielä juomaan kahvia silleen aikuisten tavalla...

Jos joku muukin aloittelee nyt omaa projektiaan, niin vetoapu olisi tervetullutta Smile

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Pe Maalis 25, 2011 7:13 pm

Kiitos Sun reseptistä!
Suurin piirtein tuolaista olen nyt käyttänytkin ja ihan omin päin! Oikein hyvää jatkoa Sun!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Piitu Su Maalis 27, 2011 1:55 am

Onnea vaan "melkein jonoon" pääsemisestä Smile Ja kiitos ohjeesta.

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 14.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Aallotar Su Maalis 27, 2011 2:37 am

Kiitti tosi kovasti ohjeista. Tulee varmaan tosi tarpeeseen vajaa kolmen viikon kuluessa, kun lopetan ENEilyn. Smile

Aallotar

Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 05.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Sun Su Maalis 27, 2011 8:29 pm

Tuli postissa (oli tullut jo perjantaina, mutta tänään vasta kävin laatikolla) kutsu vatsan ultraan 3.5. Samalla tuli tieto, että gastroskopiaan ei voi varata aikaa etukäteen, vaan he lähettää kutsun. Sen kun saan tietää, sitten varataan se uusi aika sinne sisätautienpolille.

Ensimmäisen kerran tuli sellainen olo, että hitsi kun on hidasta! Tähän asti olen saanut ajateltua, että asiat menee omalla painollaan ja tapahtuu oikeaan aikaan.

Aargh, tahdon mielenrauhani takaisin Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 A055

Minulle iski mahatauti ja proteiinipaaston aloitus liusui tälle päivälle. Eilen vetelin vielä sipsejä, apteekkarin neuvosta Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 A010

Nyt on vatsassa ällöttävä tunne, kun se on täynnä raakoja kasviksia ja juomia. Syön kyllä normaalistikin kasviksia aika reilusti, mutta nyt sieltä puuttuu kaikki tukevampi eväs, suomennettuna liha ja leipä. Kipitänkin tästä hellan ääreen tekemään kasvis-lihapataa, jos se helpottaisi oloa.

Onko teillä muilla ollut ruokavalion muutoksen yhteydessä sellaista oloa, että vatsa ei pidä ruuan koostumuksesta?


Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Sun Ti Maalis 29, 2011 10:20 pm

Kävin tänään gynellä vuotohäiriöiden takia. Siellä oli sellainen erikoistuva nuori lääkäri, joka oli kovasti kiinnostunut miten lihavuusleikkausprojekti etenee. Hoitajalle aiheutti hysteerisen naurukohtauksen sanellessaan jotain tyyliin "ylipainoinen nainen, joka on lihavuusleikkausputkessa" tms.
En siitä pahoittanut mieltäni, koska nauroi nimenomaan lääkärin sanavalinnalle.

Huomasin silti, että olipa vaikeaa olla kiertämättä Hesen kautta kotimatkalle. Mikkeliläiset tietääkin, että Hesen vieressä myydään halpaa bensaa, joten siinä on houkutus paha, jos tankkaamaan menee. Ajoin sitten kauemmas ABC:lle, etten sortuisi. Jotenkin ihan parin kuukauden aikana on tullut sellainen tapa, että kurvaan Hesen kautta kotiin, jos Mikkelissä käyn. Nyt jo selittelin itselleni, että nappaan salaatin mukaan. Sitten järki voitti, kun mietin, miten minä ajaessa sen salaatin syön? Tuohon tavan muodostumiseen vaikuttaa varmaan sekin, kun olen aina nälkäisenä (ja väsyneenä) kaupunkiin mennyt. Tuhma minä.

Suurin ongelma tällä hetkellä painonpudotuksessa tuntuukin olevan väsymys. En malta mennä ajoissa nukkumaan, mistä seuraa väsy, mistä seuraa mättö. Olen hyvin saanut sen pidettyä poissa, paitsi eilen piti natustaa kaksi sämpylää vielä illalla. Kalorit jäi kyllä silti miinuksille, mutta se vilja, se vilja! Juurikin minun paheeni ja kaikkien repsahdusten isä ja äiti.

Niinhän siinä kävi, että kun ennen sämpylöitä ei ollut sen kummemmin edes nälkä, niin niiden jälkeen oli taas kiljuva nälkä! Tuntui, että maha on ihan ontto ja kuolen just nälkään. Sain onneksi itseni potkittua viimein siinä vaiheessa sänkyyn.

Tänään menen ysiltä sänkyyn, ja vaikka nuijanukutan itseni Rolling Eyes

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Sun Ti Toukokuu 17, 2011 3:50 am

Kävin tänään vatsan ultraäänessä, ylihuomenna olisi tähystys edessä.
Mutta mutta... ei mennytkään ihan suunnitellusti tuo ultra, vaan sieltä maksasta löytyi jotain outoa, ja nyt sitten on edessä joko magneettikuvat tai tietokonetomografia. Löydös on halkaisijaltaan pari senttimetriä.

Itse vatsan ultraaminen sattui muuten aika mukavasti, on vieläkin pallean kohdalta vatsa kipeänä. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja toukka79 Ti Toukokuu 17, 2011 2:47 pm

Ei löydöksiä, mutta ultraaminen sattui minustakin ja juuri tuo ylävatsa.

Lisäys: polyyppi oli ja kuulema ovat suht yleisiä. patologisen mukaan osoittautui hyvälaatuiseksi.


Viimeinen muokkaaja, toukka79 pvm To Toukokuu 19, 2011 3:18 pm, muokattu 1 kertaa
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Sun Ke Toukokuu 18, 2011 8:53 pm

Toukka, hyvä juttu sitten, tavallaan, että on ihan normaalia se sattuminen. Tänään kävin gastroskopiassa. Ottipa tosi koville, enemmän kuin viimeksi. Meinasi tulla paniikki kesken toimenpiteen. Onneksi siellä oli ihana, taitava hoitaja, joka "opasti" minut toimenpiteen läpi. Minähän oksensin taas ihan kunnolla, ja nyt on kasvot ihan täynnä punaisia pisteitä, kun verisuonet katkeilivat. Herätti hieman katseita sairaalassa kun sieltä lähdin Smile

Vatsalaukusta löytyi ilmeisesti jotain kystarakkuloita tai polyyppeja tms. Lääkärin mukaan ovat hyvälaatuisen näköisiä, mutta patologillehan ne lähtee lausuttavaksi ilman muuta. Soittelin tänään sisätautien polille, niin ne laittavat sieltä sinne magneettikuviin lähetteen. Aika itse sisätautien puolelle lähetteen lähettämistä varten on 13.7.

Painoa olen saanut putoamaan, mutta en tiedä tarkkaan minkä verran. Meillä nimittäin meni viemärit tukkoon, ja vaaka ui likavedessä pesuhuoneessa. Nakkasin sen sitten menemään, ja uutta en ole vielä ostanut. Housut eivät kuitenkaan pysy jalassa ilman vyötä.

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sun matkalla uuteen elämään - Sivu 2 Empty Vs: Sun matkalla uuteen elämään

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa