Onko leikkaus tuonut elämääsi jotain huonoa?
+8
Laihduttava
MRA123
Poutapilvi
Lyltsy
tigertytto
Gilraen84
Niinuli
Sarppa
12 posters
Onko leikkaus tuonut elämääsi jotain huonoa?
Tai jos olet vasta menossa, niin uskotko leikkauksen tuovan jotain huonoa elämääsi?
Sarppa- Viestien lukumäärä : 38
Registration date : 16.01.2011
Vs: Onko leikkaus tuonut elämääsi jotain huonoa?
Varmasti rajoittaa ulkona syömistä, ateriat tulee suunnitella hyvin etukäteen.
Olemme heti leikkauksen jälkeen menossa kanarialle (jos hyvin menee) ja nyt jo mietityttää aterioinnit ;o) ja sitten vaatetus menee uusiksi kun paino putoo ja minä kun en kaupoissa viihdy...ellei sekin muutu leikkauksen jälkeen -who knows?
Olemme heti leikkauksen jälkeen menossa kanarialle (jos hyvin menee) ja nyt jo mietityttää aterioinnit ;o) ja sitten vaatetus menee uusiksi kun paino putoo ja minä kun en kaupoissa viihdy...ellei sekin muutu leikkauksen jälkeen -who knows?
Niinuli- Viestien lukumäärä : 81
Registration date : 28.10.2010
En sanoisi, että rajoittaa ulkona syömistä ollenkaan, mulla reilu viikko leikkauksesta ja oon jo käyny ravintolassa syömässä tämä ei siis ainakaan ollut huono juttu tai no miten sen ottaa...
Hmm jotain huonoa JOOO kateellisten panettelu uudesta ulkomuodosta, sekä kuittailu että kilot tulee korkojen kera takasin voi kurjuus :/ myös utelu siitä mitä vauhtia painoni tippuu on rasittavaa, koska mitä se muille edes kuuluu? tippuu sitä vauhtia kun on tippuakseen ja that's it.
Koulussa opettajille selittely on ärsyttävää, kun meillä on tunneilla syönti kielletty, mutta yksi oppitunti voi olla 3h ilman taukoja, joten mun on välillä pakko syödä kesken opetuksen.
Mut en mä tähän hätään keksi mitää sellasta huonoa, joka vaikuttaisi muhun jotenkin suoraan, nää kaikkihan vaikuttaa välillisesti, eli ei oo musta itsestä kiinni nää jutut...
Hmm jotain huonoa JOOO kateellisten panettelu uudesta ulkomuodosta, sekä kuittailu että kilot tulee korkojen kera takasin voi kurjuus :/ myös utelu siitä mitä vauhtia painoni tippuu on rasittavaa, koska mitä se muille edes kuuluu? tippuu sitä vauhtia kun on tippuakseen ja that's it.
Koulussa opettajille selittely on ärsyttävää, kun meillä on tunneilla syönti kielletty, mutta yksi oppitunti voi olla 3h ilman taukoja, joten mun on välillä pakko syödä kesken opetuksen.
Mut en mä tähän hätään keksi mitää sellasta huonoa, joka vaikuttaisi muhun jotenkin suoraan, nää kaikkihan vaikuttaa välillisesti, eli ei oo musta itsestä kiinni nää jutut...
Gilraen84- Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010
En ole ollut vielä leikkauksessa mutta uskon ja toivon sen tuovan mukanaan parempaa elämää tai elämän laatua
Kuitenkin jossain takaraivossa pelottaa/jännittää jos mulla onkin niin huono tuuri että mun kohdalle osuukin kaikki dumppingit,oksentelut,vitamiinin imeytymishäiriöt ym ym sellaiset huonot jutskat Sitä on ollut onneton jo niin monta vuotta tämän läski taistelun kanssa että ehkä siksi on vaikea uskoa lopultakin parempaan
Kuitenkin jossain takaraivossa pelottaa/jännittää jos mulla onkin niin huono tuuri että mun kohdalle osuukin kaikki dumppingit,oksentelut,vitamiinin imeytymishäiriöt ym ym sellaiset huonot jutskat Sitä on ollut onneton jo niin monta vuotta tämän läski taistelun kanssa että ehkä siksi on vaikea uskoa lopultakin parempaan
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Tyhjä vaatekaappi (ainakin väliaikaisesti), muutama mukava vaate on jäänyt liian nopeasti isoksi. Mutta ei sis kovin isoja murheita
Kova vatsa, jos ei juo sitä 1.5 litraa vettä.
Joutuu tunnustamaan vihdoin itselleen että on syönyt valtavia annoksia, vaikka ennen leikkausta on ajatellut niiden olevan suht normaaleja, eikä ole tunnustnut että annoskoko/ruuan määrä on se joka oli tehnyt musta lihavan.
Joutuu tunnustamaan itselleen että tietty ruokaholismi (mielihyvän haku syömisestä) on minussa aina, nytkin välillä vaikka tietää että 3. keksistä voi tulla se huono olo, sen saattaa ottaa silti.
Kova vatsa, jos ei juo sitä 1.5 litraa vettä.
Joutuu tunnustamaan vihdoin itselleen että on syönyt valtavia annoksia, vaikka ennen leikkausta on ajatellut niiden olevan suht normaaleja, eikä ole tunnustnut että annoskoko/ruuan määrä on se joka oli tehnyt musta lihavan.
Joutuu tunnustamaan itselleen että tietty ruokaholismi (mielihyvän haku syömisestä) on minussa aina, nytkin välillä vaikka tietää että 3. keksistä voi tulla se huono olo, sen saattaa ottaa silti.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Lyltsy nyt täytyy kyllä kompata sua!
Gilraen84- Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010
Huonoa on se, että ruokailut pitää saada sovitettua päivärytmiin. Mä en edelleenkään muista läheskään aina ottaa ruokaa mukaani vaikka tiedän, että työni usein teettää sen, että olen liikenteessä useita tunteja suunniteltua pidempää. Sinäänsä asiahan on vain järjestelykysymys.
Vaatekaappi on kieltämättä pariinkin kertaan jo tyhjentynyt ja marraskuussa ostin koko kaapillisen uusia vaatteita. Ne ovat nyt suurimmaksi osaksi jo aivan liian isoja. Maaliskuinen Jenkkimatka tuonee tähän helpotusta
Vaatekaappi on kieltämättä pariinkin kertaan jo tyhjentynyt ja marraskuussa ostin koko kaapillisen uusia vaatteita. Ne ovat nyt suurimmaksi osaksi jo aivan liian isoja. Maaliskuinen Jenkkimatka tuonee tähän helpotusta
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Lyltsy kirjoitti nappiin, siinähän se muutamalla sanalla, varsinkin tuo ruokaholismin osuus...
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Mulla ei kyllä ole mitään negatiivista. Mä olen elänyt ihan niin kuin ennenkin, ainoa mikä on muuttunut, on annoskoko. Ja sitä en voi pitää huonona asiana
Ainoa mikä on hiukan negatiiviseen menevä, on se ettei voi juoda ruuan kanssa. Se on oikeastaan ainoa mitä kaipaan
Ainoa mikä on hiukan negatiiviseen menevä, on se ettei voi juoda ruuan kanssa. Se on oikeastaan ainoa mitä kaipaan
Laihduttava mä kanssa kaipasin etenkin alkuun ruuan kanssa juomista. Mut leikattiin toukokuussa ja helteinen kesä teki sen, että iltaisin grillatessa olisi ollut ihana juoda vaan eipäs voinut. No samalla loppui limpsan juominen. Ennen leikkausta join litran verran light limpparia päivässä ja nyt on mennyt lasillinen limppaa parin viikon välein.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Mulla ei mee limsaa enää lainkaan, eikä muitakaan hapollisia juomia. Eikä herkkujakaan juuri muuta kuin pikkuisen jossain juhlissa. Tää leikkaus on ihan oikeasti pelastanu mun elämän, muuttanu niin totaalisesti terveelliseen suuntaan, etten ikipäivänä olisi moista uskonut etukäteen!
Huonoa..? Mä mietin kaikki noi ruokajutut ja eka tuli mieleen, että leipä. En enää syö leipää. Mutta sitten tajusin, että EN SYÖ leipää, eikä että en voisi syödä leipää. Mutta mitä en voi syödä on Hevi osasto. Pieninä määrinä ja mieluiten kypsennettynä menee, mutta raa'at ei mene. Ja monesta tulee tosi paha olokin vielä.. Ennen olin todella kova syömään heviä, meni useampi kilo viikossa.. nyt sitten.. Mutta elän toivossa, että tämä muuttuisi vielä...
Toinen huonopuoli on tää nahka! Alkaa oleen rumaa tavaraa, vaikka aikaa on kulunut vasta muutama hassu kk.. en voi sietää tätä, mutta pakko tän kanssa vaan on elää..
Toinen huonopuoli on tää nahka! Alkaa oleen rumaa tavaraa, vaikka aikaa on kulunut vasta muutama hassu kk.. en voi sietää tätä, mutta pakko tän kanssa vaan on elää..
Ainut asia mikä tällähetkellä vaivaa on röyhtäily.
röyhtäilen ihan hirveesti edelleen ,varsinkin ruuan jälkeen.
muuten tää on aivan uskomatonta, aika normaalisti voipi jo elellä .
12 vkoa leikkauksesta vasta .
joo ja se kyl harmittaa kun en uskaltanut mennä jo aikasemmin leikkaukseen.
vuosia sitten.
röyhtäilen ihan hirveesti edelleen ,varsinkin ruuan jälkeen.
muuten tää on aivan uskomatonta, aika normaalisti voipi jo elellä .
12 vkoa leikkauksesta vasta .
joo ja se kyl harmittaa kun en uskaltanut mennä jo aikasemmin leikkaukseen.
vuosia sitten.
pingu70- Viestien lukumäärä : 116
Registration date : 15.06.2010
Olen outo poikkeus, kun ruuan yhteydessä syöminen ei tuota mitään ongelmaa...? Voi syödä reippaasti 2 dl ruokaa ja siinä yhteydessä saman verran maitoa.
vimpula- Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 04.11.2009
Wee, mulla meni yli 4kk ennen ku raa'at vihannekset/hedelmät alkosopimaan, ainoo mikä meni oli itse tehdyt mehulingolla tehdyt mehut, suosittelen lämpimästi jos raikkaita makuja kaipaat. Mutta muista juoda vaan 2dl maks kerralla, muuten tulee ikävä olo, itse aluks laitoin isoon lasiin tottumuksesta ja siitä seuras dumbing.
Mulla ei röyhtäily niinkään haittaa aika vähäistä nyt kun en enään niin paljon hiilihapollisia juo. Mutta yks mikä on karmeaa on pierut, voi p*ska se haju ja se että koko ajan pierettää välillä.. Tuohon auttaa se etten syö enään niin paljoa vehnää mutta silti..
Pingu70, sse kyllä on iso harmituksen aihe, mulla oli mahdollisuus jo kerran aiemmin mennä leikkaukseen, mahapanta kylläkin 15 vuotta sitten..ois pitänyt mennä, ei ois tullu hukattua vuosia tähän taisteluun. Ois voinu olla helpompi elää tuo kahen ja kolmenkympin väli..
Mulla ei röyhtäily niinkään haittaa aika vähäistä nyt kun en enään niin paljon hiilihapollisia juo. Mutta yks mikä on karmeaa on pierut, voi p*ska se haju ja se että koko ajan pierettää välillä.. Tuohon auttaa se etten syö enään niin paljoa vehnää mutta silti..
Pingu70, sse kyllä on iso harmituksen aihe, mulla oli mahdollisuus jo kerran aiemmin mennä leikkaukseen, mahapanta kylläkin 15 vuotta sitten..ois pitänyt mennä, ei ois tullu hukattua vuosia tähän taisteluun. Ois voinu olla helpompi elää tuo kahen ja kolmenkympin väli..
Maria- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010
Täällä myös sen vieheliikkee tehnyt..peruin leikkaus aikani mut luojan kiitos tulin järkiini muutamasa kuukaudessa.
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Kiitos, kun kerrotte näistä meille. Tosi ihana lukea kokemuksista
Sarppa- Viestien lukumäärä : 38
Registration date : 16.01.2011
Similar topics
» Huomen olis leikkaus!---kotona taas leikkaus onnistui!
» Gastroscopia 4.11-sitten leikkaus - onko liian aikaista suunnitella matkaa hiihtolomaksi?
» Gastroscopia 4.11-sitten leikkaus - onko liian aikaista suunnitella matkaa hiihtolomaksi?
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa