Huhuu Peijaksessa käyneet / leikatut.
+11
dunbar
Kimby
Helka
Amppari
Tuikku68
Lovely
MRA123
kinuski
Tyrannosaurus
heiduska72
Megamisu
15 posters
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Huhuu Peijaksessa käyneet / leikatut.
Huhuilen täällä hieman tietoa ajasta jota joutuu odottelemaan.
Eli kuinka pitkään sisätautilääkärin käynnistä joutuu odottelemaan jotain tapahtuvan. (Sisätautilekuri oli Hyvinkäällä)
Itse sain sisätautilääkäriltä Gastrokopiaan lähetteen ja se hirveä nieleminenkin on nyt suoritettu.
Mietin tuossa että koska alan soittelemaan Peijakseen päin, jos sisätautilekurin lähete onkin jäänyt matkanvarrelle
Eli kuinka pitkään sisätautilääkärin käynnistä joutuu odottelemaan jotain tapahtuvan. (Sisätautilekuri oli Hyvinkäällä)
Itse sain sisätautilääkäriltä Gastrokopiaan lähetteen ja se hirveä nieleminenkin on nyt suoritettu.
Mietin tuossa että koska alan soittelemaan Peijakseen päin, jos sisätautilekurin lähete onkin jäänyt matkanvarrelle
Megamisu- Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 23.11.2010
Vs: Huhuu Peijaksessa käyneet / leikatut.
Minulla oli gastroskopia 6.9 ja kirurgin tapasin 11.11. Leikkausaika on 17.12 eli ei jonoja mielestäni ole
Tsemppiä vaan!!!
Tsemppiä vaan!!!
heiduska72- Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 52
Registration date : 12.11.2010
Mulla ensimmäinen käynti lähetteen jälkeen oli sisätautilääkärille Meilahteen ja kaikki muut käynnit Peijakseen. Allekirjoituksesta näät aikataulun jonka mukaan matka kului.
Tyrannosaurus- Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009
Megamisu: ollaan näköjään samalla sisäkirurgilla käyty,mulla tuo aika oli 3.12 ja lähetteen lupasivat laittaa.
Minua ei sisäkirurgi laittanut ollenkaan tuohon letkun nielentään uudestaan koska se oli tehty muihin asioihin liittyen ja helico testi oli negatiivinen.
nyt vaan odottelen kuumeisesti sitä tietoa Peijaksesta, mikä olisi sopiva aika odottamaan ennekuin alkaa soittelemaan lähetteen perään?
Minua ei sisäkirurgi laittanut ollenkaan tuohon letkun nielentään uudestaan koska se oli tehty muihin asioihin liittyen ja helico testi oli negatiivinen.
nyt vaan odottelen kuumeisesti sitä tietoa Peijaksesta, mikä olisi sopiva aika odottamaan ennekuin alkaa soittelemaan lähetteen perään?
Viimeinen muokkaaja, kinuski pvm Ti Joulu 21, 2010 5:20 pm, muokattu 1 kertaa
kinuski- Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 22.04.2010
Kinuski: Todella peräkanaa ollaan Hyvinkäällä oltu. Jos sitten vaikkka leikkurissakin...
Oliko lekurisi nainen? Itse en nimeä muista. Pieni paniikki teki tepposensa. Taisi suurinosa lekurin puheista unohtua sen jälkeen kun sain häneltä puoltavan kommentin
Oliko lekurisi nainen? Itse en nimeä muista. Pieni paniikki teki tepposensa. Taisi suurinosa lekurin puheista unohtua sen jälkeen kun sain häneltä puoltavan kommentin
Megamisu: nainen oli,nimeä minäkään en muista mutta ei taida muut tehdäkkään näitä haastatteluja kuin hän.
Olisi mukavaa jos oltaisiinkin samoihin aikoihin menossa leikkaukseen.
Ilmoittelehan heti kun jotain sieltä kuulet niin tiedän itsekkin odotella, vaikka odottelu eo ole meikäläisen parasta puuhaa..
Olisi mukavaa jos oltaisiinkin samoihin aikoihin menossa leikkaukseen.
Ilmoittelehan heti kun jotain sieltä kuulet niin tiedän itsekkin odotella, vaikka odottelu eo ole meikäläisen parasta puuhaa..
Tuossa kun olen muiden aika päivityksiä koitellut tutkailla. Ajattelin rauhassa odotella helmikuulle ja sitten alkaa kysellä.
tänään postilaatikolla iloinen yllätys!!! aika 5.1 ravitsemusterapeutille ja kirurgille
Heiduska kotiutui sairaalasta äsken:)
Kirjoittelen myöhemmin lisää kun olen taas kotiutunut
Kirjoittelen myöhemmin lisää kun olen taas kotiutunut
Hienoa Heiduska ja onnea uudesta pikku masusta.
Kaikki mennyt oletettavasti hyvin, kun jo kotiuduit.
Malttamattomana täällä odotellaan kirjoitteluasi.
Itselläni myös 5pv eka käynti Peijaksessa.
Kaikki mennyt oletettavasti hyvin, kun jo kotiuduit.
Malttamattomana täällä odotellaan kirjoitteluasi.
Itselläni myös 5pv eka käynti Peijaksessa.
Tervetuloa kotiin uuden masun kanssa, nyt toipumisia!
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Registration date : 29.09.2009
Eilen tosiaan kotiuduin sairaalasta, olisin saattanut sunnuntaina päästä mutta leikkaavat lääkärit eivät olleet työvuoroissa.
Olo on ihan hyvä, ei leipokipuja, liikkuessakin kipua vain vähän ja lääkkeillä sekin pysyy aisoissa.
Tosiaan Peijakseen meni perjantaiaamuna 7.30 jolloin alkoi esivalmistelut, ennen yhdeksää lähdettiin hoitajan kanssa sänkyä työntäen kävelemään leikkuriin. Leikkuriin saavuimme tasan yhdeksän.Sänky jatkoi heräämöön minä kävelin leikkaussaliin ja nousin siihen pyödälle makaamaan, jonka jälkeen ihmisiä pyöri ympärillä sen seitesemäntoista jos jotakin tekemässä. Nukkumatti tuli ja laittoi kanyylin ja sanoi että alkaa "pikkuhiljaa" lääkettä tulemaan.
Seuraava tieto heräämössä ennen puoltapäivää, pääsin nousemaan portatiiville ja sain kipulääkettä. Kahden aikaan siito osastolle, olo todella hyvä. Matkan aikana kyselin etteikö tehneen muuta kun avasivat ja laittoivat kiinni kun ei tunnu missään. Lauantaina kävi leikannut lääkäri ja vakuutti, että ohitus tehtiin niinkuin suunniteltiin. Olo todella hyvä, juominen onnistunut alusta asti hyvin. Sunnuntaina sain jo nestemäistä suolaista ruokaa joka maistui taivaallisen ihanalle kun en makeista juomista pidä. Aamulla kävin suihkussa ja päivän lepäilin vähän väliä juoden jotain kun ei voi ottaa paljon kerralla. Maanantai aamuna lääkäri tuli ennen yhdeksää ja antoi kotiinlähtöluvan kunhan sisätautilääkäri ja ravitsemusterapeutti käyvät.
Maanantaiaamuna paino 1.4kg matalampi kuin perjantai aamuna sairaalaan mennessä.
Kerroin tämän näin siksi, että saisin leikkaukseen menijöiltä jännityksen pienemmäksi sairaalan tapahtumien osalta.
Kaikille Hyvää Joulua
Olo on ihan hyvä, ei leipokipuja, liikkuessakin kipua vain vähän ja lääkkeillä sekin pysyy aisoissa.
Tosiaan Peijakseen meni perjantaiaamuna 7.30 jolloin alkoi esivalmistelut, ennen yhdeksää lähdettiin hoitajan kanssa sänkyä työntäen kävelemään leikkuriin. Leikkuriin saavuimme tasan yhdeksän.Sänky jatkoi heräämöön minä kävelin leikkaussaliin ja nousin siihen pyödälle makaamaan, jonka jälkeen ihmisiä pyöri ympärillä sen seitesemäntoista jos jotakin tekemässä. Nukkumatti tuli ja laittoi kanyylin ja sanoi että alkaa "pikkuhiljaa" lääkettä tulemaan.
Seuraava tieto heräämössä ennen puoltapäivää, pääsin nousemaan portatiiville ja sain kipulääkettä. Kahden aikaan siito osastolle, olo todella hyvä. Matkan aikana kyselin etteikö tehneen muuta kun avasivat ja laittoivat kiinni kun ei tunnu missään. Lauantaina kävi leikannut lääkäri ja vakuutti, että ohitus tehtiin niinkuin suunniteltiin. Olo todella hyvä, juominen onnistunut alusta asti hyvin. Sunnuntaina sain jo nestemäistä suolaista ruokaa joka maistui taivaallisen ihanalle kun en makeista juomista pidä. Aamulla kävin suihkussa ja päivän lepäilin vähän väliä juoden jotain kun ei voi ottaa paljon kerralla. Maanantai aamuna lääkäri tuli ennen yhdeksää ja antoi kotiinlähtöluvan kunhan sisätautilääkäri ja ravitsemusterapeutti käyvät.
Maanantaiaamuna paino 1.4kg matalampi kuin perjantai aamuna sairaalaan mennessä.
Kerroin tämän näin siksi, että saisin leikkaukseen menijöiltä jännityksen pienemmäksi sairaalan tapahtumien osalta.
Kaikille Hyvää Joulua
Kiitos Heiduska:)
Tosiaan mukavaa kuulla että Sulla meni kaikki hyvin, onnea jatkoonkin!
Hyvän Joulun toivotuksin!
Tosiaan mukavaa kuulla että Sulla meni kaikki hyvin, onnea jatkoonkin!
Hyvän Joulun toivotuksin!
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Hei Megamisu! Itse kävin Hyvinkäällä 15.12. ja sanoivat, että Peijakseen on noin 3 kuukauden jono. Sinne kutsua odotellen!
Heiduska72 Onnittelut onnistuneesta leikkauksesta!
Heiduska72 Onnittelut onnistuneesta leikkauksesta!
Tuikku68- Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 56
Registration date : 02.12.2010
Allekirjoituksesta voi seurata Ampparin tapahtumaketjua. Postilaatikossakin oli ihan mukava joululahja eli mahdollinen leikkauspäivä.
Amppari- Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 11.12.2010
Nyt kun taas näitä allekirjoituksia lukee ja poimii kirjoituksista aikoja. Taitaa käydä niin onnellisesti että ois mahdollista leikkuu n kk päähän kirurgin tapaamisesta. Eli hyvässä lykyssä jo helmikuussa
Hitsiläinen. Nyt alkoi jännittää oikein kunnolla.
Huomenna olisi kirurgin ja ravintoterapeutin tapaaminen. Mitäkä ne käyvät läpi???
Entäs jos sieltä tuleekin punainen valo. Huah! Kaikki mahdolliset syyt ns hylkäämiseen on tullu edellisinä öinä käytyä läpi. Kuin myös ajatukset, mitäs sitten jos leikataan.
Kinuskiin varmaan törmään lääkärin ovella.
Eli jos Kinuski käyt vielä ennne huomista lukemassa, Tseppiä sinullekkin ja jos sinulla ei ole kiire. Käydäänkö kahvilla tultuamme tohtorilta?
Huomenna olisi kirurgin ja ravintoterapeutin tapaaminen. Mitäkä ne käyvät läpi???
Entäs jos sieltä tuleekin punainen valo. Huah! Kaikki mahdolliset syyt ns hylkäämiseen on tullu edellisinä öinä käytyä läpi. Kuin myös ajatukset, mitäs sitten jos leikataan.
Kinuskiin varmaan törmään lääkärin ovella.
Eli jos Kinuski käyt vielä ennne huomista lukemassa, Tseppiä sinullekkin ja jos sinulla ei ole kiire. Käydäänkö kahvilla tultuamme tohtorilta?
Samoja kuule pohditaan täällä nyt ei auta kuin kaivaa navigaattori valmiiksi (että löytää perille)ja yrittää olla miettimättä liikoja..
olen menossa töihin sieltä mutta kuppi kuumaa tekee varmasti hyvää
tsemppiä sinullekkin huomiselle
olen menossa töihin sieltä mutta kuppi kuumaa tekee varmasti hyvää
tsemppiä sinullekkin huomiselle
Hei,
kertokaahan meille heti kun tiedätte koska leikkaaus on?
Vaikka itse olen jo leikkausen käynyt niin jännitän teidän puoleata:)))
kertokaahan meille heti kun tiedätte koska leikkaaus on?
Vaikka itse olen jo leikkausen käynyt niin jännitän teidän puoleata:)))
Hei kaikki tähän ketjuun kirjoittaneet HUS-alueella asuvat!
Oletteko kaikki te, jotka olette päässeet sisätautilääkärin tapaamisesta eteenpäin, olleet jossakin vaiheessa ohjatussa laihdutusryhmässä eli olleet ENE:llä sen 10 vko? hirmuisen nopeasti vaikuttaa teillä joillakin menneen prosessi eteenpäin jos siis ette ole jossain vaiheessa elämää olleet siinä ryhmässä. Minut Peijaksen sisätautilääkäri passitti kuuntelematta minkäänlaisia vastalauseita ENE-ryhmään ennen varsinaisen prosessin käynnistystä gastroineen jne. Alustavan lausunnon silti antoi, että jos vielä ENEilyn jälkeen leikkaus kiinnostaa, prosessi voidaan aloittaa.
Suhtaudun ihan ok siihen ENE-ryhmään eli ei siinä mitään, kiinnostaa vaan tietää onko joku päässyt eteenpäin projektissa HUS-alueella ilman sitä ryhmää.
Oletteko kaikki te, jotka olette päässeet sisätautilääkärin tapaamisesta eteenpäin, olleet jossakin vaiheessa ohjatussa laihdutusryhmässä eli olleet ENE:llä sen 10 vko? hirmuisen nopeasti vaikuttaa teillä joillakin menneen prosessi eteenpäin jos siis ette ole jossain vaiheessa elämää olleet siinä ryhmässä. Minut Peijaksen sisätautilääkäri passitti kuuntelematta minkäänlaisia vastalauseita ENE-ryhmään ennen varsinaisen prosessin käynnistystä gastroineen jne. Alustavan lausunnon silti antoi, että jos vielä ENEilyn jälkeen leikkaus kiinnostaa, prosessi voidaan aloittaa.
Suhtaudun ihan ok siihen ENE-ryhmään eli ei siinä mitään, kiinnostaa vaan tietää onko joku päässyt eteenpäin projektissa HUS-alueella ilman sitä ryhmää.
Helka- Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010
Kyllä täälläpäin kaikki käy läpi tuon 10 viikon läskikurssin, myöskin minä. Tosin minä kävin sen Laakson sairaalassa vuonna 2006 ilman mitään ajatustakaan leikkauksesta. Mutta sitten kun päätin mennä leikkaukseen kelpasi 3 vuotta vanha kurssitodistus vallan mainiosti.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Kävin tänään tulotarkastuksessa Peijaksessa ja tosi positiivinen mieli jäi. Koelounas oli hyvä. Ihan konkreettisesti tajusi, että kyllähän sitä saa edelleen leikkauksen jälkeen syödä- ainakin myöhemmin sen kaksi desiä kerralla. Huvittavaa oli, kun ekg-nauhani näytti sairastettua sydäninfarktia. Sydäriä minulla ei ole koskaan ollut ja olen tuollaiseen ekg nauhaan törmännyt jo kymmenen vuotta sitten ekaan kertaan. Silloin työpaikkalääkäri laittoi taksilla kesken työpäivän päivystykseen.
Luottavaisin mielin jään odottelemaan leikkausta 17.1.
Luottavaisin mielin jään odottelemaan leikkausta 17.1.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Ok, kiitos Kimby tiedosta. Mullekin se sisätautilääkäri sanoi, että jos sen läskikurssin jälkeen paino alkaa uudelleen nousta niin sitten ei tarvi käydä kurssia uudelleen. Aika hullulta se silloin tosin kuulosti, eli jos lihot laihdutusryhmän jälkeen niin saat "palkinnoksi" leikkauksen. No, ei nyt ihan noin kärjistetysti mutta silloin se vaan korpesi kun ei päässy sitä läskileiriä kiertämään, vaikka muualla Suomessa ei vastaavaa koitosta ilmeisesti ole. Mutta asiaa aikani sulateltuani suhtaudun koitokseen varsin positiivisesti, ei tämän niin "helposti" tarvitsekaan mennä ja hyvä että jää vähän aikaa mietiskellä asiaa vähän syvällisemminkin.
Helka- Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010
Hei!
Minä en varsinaista ENEilyä käynyt vaan siksi endokrinologin lausunnossa tulkittiin 2004-2005 käyty Kelan tuki- ja liikuntaelinsairaiden ylipainoisten kuntoutus, joka oli siis vuoden aikana 10+5+3 vuorokautta.
Kuntoutuksessa oli tiiminä ravintoterapeutti, psykologi , lääkäri, terveydenhoitaja, ja fysioterapeutti.
Ainoa eneily oli Peijaksen ekan käynnin jälkeen, jolloin siis jo sain leikkauspäivän ja ravintoterapeutilta ruokavaliolla eneily ohjeet.
Näin siis polku meni kohdallani, endokrinologilla kävin siis Hyvinkäällä ...
Minä en varsinaista ENEilyä käynyt vaan siksi endokrinologin lausunnossa tulkittiin 2004-2005 käyty Kelan tuki- ja liikuntaelinsairaiden ylipainoisten kuntoutus, joka oli siis vuoden aikana 10+5+3 vuorokautta.
Kuntoutuksessa oli tiiminä ravintoterapeutti, psykologi , lääkäri, terveydenhoitaja, ja fysioterapeutti.
Ainoa eneily oli Peijaksen ekan käynnin jälkeen, jolloin siis jo sain leikkauspäivän ja ravintoterapeutilta ruokavaliolla eneily ohjeet.
Näin siis polku meni kohdallani, endokrinologilla kävin siis Hyvinkäällä ...
FatLady- Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 23.06.2009
Hei Helka, minä jouduin ENE-ryhmään jo toisen kerran sisätautilääkärin käskystä. Ensimmäinen ryhmä oli 10 viikkoa Laakson sairaalassa vuonna 2005, mutta silti sisätautilääkäri pisti uudestaan ryhmään ennenkuin suostui pistämään paperit eteenpäin. Eli kävin siis viime syksynä uudet 10 viikkoa Jorvissa. Tosi kivaa... mutta nyt se on sentään ohi ja painokin putosi ~20kg sinä aikana. ENE-jakson aikana sain kuitenkin ajat ultraan ja gastroon, ja sisätautilääkäri katsoi niiden tulokset (siis kesken ENE-jakson), ja pisti sitten paperit eteenpäin Peijaksen kirurgille.
Tes- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 06.07.2010
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!!
» Huugibuugi huhuu
» Peijaksessa leikattu
» Leikkausaika 28.2 Peijaksessa !!!!!!
» Huugibuugi huhuu
» Peijaksessa leikattu
» Leikkausaika 28.2 Peijaksessa !!!!!!
Oikeudet tällä foorumilla: