Kuulumiskierros, mitäpä kuuluu teille joulukussa 2010?
+50
Megamisu
Luisfigo
Lilly
ihanainen
Gilraen84
laila
pirskatti
kuunsisar
Katinka
Paloma
Tikrustiina75
pade
matami
eräpena
Tyrannosaurus
Mama XXL
Rovatar
BigMama
Onnekas45
Matias
Aloittelija
tigertytto
bulleriina
sannikaarina
dunbar
pingu70
Tantta
Anette
ritu
Ulde
heiduska72
Kimby
2FatToFly
muuminmamman4
kissus nytkö jo
vimpula
Nancy
Poutapilvi
tipo57
Nana
turkutuulia
hansu
MRA123
joku80
Pampula
Wee2be
Laihduttava
Elämä edessä
tiikos
Lyltsy
54 posters
Sivu 3 / 4 • 1, 2, 3, 4
Vs: Kuulumiskierros, mitäpä kuuluu teille joulukussa 2010?
Upeita tuloksia MamaXXL, Matami ja Tyrannosaurus. Jumeja on mullakin ollut, tosin pisimmillään vain 3 vk. Nyt on viikon sisällä painoa tullut takaisin puolisen kiloa, mutta kuukautiskierrolla lienee osuutensa asiaan sekä suolaisella ruualla. Pientä jumia taas päällä, mutta ei stressaa
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Tulinpa vielä kertomaan.:)
Kiva, kun kerroitte noita kommentointeja.
Olin mieheni kanssa edustamassa perjantaina hänen firmansa joulujuhlissa. Muutama vanhempi työntekijä (jotka olen tuntenut jo, kun työskentelin itsekin aikoinaan siellä), tulivat kommentoimaan, toinen ei meinannut tuntea ja toinen kehui, että olen muuttunut edukseni, kyllä se vaan hivelee mieltä, sanokoon kuka mitä muuta tahansa. :D
Eilen vietimme kotona glögi-juhlia ystäviemme kanssa, ja eräs vieraistani tuli sanomaan, että oletpa laihtunut todella paljon, oli kuulemma katsellut syödessäni juustolautastani, että osaanpa ottaa terveellisesti ja sopivasti syötävää. Tämä kyseinen henkilö on itse erittäin ylipainoinen, voi olla, että joskus tulen hänelle vielä leikkausestani kertomaankin.
Ihanaa joulua kaikille teille, jo leikatuille ja leikkaukseen menossa oleville!!!
Oma painoni on pudonnut nyt 19 kg leikkauksen jälkeen ja ene mukaan luettuna 27 kg, olen niin onnellinen! <3
Sannikaarina, tukevasti 80-luvulla :).
Kiva, kun kerroitte noita kommentointeja.
Olin mieheni kanssa edustamassa perjantaina hänen firmansa joulujuhlissa. Muutama vanhempi työntekijä (jotka olen tuntenut jo, kun työskentelin itsekin aikoinaan siellä), tulivat kommentoimaan, toinen ei meinannut tuntea ja toinen kehui, että olen muuttunut edukseni, kyllä se vaan hivelee mieltä, sanokoon kuka mitä muuta tahansa. :D
Eilen vietimme kotona glögi-juhlia ystäviemme kanssa, ja eräs vieraistani tuli sanomaan, että oletpa laihtunut todella paljon, oli kuulemma katsellut syödessäni juustolautastani, että osaanpa ottaa terveellisesti ja sopivasti syötävää. Tämä kyseinen henkilö on itse erittäin ylipainoinen, voi olla, että joskus tulen hänelle vielä leikkausestani kertomaankin.
Ihanaa joulua kaikille teille, jo leikatuille ja leikkaukseen menossa oleville!!!
Oma painoni on pudonnut nyt 19 kg leikkauksen jälkeen ja ene mukaan luettuna 27 kg, olen niin onnellinen! <3
Sannikaarina, tukevasti 80-luvulla :).
sannikaarina- Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 15.08.2010
Hei kaikille! Minut leikattiin maanantaina 13.12 ja kyllä olin kipeä! Nyt en tarvitse niin paljon kipulääkkeitä,mutta vellin 2dl syömisessäkin menee tunti ja rapiat. Sitten kun tavaraa on saanut alas menemään ,rupee kuulumaan kurnutusta ruokatorvesta...ajattelin ensin että kirurgi olis tehnyt pienen jekun ja laittanut sinne kumisammakon!? Soitin ja varmistin, ei kuulema ollut!!Joten toivon, että asiat tästä lähtevät parempaan suuntaan menemään...
toivotan kaikille hyvää joulua ja onnellista uuden vuoden odotusta!
T:Pade
toivotan kaikille hyvää joulua ja onnellista uuden vuoden odotusta!
T:Pade
pade- Viestien lukumäärä : 10
Registration date : 17.11.2010
Ihania tuloksia kaikilla! Onnittelut joka ikiselle!
Mulla tulee huomenna 11 viikkoa leikkuusta ja -18 kiloa leikkuu aamusta.. kaikkiaan pikkusen päälle 35 kiloa on pudonnut.. Muut väittää, että hoikistunut olen, itse en huomaa..
Joulun ruokia mietiskelen ja mietin, saiko viinirypäleitä syödä??? Niitä on aina meidän perheessä tarjolla ja himoitsen niitä.. mutta onkohan ne ok?
Pade: kyllä se siitä, kivut katoaa ja elämä normalisoituu - ekat3 viikkoa voivat olla...kamalia.. Niitä kumisammakoita on mullakin, edelleen mahassa..hihi.. Ne ei myönnä niitä laittaneensa, mutta on niitä pakko olla..gurpgurp..
Mulla tulee huomenna 11 viikkoa leikkuusta ja -18 kiloa leikkuu aamusta.. kaikkiaan pikkusen päälle 35 kiloa on pudonnut.. Muut väittää, että hoikistunut olen, itse en huomaa..
Joulun ruokia mietiskelen ja mietin, saiko viinirypäleitä syödä??? Niitä on aina meidän perheessä tarjolla ja himoitsen niitä.. mutta onkohan ne ok?
Pade: kyllä se siitä, kivut katoaa ja elämä normalisoituu - ekat3 viikkoa voivat olla...kamalia.. Niitä kumisammakoita on mullakin, edelleen mahassa..hihi.. Ne ei myönnä niitä laittaneensa, mutta on niitä pakko olla..gurpgurp..
Oon syönyt viinirypäleitä (siemenettömiä), mutta niiden kuten kaiken sormiruuan kanssa pitää olla tarkkana että ottaa sen määrän minkä aikoo syödä, jos vaan napostelee entiseen malliin, voi vahingossa mennä liikaa ja sitten tulla huono olo.
Onhan ne myös makeita, että varoen kannattaa kokeilla, ettei makeuden takia tule huono olo, vaikka määrä ei sallittua ylittäisikään.
Tietääkseni ainoa kielletty on siis sitrushedelmät ja vadelmat/lakat tms. suurissa määrin siementen takia.
Onhan ne myös makeita, että varoen kannattaa kokeilla, ettei makeuden takia tule huono olo, vaikka määrä ei sallittua ylittäisikään.
Tietääkseni ainoa kielletty on siis sitrushedelmät ja vadelmat/lakat tms. suurissa määrin siementen takia.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Teidän kuulumisianne kun lueskelen niin tulee väkisinkin sellanen olo että mitä ihmettä minä pelkään leikkauksessa..ja miten tyhmä olinkaan kun siitä luovuin
sama rata jatkuuu eli paino alkoi nousemaan heti kun oltiin päätetty lääkärin kanssa että ei sitten ihan vielä leikata jos kerran haluan itse jatkaa laihduttamista
En muuten ymmärrä mikä siinäkin mulle tuli kun heti loppui laihtuminen (siis aloin lipsumaan syömisissäni)???kun leikkauksen voimasta sain kuitenkin 20 kiloa pois.
sama rata jatkuuu eli paino alkoi nousemaan heti kun oltiin päätetty lääkärin kanssa että ei sitten ihan vielä leikata jos kerran haluan itse jatkaa laihduttamista
En muuten ymmärrä mikä siinäkin mulle tuli kun heti loppui laihtuminen (siis aloin lipsumaan syömisissäni)???kun leikkauksen voimasta sain kuitenkin 20 kiloa pois.
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Tigergirl mulle kävi kanssa ihan samalla tapaa. Varmaan se, että on niin paljon pudotettavaa ja vaatii ei pelkästään hetkellistä sitoutumista vaan ennen kaikkea elämäntapojen muutosta on se hankala homma. Itse koin jossain vaiheessa, ettei telkkarin katsomisessa ole mitään mieltä, jos kokeilin olla ilman karkkia /ruokaa. Ne vaan kulki niin käsi kädessä ja toinen ilman toista ei ollut mitään.
Nykyään riittää vesilasillinen tassuun ja tuolin vieressä on pussi Linkosuon ruisnappeja (grillimauste on paras) ja niitä syön muutaman, jos tekee mieli. 1 pussi riittää pariksi viikoksi, aikaisemmin ei olisi riittänyt edes illaksi, jos jotain niinkin tervellistä olisin syönyt sipsejen sijaan.
Nykyään riittää vesilasillinen tassuun ja tuolin vieressä on pussi Linkosuon ruisnappeja (grillimauste on paras) ja niitä syön muutaman, jos tekee mieli. 1 pussi riittää pariksi viikoksi, aikaisemmin ei olisi riittänyt edes illaksi, jos jotain niinkin tervellistä olisin syönyt sipsejen sijaan.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Pistämpäs minäkin lusikkani soppaan.
Mut on leikattu 1.9.09 Gbp silloin painoin vähän alle 99 kg ja ennen leikkausta melkein 110 kg.
Nyt paino vaihtelee 65 kg ja 67 kg välissä. Mutta olen erittäin tyytyväinen.
Liikuntaa en ole harrastanut ja eikä tuota ylimääräistä energiaa olisi ollutkaan. En tiedä miksi niin on ollut, mutta itsestä tuli leikkkauksen myötä paljon väsyneempi.
Leikkausta en kadu missään nimessä vaan olen ylpeä saavutuksestani.
yht pudotus on siis ollut 43-45 kg
Nyt paino taas jumittaa, mutta ei sen väliä vaikka tähän jää.
Mut on leikattu 1.9.09 Gbp silloin painoin vähän alle 99 kg ja ennen leikkausta melkein 110 kg.
Nyt paino vaihtelee 65 kg ja 67 kg välissä. Mutta olen erittäin tyytyväinen.
Liikuntaa en ole harrastanut ja eikä tuota ylimääräistä energiaa olisi ollutkaan. En tiedä miksi niin on ollut, mutta itsestä tuli leikkkauksen myötä paljon väsyneempi.
Leikkausta en kadu missään nimessä vaan olen ylpeä saavutuksestani.
yht pudotus on siis ollut 43-45 kg
Nyt paino taas jumittaa, mutta ei sen väliä vaikka tähän jää.
Tikrustiina75- Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009
Kuuluu vallan mainiota.
Salikäynnit aloitettu, että lihaksia saisin lisää, ja paino putoaa hitaasti, mutta varmasti.
Yhteensä painoa mennyt 20 kiloa, josta ennen leikkausta 9 kg.
Leikkaus oli 12.10. Välillä mietin, että meneeköhän liian nopeasti...
rav.suunnittelija tarkistaa tilanteen tammikuussa.
Tänään kävin terveyskioskilla hb:n mittauksessa. Ei mitään ongelmaa ainakaan raudan imeytymisessä. Hb oli jopa parempi kuin ennen leikkausta.
Olen alkanut syödä Priorineja, ettei tukka ala lähteä tai ainakin uusiutuminen olisi helpompaa. Talvi vie nyt osansa, mutta toivon, ettei leikkaus vie yhtään...vaikka saattaa olla toiveajattelua
Massu ääntelehtii välillä kovastikin, mutta antaa sen elämöidä ihan rauhassa. Kunhan ottaa ravinteet vastaan
Salikäynnit aloitettu, että lihaksia saisin lisää, ja paino putoaa hitaasti, mutta varmasti.
Yhteensä painoa mennyt 20 kiloa, josta ennen leikkausta 9 kg.
Leikkaus oli 12.10. Välillä mietin, että meneeköhän liian nopeasti...
rav.suunnittelija tarkistaa tilanteen tammikuussa.
Tänään kävin terveyskioskilla hb:n mittauksessa. Ei mitään ongelmaa ainakaan raudan imeytymisessä. Hb oli jopa parempi kuin ennen leikkausta.
Olen alkanut syödä Priorineja, ettei tukka ala lähteä tai ainakin uusiutuminen olisi helpompaa. Talvi vie nyt osansa, mutta toivon, ettei leikkaus vie yhtään...vaikka saattaa olla toiveajattelua
Massu ääntelehtii välillä kovastikin, mutta antaa sen elämöidä ihan rauhassa. Kunhan ottaa ravinteet vastaan
Paloma- Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009
Mä en ole tainnut tällä palstalla vielä mitään kirjoitella, mut jostakinhan se on aloitettava
Kuulumiset:
Odottelen tammikuun 19 päivää, sillon olis tarkoitus leikata Viron puolella. laihiksen aloittelin marraskuun 7 päivä, ensin Nutriletillä, välissä ihan pelkällä ruualla ja nyt olen Cambridge kuurilla. Painoa on tippunut noin 19kg. Jouluksi tavoite oli -20 ja näyttää siltä että saatan siinä onnistua
Kuulumiset:
Odottelen tammikuun 19 päivää, sillon olis tarkoitus leikata Viron puolella. laihiksen aloittelin marraskuun 7 päivä, ensin Nutriletillä, välissä ihan pelkällä ruualla ja nyt olen Cambridge kuurilla. Painoa on tippunut noin 19kg. Jouluksi tavoite oli -20 ja näyttää siltä että saatan siinä onnistua
Katinka- Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 14.11.2010
Tigertyttö! Et ole ainoa, jolle on käynyt noin. Itse olin menossa jo 90-luvulla leikkaukseen, mutta viime metreillä tuli pupu pöksyyn ja peruin sen. Ajattelin, että pää ei kestä sitä ja kuvittelin, että kyllä minä vielä joskus onnistun laihtumaan. Onnistuinhan minä -99-00 paino tippui 150 kg:sta hetkeksi melkein 115 kg:on, mutta sitten tällä vuosikymmenellä se hivuttautui taas siihen mistä lähdin
Tämän vuoden keväällä myönsin vihdoin itselleni, että leikkaus on kohdallani ainoa vaihtoehto, mikäli haluan elää jäljellä olevat vuodet ELÄMÄSTÄ - ei mässäilystä nauttien! Eli pää ja polvet ei kestä enää tätä painoa. Nyt olen siinä vaiheessa, että enää gastroskopia ja kirurgin vastaanotto on jäljellä, sitten pääsen leikkausjonoon, ellei mitään estettä leikkaukselle enää ilmene.
Elämäni olisi varmaan monessa kohtaa mennyt toisin, jos olisin silloin 90-luvulla mennyt leikkaukseen. Mutta se mikä on mennyttä, on mennyttä, eikä sitä voi varmasti tietää. Ei sitä kannata enää miettiä. Eilinen on mennyttä, huominen vasta edessä, eletään siis nyt ja tätä päivää! Ja se kaikki, mitä on tapahtunut vuosien varrella, on myös opettanut paljon ja kasvattanut minua henkisesti ihmisenä. Vaikka vaikeita aikoja on ollut, en silti haluaisi helpompaa elämää. Ilman kaikkia kokemuksia minä en olisi minä. Etkä sinä olisi sinä ilman omia kokemuksiasi. Pois siis katumus ja itsesyyttely! Ei muuta kuin rohkeasti eteenpäin, uusin suunnitelmin!
Mukavaa joulunalusaikaa kaikille leikatuille, leikkausta odottaville ja vasta harkitseville! Toivottaa Arja
Tämän vuoden keväällä myönsin vihdoin itselleni, että leikkaus on kohdallani ainoa vaihtoehto, mikäli haluan elää jäljellä olevat vuodet ELÄMÄSTÄ - ei mässäilystä nauttien! Eli pää ja polvet ei kestä enää tätä painoa. Nyt olen siinä vaiheessa, että enää gastroskopia ja kirurgin vastaanotto on jäljellä, sitten pääsen leikkausjonoon, ellei mitään estettä leikkaukselle enää ilmene.
Elämäni olisi varmaan monessa kohtaa mennyt toisin, jos olisin silloin 90-luvulla mennyt leikkaukseen. Mutta se mikä on mennyttä, on mennyttä, eikä sitä voi varmasti tietää. Ei sitä kannata enää miettiä. Eilinen on mennyttä, huominen vasta edessä, eletään siis nyt ja tätä päivää! Ja se kaikki, mitä on tapahtunut vuosien varrella, on myös opettanut paljon ja kasvattanut minua henkisesti ihmisenä. Vaikka vaikeita aikoja on ollut, en silti haluaisi helpompaa elämää. Ilman kaikkia kokemuksia minä en olisi minä. Etkä sinä olisi sinä ilman omia kokemuksiasi. Pois siis katumus ja itsesyyttely! Ei muuta kuin rohkeasti eteenpäin, uusin suunnitelmin!
Mukavaa joulunalusaikaa kaikille leikatuille, leikkausta odottaville ja vasta harkitseville! Toivottaa Arja
kuunsisar- Viestien lukumäärä : 48
Ikä : 59
Registration date : 24.05.2010
Elämä koulii. HYVÄÄ JOULUA
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Hyvää Joulua jokaiselle tasapuolisesti
Minun ruoka ostokset vaihtuvat joulun jälkeen nutrilett hyllyille
Eli viim.10.1 on aloitettava ene kuuri mutta saatampi aloittaa jo 3.1 koska luulen että joulun kinkut ym herkut alkaa ällöttämään ja suosiolla ottaa kauniiseen käteen pussiruoat:)
Minun ruoka ostokset vaihtuvat joulun jälkeen nutrilett hyllyille
Eli viim.10.1 on aloitettava ene kuuri mutta saatampi aloittaa jo 3.1 koska luulen että joulun kinkut ym herkut alkaa ällöttämään ja suosiolla ottaa kauniiseen käteen pussiruoat:)
Rovatar- Viestien lukumäärä : 314
Registration date : 05.12.2009
Minut leikattiin 1.11 paino on pudonnut 13.5kg.
Kaikki on muuttunut.Maut,jotka ennen upposi,tökkii nyt,ja raskaasti.
Esim viili,jota en ole voinut yökkimätä suuhuni panna,menee nyt,niinko hohtimet kaivoon.Ei mitään heikkua.
Leivoin joulutorttuja,ennen herkkua.Nyt yökkäsin hyvin,ja hartaasti,kun paistuneen tortun haju alkoi levitä huusholliin.Ei mene alas.
Ruisleipäkään ei ole enää hittituote,niinkuin ennen.
Opettelua on ollut,ja on vieläkin.On ollut hankalaa,ja aatellut,mitä hemmettiä tuli tehtyä.Ruuat jotka menee alas vaihtuu lähes päivittäin.Aamulla ei tiiä,mikä rinsessaa miellyttää tänäpäivänä.
Näläkää ei tunne,vaikka olin pari pv syömätä,sattuneesta syystä.
Annoskoot on pieniä,ei varmasti kertaakaan ole saanut 2dl alas.
Vaikeinta on se hitaasti syöminen.Kun on tottunut kiireellä syömään,niin ei meinaa oppi mennä perille millään.Ei minusta ois lämpimiin maihin,jossa syyvään tuntitolokulla
Eikä hikiä nako,ei. Tänäpäivänäkin vaatetta päällä niinko naparetkeilijällä,ja loput tuulenpuolella kainalossa.Ja palelee,tuntuu,että hampaat palasina,kun kalisee.
Mutta,kaikesta huolimata,en kadu leikkausta.Olipa pikkusen häävi,kun sai nykästä jalakaan housut,jotka ei vuosi sitten mahtunu päälle.
Helepompaa on kulukeminen.Muuan sano,että askeleet on niinko Hokmannintippoja.Ja sillon tajusin,että saattaa se vain lempo niin ollakkin.
On outua,kun ei ole ostanut konvehteja nyt joulunalla.Ei käy mielessäkään.Mutta tuokaan muutos ei minua murheelliseksi saa,päinvastoin.
Vaan yksi asia vähän jännitttää.Joulun ruuista ehoton ykkönen,imelletty pottumuusi suuri herkku.Meneekö alas...
Voi olla,että jos ei mee,nakkaa isolle tytöllekki tipan linssiin...
3 yön päästä,(laskin itse aivan äsken)sekin seleviää.
Eipä muuta,kuin kaikille OIKEIN HYVÄÄ,JA MUKAVAA JOULUA.
Toivottaapi Pirskatti pohojosen suunnasta.
Kaikki on muuttunut.Maut,jotka ennen upposi,tökkii nyt,ja raskaasti.
Esim viili,jota en ole voinut yökkimätä suuhuni panna,menee nyt,niinko hohtimet kaivoon.Ei mitään heikkua.
Leivoin joulutorttuja,ennen herkkua.Nyt yökkäsin hyvin,ja hartaasti,kun paistuneen tortun haju alkoi levitä huusholliin.Ei mene alas.
Ruisleipäkään ei ole enää hittituote,niinkuin ennen.
Opettelua on ollut,ja on vieläkin.On ollut hankalaa,ja aatellut,mitä hemmettiä tuli tehtyä.Ruuat jotka menee alas vaihtuu lähes päivittäin.Aamulla ei tiiä,mikä rinsessaa miellyttää tänäpäivänä.
Näläkää ei tunne,vaikka olin pari pv syömätä,sattuneesta syystä.
Annoskoot on pieniä,ei varmasti kertaakaan ole saanut 2dl alas.
Vaikeinta on se hitaasti syöminen.Kun on tottunut kiireellä syömään,niin ei meinaa oppi mennä perille millään.Ei minusta ois lämpimiin maihin,jossa syyvään tuntitolokulla
Eikä hikiä nako,ei. Tänäpäivänäkin vaatetta päällä niinko naparetkeilijällä,ja loput tuulenpuolella kainalossa.Ja palelee,tuntuu,että hampaat palasina,kun kalisee.
Mutta,kaikesta huolimata,en kadu leikkausta.Olipa pikkusen häävi,kun sai nykästä jalakaan housut,jotka ei vuosi sitten mahtunu päälle.
Helepompaa on kulukeminen.Muuan sano,että askeleet on niinko Hokmannintippoja.Ja sillon tajusin,että saattaa se vain lempo niin ollakkin.
On outua,kun ei ole ostanut konvehteja nyt joulunalla.Ei käy mielessäkään.Mutta tuokaan muutos ei minua murheelliseksi saa,päinvastoin.
Vaan yksi asia vähän jännitttää.Joulun ruuista ehoton ykkönen,imelletty pottumuusi suuri herkku.Meneekö alas...
Voi olla,että jos ei mee,nakkaa isolle tytöllekki tipan linssiin...
3 yön päästä,(laskin itse aivan äsken)sekin seleviää.
Eipä muuta,kuin kaikille OIKEIN HYVÄÄ,JA MUKAVAA JOULUA.
Toivottaapi Pirskatti pohojosen suunnasta.
pirskatti- Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 02.01.2010
Pirskatti...ookko kotosin pohjoispohjanmaalta vai eteläpohj...tuota murretapaa ajatteli ku ite oon eteläpohj.lähtösi.
Rovatar- Viestien lukumäärä : 314
Registration date : 05.12.2009
Rovatar,tuostahan minä oon entisen Oulunläänin eteläosasta pois.
Sieltä läheltä Rovaniemiä otin uuven suunnan elämään,ja laskeusin tähän Oulun kuppeeseen.Täällä on sitte syöty "pihiviä pahavilautaselta,sallaatin kaas,ja juotu kahavia korttelista"
Murre on yhtä levijää,ko on puhujaki. Vaan haitanneeko tuo mittää
Sieltä läheltä Rovaniemiä otin uuven suunnan elämään,ja laskeusin tähän Oulun kuppeeseen.Täällä on sitte syöty "pihiviä pahavilautaselta,sallaatin kaas,ja juotu kahavia korttelista"
Murre on yhtä levijää,ko on puhujaki. Vaan haitanneeko tuo mittää
pirskatti- Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 02.01.2010
Toivottavasti tuo ihana murre ei kapene kirjoittajan mukana, ihana lukea
bulleriina- Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009
Kuulumisia myös Espoosta ja joulun odotusta kaikille meille taistelijoille!
Minut siis leikattiin tämän vuoden elokuussa ja tänään vaaka näytti-20kg eli ihan kiva joululahja. Tosin ahne kun olen (kaikessa ahneuden muodoissaan) olisin halunnut, että lukema olisi voinut jo alle sadan mutta hyvä näinkin eli 3kg vielä siihen isoon haaveeseen eli kaksinumeroiseen lukuun.
Ihan hyvillä mielin olen vaihtamassa vuotta uudeksi ja uusin aatoksin. Tosin ihan niin helposti uusi elämä ei ole asettunut uomiinsa kuin olin etukäteen kuvitellut eli henkistä työtä olen tehnyt ja teen varmaan koko elämäni. Ruokaholismin oireet on aina silloin tällöin pilkahtaneet esiin ja niistä vaan pitää ottaa opiksi.
Mieliala on ollut onnellisen tyytyväinen leikkauksen jälkeen ja olen aina kovin iloinen kun luen palstalta nuorista jotka on leikattu (tottakai kaikista leikkaukseen päässeistä iloitsen, itsestänikin) . Heillä on vielä elämä edessä monessa eri mielessä kuin jo meillä varttuneemmilla joten uskon, että ainakin minun elämä olisi mennyt erilailla jos olisin vapautunut tästä "piinasta" jo 15-vuotta aiemmin, siis ainakin kuvittelen niin.
"Tilinpäätös "kuitenkin asian suhteen on niin selvästi positiviinen näin 4½kk:n kokemuksella, että suosittelen kaikille ja hymyillen, taistelijan asenteella otan vastaan uudet haasteet ja uuden vuoden.
Tsemppiä ja HYVÄÄ JOULUA kaikille leikatuille, leikkausta harkitseville/odottaville sekä siitä kieltäytyneille sillä toiselle hyvä ratkaisu ei sovi kaikille ja se on ihan ok-juttu sekin.
laila- Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 24.06.2010
5 viikkoa ja 5 kiloa, no onhan se sentään kilo/viikko, eli alaspäin tullaan, ehkä kehosi vielä ole ihan "tajunnut" siinä tapahtunutta muutosta ja siksi sulla voi käydä niin, että paino ei aluksi tipukkaan, mut kohta sit tullaan ryminällä alas, ainakin toivotaan näin. Hyvää joulua nyt joka tapauksessa Ja muista nyt hyvänen aika syödä. Muahan ei siis vielä ole leikattu, vaan mä tässä nyt eneilen ja leikkaus odottaa sitten tammikuussa ehkä leikkauksen jo kokeneet osaavat kommentoida vielä enemmän tuota paino asiaa
Gilraen84- Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010
Mun on nyt kuitenkin pakko hehkuttaa, alotin tän eneilyn osittain jo viime keskiviikkona, täysin eneen siirryin lauantaina. Viime keskiviikkona puntari näytti 135kg ja tänään samainen vaaka 128kg, eikä voi johtua paristoista tai epätasaisesta alustasta. Meillä on kotona vanha kunnon "neuvola"vaaka, eli semmonen no kyl te kait tiedätte ja sijainti ollut kokoajan aivan sama. Nesteet tietty lähteneet, mut olinkin sit vissiin aika nesteissä, HUI!
Hyvä gil, jatka samaa rataa, mutta anna edes aattona pikkuisen retkahtaa. Eukon kans käytiin eilen Pandan tehtaanmyymälästä hakemassa lahjakarkit, siellä on maistiaisia joka puölella ilmaiseksi, retkahdin syömään 3 suklaapähkinä raetta (n.20g). Ei huono itsehillintä.
Hyvä eräpena, hienosti selvitty! Ihanaa olet alkanut käyttää samaa lyhennettä mun nikistä, kuin mitä muillakin palstoilla ihmiset, pisteet myös tästä kotiin Jouluna ajattelin tehdä näin: pieni siivu kinkkua, reilusti salaattia (koska sitä saa 500g/pvä syödä) ja ihan nokare peruna ja lanttulaatikkoa ja siinäpä se...ehkä myös pieni pala lohta saattaa mennä Herkkuihin en koske ollenkaan.
Itsehillintäähän meiltä löytyy Kyllä lohta ja hirvenpaistia täytyy niiden rehujen painoksi saada tai läpiveto puhaltaa pönttöön kun vetää henkeä joululaulujen välissä. Mulla tuo pikkuneiti tuossa olalla tykkää kasviksista, olisko tuo dieetillä, painaa 3 kg.
Arki näin joulun alla niin kiireistä etten ole ehtinyt käydä portaalissa ollenkaan. Joulun pyhinä otan ja luen tuntitolkulla, jotta saan vähän henkistä tukea ja vinkkejä muilta.
Leikkaus olin siis 25.10.2010 ja sen jälkeen painoa pudonnut 8kg, eli tahdiksi tulee n 1kg /vko. Jumeja on todellakin ollut, mutta sitten taas putoaa kerralla enemmän. Ennen leikkausta ehdin pudotella painoa 25kg joten takana nyt 33kg. Ulkonäkö on totisesti muuttunut ja olo keventynyt. Paino tällä hetkellä 87kg. BMI taitaa olla 30.
Mutta, mutta. Paljon on ongelmia ollut. Syömisestä kadonnut kaikki mielihyvä, se on vain välttämätön asia. Kipuja on ollut ja kuvotusta lähes päivittäin. Opettelua tämä on, henkisesti raskaampaa kuin olisi voinut uskoa.
SILTI ehdottomasti jokaisen vaivan arvoista. En kadu hetkeäkään. Opettelua vain ja neuvoja tarvitaan. Nahka alkaa roikkumaan... tukka putoaa ja on täysin kiilloton, väsyttää, kuvottaa, vaikea löytää hyviä ruoka-aineita.
Mutta, annetaan ajan kulua ja elimistön sopeutua. Hiljaa hyvä tulee.
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!
Leikkaus olin siis 25.10.2010 ja sen jälkeen painoa pudonnut 8kg, eli tahdiksi tulee n 1kg /vko. Jumeja on todellakin ollut, mutta sitten taas putoaa kerralla enemmän. Ennen leikkausta ehdin pudotella painoa 25kg joten takana nyt 33kg. Ulkonäkö on totisesti muuttunut ja olo keventynyt. Paino tällä hetkellä 87kg. BMI taitaa olla 30.
Mutta, mutta. Paljon on ongelmia ollut. Syömisestä kadonnut kaikki mielihyvä, se on vain välttämätön asia. Kipuja on ollut ja kuvotusta lähes päivittäin. Opettelua tämä on, henkisesti raskaampaa kuin olisi voinut uskoa.
SILTI ehdottomasti jokaisen vaivan arvoista. En kadu hetkeäkään. Opettelua vain ja neuvoja tarvitaan. Nahka alkaa roikkumaan... tukka putoaa ja on täysin kiilloton, väsyttää, kuvottaa, vaikea löytää hyviä ruoka-aineita.
Mutta, annetaan ajan kulua ja elimistön sopeutua. Hiljaa hyvä tulee.
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!
ihanainen- Viestien lukumäärä : 40
Kiva Ihanainen, että kirjoittelet myös noita huonoja kokemuksia. Ne on arvokasta luettavaa tällaiselle vasta leikkausta harkitsevalle!
Lilly- Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 12.12.2010
Sivu 3 / 4 • 1, 2, 3, 4
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa