Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Meneekö liian hyvin?

+2
siipe
vimpula
6 posters

Siirry alas

Meneekö liian hyvin? Empty Meneekö liian hyvin?

Viesti kirjoittaja vimpula Ti Marras 16, 2010 2:31 pm

Tasan kaksi viikkoa leikkauksesta. Sairaalasta pääsyn jälkeen ei juuri mitään tuntemuksia tai kipuja vatsan sisällä tai ulkona. Söin 4 ensimmäistä päivää sosemaista, mutta kun sakeammatkin alkoi mennä alas, niin siirryin normiruokaan. Olen ihmeissäni, että mun mulle ei tuu mitään tuntemuksia, vaikka syön melko tavalliseen tahtiin (toki pureskelen hienoksi) ja voin jopa juoda pienen lasillisen maitoa 2 dl ruuan päälle. Vettä saan menemään helposti 2 l päivä ja aamulla tajusin, että olin yöllä vessakäynnin yhteydessä juonut lasillisen vettä vanhasta tottumuksesta yhdessä hujauksessa enkä saanut siitäkään mitään ahdistusta. Voin syödä kaikkea, mutta kahvin maku on erilanen kuin ennen! Se maistuu sellaiselle, kun mielestäni tee ennen leikkausta -kirpeää vettä! Happamat maitotuotteet ei enää maistu niin hyvälle, mutta pyrin syömään/juomaan 8 dl maitotuotteita päivittäin ohjeiden mukaisesti. Ummetus on selvästi ongelma, mutta eiköhän siihenkin löydy jotain apua. Eilen laskin proteiinini ja kalorini: 57 g prot ja 1400 kcal, eli toista voisi lisätä ja toista vähentää.
Olin kuvitellut, että ensimmäisen kuukausien lipitän kaiken teelusikalla, mutta eihän se näköjään niin mennytkää. Painoa on pudonnut leikkauksesta 1,5 kg.
vimpula
vimpula

Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 04.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Meneekö liian hyvin? Empty Vs: Meneekö liian hyvin?

Viesti kirjoittaja siipe Ti Marras 16, 2010 3:15 pm

Mulla myös reilu 2 viikkoa leikkauksesta ja painoa tippunut n.8kg! =) Syöminen ei suju kuin olin ajatellut, mutta pärjään. Kalorit jää alle 1000, mutta väsymystä tms. ei ole ollut. Mitä tahansa syön tai juon liian nopeaan kaikki tuppaa jäämään ruokatorveen kiinni! Se on ainut inhottava tässä hommassa,mutta kun malttaa pienellä lusikalla lipittää niin ei tule niitä epämiellyttäviä oloja! =) Innolla joulua odotan, paljonko puntari näyttää sit. =)
siipe
siipe

Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 29.08.2010

Viesti kirjoittaja ritu Ti Marras 16, 2010 3:26 pm

Hienoa vimpula kun kaikki mennyt hyvin ja ruoka maistuu, mikä leikkaus sulle tehtiin.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja vimpula Ti Marras 16, 2010 4:47 pm

Mulle tehtiin gbp Päksissä.
vimpula
vimpula

Viesti kirjoittaja Anette Ti Marras 16, 2010 6:09 pm

Vimpula, mulla on toipuminen mennyt samaa rataa.. Ainoa mikä mua vaivaa on tolkuttomat ilmavaivat...

Anette

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 55
Registration date : 12.12.2009

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Marras 18, 2010 1:30 pm

No minä täällä olen miettinyt kun ei ole mitään tuntemuksia vatsan kanssa tuon syömisen suhteen, mahdu ei ihan mahdottomia, mutta vastaan ei laita... Vaan onhan täällä muitakin..
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Marras 18, 2010 1:52 pm

Ilmavaivat, mahan murinat ja röyhtäilyt, jotka alussa oli kiusallisia etenkin yleisellä paikalla helpotti parissa kuukaudessa eikä enää hävettänyt julkinen syöminen:) Mulla oli alussa sellaista meteliä ruokailun yhteydessä mahassa ja röyhtäilyjä päälle, että häpesin syödä muiden kuin perheen läsnäollessa.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja vimpula To Marras 18, 2010 3:18 pm

Kyllä ihmismieli on kummallinen: pari päivää sitten vielä olin sitä mieltä, että en ota mitään paineita siitä, että paino ei ole laskenut leikkauksesta kuin reilu 1,5 kg (leikkaus 2,5 vko sitten) ja tän aamuna olinkin sitten sitä mieltä, että on se noloa, kun tämä leikkauskaan ei sitten tehonnut muhun, enkä näköjään sitten laihdukkaan. Pliis, kertokaa mulle rohkaisevia kokemuksia vastaavasta tilanteeesta ! Ongelmaa lisää tietysti se, että pystyn syömään kutakuinkin normaalisti: otin eilen tuoreen ruisleiväkin käyttöön eikä sekään tunnut tuottavan kuin ehkä vähän ilmavaivoja. Annoskoot ovat tietenkin pienmpiä ja makeaa en ole syönyt juuri mitään.
vimpula
vimpula

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Marras 18, 2010 3:39 pm

No tuota älä hyvä ihminen hermostu, vastahan sut on leikattu... Kyllä lääkäri ainakin mulle sanoi että loppu läski lähtee osaltani ihan normi terveellä syömisellä ja että kaloreita ei kohdallani tarvitse laskea, kun oon jo näin hoikka... Ja johan tuo roppa on turvoksissa leikkuun jälkeen et kannattaa rauhoittua, mä olin eneen eneä sitä mieltä et oon varmaan suomen ainoo ihminen joka senkin ryssii vaan 18kg lähti ennen leikkausta.. Shocked
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja ritu To Marras 18, 2010 3:41 pm

Vimpula, Heitä vaaka nurkkaan ja jatka itsesi parsntelus kun leikosta on vähänaikaa vasta, kyllä se paino putoaa elä ole malttamaton ei kukaan kuukaudessa ihanne painoa saavuta.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Marras 18, 2010 4:24 pm

Mulla oli ainakin kunnon turvotukset leikkauksen jälkeen ja painoa lähti kuukaudessa 8kg. Ekan viikon aikana ei lähtenyt lainkaan, tokan viikon aikana parisen kiloa ja sitten sen jälkeen menikin enemmän. Sitten tuli eka stoppi 3vk ja sitten seuraava jumi 2vk. Kyllä se paino putoaa ihan väkisinkin leikkauksen jälkeen, kun terveellisesti elää Smile
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa