Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Eneily loppusuoralla ja asiat nytkähtelee eteenpäin

+11
Tertsukka
eräpena
dunbar
MRA123
Elämä edessä
Maryannele08
Gilraen84
peikkomuori
anne.heide
Zaidak
Helka
15 posters

Siirry alas

Eneily loppusuoralla ja asiat nytkähtelee eteenpäin Empty Eneily loppusuoralla ja asiat nytkähtelee eteenpäin

Viesti kirjoittaja Helka Pe Tammi 21, 2011 6:01 pm

Ene siis alkanut, kolmas päivä menossa ja hyvin on mennyt. Painoa pudonnut parissa päivässä 2,5kg, nesteitä tietty suurimmaksi osaksi mutta tuntuu jo vähän vaatteissakin. Syksyn aikana sain jo sellaiset 12kg pois eli pahimmat löysät on jo otettu alta, nyt siis uusi vähän ripeämpi pudotusrupeama edessä. Jos 10vko eneilyn aikana sais 15-20kg pois niin olisin tosi tyytyväinen! Huhtikuussa palataan taas leikkausasiaan, eli jos vielä edelleen leikkaukseen haluan, seuraava vaihe tutkimuksisaa ja valmisteluissa voidaan aloittaa.

Tsemppiä kaikille!;-)

Viimeinen muokkaaja, Helka pvm Pe Maalis 18, 2011 5:53 pm, muokattu 1 kertaa

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily loppusuoralla ja asiat nytkähtelee eteenpäin Empty Vs: Eneily loppusuoralla ja asiat nytkähtelee eteenpäin

Viesti kirjoittaja Zaidak La Tammi 22, 2011 12:41 am

Vaude, hieno alku enelle ja loistava syksy takana! Onko sinulla menossa nyt sellainen kokeiluene ja sitten myöhemmin toinen ene, kun leikkaus lähestyy?

Minulla menossa pikaene, koska sain reilun kolmen viikon varoitusajalla peruutusajan. Vähän tökkii nuo maut, mutta muuten ei hätää. Piristystä elämään toi Nutrilettin uusi Mocca, joka on aika hyvää sekä kuumana että kylmänä.

Zaidak

Viestien lukumäärä : 34
Registration date : 07.02.2010

Eneily loppusuoralla ja asiat nytkähtelee eteenpäin Empty Vs: Eneily loppusuoralla ja asiat nytkähtelee eteenpäin

Viesti kirjoittaja anne.heide La Tammi 22, 2011 2:09 am

Vautsi,ihan mieletöntä!!mä täällä "kadena"luen kun ite en oo pystyny vielä mihinkään.Onnea eneilyyn Very Happy
anne.heide
anne.heide

Viestien lukumäärä : 177
Registration date : 27.12.2010

Viesti kirjoittaja peikkomuori La Tammi 22, 2011 3:38 am

Onnea hienoista tuloksista Smile Itselläni 4 viikon eneily alkoi maanantaina vatsataudissa, eli eka päivänä ei kyllä maistunut yhtään mikään Smile. Viikko sujunut ihan hyvin, vaikkakin kyllä hiukan kurnii vatsassa hetkittäin.
Sain tarkat ohjeet Taysista mukaani ja niiden kanssa on helppo pärjätä, mutta onko kaikki hedelmät eneilyn aikana oikeasti pannassa? Niitä tekisi välillä mieli mutustella kun ei nyt noita muita herkkuja esim. kahvin kanssa tule syötyä Wink Niin muuten, mulla on nyt tämmöinen kokeilu-eneily menossa ja sitten ennen leikkausta kuulema uudestaan. Leikkausaikaa en ole vielä saanut.

peikkomuori

Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 09.12.2010

Viesti kirjoittaja Gilraen84 La Tammi 22, 2011 1:58 pm

No mulla oli hedelmät täysin pannassa, eipäs kun ei...vesimelonia sai syödä (sehän on niin vetinen) ja marjoja sai käyttää "maustamiseen" ja kasviksia sai syödä sen 500g/pvä
Olin leikkausta ennen 4 viikkoa enellä ja paino tippui sinä aikana 10kg
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010

Viesti kirjoittaja Helka La Tammi 22, 2011 3:29 pm

Kiitos tsempeistä!:-)

Mahtavasti sait Gilraen alas painoa 4 vko enellä, wau!

Olen HUS:n "läskikurssilla" eli painonhallintaryhmässä. Kurssi on käytävä jos mielii leikkaukseen julkiselle puolelle täällä pk-seudulla. Otan tämän eneilyn ihan positiivisena kokemuksena, mitä enempi saan painoa alas ennen leikkausta sitä parempi. Mulla oli BMI pahimmillaan viime elokuussa noin 49, nyt se on noin 44. Eneilyn jälkeen BMI olisi toivottavasti alle 40. Ihan lopullista päätöstä leikkaukseen menosta en ole vielä tehnyt mutta onneksi asiaa on aikaa miettiä tässä eneillessä;-)

Helka

Viesti kirjoittaja Maryannele08 La Tammi 22, 2011 5:46 pm

Samassa veneessä ollaan. Eli eneilyssä
Olen jo jonkin aikaa seurannut näitä sivuja ja tarinani on hyvin samanlainen kuin muillakin. Jojoilua alas - ja ylös + bonukset päälle. Yhä uudelleen ja uudelleen. Minun tieni on tosi pitkä. Huhtikuulla 2008 diabetespolilla (uhkana 2 -tyypin diabetes). Suositeltiin laihdutusleikkaukseen hakua. Sitten lääkärissä 5/2008 ja lähete OYS:aan. Sieltä tuli 9/2008 ilmoitus jonoon asettamisesta. Marraskuulla 2010 gastrot ja muut. Nyt leikkausaika OYS:ssa 21.2.2011. Nyt eneillyt kohta kolme viikkoa ja painoa mennys -7,1 kg.
Nämä sivut ovat tosi hieno juttu. Ihana katsoa kun kaikki täällä tukevat toisiaan aidosti.
Maryannele08
Maryannele08

Viestien lukumäärä : 38
Registration date : 30.12.2009

Viesti kirjoittaja Elämä edessä La Tammi 22, 2011 6:01 pm

Hei Maryannele08!
Onneksi olkoon leikkausajan saamisesta!!
Tosi pitkään olet joutunut olemaan jonossa! Mikähän perusteluna, tiedätkö?
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Maryannele08 La Tammi 22, 2011 6:29 pm

Syytä pitkään odotteluun en tiedä. Soittelin OYS:aan monet kerrat. Mutta nyt on kaikki hienolla tolalla. Määränpää näkyy... JEEE ! Siitä se uusi elämä alkaa.
Maryannele08
Maryannele08

Viestien lukumäärä : 38
Registration date : 30.12.2009

Viesti kirjoittaja Helka To Tammi 27, 2011 3:54 pm

Hui kamala kun Oulun odotusaika on niin pitkä! Muutenkin käytännöt ja odotusajat näyttävät olevan todella kirjavia eri sairaanhoitopiirien välillä, oikeudenmukaisempaa olisi jos kaikilla olisi sama polku kuljettavana.

Reilu viikko eneilyä takana ja kiloja pudonnut noin viisi, yhteensä viime elokuusta painoa on lähtenyt 15kg. Kukaan ei ole vielä kommentoinut laihtumista mutta kyllä sen itse huomaa jo tosi selvästi, yksi setti housuja meni tunkiolle jo aiemmin ja toinen varmaan noin 5-10kg päästä. Onneksi on kaapissa paljon vanhoja vaatteita jotka voi kätevästi ottaa uudelleen käyttöön!:-D

Helka

Viesti kirjoittaja MRA123 To Tammi 27, 2011 6:51 pm

Huisaa, lämpimät onnittelut keventymisestä lol!
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja Helka To Helmi 03, 2011 10:57 pm

Reilut pari viikkoa takana eneilyä ja painoa lähtenyt noin 7-8kg. Tyytyväinen olen ja hyvin on mennyt, ei ole ollut heikko olo oikeastaan missään vaiheessa. Liikkunutkin olen oikeastaan enemmän kuin ennen eneä, pitää keksiä jotain sijaistekemistä syömisen tilalle! Laughing

Kohta on kiloja lähtenyt kaikkiaan 20kg viime elokuusta ja toistaiseksi kukaan, ei siis KUKAAN, ei ole maininnut laihtumisesta sanallakaan! Tarkoitan siis sellaisia henkilöitä, joille en ole tästä projektistani maininnut. Ei siinä että odottaisin jotain kehuja tms. vaan siksi asiaa ihmettelen, että kyllä sitä on varmaan ollut melkoisen valtava kun lähemmäs 20kg pudotus ei näy juuri missään! Onneksi itse edes huomaa pudotuksen vaatteiden pienenemisenä mutta odotan sitä päivää kun laihtumisen huomaa ns. "oikeasti", eli kun se näkyy uloskin päin. Itse sitä itsensä hahmottaa edelleen saman kokoisena kuin ennenkin mutta olo on kyllä selkeästi keventynyt! Smile

Helka

Viesti kirjoittaja peikkomuori To Helmi 03, 2011 11:13 pm

Heippa Helka! Ja onnea hienosta pudotuksesta! itselläni myös kohta kolmen viikon eneilyt takana ja hienosti pudonnut, suunnilleen saman verran kuin sinulla. Ja syksystä reilu kymmenen kiloa. Minä myös mielenkiinnolla odotan, että kauanko menee, kun ihmiset oikeasti huomaavat painon pudonneen. Kauhean monelle en ole leikkauksesta yms. puhunutkaan, vain läheisimmät tietävät.
Tänään olin gastroenterologian pkl:lla ja kirurgi lupaili leikkausta mahdollisesti jo tälle keväälle drunken Eli eneilyyn sain taas uutta intoa ja toivoa leikkauksen toteutumiseen! sunny

peikkomuori

Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 09.12.2010

Viesti kirjoittaja dunbar Pe Helmi 04, 2011 1:25 am

Minulta alkaa vasta nyt kyselemään oudoimmat ihmiset, että oletko laihtunut ja painoa on lähtenyt -36kg. Et silleen... Toki kaverit on jo aikaisemmin huomanneet, mutta oudoimmat huomaa/ sanoo vasta nyt. Very Happy

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja Helka Ke Helmi 09, 2011 2:23 am

Kolme viikkoa eneä takana ja painoa pudonnut 8,5kg. Toivottavasti viikon päästä menee 10kg rikki mutta olen silti kiitollinen jokaisesta grammasta joka lähtee! Tyytyväinen oon. Very Happy

Yllättävän helppoa on ollut tämä eneily, alkaa pikkuhiljaa tottua tähän "kärvistelyyn"! Razz Ei tätä gourmeksi voi kutsua hyvällä tahdollakaan mutta hyvin menee pussukat alas. Tästä on hyvä jatkaa!

Helka

Viesti kirjoittaja eräpena Ke Helmi 09, 2011 2:27 am

Niihä nuo viisaat sannoo että tottuu vaikka aijan seipäänä olloon jos ei iha veräjän viereen jouvu. Very Happy
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja Tertsukka Ma Helmi 14, 2011 8:33 pm

Mahtavuutta!!! mulla eneilyä takana nyt 1 viikko ja pudotusta 3,9 kg joten perästä tullaan. Mulla menossa tämmönen kokeilu enenily Embarassed
Tertsukka
Tertsukka

Viestien lukumäärä : 100
Registration date : 27.12.2010

Viesti kirjoittaja Helka Ke Helmi 16, 2011 2:22 am

Neljä viikkoa eneilyä takana ja 11kg lähtenyt! Tyytyväinen oon. Razz

Kuusi viikkoa vielä edessä tätä kärvistelyä, toivottavasti menee 20kg kiloa rikki. Aika helposti on mennyt mutta kuten jo tuossa aiemmin kirjoitin, ei tämä mitään gourmeeta ole. Onneksi saa syödä edes sen 500g kasviksia päivittäin, ei tätä muuten jaksaisi...

Helka

Viesti kirjoittaja Lovely Ke Helmi 16, 2011 2:32 am

Tsemppii eneilyyn I love you
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010

Viesti kirjoittaja Helka Ke Maalis 02, 2011 4:56 am

Eneilyä takana nyt 6 viikkoa ja painoa pudonnut 14kg! Pudotustahti on hidastunut mutta sehän on ihan luonnollista. Neljä viikkoa vielä jäljellä, jos 4-5 kg saisi pois niin olisin tosi tyytyväinen! Very Happy

Nyt kun painoa on lähtenyt kaikkiaan melkein 25kg viime syksystä vaatteet pyörii päällä ja ovat menneet vaihtoon jo pariinkin otteeseen. Silti omakuva on edelleen läski, vaikka välillä huomaakin että olen oikeasti laihtunut jo tosi paljon. Matkaa tavoitteeseen eli normaalipainon ylärajoille on edelleen noin 50kg eli olen vielä kaukana normaalipainoisesta, mutta suurimman osan ajasta tuntuu että olen edelleen yhtä lihava kuin viime syksynä. Uskoisin, että tässä laihdutustaipaleella peiliin katseleminen ihan konkreettisesti onkin aika tärkeää, että oikeasti hahmottaa minkä kokoinen sitä onkaan. Toivottavasti seuraavan 10-20kg pudotuksen jälkeen sitä alkaisi myös tuntea itsensä vähän hoikemmaksi. Smile

Helka

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Maalis 02, 2011 4:20 pm

Tuli mieleeni että mulla toi menee ihan toisin päin ja olenkin sitä monesti ihmetellyt..
En näe itseäni niin lihavana kuin oikeesti olen affraid mutta auta armias kun nään itseni valokuvista affraid niistä huomaan olevani todella lihava Crying or Very sad
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Eneily loppusuoralla ja asiat nytkähtelee eteenpäin Empty Eneily loppusuoralla ja asiat nytkähtelee eteenpäin

Viesti kirjoittaja Helka Pe Maalis 18, 2011 5:52 pm

ENE on nyt sitten loppusuoralla, vielä 1,5vko jäljellä. Kahdeksen viikon eneilyn tuloksena on lähtenyt melkein 18kg, yhteensä siis noin 28kg viime elokuusta! Very Happy Jos saisi tässä vielä näiden kahden viikon aikana pari kiloa pois niin olisi yhteensä 30kg pudotusta takana, mieletöntä! Cool

Sain kirjeen Peijaksesta, sisätautilääkäri soittaa 29. huhtikuuta eli kun ENE-ryhmä on päättynyt. Sen puhelun aikana sitten varmaan selvitellään miten edetään. Olen itse vahvasti sitä mieltä että leikkaukseen mennään mutta pieni pelko on siitä, että lääkäri sanoisikin että kun olen niin hyvin saanut jo painoa putoamaan, en tarvitse leikkausta. Pitää yrittää vakuuttaa lääkäri siitä, että eihän se painon pudotus ole se vaikein asia vaan sen painon pitäminen alhaalla. Sitä paitsi olen ihan noin 1,5kg päästä alittamassa BMI 40:n eli en enää olisi sairaalloisen ylipainoinen. ENE-ryhmän vetäjä tosin sanoi, että sillä vain ns. lähtöpainolla on merkitystä eli ei tarvitse pelätä että laihtuu "liikaa", ja sitä lähtöpainoahan mulla oli projektin alussa noin BMI 48 verran, eli taatusti tarpeeksi leikkausta ajatellen... Joka tapauksessa en aio tässä alkaa jarruttelemaan, mitä enemmän painoa lähtee sen parempi!

Helka

Viesti kirjoittaja spn La Maalis 19, 2011 5:20 am

Täälä Poris ainaki kirurgi sano mulle et nyt leikkaust ootelles on aina parempi mitä enempi saa painoo pois ja vaik BMI raja alittuis ni enää ei missää tapaukses sanota et ei leikata (paitti mun kohal voi leikkauksee vaikuttaa jos gastros löytyny polyyppi on pahanlaatunen...) eli luulis ees sen systemin olevan sama joka puolel, joten pelko pois ja nauti jokaisesta kadonneesta kilosta Very Happy

spn

Viestien lukumäärä : 27
Ikä : 51
Registration date : 30.01.2011

Viesti kirjoittaja Piipi 70 Su Maalis 20, 2011 4:35 am

Onnea Helka!!

Aivan mielettömiä tuloksia!!! Kyllä on läski saanut kyytiä, sillä vaikka alussa toki lähtikin nesteet, niin aikamoinen määrä margariinipurkkeja saadaan jo laittaa riviin tuon kilomäärän edestä.. Ja mieti vähän, jos joutuisit kantamaan kaupasta 28 litraa maitoa??? Tai 3 melkein 10 kg:n painoista perunasäkkiä samalla kertaa.. Todella hienoa!! Tsemppiä jatkoon ja pidän peukkuja, jotta saisit sen leikkausajan!!

Piipi 70

Viestien lukumäärä : 53
Registration date : 03.03.2011

Viesti kirjoittaja Helka Su Maalis 20, 2011 6:43 pm

Kiitos spn ja Piipi! Olen kyllä itsekin tosi tyytyväinen pudotukseen ja olo on tosi paljon keveämpi kuin muutama kuukausi sitten.Smile Vaikka matkaa tavoitteeseen eli normaalipainoon on vielä vaikka kuinka paljon yritän nauttia tästä keventyneestä olosta jo nyt täysin rinnoin, ihanaa huomata että vanhat pieneksi jääneet vaatteet mahtuu päälle. Eilen kokeilin taas vanhoja vaatteita ja havaitsin että viimeksi vuonna 2006 käyttämäni jakku mahtuu taas, jeee! cyclops

Toivon kovasti että saan leikkausajan, pitää yrittää psyykata itsensä siihen puheluun ja miettiä valmiiksi sopivat argumentit leikkauksen puolesta.

Helka

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa