Minni67 vois kanssa pikusen esittäytyä :)
+10
Sun
dunbar
eräpena
Möhköfantti
Piitu
Riski_iita
Krisu75
Poutapilvi
MRA123
Minni67
14 posters
Sivu 2 / 3
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Vs: Minni67 vois kanssa pikusen esittäytyä :)
Aikaa ja paikkaa vaan sitten sopimaan
Minni67- Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010
Pari kysymystä tossa pyörii mielessä, joten tänne "omaan" ketjuun laitan, kun ei viitsi uutta ketjua joka kysymystä varten avata
Ensinnäkin ne, jotka ennen varsinaista leikkausta edeltävää ENE:ä ovat eneilleet "kokeilumielessä" ts. ravitsemusterapeutin ohjeistuksesta. Millaiseen ruokavalioon olette palanneet tuon ENE:n jälkeen, tai millaisen ohjeistuksen olette saaneet? Tässäkin lienee eroja, paikkakuntakohtaisesti, mutta vedetään yhteen sitten
Toinen asia koskee jo leikattuja. Aina silloin tällöin varmaan jokainen käy "ulkona" syömässä, enkä nyt tarkoita hesemäkkärijne. mössöjä, vaan ns. oikeaa ravintolaa. Koska tuon massukan tilavuus ei ole kovinkaan suuri, millaisen annoksen valitsette listalta? Lastenannos, vai voiko pyytää esim. puolikkaan annoksen
Jälkimmäinen kysymys ei maailman tärkein asia, mutta itse en käy viihteellä baareissa, vaan lähinnä sitten ruokaravintoloissa
Ensinnäkin ne, jotka ennen varsinaista leikkausta edeltävää ENE:ä ovat eneilleet "kokeilumielessä" ts. ravitsemusterapeutin ohjeistuksesta. Millaiseen ruokavalioon olette palanneet tuon ENE:n jälkeen, tai millaisen ohjeistuksen olette saaneet? Tässäkin lienee eroja, paikkakuntakohtaisesti, mutta vedetään yhteen sitten
Toinen asia koskee jo leikattuja. Aina silloin tällöin varmaan jokainen käy "ulkona" syömässä, enkä nyt tarkoita hesemäkkärijne. mössöjä, vaan ns. oikeaa ravintolaa. Koska tuon massukan tilavuus ei ole kovinkaan suuri, millaisen annoksen valitsette listalta? Lastenannos, vai voiko pyytää esim. puolikkaan annoksen
Jälkimmäinen kysymys ei maailman tärkein asia, mutta itse en käy viihteellä baareissa, vaan lähinnä sitten ruokaravintoloissa
Minä syön kuusi päivää enellä ja 1pvä lipsuu vähän, eli ruisleipä hapankorpun sijasta ja joskus pullasiivu kahvilla kylässä.
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Kai sitä joskuu saa vähän lipsuakin, Pena Ei siihen yhteen pullapalaan voi kaatua koko asia Eli sinä oot nyt siinä "välivaiheessako"? Noinko teillä päin neuvottiin jatkamaan ennnen leikkuuta?
Tän oman lähes 2 viikon aikan, on muutaman kerran tehny ihan kauheesti mieli hapankorppua kanssa. Ilmeisesti sen "pureskeltavuuden" takia. Jotenkin noi kaalit, lantut ja porkkanat jne, ei tähän aikaan vuodesta oo muutenkaan parhaimmillaan ja eivät vie sitä normaalia pureskelunhalua pois
PS. mulla on huomenn kummitytön rippijuhlat, saa nähdä onko selkärankaa, vai valahtaako se housuihin, koska tiedossa on ihania voileipäkakkuja jne
Tän oman lähes 2 viikon aikan, on muutaman kerran tehny ihan kauheesti mieli hapankorppua kanssa. Ilmeisesti sen "pureskeltavuuden" takia. Jotenkin noi kaalit, lantut ja porkkanat jne, ei tähän aikaan vuodesta oo muutenkaan parhaimmillaan ja eivät vie sitä normaalia pureskelunhalua pois
PS. mulla on huomenn kummitytön rippijuhlat, saa nähdä onko selkärankaa, vai valahtaako se housuihin, koska tiedossa on ihania voileipäkakkuja jne
Joo kyllä se lipsuu, mutta oon saanu pidettyä kurissa ku vaimo ei anna ruokaa. Pääasia on ettei karkaa liian kauas. Ei mulle kukaan oo kertonu, mutta ruoka-alan ihmisenä ja vaimo hoitopuolen niin yhteistuumin mennään. Lupasivat että Ravintoterapeutti soittaa tässä keväällä.
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Kävin tänään lapseni kanssa kiinalaisessa ja tilattiin annos puoleksi. Tytär söi suurimman osan ja minä siitä vähäsen. Halvaksi tuli. Aikuisten kanssa jos olen käynyt syömässä, tilaan listalta normaalin annoksen ja syön siitä parhaat päältä. Mies saa syödä loput:) Ja olen opetellut laittamaan raakasti ruokaa roskiin tai koirille. Pakko oppia, koska aina ei tiedä kuinka paljon maha vetää. Pikkuhiljaa alkaa oppimaan annokset, mutta joskus silmät syö enemmän kuin maha vetää... Lasten annokset on usein sen verran tylsiä, että niitä en ole edes yrittänyt tilata. Joku kertoi täällä sellaisesta kortista, jota näyttämällä voisi saada jostain ravintoloista normaaleista annoksista lasten annoksia, mutta en halua mainostaa syödessä pientä mahaani...
Kävin syksyllä 10 viikon ene-kuurin ja siellä oli muistaakseni ohjeena jatkaa 1600kcal dietillä. Painohan tuppaa lähtemään heti nousuun enen lopettamisen jälkeen, joten tarkkana saa olla. Ja kalorimääräthän määräytyy hyvin pitkälti aktiivisuuden, sukupuolen, iän ja painon mukaan. Kannattaa laskea kaloreita esim kiloklubissa, jos haluaa olla varma. Mutta luultavasti ei voi syödä ihan sitä mitä kuluttaa laskurien mukaan, koska paino voi lähteä nousuun.
Töissä en osaa vielä laskea annoksiani ja usein joudun laittaa ruokaa biojätteeseen. Siihen on varmasti sekin syy, että en kehtaa ottaa desiä lautaselle ja näin saada kummastuksen ilmeitä muissa ruokailijoissa. Usein syön parina päivänä samaa ruokaa, joten laitan lopun vain säästöön jääkaappiin.
Kävin syksyllä 10 viikon ene-kuurin ja siellä oli muistaakseni ohjeena jatkaa 1600kcal dietillä. Painohan tuppaa lähtemään heti nousuun enen lopettamisen jälkeen, joten tarkkana saa olla. Ja kalorimääräthän määräytyy hyvin pitkälti aktiivisuuden, sukupuolen, iän ja painon mukaan. Kannattaa laskea kaloreita esim kiloklubissa, jos haluaa olla varma. Mutta luultavasti ei voi syödä ihan sitä mitä kuluttaa laskurien mukaan, koska paino voi lähteä nousuun.
Töissä en osaa vielä laskea annoksiani ja usein joudun laittaa ruokaa biojätteeseen. Siihen on varmasti sekin syy, että en kehtaa ottaa desiä lautaselle ja näin saada kummastuksen ilmeitä muissa ruokailijoissa. Usein syön parina päivänä samaa ruokaa, joten laitan lopun vain säästöön jääkaappiin.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Hyvin meni rippijuhlat, ja oli selkärankaa Kahvia tietysti, mutta vain tosi pieni pala tonnikalapiirakkaa (ravitsemusterapeutin luvalla) nautittuna
Huomenna 2 viikkoa takana ja saman verran edessä, ihan hyvin menee pussitellessa
Huomenna 2 viikkoa takana ja saman verran edessä, ihan hyvin menee pussitellessa
Pitäskö asettaa itselleen jonkinlainen pieni NS. välitavoite, tän elämäni ensimmäisen ENEN pudotukseksi ? Aattelin , että sellanen 8 kg vois olla tavoite ja jos siitä yli, on hyvä ja jos jää alle, sitäkin suuremman apinanraivolla eteenpäin tätä polkua
Maanantaina ensimmäinen punnitus 4 viikon ENEilyn jälkeen, kyllä vähän jänskättää
Hyvin menee Minni67, olen seurannut matkaasi, sulla on asenne kohdallaan
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Kiitos kuomaseni
Ei tässä oo paljon vaihtoehtoja, kun koittaa pitää (jokinlainen) järki päässä ja hurtti huumori mukana.
Maanantai-iltana pitäis mennä pisnes-illalliselle. Paikka on sellanen jossa listalla oikeestaan pelkkää pihviä, ja jotenkin ei oikeen nappaa Tuntuu, että ei tän "nestepaaston" jälkeen kyllä ainakaan ekana päivänä voi aatellakaan mitään helvatan pippuripihviä. No tarvii varmaan antautua osaavan henkilökunnan käsiin ja koittaa tilata jotain mahdollisimman pientä ja kevyttä
Ei tässä oo paljon vaihtoehtoja, kun koittaa pitää (jokinlainen) järki päässä ja hurtti huumori mukana.
Maanantai-iltana pitäis mennä pisnes-illalliselle. Paikka on sellanen jossa listalla oikeestaan pelkkää pihviä, ja jotenkin ei oikeen nappaa Tuntuu, että ei tän "nestepaaston" jälkeen kyllä ainakaan ekana päivänä voi aatellakaan mitään helvatan pippuripihviä. No tarvii varmaan antautua osaavan henkilökunnan käsiin ja koittaa tilata jotain mahdollisimman pientä ja kevyttä
Hurtilla huumorilla pärjää aina !
Saat olla tosi varovainen mitä suuhus laitat enen jälkeen ettei tartte vessassa istua....
Meikäläinen ekan enen jälkeen päätti paistaa parit kanamunat ja pekonit kun niin himotti, lopun voikin sitten arvata, omapahan oli moka
Saat olla tosi varovainen mitä suuhus laitat enen jälkeen ettei tartte vessassa istua....
Meikäläinen ekan enen jälkeen päätti paistaa parit kanamunat ja pekonit kun niin himotti, lopun voikin sitten arvata, omapahan oli moka
No ehkä mä sitten vetäsen pitkän kaavan mukaan alkupalat, pääruuaksi jonkun muhkeen pihvin ja sitten viel jonkun jälkkärin, jos lupaat, et ne tulee saman tien läpi
Taitaa jäädä pääruuan puoleenväliin kun olet jo valmis tutustumaan vessaan
Tsemppiä punnariin, ja pissines-illalliselle. Kalaa on varmaan listalla, on helpompi vaihtoehto.
Riski_iita- Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010
Kiitti Iita, salaattiin aion tyytyä, vaikka nyt olis mahis vetää kotuu ison virman piikkiin vaikka koko listallinen
Virallinen mittaus käyty läpi ja tuloksena tasan 4 viikkoa -8,9 kg
Itse olen kovinkin tyytyväinen tuohon, vaikka olispa se voinut olla enemmänkin.
Tultiin sitten ravitsemusterapeutin (oli muuten kolmas henkilö tän 4 viikon aikana, kun oma on saikulla) kanssa siihen tulokseen, että jatkan tässä nyt vielä samaa rataa, kun olen niin hyvin päässyt alkuun Hänen puolestaan olisin kyllä voinut kokeilla paluuta arkeen, mutta ajattelin omaehtoisesti vielä jatkaa, kun on just nyt tsemppi päällä, eihän sitä tiedä koska se katoaa. Pääsiäinen on sitten oma lukunsa, kun on reissun päällä, mutta saas nähä...
Virallinen mittaus käyty läpi ja tuloksena tasan 4 viikkoa -8,9 kg
Tultiin sitten ravitsemusterapeutin (oli muuten kolmas henkilö tän 4 viikon aikana, kun oma on saikulla) kanssa siihen tulokseen, että jatkan tässä nyt vielä samaa rataa, kun olen niin hyvin päässyt alkuun Hänen puolestaan olisin kyllä voinut kokeilla paluuta arkeen, mutta ajattelin omaehtoisesti vielä jatkaa, kun on just nyt tsemppi päällä, eihän sitä tiedä koska se katoaa. Pääsiäinen on sitten oma lukunsa, kun on reissun päällä, mutta saas nähä...
Hyvä Minni67
Ole nyt ihmeessä tyytyväinen tulokseesi, tuohan on ihan loistavaa! Onneksi olkoon!Virallinen mittaus käyty läpi ja tuloksena tasan 4 viikkoa -8,9 kg Wink
Onnittelut myös tsempin löytymisestä, meistä varmasti jokainen tietää, miten vaikeaa sen löytyminen välillä on, ainakin allekirjoittanut
Sun- Viestien lukumäärä : 158
Registration date : 31.01.2011
Kiitos kannustuksesta, kyllä toi eilinen päivä menikin hyvällä mielellä.
Tulisi nyt vaan se gastroaika, eikä vaan tietoa, että on kahden kk sisällä, niin taas nytkähtäisivät asiat eteenpäin, edes pikkuisen
Tulisi nyt vaan se gastroaika, eikä vaan tietoa, että on kahden kk sisällä, niin taas nytkähtäisivät asiat eteenpäin, edes pikkuisen
Pääsiäiseen asetettu välitavoite saavuttamatta. Itse asetettu edellisellä virallisella punnituskerralla, reilusta kolmesta kilosta kyse, mutta on nyt tiukassa
Kutsua ei oo gastroon näkyny, ja ens kuun puoleen väliin pitäis olla alta pois, mitenköhän paljon ennen toimenpidettä sitä kutsua vois ootella?
Pussitella koitan edelleen, siis ihan omasta tahdosta, ravitsemusterapeutti oli ihan tyytyväinen siihen aiempaan neljään viikkoon. Kokeillaan nyt joska kuinka kauan näillä hengissä pysyy Juhannukseen asti jos menee niin on se 16 viikkoa takana
Kutsua ei oo gastroon näkyny, ja ens kuun puoleen väliin pitäis olla alta pois, mitenköhän paljon ennen toimenpidettä sitä kutsua vois ootella?
Pussitella koitan edelleen, siis ihan omasta tahdosta, ravitsemusterapeutti oli ihan tyytyväinen siihen aiempaan neljään viikkoon. Kokeillaan nyt joska kuinka kauan näillä hengissä pysyy Juhannukseen asti jos menee niin on se 16 viikkoa takana
Älä sure, ei se voi loputtomiin pudota. Sulla pohjalla jo iso pudotus. Anna itselles armoa
Riski_iita- Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010
Aika sissi olet noiden pussittelujesi kanssa! Sun tsemppi sai minutkin ottamaan päivälliseksi Nutriletin kasviskeiton (hapankorppujen kera tosin). Pudotuksesi on todella hyvä, ei se voi tippua samaa tahtia viikosta toiseen.
Piitu- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010
Kiitti kannustuksesta Iita ja Piitu
Ei tässä muu ketuta, kun sen oman tavotteen saavuttamattomuus
Ollaan tosiaan pääsiäiseksi menossa kylpylään eikä olis haluja siellä sitten pussitella, mutta jos ei täyty tavote niin sitten on kai pakko Katella vierestä, kun jengi vetää seisovista pöydistä juur tasan niin paljon, ettei kenenkään maha voi vetää, ja siitä samasta on tiätty itekin maksanu
Tänään jo kuvittelin, että tuli postissa kutsu sinne gastroon, mut paskan marjat, tuli LASKU siitä viime ravitsemusterapeutin käynnistä
Ei tässä muu ketuta, kun sen oman tavotteen saavuttamattomuus
Ollaan tosiaan pääsiäiseksi menossa kylpylään eikä olis haluja siellä sitten pussitella, mutta jos ei täyty tavote niin sitten on kai pakko Katella vierestä, kun jengi vetää seisovista pöydistä juur tasan niin paljon, ettei kenenkään maha voi vetää, ja siitä samasta on tiätty itekin maksanu
Tänään jo kuvittelin, että tuli postissa kutsu sinne gastroon, mut paskan marjat, tuli LASKU siitä viime ravitsemusterapeutin käynnistä
Ei kovin lupaavaa, kun on huomenna perjantai 13 pvä, ja mulla gastro
No, mentävä sinne on, katsotaan tullaanko sieltä sitten mahdollisen "laikkausajan" kanssa kotosalle (siis arvion ajasta).
Panikoittaa, mutta ilmotin sinne jo hyvissä ajoin, että esilääkitys on sitten mun juttu
No, mentävä sinne on, katsotaan tullaanko sieltä sitten mahdollisen "laikkausajan" kanssa kotosalle (siis arvion ajasta).
Panikoittaa, mutta ilmotin sinne jo hyvissä ajoin, että esilääkitys on sitten mun juttu
On mulla ollu mukavampiakin kokemuksia elämässäni kun tuo skopia, mutta paikalla ollaan taas.
Alku oli varsin rohkaseva, kun hoitaja toi esilääkitystä, eikä edes tienny mitä mulle ollaan tekemässä
No lääke siitä sitten kitusiin ja sen jälkeen melkeen 2 tunnin odotus, joten se vaikutuskin jo hiipumaan päin.
Ei kummallista löydöstä, pari koepalaa ja kirjettä ultraan odottamaan kotiin.
Alku oli varsin rohkaseva, kun hoitaja toi esilääkitystä, eikä edes tienny mitä mulle ollaan tekemässä
No lääke siitä sitten kitusiin ja sen jälkeen melkeen 2 tunnin odotus, joten se vaikutuskin jo hiipumaan päin.
Ei kummallista löydöstä, pari koepalaa ja kirjettä ultraan odottamaan kotiin.
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Sivu 2 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa