Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ravintolassa syöminen leikkauksen jälkeen!

+12
ritu
tigertytto
Anette
BigMama
jonna0303
Gilraen84
matami
Poutapilvi
Lyltsy
MRA123
hansu
Ulde
16 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Ravintolassa syöminen leikkauksen jälkeen! Empty Ravintolassa syöminen leikkauksen jälkeen!

Viesti kirjoittaja Ulde La Tammi 08, 2011 12:26 am

Kävin tänään syömässä ensimmäisen kerran ravintolassa leikkauksen jälkeen. Tilasin kaksi kasvispihviä ja punajuurisalaattia. Ja voin sanoa, että syöminen oli tuskaa!!!!!! Muuta en sitten jaksanutkaan syödä, ja siitäkin määrästä vielä jätin. Että näin...........!

Miten te muut olette onnistuneet tälläisissä tilanteissa?
Ulde
Ulde

Viestien lukumäärä : 160
Registration date : 21.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ravintolassa syöminen leikkauksen jälkeen! Empty Vs: Ravintolassa syöminen leikkauksen jälkeen!

Viesti kirjoittaja hansu La Tammi 08, 2011 2:31 am

Minä kysyin suoraan, että voinko tilata lasten listalta. Tarjoilija hieman ihmetteli, mutta sanoin että vatsani on vastikään leikattu ja että en kykene syömään enempää. Ruoka tuli, tosin salaattipöytä ei kuulunut tarjoiluun.

Totesin, että reilusti kysyn tästä lähtien asiaa. Pienempi annos parempi, tai sit tilattava jotain, mistä saa loput Dogibägiin mukaan...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Ravintolassa syöminen leikkauksen jälkeen! Empty Vs: Ravintolassa syöminen leikkauksen jälkeen!

Viesti kirjoittaja MRA123 La Tammi 08, 2011 2:53 am

Mä tilaan vaan alkupalat tai pelkän pääruuan ja syön sen minkä maittaa. Kavereitten kans jos olen syömässä niin ronkin niitten lautaselta maistiaisia, sitä ei todellakaan kehtaa muiden kuin hyvien ystävien kanssa tehdä cyclops
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Tammi 08, 2011 4:02 am

Mä syön usein vaan alkupala-annoksen. Tai sit vaan sellaisen ruuan kuten jonkun broilerin rintaleikkeen josta syön sen mitä jaksan. Tarjoilijalle saa sanoa kyllä että hyvää oli vaikka ruokaa jääkin. En koskaan kyllä viitsi kotiin kuljetella.

Mutta vasta leikkauksen jälkeen on huomannut kuinka isoja toiset annokset on, esim. Linnanmäen ruokaravintolan annoksesta pystyin syömään alle viidesosan (broilerilla täytettyjä tortilloja).

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Ulde La Tammi 08, 2011 6:39 pm

Ravintolassa käynnistä ja teidän vinkeistä vaari pitäen, ehkä ensi kerta on jo sitten parempi! Kiitoksia teille!
Ulde
Ulde

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Tammi 08, 2011 7:04 pm

Mä syön usein ulkona ja alkupalalistalla pärjää aika pitkälle. Leikkeleitä tms. tulee syötyä kanssa usein ja sanon jo tarjoilijalle annosta saadessani, että voisinko saada dogibägin, kun en näin isoa annosta jaksa syödä. Koskaan ei ole kukaan ihmetellyt ja aina on ravintolasta kuin ravintolasta löytynyt pakkaukset.

Yleensä esim. kananrintafileannoksesta menee puolet lihasta ja osa kasviksista. Loput syön joko seuraavalla aterialla tai mies syö ne mielellään osana omaa ateriaansa.

Seisovasta salaattipöydästä otan aina reippaan salaatin ja sille pyydän oman astian. Saan sitten päivän ruuat mukaan 1 ulkonasyömisreissulla. Muuten tuntuisi niin pahalta rahan tuhlaamiselta, etten viitisi maksaa n. 15€ ruokailuja.

Olinpa kerran tässä syömässä seisovassapöydässäkin ja hyvin meni. Tunsin jopa saaneeni rahoilleni vastinetta vaikka kauan en kerinnytkään istumaan. Hyvää ruokaa ja vain parhaat palat (=lihat) söin.

Ruotsinlaivan seisovaapöytää en sijaan usko, että enää kustannan itselleni. On sen verran tyyris ja viinaa, kun en käytä niin en koe saavani rahoilleni mitään vastinetta.

Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja matami La Tammi 08, 2011 8:17 pm

En jotenkin ole mitään ongelmaa nähnyt ulkona syömisessä.
Tilaan mitä mieli tekee ja syön sen mitä jaksan, alkupalojen ja jälkiruuan hinnan tässä kätevästi jo säästääkin sitten Wink
Ajattelen itse niin että normi mahasena olisin saman annoksen ottannut ja näin ollen ei se hintakaan vattansa täyteen syömisestä ole muuttunut.

Reissunpäällä suositaan ABCta jos ei mitään erikoisempaa sapuskaa kaipaile, aikuisetkin kummemmitta selittelyittä saa lasten annoksen ostettua.

matami

Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 18.08.2009

Viesti kirjoittaja Gilraen84 La Tammi 08, 2011 8:51 pm

Eikö kukaan ole saanut leikkaavasta sairaalasta sellaista korttia, jolla saa sitten pienemmän annoksen sitä näyttämällä, kun mulle lupasivat semmoisen antaa, kun kaikki paikathan eivät aikuisille suostu lasten annoksia myymään niin sillä kortilla pitäs senkin järjestyä Laughing
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010

Viesti kirjoittaja jonna0303 La Tammi 08, 2011 11:18 pm

ólisi muuten tosi hyvä idea . kun usein tulee ulkona syötyy eikä kyl jaksa kokonaisia annoksia millään syödä.
jonna0303
jonna0303

Viestien lukumäärä : 25
Registration date : 07.11.2010

Viesti kirjoittaja Gilraen84 La Tammi 08, 2011 11:44 pm

Mut leikataan kyl yksityisellä, mut ilmeisesti julkisella puolella ei tämmöstä ole ja lisäksi toi kortti on sitä varten, että jos vaikka joudun onnettomuuten ja olen tiedottomassa tilassa niin tietävät sairaalassa ottaa tämän huomioon.
Gilraen84
Gilraen84

Viesti kirjoittaja BigMama Su Tammi 09, 2011 12:02 am

mä kävin yksityisellä reilu vuosi sitten.. ja sain kuukausi sitten kortin postissa..
siinä toisella puolella lukee sairaalan väelle tiedot ja ohjeet.
ja toisella puolella teksti:
lääkärintodistus
tämän kortin haltija on läpikäynyt leikkauksen, jonka takia hänelle lääketieteellisistä syistä johtuen suositellaan puolikkaita tai lasten ruoka-annoksia ravintoloissa.
ja kuittaajana on tiedot leikkauksen suorittaneesta klinikasta
Pari kertaa olen ravintolassa joutunut kortin esiin vetämään, ja on tullut lasten annos mukisematta =)

Ravintolassa, yleensä tilaan lasten annoksen, alkupalan tai jos mieli tekee niin aikusten listasta ja mies syö loput tai otan mukaan Smile
BigMama
BigMama

Viestien lukumäärä : 56
Ikä : 36
Registration date : 09.10.2009

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Su Tammi 09, 2011 1:49 am

BigMama samanlainen kortti mulle luvattu mukaan sairaalasta samantien ennenkuin kotiudun, varmaan tehneet kortin jo valmiiksi, kun mulla leikkaukseen 4 yötä Very Happy
Gilraen84
Gilraen84

Viesti kirjoittaja Anette Su Tammi 09, 2011 2:06 am

Toi kortti juttu on kyllä ihan mainio, täytyykin ottaa puheeksi seuraavalla rav terapeutin käynnillä, kai sellainen on mahdollista saada kunallisellakin puolella...

Kirurgin jälkitarkastuksessa sain sellaisen lompakkoon mahtuvan esitteen mahdollisia ulkomaan matkoja varten, siinä on monella eri kielellä kerrottu tämä toimenpide.

Anette

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 55
Registration date : 12.12.2009

Viesti kirjoittaja Ulde Su Tammi 09, 2011 2:32 am

Totta, tuo kortti on oivallinen keksintö, enkä ole kuullut, että täällä Turun suunnalla sitä olisi jaettu muille leikatuille. Taidan ottaa asian puheeksi, kun on tuo kontrolliaika Tyksiin.
Ulde
Ulde

Viesti kirjoittaja tigertytto Su Tammi 09, 2011 2:43 am

Otetaas kaikki turkulaiset puheeksi toi kortti juttu nii ehkä ne alkaa antamaan täälläkin päin noita kortteja Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Tammi 09, 2011 5:00 am

Mä otan ja kysyn asiaa Meilahdesta ensi viikolla kanssa. Helpottaisi aika tavalla monin paikoin ruokailuja.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja ritu Su Tammi 09, 2011 2:36 pm

Ei ole tuottanut mitään ongelmaa ravintolassa syöminen syön annoksestani sen mitä haluan ja mielitekee ja loput jätän siihen lautaselle, eikä ole ikinä tarvinnut sitäkään selittää miksi en ole syönyt kaikkea ja eihän monikaan koko annosta syö jolla normaali ruokahalu eikä niinkuin meillä isoilla ennen leikkausta että kaikki pitää syödä mitä lautasella on.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Tyrvää Su Tammi 09, 2011 5:35 pm

Suoraan sanottuna aika hölmöltä moinen kortti kuulostaa. Käyn ravintolassa syömässä 4-6 kertaa viikossa eikä ikinä moisen tarvetta ole käynyt mielessäkään. Kaikki eivät ehkä ole huomanneet suomalaistenkin ravintoloitten parantunutta palveluvalmiutta; ruokalistaan saa suhtautua vain suuntaa-antavana, ja itse asiassa ruokia ei asiallisissa ravintoloissa enää tarvitse tilata ruokalistaa orjallisesti noudattaen, vaan lopullinen tilaus on neuvotteluprosessin lopputulos. No nyt joku tietysti sanoo että meneppä neuvottelemaan Mäkkäriin ja siihen voi vastata vaan että heh heh.....

Tyrvää

Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 04.01.2011

Viesti kirjoittaja sannikaarina Su Tammi 09, 2011 9:06 pm

Jonkin verran olen minäkin käynyt syömässä ravintolassa, mutta ainahan sitä jää. Annokset ovat oikeasti todella isoja.

Stockan F8:ssa kysyin Easy-ravintolan puolella annoksen puolittamista, eipä onnistunut. Jos olisi ollut kortti, jossa nuo faktat, olisi varmaankin onnistunut. Itse en viitsinyt ruveta selittelemään.
Ilokseni sain huomata, että F8:n grilli puolella taas oli tarjolla muutamissa annoksissa piccolo-annos, puolet normiannoksesta. Sinne olen suunnannut jo pariin otteeseen. Jumbon Fasun ravintolassa on sama juttu. Pisteet heille!

Gilraen, mulle lupailtiin kanssa tuota korttia Eirassa, mutta oli vielä kuulemma elokuussa työn alla. Pitääkin soittaa ja pyytää, jos ovat sen jo saaneet tehtyä.
sannikaarina
sannikaarina

Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja Ulde Ma Tammi 10, 2011 2:53 am

Olgelmana pidin juuri tuota syömäni annoksen kokoa, koska se oli 1/3 -osaa siitä mitä sukulaiseni söi ja saman hintainen ruoka kuitenkin molemmilla oli. Vinkit lasten aterian tilamisesta tai mukaanottamisesta olivat tervetulleita vaihtoehtoja, joita en tullut perjantaina ajatelleeksi. Käyn yleensäkin jo ennen leikkausta vain noin kerran tai kaksi vuodessa ulkona syömässä, joten en tullut tätä perjantaina ajateltua sitä miten toimia.
Ulde
Ulde

Viesti kirjoittaja BigMama Ma Tammi 10, 2011 3:50 pm

Sillon tosiian kun itse siinä leikkauksessa kävin, niin niillä oli vasta suunnitteilla sen kortin teko.. sen takia vasta jälkijunassa sainkin sen kortin =)
se on kyllä todellä hyvä olla.. kuitenkaan vielä kovinkaan monella lääkärilläkään ei ole riittävää tietoa koko leikkauksesta, niin siinä kortissa on niille tieto mitä pitää ottaa huomioon jos esim. yllättävä vatsakipu alkaa Smile
BigMama
BigMama

Viestien lukumäärä : 56
Ikä : 36
Registration date : 09.10.2009

Viesti kirjoittaja turkutuulia To Tammi 13, 2011 3:23 am

Samoilla mielin kuin moni tässä aiemmin; en tunne tarvitsevani korttia. Minäkin käyn usein ulkona syömässä enkä ole koskaan edes halunnut selitellä syömisiäni. Tuskin tarjoilijoita edes kiinnostaa/ehtivät perehtyä asiaan... Yksi herkuistani on pizza (edelleen) ja sitä syödessäni otan aina lopun mukaan; koskaan ei ole ollut ongelma. Minä kun siitä pizzasta yleensä syön vajaan neljänneksen. Muutenkin tuntuu että osa haluaa tehdä tästä leikkauksesta liian ison numeron; vähemmällä metelillä selviää helpommin. Jossain aiemmassa ketjussa totesinkin että esim.noutopöydästä syödessä kukaan ei kiinnitä huomioon annoksiini- itse tietenkin syöppönä tarkkailen muiden syömisiä ja mietin miten ne jaksaa syödä niin paljon. Ja ennen leikkausta olisin itse syönyt vielä kaksinverroin enemmän...

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Registration date : 20.10.2009

Viesti kirjoittaja Tyrvää To Tammi 13, 2011 3:33 am

Näin se on, turkutuulia!
Turha korostaa liikaa, kyllä se siitä muutenkin... Very Happy

Tyrvää

Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 04.01.2011

Viesti kirjoittaja 2FatToFly To Tammi 13, 2011 4:13 am

Tämä nyt ei suoranaisesti kuulu tuohon ravintola asiaan, mutta onko olemassa sellaista merkkiä/ranneketta whåtever millä kertoisi ulkopuolisille tai hoitohenkilökunnalle, että on pikkumasuinen? Saman kaltainen kuin esim diabetespotilailla?

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010

Viesti kirjoittaja ritu To Tammi 13, 2011 2:39 pm

Ei muuta kuin tatuointi ihoon jossa merkki leikkauksesta ei maksa paljon ja on ikuinen vaikka haluais siitä joskus luopua niin maksaa niin paljon että ei raski sitä pois otattaa, mulla muuten on käsivarressa päiväys ja mikä leikkaus on tehty ja jotka ovat samaa heimoa ymmärtävät mitä se tarkoittaa ja muut vaan kattelevat ja ihaelevat mun enkeliä Laughing Laughing

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa