Kuulumiskierros, mitäpä kuuluu teille joulukussa 2010?
+50
Megamisu
Luisfigo
Lilly
ihanainen
Gilraen84
laila
pirskatti
kuunsisar
Katinka
Paloma
Tikrustiina75
pade
matami
eräpena
Tyrannosaurus
Mama XXL
Rovatar
BigMama
Onnekas45
Matias
Aloittelija
tigertytto
bulleriina
sannikaarina
dunbar
pingu70
Tantta
Anette
ritu
Ulde
heiduska72
Kimby
2FatToFly
muuminmamman4
kissus nytkö jo
vimpula
Nancy
Poutapilvi
tipo57
Nana
turkutuulia
hansu
MRA123
joku80
Pampula
Wee2be
Laihduttava
Elämä edessä
tiikos
Lyltsy
54 posters
Sivu 4 / 4 • 1, 2, 3, 4
Vs: Kuulumiskierros, mitäpä kuuluu teille joulukussa 2010?
Kinkku on laitettu uuniin. Pakkasta on 26 astetta ja pitää mennä savustamaan lohta. (sisäistä) villapaitaa kait on otettva. Kävin tessujen kanssa lenkillä ja oli sellainen raitis kävellä.
Hyvää Joulua Kaikille!
Hyvää Joulua Kaikille!
Matias- Viestien lukumäärä : 143
Registration date : 03.09.2009
Sullahan on Matias liki samat kuviot ku meikäläiselläkin. Karvakorvat vei emäntänsä eli meikäläisen äsken piiiitkälle pakkaslenkille. Kuusi pitäisi lähteä hakemaan kaupasta kotiin ja kinkku pitäisi laittaa uuniin pöhisemään.
Nyt jo harmittaa, että juhannus on joka vuosi mutta Joulu vaan kerran vuodessa
Hyvää joulua!
Nyt jo harmittaa, että juhannus on joka vuosi mutta Joulu vaan kerran vuodessa
Hyvää joulua!
Aloittelija- Viestien lukumäärä : 51
Registration date : 29.07.2010
Tukka lähtee, kiilloton, ällöttää, kuvottaa ja hajut tekevät etovan olon. Näin kirjoitan tasan 1v leikkuaksesta. Tie on ollut ekat 4 kk maailman vaikein juuri kuvotusoireiden vuoksi. Maito ainoa "tosi ystävä", proteiineja olen syönyt minkä olen pystynyt, hiilarit melkeinpä jääneet pois kokonaan. painoa tippunut 64kg enen aloituksesta alkaen eli 1 v 1kk. Olen uusi ihminen, sitä itse huomaamatta! Toki vaatteet roikkuu ja vanhat säilytetyt 20v takaiset vaatteet alkavat mahtua..hah, hah-> muotihan palaa! Edelleekin, kuten olen aikaisemminkin kirjoittanut, jos olisin teinnyt tien olevan näin vaikean, en olisi leikkaukseen ryhtynyt...paitsi, miten ihmeessä olisin saanut pääkoppaani ajatuksen, mitä nykyisin noudatan: Otan kahvikuppilautasen ja "syön lautasellisen ruokaa", otan joulutortun ja syön siitä vain 1-2 sakaraa...en siis nykyisin kiellä itseltäni mitään, en sokeria tai rasvaakaan, mutta MÄÄRÄT ovat ne jotka tuottavat tulosta! Nykyisin siis pystyn syömään vain 1/3 leipää ja siinä se, enempää ei tarvitse, kun jatkaa seuraavana päivänä....eli syön ja maistan, mutta syön vain "kärpäsenkakan" verran!
Onnea kaikile, ihanaa jos on mennyt hyvin, uskon kyllä etten ole ainoa, jolla ei ole mennyt kamalan hyvin, mutta luulen toisetn pelkäävän vain kirjoittaa siitä!
Olen saanut työpaikallanikin 4 henkilöä pudottamaan painoaan vain juttelemalla ruoasta ja niiden määräistä! UPEAA!!!! Se, että kirjoitetaan et vois vaikka tehdä mitä viikon kuluttua leikkauksetsa, on varmaan ihanaa, mutta jotenkin ei ihan totuudenmukaista...mustasukkainenko? JOO!
Kaikille kaikkea hyvää ja TODLLAKIN helpompaa toipumista,kuin omani on ollut! Hyvää Uutta Vuotta 2011
Onnea kaikile, ihanaa jos on mennyt hyvin, uskon kyllä etten ole ainoa, jolla ei ole mennyt kamalan hyvin, mutta luulen toisetn pelkäävän vain kirjoittaa siitä!
Olen saanut työpaikallanikin 4 henkilöä pudottamaan painoaan vain juttelemalla ruoasta ja niiden määräistä! UPEAA!!!! Se, että kirjoitetaan et vois vaikka tehdä mitä viikon kuluttua leikkauksetsa, on varmaan ihanaa, mutta jotenkin ei ihan totuudenmukaista...mustasukkainenko? JOO!
Kaikille kaikkea hyvää ja TODLLAKIN helpompaa toipumista,kuin omani on ollut! Hyvää Uutta Vuotta 2011
Luisfigo- Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 01.11.2009
Kiitos Luisfigo kirjoituksestasi!
Erittäin hyvät joulut ja peremmat Uudet vuodet!
Leikkaus vasta edessä ja jos kaikki ok, siihen mennään.
Mutta!!! Juuri tälläisiä kirjoituksia olen itse kaivannut, kun kaikki ei olekkaan mennyt kun strömmissä...
Erittäin hyvät joulut ja peremmat Uudet vuodet!
Leikkaus vasta edessä ja jos kaikki ok, siihen mennään.
Mutta!!! Juuri tälläisiä kirjoituksia olen itse kaivannut, kun kaikki ei olekkaan mennyt kun strömmissä...
Megamisu- Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 23.11.2010
Tuo ei saa vielä pakittamaan, mutta ajattelemaan laittaa. . .
Matias- Viestien lukumäärä : 143
Registration date : 03.09.2009
Jouluruoka ei kauheesti ole innostanut vaikka leikkaus vasta helmikuussa ja enekään ei vielä alkanut.
Kouraan mahtuu kinkun määrä mitä on mennyt ...samoin kaikki muut ruoat ja herkut.
Onkohan sitä niin tässä valmis tuohon leikkaukseen että "hylkii" ruokaa jo tällätavoin
Kovasti vain odotan ensi viikon jälkeen alkavaa eneä.
Vajaan kahden viikon kokoeilusta loppusyksystä jäi hyvä mieli.
Toivotaan että enään koskaan ei minulle maistuisi suklaat,jätskit,pullat...niillä olen itteni tälläiseksi saanutkin.
Kouraan mahtuu kinkun määrä mitä on mennyt ...samoin kaikki muut ruoat ja herkut.
Onkohan sitä niin tässä valmis tuohon leikkaukseen että "hylkii" ruokaa jo tällätavoin
Kovasti vain odotan ensi viikon jälkeen alkavaa eneä.
Vajaan kahden viikon kokoeilusta loppusyksystä jäi hyvä mieli.
Toivotaan että enään koskaan ei minulle maistuisi suklaat,jätskit,pullat...niillä olen itteni tälläiseksi saanutkin.
Rovatar- Viestien lukumäärä : 314
Registration date : 05.12.2009
Hyvää Joulua ja Parempaa Uutta Vuotta KAIKILLE!
Olin 20.12. 1-vuotis tarkastuksessa ja se kävi nopeesti plaa plaa ja tervemenoo! Jo 23.12. tuli lausunto käynnista oon kuulemma hoikka BMI 23.8 ja 10.2.-11 on jo plastikkatohtorille vattanahan korjauksen takia
.....siis lujaa menee vaikka sanoin, että ehtii sillai hitassa tahdissa!
En valita vaan nautin kaikesta tyhjin rinnoin!
Olin 20.12. 1-vuotis tarkastuksessa ja se kävi nopeesti plaa plaa ja tervemenoo! Jo 23.12. tuli lausunto käynnista oon kuulemma hoikka BMI 23.8 ja 10.2.-11 on jo plastikkatohtorille vattanahan korjauksen takia
.....siis lujaa menee vaikka sanoin, että ehtii sillai hitassa tahdissa!
En valita vaan nautin kaikesta tyhjin rinnoin!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Niinkuin Luisfigo kirjoittaa niin ei kaikki ole vielä vuosikaan leikkuun jälkeen onnensa kukkuloilla näistä leikkauksista ja onneksi julkisella puolella on aika pitkä aika harkita leikkausta eikä suoraan muutaman viikon kuluttua hypätä leikkauspöydälleniinkuin joskus yksityisellä puolella tehdään ja kaikki henkinen valmistautuminen jää tekemättä, itse en olisi mennyt leikkaukseen jos olisin muuten päässyt jalkaleikkaukseen joka mulle pelasti edes jonkinlaisen mahdollisuuden kävellä koska käytännössä en pystynyt ennen laihdutusleikkausta kävelemään kuin korkeintaan 10m kyynärsauvojen kanssa ja kotoani en liikkunut 2v minnekkään nyt laihdutus ja kahden jalkaleikkauksen (yhteensä 6leikkausta vuoden sisällä ja laihdutusleikkaus komplikaatioihi melkein kuolin) jälkeen pystyn kävelemään vaivatta 300m, jos vielä olisi harkittava tuo laihdutus leikkaus niin en menisi jos muuten pystysin kävelemään.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Rovatar: Sulla siis sama homma ku mulla... eli leikkausta ei vielä tehty, mut jotenkin alkaa olee jo niin asennoitunut siihen sen jälkeiseen elämään, että ei tule ahmittua niitä jouluruokiakaan ihan hillittömästi, mulla tokikikin jo enekin käynnissä, kun mulla leikkaus noin kuukauden aikasemmin kuin sinulla
Gilraen84- Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010
No niin joulu jo sitten takana. Hyvin meni. Annokset sain pidettyä minimaalisina, kahvikuppilautaselle mahtui. Mutta, mutta joulupäivänä sitten ahne otti vielä yhden puolikkaan joululimppusiivun lohikermahyveellä ja siitähän ei sitten mitään hyvää seurannut. Kaksi tunita meni sohvalla kieriessä. Mahaa särki niin pirusti ja äkkiä otin 600mg Buranan ja koitin vain rauhoitella itseäni, että kyllä tämä tästä ohi menee. No menihän se mutta jukolauta oli kipee olo. MUTTA MUTTA leikkauksee harkitsevat, nämä on niitä kulmakiviä jotka on koettava jotta uskoo sen että vain vähän ruokaa riittää. Vuoden jonotusaika on hyvä asia jotta et´htii harkitsemaan asioita omalla kohdallaan. Koko elämä muuttuu ja ruokaa ei voi enää koskaan syödä niinkuin lihavana pystyi. Ja se on juuri tarkoituskin. Normaalielämä, normaaliruokailu. Takapakkeja tulee, kerran on ambulanssillakin jouduttu sairaalaan menemään, mutta aina syy on ollut itsessä. Kun vaan noudattaa ohjeita eikä sorru ylimääräisiin ruokliin ja muistaa syödä rauhallisesti. Ja juoda, joka välissä juoda vettä. Niillä pärjää. Ja paino putoaa hyvin. Nyt leikkauksesta siis 9 viikkoa ja 9kg. Eli menee siis n 1kg/vko. Välillä menee nopeammin ja sitten paino seisahtuu taas. Mutta en kertaakaan ole edes hetkeäkään katunut leikkuasta.ö Se oli paras päätös ikinä!!! Rohkeasti vain mukaan elinikäiseen elämänmuutokseen. Ei tämä helppoa ole, ei kukaan niin koskaan väittänytkään. Mutta joka hetken arvoista!!!! Tsemppiä kaikille.
ihanainen- Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 24.02.2010
Hei kaikille!
Mulla leikkauksesta kolme viikkoa...jouluna otin pienen annoksen laatikoita, kinkkua ja sienisalaattia, kaikki maistuivat yhtä hyvälle kuin ennemminkin...muutaman konvehdin olen syönyt. Siis ihanaa, voin herkutella vaikkakin paljon pienemmillä annoksilla entiseen verrattuna
Pienempää Uutta vuotta kaikille meille =)
Adele
Mulla leikkauksesta kolme viikkoa...jouluna otin pienen annoksen laatikoita, kinkkua ja sienisalaattia, kaikki maistuivat yhtä hyvälle kuin ennemminkin...muutaman konvehdin olen syönyt. Siis ihanaa, voin herkutella vaikkakin paljon pienemmillä annoksilla entiseen verrattuna
Pienempää Uutta vuotta kaikille meille =)
Adele
Adele- Viestien lukumäärä : 81
Registration date : 28.05.2010
Voi apua, söin vissiin liian nopeasti iltapalan, riisipuuroa ja luumusoppaa. Olo on karmea, mahaan sattuu ja oksettaa
Toivotaan ettei kestä kovin kauaa!!
Toivotaan ettei kestä kovin kauaa!!
soonmoro täältä mansen naapurista - pitää laittaa perusteelliset kuulumiset, kun en kuukauteen ole tänne ehtinyt.
Samalla TIETOA MYÖS TAYS JONOTTAJILLE!
TAYSissa sisätautilääkärin päätöksestä n. 2 1/2 kk ja sitten ollaan tähystyksessä
Kävin RT:n ENE:n loppupunnituspäivänä TAYS sisät.os. kyselemässä, että miksei gastrosta kuulu mitään, kun RT oli sanonut, että lähete oli kirurgille lähtenyt jo marraskuun alun sisät. lääkärikäynnin jälkeen. Sisät.polilta lupasivat laittaa paperit eteenpäin ellei olleet jo menneet?
Sitten soitin viikko sen jälkeen (n. 10.12.) sinne gastropolille ja siellä kerrottiin että paperit oli tullu marraskuun puolivälissä (Oli 10 pv kestänyt sisät.polin konekirjoittajilla ja sisäisessä postissa mennä 1 krs ylöspäin). Kyselin että milloin tuo gastro voisi olla. Sanoivat, että aikaa ei vielä ollut gastroon eikä varmaankaan tule enää tälle vuodelle.
Kun kotiuduin joulun alla reissusta, niin kotona odottikin iloinen yllätys. Kun olin soittanut gastrolle pe niin seuraavana ti oli saatu postiin kirje:
"Kutsumme teidät mahantähystystä ja leikkausharkintaa varten kirurgin vastaanotolle..." Ja aika oli tammikuun puolivälissä! Että ootellaan sitä...
Siis sisätautilääkärin tapaamisesta kului reilu viikko, ennenkuin lähete meni gastropolille ja siellä se oli kuukauden pinossa, ennenkuin saatiin varatuksi aika tähystykseen, joka puolestaan on n. 1 kk kirjeen lähettämisestä. Näin jono nyt näkyy etenevän TAYSissa Tampereen naapurikuntalaisten kohdalla...?
ENE:n jälkeinen "normaaliruokailu" 1600 kcal vauhdissa
Muuten on tämä 6 vko:n ENE:n jälkeinen "normaali ruokavalio" ilmeisesti pysynyt RT:n määräämän 1600 kcal/vrk puitteissa aika hyvin, sillä paino on vaihdellut tuossa 131 - 134 haarukassa, mutta ei ole kyllä pudonnutkaan. RT suositteli kiloklubia. Sen avulla muutaman päivän ajan tsekkasinkin tuota syömistäni itsenäisyyspäivän tienoilla, mutta nyt olen mennyt aika näppituntumalla. Jouluaatonaattona kävin vaa´alla ja se näytti 131,5.
Alun perin pelkäsin näitä jouluruokia, mutta maallakin meni aattona tyylikkäästi perinteitä rikkomatta kaikki jouluherkut imellettyä perunalaatikkoa, livekalaa ja riisipuuroa sekä sekahedelmäsoppaa myöten ihan etiketin mukaisesti - no määrät olivat aika pieniä - mutta tulihan niistäkin ähky olo. Joulutortunkin olen syönyt ja kolme konvehtia koko pyhien aikana. - ja joulusaunassa n. 0,25 l tummaa olutta!
- no joulujuomissa on toki tapahtunut muutos, josta voisi saada raittiuskilpakirjoitusten hymypatsaan;-)
Minulla on ollut ja tulee tämäkin talvi olemaan aika reissuamista ja lasten harrastuksissa ja kilpailuissa roudaamista. Joulun alla oltiin viikko Lapin lumileirillä ja paluumatkalla Puijolla kisoissa ja vuodenvaihteessa rumba jatkuu. Mutta kyllä se reissuruokailukin onnistuu, kun kiinnittää huomiota mitä syö. Majapaikoissa on nykyisin kyllä aika hyvin osaamista ("emännille kiitos") ja hotellienkin aamupalapöydiltä löytää kyllä aika hyvin itselle sopivan koosteen. Pitkillä reissuilla pitää vaan tietää mihin poikkeaa syömään, ettei pety...
Että näillä eväillä kohti leikkausta. Tulen tammikuussa leikkaavalta lääkäriltä kinuamaan vuoroani jo huhti- toukokuulle - ja näin "hoikka" poikahan voisi päästä vaikka peruutuspaikalle;-?
itse kullekin - niin leikatuille kuin sinne jonottajillekin - nautinnollista loppujoulua ja reipasta, entistä kevyempää uutta vuotta...
Samalla TIETOA MYÖS TAYS JONOTTAJILLE!
TAYSissa sisätautilääkärin päätöksestä n. 2 1/2 kk ja sitten ollaan tähystyksessä
Kävin RT:n ENE:n loppupunnituspäivänä TAYS sisät.os. kyselemässä, että miksei gastrosta kuulu mitään, kun RT oli sanonut, että lähete oli kirurgille lähtenyt jo marraskuun alun sisät. lääkärikäynnin jälkeen. Sisät.polilta lupasivat laittaa paperit eteenpäin ellei olleet jo menneet?
Sitten soitin viikko sen jälkeen (n. 10.12.) sinne gastropolille ja siellä kerrottiin että paperit oli tullu marraskuun puolivälissä (Oli 10 pv kestänyt sisät.polin konekirjoittajilla ja sisäisessä postissa mennä 1 krs ylöspäin). Kyselin että milloin tuo gastro voisi olla. Sanoivat, että aikaa ei vielä ollut gastroon eikä varmaankaan tule enää tälle vuodelle.
Kun kotiuduin joulun alla reissusta, niin kotona odottikin iloinen yllätys. Kun olin soittanut gastrolle pe niin seuraavana ti oli saatu postiin kirje:
"Kutsumme teidät mahantähystystä ja leikkausharkintaa varten kirurgin vastaanotolle..." Ja aika oli tammikuun puolivälissä! Että ootellaan sitä...
Siis sisätautilääkärin tapaamisesta kului reilu viikko, ennenkuin lähete meni gastropolille ja siellä se oli kuukauden pinossa, ennenkuin saatiin varatuksi aika tähystykseen, joka puolestaan on n. 1 kk kirjeen lähettämisestä. Näin jono nyt näkyy etenevän TAYSissa Tampereen naapurikuntalaisten kohdalla...?
ENE:n jälkeinen "normaaliruokailu" 1600 kcal vauhdissa
Muuten on tämä 6 vko:n ENE:n jälkeinen "normaali ruokavalio" ilmeisesti pysynyt RT:n määräämän 1600 kcal/vrk puitteissa aika hyvin, sillä paino on vaihdellut tuossa 131 - 134 haarukassa, mutta ei ole kyllä pudonnutkaan. RT suositteli kiloklubia. Sen avulla muutaman päivän ajan tsekkasinkin tuota syömistäni itsenäisyyspäivän tienoilla, mutta nyt olen mennyt aika näppituntumalla. Jouluaatonaattona kävin vaa´alla ja se näytti 131,5.
Alun perin pelkäsin näitä jouluruokia, mutta maallakin meni aattona tyylikkäästi perinteitä rikkomatta kaikki jouluherkut imellettyä perunalaatikkoa, livekalaa ja riisipuuroa sekä sekahedelmäsoppaa myöten ihan etiketin mukaisesti - no määrät olivat aika pieniä - mutta tulihan niistäkin ähky olo. Joulutortunkin olen syönyt ja kolme konvehtia koko pyhien aikana. - ja joulusaunassa n. 0,25 l tummaa olutta!
- no joulujuomissa on toki tapahtunut muutos, josta voisi saada raittiuskilpakirjoitusten hymypatsaan;-)
Minulla on ollut ja tulee tämäkin talvi olemaan aika reissuamista ja lasten harrastuksissa ja kilpailuissa roudaamista. Joulun alla oltiin viikko Lapin lumileirillä ja paluumatkalla Puijolla kisoissa ja vuodenvaihteessa rumba jatkuu. Mutta kyllä se reissuruokailukin onnistuu, kun kiinnittää huomiota mitä syö. Majapaikoissa on nykyisin kyllä aika hyvin osaamista ("emännille kiitos") ja hotellienkin aamupalapöydiltä löytää kyllä aika hyvin itselle sopivan koosteen. Pitkillä reissuilla pitää vaan tietää mihin poikkeaa syömään, ettei pety...
Että näillä eväillä kohti leikkausta. Tulen tammikuussa leikkaavalta lääkäriltä kinuamaan vuoroani jo huhti- toukokuulle - ja näin "hoikka" poikahan voisi päästä vaikka peruutuspaikalle;-?
itse kullekin - niin leikatuille kuin sinne jonottajillekin - nautinnollista loppujoulua ja reipasta, entistä kevyempää uutta vuotta...
BLOCCO- Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010
Kuulumiset minultakin:
leikkauksestani on nyt 8 viikkoa. Pelkäsin kovasti ennen leikkausta, että operaatio tulee muuttamaan liian radikaalisti elämääni ja nyt ajattelen, että olisi se vähän enemmän voinut muuttaa! Voin syödä ja juoda mitä vain (ainoastaan sianliha tökkii) ja ehdottomasti enemmän kuin 2 dl kerralla. Pystyn myös juomaan lasin maitoa helposti ruokailun yhteydessä. Jouluna tuli todettua, että makeakin maistuu aivan samalla tavoin kuin ennenkin, vaikka heti leikkauksen jälkeen sitä ei tehnyt mieli 4 viikkoon. Paino putoaa hitaasti (6,5 kg 8 viikossa) joten lievä pettymyksen tunne on vallannut. Voi niitä onnellisia, joilla mahtuu vain vähän ruokaa ja mieliteot ovat hävinneet! Kuvittelin, että kiloja lähtisi alussa "itsestään", mutta näköjään tiukkaa kalorien laskemista tämä vaatii. Olen tarkka tarpeellisen proteiinin saannista ja veden juomisesta, eli mun kohdalla tämä ei sitten ollutkaan niin helppoa, kuin kuvittelin.
leikkauksestani on nyt 8 viikkoa. Pelkäsin kovasti ennen leikkausta, että operaatio tulee muuttamaan liian radikaalisti elämääni ja nyt ajattelen, että olisi se vähän enemmän voinut muuttaa! Voin syödä ja juoda mitä vain (ainoastaan sianliha tökkii) ja ehdottomasti enemmän kuin 2 dl kerralla. Pystyn myös juomaan lasin maitoa helposti ruokailun yhteydessä. Jouluna tuli todettua, että makeakin maistuu aivan samalla tavoin kuin ennenkin, vaikka heti leikkauksen jälkeen sitä ei tehnyt mieli 4 viikkoon. Paino putoaa hitaasti (6,5 kg 8 viikossa) joten lievä pettymyksen tunne on vallannut. Voi niitä onnellisia, joilla mahtuu vain vähän ruokaa ja mieliteot ovat hävinneet! Kuvittelin, että kiloja lähtisi alussa "itsestään", mutta näköjään tiukkaa kalorien laskemista tämä vaatii. Olen tarkka tarpeellisen proteiinin saannista ja veden juomisesta, eli mun kohdalla tämä ei sitten ollutkaan niin helppoa, kuin kuvittelin.
vimpula- Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 04.11.2009
Niin se joulu meni,ja syötyä tuli enempi,kuin normaalisti.Mutta näkkyypä tuo paino vaan lähteneen paremmin alaspäin valumaan.Se imelletty pottumuusikin on maisteltu,ja sitä menee paistin kaas se 1dl,vaan sitte tökkää,niinko jarruton Mosse seinään.Että tämäkin päivä piti nähä.
Se on se makeus,mikä tökkii.Kotikalia on kuitenki vielä maullaan,sitä tuli sitte killitettyä aika hyvin,eikä mahakaan ollu moksiskaan.
Se vain on jännä,että huomioin muitten annoskoot.Se,mikä näytti ennen "linnunannokselta",näyttääki nyt ryskätyöntekijän annokselta.
Vähän meinasi närästää,kun huomasin itesatäni tuon kyylän merkit!
Tuttavani on aina arvostellut,ja merkillepannut muitten syönnit.
Aina olen aatellut,että miten hemmetissä se voi niin tehä.Nyt kun ite huomas samoja vinkeitä itessään,niin voi voi.Aattelin minä,että se saa luvan loppua alakuunsa. Pittää ihtiä seurata paremmin,ja ottaa luokalle,tuommosesta ilimanaikosesta,ja tympiästä asiasta.
Tässä ole varaa kenenkään syömätapoja arvostella,kun omansa on päin persettä ollu vuosikymmenet.
Aattona maistelin Kirsberryä.
Ennen on se määrä pikkusen tuntunu hummeetissa.Nyt ei mittään,ei ees tehhy kohteliasta vaikutusta .
Vissiinki se mennä huilasi niin äkkiää rupin läpi,ettei kerenny vaikuttaa.
Aamulla kävin verikokeissa,ja 4.1 on ensimmäinen käynti rav.terap tykönä.
Vähän eppäilen ettei kunniankukko laula mulle.Syömisestä on sanomista,varmasti.
Vaan jospa sieltä sais jotaki vinkkiä.
Sen olen huomannu,että,kun syön sen minkä maha vettää,ja istahan,niin eipä kauaa tarvi keherätä,kun on jo tirsamaassa.
Se tapahtuu aina.Lieneekö kellään muulla samaa kokemusta.Minä nukahan aivan varmasti.
Kun itellä on suoraansanottuna kaikki tavat,ja maut menny remonttiin,tuntuu uskomattomalta lukia,että kaikilla ei ole niin käynytkään.
Vaan jospahan se minä oon tässäkin asiassa äärimmäisyyksien ihiminen,niinko monessa muussaki.
Vaan en kadu vieläkään leikkausta.
Sanonpa niinko Päätalo. Opissa se on vareksenpoika vastatuulessa.
Se on se makeus,mikä tökkii.Kotikalia on kuitenki vielä maullaan,sitä tuli sitte killitettyä aika hyvin,eikä mahakaan ollu moksiskaan.
Se vain on jännä,että huomioin muitten annoskoot.Se,mikä näytti ennen "linnunannokselta",näyttääki nyt ryskätyöntekijän annokselta.
Vähän meinasi närästää,kun huomasin itesatäni tuon kyylän merkit!
Tuttavani on aina arvostellut,ja merkillepannut muitten syönnit.
Aina olen aatellut,että miten hemmetissä se voi niin tehä.Nyt kun ite huomas samoja vinkeitä itessään,niin voi voi.Aattelin minä,että se saa luvan loppua alakuunsa. Pittää ihtiä seurata paremmin,ja ottaa luokalle,tuommosesta ilimanaikosesta,ja tympiästä asiasta.
Tässä ole varaa kenenkään syömätapoja arvostella,kun omansa on päin persettä ollu vuosikymmenet.
Aattona maistelin Kirsberryä.
Ennen on se määrä pikkusen tuntunu hummeetissa.Nyt ei mittään,ei ees tehhy kohteliasta vaikutusta .
Vissiinki se mennä huilasi niin äkkiää rupin läpi,ettei kerenny vaikuttaa.
Aamulla kävin verikokeissa,ja 4.1 on ensimmäinen käynti rav.terap tykönä.
Vähän eppäilen ettei kunniankukko laula mulle.Syömisestä on sanomista,varmasti.
Vaan jospa sieltä sais jotaki vinkkiä.
Sen olen huomannu,että,kun syön sen minkä maha vettää,ja istahan,niin eipä kauaa tarvi keherätä,kun on jo tirsamaassa.
Se tapahtuu aina.Lieneekö kellään muulla samaa kokemusta.Minä nukahan aivan varmasti.
Kun itellä on suoraansanottuna kaikki tavat,ja maut menny remonttiin,tuntuu uskomattomalta lukia,että kaikilla ei ole niin käynytkään.
Vaan jospahan se minä oon tässäkin asiassa äärimmäisyyksien ihiminen,niinko monessa muussaki.
Vaan en kadu vieläkään leikkausta.
Sanonpa niinko Päätalo. Opissa se on vareksenpoika vastatuulessa.
pirskatti- Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 02.01.2010
Tepa onnittelut:) Kerrohan mitä lekuri sanoo vattanahan korjuuttamisesta. Onko tarkoitus/tarve tehdä muutakin?
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Kiitos teille kaikille kun olette kirjoittaneet tälle Lytsyn aloittamalle ketjulle. Ette varmaan usko ( tai uskotte tietenkin) miten suuri apu tästä on meille jotka olemme menossa leikkuuseen. Itse pääsen leikkaukseen 13.1 joten vähän jännittää ja siksi on mukava lukea näitä teidän kokemus juttujanne. Valaa uskoa leikkauksen jälkeiseen elämään. Kiitos siis vielä teille kaikille ja oikein hyvää alkavaa vuotta.
Leena
Leena
Leena Solanpää- Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 08.02.2010
Leena: mulla on leikkaus 12.1. eli voidaan sitten vaihdella kuulumisia
Pidän peukkuja sinulle ja vaihdellaan kuulumisia ja verrataan kokemuksia.
Tsemppiä tähän loppu odotteluun.
Tsemppiä tähän loppu odotteluun.
Leena Solanpää- Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 08.02.2010
Kiitoksia Leena ja samat sanat sinulle. Paljon tsemppiä tähän loppurutistukseen, oletan että sinäkin eneilet loppuajan ennen leikkausta, joten tsemppiä myös siihen!
Se on niin vaikeeta kun kaikki oksettaa ja tekee pahaa... Mulla tuntuu auttaneen tuo B-12 pistos eli en syö enää tabuja. Onnellinen olen kun en mitään voi syödä liika eikä mene alas, ja edelleen parasta on se että INSUIINI jäi pois leikkauksessa!! Kaiken sen eteen olen valmis tekemään ettei ikinä takaisin tulisikaan!!
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Minäkin olisin onnellinen kun sais insuliinit pois, kun olen neulakammoinen.
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Sivu 4 / 4 • 1, 2, 3, 4
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa