Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Minni67 vois kanssa pikusen esittäytyä :)

+10
Sun
dunbar
eräpena
Möhköfantti
Piitu
Riski_iita
Krisu75
Poutapilvi
MRA123
Minni67
14 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Minni67 vois kanssa pikusen esittäytyä :) Empty Minni67 vois kanssa pikusen esittäytyä :)

Viesti kirjoittaja Minni67 To Marras 04, 2010 6:04 am

Tässä ollaan siis liki 44 vee, kahden 10-vuotiaan yh. Painon kanssa kikkaillut koko elämäni, lähes kohdusta alkaen, koskaan en ole normipainon rajoihin mahtunut :( Laihduttanut olen muutaman kerran painonvartijoissa ja sitten muutaman kerran itsenäisesti, raskausaika oli hyvä, koska paino putosi tuona aikana 15 kg :)

Nyt on kuitenkin polvet alkaneet oireilemaan ja nivelrikko on jo toisessa, joten nyt viimeistää painoa tulisi saada pysyvästi pois. Sainki tänään soiton omalääkäriltä, että tekee parasta-aikaa minulle lähetettä TAYSiin, joten tästä alkanee pitkä odotus :( Kuinka pitkä se on, joku muu täällä tietänee paremmin? BMI on tällä hetkellä 39, kun jokusen kilon olen saanut karistettua, mutta on se tiukassa, läski :(

Olen tosiaan aivan alkutaipaleella tätä matkaa kulkemassa, toivottavasti lopussa seisoo kiitos ;)

hyviä neuvoja ja ohjeita otetaan mieluusti vastaan, kaikista mahdollisista ja mahdottomistakin asioista :)

Minni

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Minni67 vois kanssa pikusen esittäytyä :) Empty Vs: Minni67 vois kanssa pikusen esittäytyä :)

Viesti kirjoittaja MRA123 To Marras 04, 2010 3:04 pm

Hei Minni ja tervetuloa palstalle.

Mut on leikattu Taysissa 6.10. joten kuukausi takana uutta elämää. Tamperelaisethan leikataan Hatanpäällä ja ulkopaikkakuntalaiset Taysissa. Minulla meni asiat nopeasti eteenpäin; lähete 02/2010 Taysiin, tutkimuksia 05/2010 ja 06/2010 sitten 08/2010 tulikin soitto että leikkaus 29.9. ENE-dieetti alkakoon leikkaus kyllä siirtyi viikolla kun siellä oli joku sairastapaus.

Kysyin sairaalassa ollessani että pääsinkö jonnekin peruustuspaikalle kun näin äkkiä asiat eteni niin vastaus oli että tavallaan, tamperelaiset kun siirrettiin Hatanpään jonoon ja olivat sitten tutkineet meidän papereita, olivat päättäneet että leikkaavat ensin meitä jotka ollaan pienimmästä päästä.... Mulla BMI leikkaukseen mentäessä 40, jotain en muista ihan tarkkaan.

Tämän hetken jonosta en tiedä, oletettavasti sitä kyllä on... enkä ole ihan varma onko jotain käytäntöjä muutettu, minä eneilin jo ensimmäisen kerran 01/2010 kun omalääkäri (tk) halusi minua ja motivaatiotani testata. Ennen leikkaustahan ollaan 4 viikkoa tiukalla kuurilla, kun haet haulla täältä palstalta niin löydät kyllä tietoa!
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Minni67 vois kanssa pikusen esittäytyä :) Empty Vs: Minni67 vois kanssa pikusen esittäytyä :)

Viesti kirjoittaja Minni67 To Marras 04, 2010 3:18 pm

Moikka ja kiitos vastauksesta :)

Olen mä täällä nyt hetken aikaa roikkunut lueskelemassa, kun on yksi tuttu menossa leikkaukseen alkuvuodesta Peijakseen. Olen koittanut olla niukemmalla nyt siitä lähtien, kun syyskuun puolessa välissä kävin ortopedillä ja hän antoi ukaasin painon pudotuksesta. Sillon oli bmi 40,6 nyt on pikkusen pienempi ;)
Mulla reistaa tosiaan nuo polvet ja sen vuoksi omalääkäri siitä leikkauksesta alkoi puhuakin, jos saisi vielä noita suht. kivuttomia työvuosia, ennen kuin on tarpeeksi ikää tuohon keinoniveleen.
Hyviä toipumisia sinulle ja hoikkia aikoja ;) Minä jatkan täällä lueskelua ja voinpa joskus jotakin kysellä ja kertoakin, mikäli jotakin kerrotavaa tulee :)

Minni67

Viesti kirjoittaja MRA123 To Marras 04, 2010 4:58 pm

Kysy ihmeessä, jossain täällä on tamperelaistenkin kirjoittamia juttuja. Sulla on sit jo tietoa asioista jos tuttusi leikkaukseen on menossa, se täällä palstalla ollaan todettu monenmonituista kertaa että kovin on erilaiset tavat eri sairaanhoitopiireissä. Monet ohjataan ene-ryhmiin joiden jälkeen vasta asiat saattavat mennä eteenpäin, mun ei kyllä tarvinnut mennä. Ensin oli rav.terapeutin käynti joka puolsi, sitten sisätautilääkäri joka puolsi, sitten tähystys (jonka teki leikkaava kirurgi joka sanoi laittavansa jonoon) ja olihan ennen rav.terapeuttia ja sis.tautilääkäriä labroja isot kasat ja kaavakkeita alkoholin käytöstä sekä syömistottumuksista ja jotain muutakin.

Tsemppiä sulle matkaan!
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja Minni67 Pe Joulu 03, 2010 7:55 pm

Nonii, saas nyt nähdä kuin mun käy Smile

Äsken tipahti postin mukana kutsu sekä ravitsemusteraupetille, labran ajanvarausohjeet ja sisätautilääkärin aika. Mitä tuo sitten tarkoittaa, päättääkö sis.lääkäri leikkauksesta vai vasta kirurgi, menin ihan sekasin, kun luin tota, enkä muista mitä muut on tästä asiasta kertoneet Sad
Oli siellä muuten joku alkoholikyselykin mukana, en ehtinyt vielä katsomaan kovin tarkaan, mutta illalla sitten tavaan kaikki tarkemmin läpi Smile

Minni67

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Joulu 04, 2010 12:46 am

Sis.t.lääkäri päättää ensi sijaisesti lähetteestä. Kirurgit harvoin enää sitä muuttaa, he lähinnä arvioivat leikkaustapaa. Ravitsemusterapeutti on "pakkollinen" osuus, jotta voidaan varmistaa sinulla olevan kaikki tarpeellinen tieto pysyvään painonhallintaan.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Krisu75 La Joulu 04, 2010 8:33 am

Mitenkäs jos on käyny ravitsemusterapeutilla/diabeteshoitajalla jo puolen vuoden ajan seurannassa??? Painoa lähtenyt tuona aikana -10kg, eli luulisi tiedon olevan hallinnassa... Niin ja hei vaan kaikille, uusi kun olen!!!
Krisu75
Krisu75

Viestien lukumäärä : 121
Registration date : 25.11.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Joulu 04, 2010 7:14 pm

Ravits.t. kertoo sulle leikkaukseen ja sen jälkeiseen elämään liittyviä asioita. Eli varmistaa sen, että tiedät paljon voit syödä (Peijaksessa oli koeruokailu ravits.t. kanssa tulotarkastuksen yhteydessä), mitä voit syödä ja antaa sinulle yhteystietonsa, jotta voit leikkauksen jälkeen kysellä tarvittaessa häneltä asioita.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Minni67 Ti Helmi 22, 2011 3:36 pm

Se veisi sitten tänään tieni TAYS:iin ravitsemusterapeutin pakeille ja huomenna olisi vuorossa lääkäri samassa laitoksessa Smile
Perjantaina omalääkäri ja "eläkepaperit" vetämään, siis kuntoutusraha lienee oikea ilmaisu. Pitää saada nyt ensin lisäinfoa tuolta TAYS.in lekurilta, että olenko kelvollinen ja koska, niin omalääkäri kirjoittaa tuon kuntoutusajankohdan sen mukaan.
Jos hyvin käy on loppuviikostajo paljon "viisaampi" tämän asian suhteen. Cool

Minni67

Viesti kirjoittaja MRA123 Ti Helmi 22, 2011 4:10 pm

Onnea matkaan!!
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja Minni67 Ke Helmi 23, 2011 9:46 pm

Noniin!! Sitä ollaan sitten pikkuhiljaa leikkuujonossa Smile
Ensimmäinen ENEily alkaa maanantaina ---> 4 vkoa, koska en ole aiemmin pusseilla painoa pudottanut. Punnitus sitten 28.3.

Ravitsemusterapeutti arveli jonon olevan puolen vuoden luokkaa, lääkäri taas arveli, että ennen kesäsulkua olisi jo leikkaus. Mene ja tiedä tuosta sitten.

Olo on jotenkin skitsofreeninen, eli innokas ja palokas samaan aikaan Mad
Sanoinkin tuolla tänään, että laikkausta enemmän hirvittää/pelottaa tuo skopia. Juu, tiedän, ettei siihen kuole, mutta tuo letkun nieleminen vaan kuulostaa niin hirveältä...

Nyt vaan odottavalla kannalla, eli kutsua Hatanpäälle postissa varrotaan, ja näillä mennään..

Minni67

Viesti kirjoittaja Riski_iita To Helmi 24, 2011 5:02 pm

Minni se skopia ei toki ole kovin kiva tutkimus, mutta menee nopeesti ohi kunhan keskittyy vaan omaan hengitykseen. Itse vielä pidin kokoajan silmiä kiinni Smile Ja tuosta nielemisestä vielä.... on ihan sama nieletkö sitä letkua tai et, se sujahtaa siitä huolimatta kurkusta alas. Smile

Eli älä menetä yöuniasi skopian tähden, lopunviimein se letku on ohut ja juuri siihen tarkoitukseen rakennettu Smile Miljoonasti tsemppiä!!!!!
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010

Viesti kirjoittaja Minni67 To Helmi 24, 2011 5:09 pm

Kiitti Iita kannustuksesta Wink

Koska sullon leikkuu? Teilpäinkö ne on siel Peijaksessa? Se kaveri oli kanssa eilen siellä skopiassa, josta aiemmin mainitsin, siis sieltä teiltä päin Wink Näky kanssa ehtoolla tuolla facessa kertovan ettei sit kuitenkaan ollu ihan kamala Wink

PS. oot sitten kokokaiman kanssa samassa porukassa, hokasin juur Wink)

Minni67

Viesti kirjoittaja Minni67 Ma Helmi 28, 2011 4:42 pm

Noniin, nyt sitten tästä päivästä alkaa elämäni ensimmäinen ENE:ily. Viime viikon "keventelin" parilla pussilla per päivä.

Kokeiluissa ei pahoja takasintökkimisiä. Ainut mikä ei tod ollut makuun, oli Thai-maku Allevossa. Jotenkin vaan mun suuhuni tuntuvat kovin "suolaisilta", mene ja tiedä, omiin kokkailuihin en kovinkaan paljoa suolaa lisää, vaan koetan saada makuja muista mausteista, vaikka ruoka näin parin alakoululaisen kanssa onkin sitä peruspöperöä esim. makaronilaatikkoa, muusia eri variatioine jne. Smile

Makeita en vielä ole maistanut, vaan mennyt noiden suolaisten kanssa, jos tänään sitten kokeilisi. Kaapista löytyy suklaa ja mansikka-vanilja Wink Kellään hyviä tarjoiluehdotuksia lol!

Minni67

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ti Maalis 01, 2011 5:19 pm

Minni: en tiedä vielä leikkuuajastani, sehän tässä harmittaakin.... mur.... eilen olin ylävatsan ultrassa, ja ens maanantaina soittaa sitten Lohjan sairaalan lääkäri ja kertoo skopia ja ultra-vastaukset ja sen puhelun aikana pitäis sitten tehdä se lähete... eli leikkaus on joskus.... niin noh.... tulevaisuudessa. Sad

Ei sitten millään viitsis enää ootella!! Mutta yhä tsemmpausta sulle tohon eneilyyn!! Minä jatkan täällä lihomista Sad Sad
Riski_iita
Riski_iita

Viesti kirjoittaja Minni67 Ti Maalis 01, 2011 5:46 pm

Elä Iita hullujas puhu, et sää mihkään lihoo..teil on siellä hyvä reeniporukka Wink Nehän on ihan hulvattomia, taidatte muutenkin olla paljon tekemisissä, siis mun vanhoja koulukavereita, ja mun serkku vaimoineen kuulunevat siihen poppooseen Wink
Ootko kuinka heille sun projeksista kertonu? Sosiaalinen kanssakäyminen ja sen myötä hulppeat tarjoilut kuulunevat ilmeisesti myös asiaan Wink , joten kyllähän se vaatii panostusta miettien mitä suuhunsa laittaa Sad

Kyllä se aika sulle sieltä tulee, niinku muillekin, valitettavasti toisille ennemmin, toisille myöhemmin Sad

Ite kävin eilen labrassa ja kävin samalla kyselemässä sitä skopian tilannetta (oli muuten mukava jonohoitaja) sanoi jonon Hatanpäällä olevan tällä hetkellä noin 2 kk, kiireellisyydestä riippuen.

ENEä nyt tosiaan toinen pvä menossa ja ihan OK meininki, jos ei kuitenkaan ihan let´s go Smile kai tää 4 vkoa tässä menee...

Minni67

Viesti kirjoittaja Piitu Ti Maalis 01, 2011 11:14 pm

Me ollaankin sun kanssa ainakin toistaiseksi samalla aikataululla; viikon viiveellä tuun sun perässä. Jännä seurata kuinka aikataulu vaikuttaa jatkossa TAYS/Hatanpää erona. "Mukavaa" eneä, itse aloitan sen ensi viikolla.

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010

Viesti kirjoittaja Minni67 Ke Maalis 02, 2011 1:59 am

Kivaa, kun mennään samaan tahtiin, ja tätä Eneäkin aika monta viikkoa samaan aikaan Smile Tarvii varmaan laittaa tonne allekirjotukseen, noita strategisia tietoja, niin pääsee muutkin kattomaan noita onnistumisia/epäonnistumisia.

Pirkanmaa on kohtuullinen käsite, ja täällä on aika monta muutakin jotka on "täältä" , pitäskö sellaset kokoontumisajot järkätä, ei varmaan olis puutetta jutun aiheista Wink

Minni67

Viesti kirjoittaja Minni67 Ke Maalis 02, 2011 4:32 pm

Kolmas päivä menossa, ei ongelmia (vielä) Rolling Eyes
Mut miten noi kuukautiset vaikutti siihen painon putoamiseen? Tosin kyllä ne meidän sukupuolen edustajille suurimmalle osalle mahtuvat tuohon eneily-aikaan, mutta kysäsenpä kuitenkin Wink

Löysin joskus sellaisen ketjus jossa asiasta oli puhetta, mutta enpä enää sitä löytänyt Embarassed

Minni67

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ke Maalis 02, 2011 7:45 pm

Hienoa Minni, kun ei ongelmia!! Ei niiitä tulekkaan jos ei kolmeen neljään päivään tullut, ne on ne pahimmat. Toki jossain vaiheessa tulee himotus pureskella jotain, mutta sitten vaan syöt niitä kasviksia, ( tai oven karmeja Smile )

Noista kuukautisista, luulen että se on aika yksilöllistä, toisilla jumittaa niitten aikana, mutta humpsahtaa sitten kun ne on alta pois. Toisilla enempi ja toisilla vähempi. Mä muistaisin että mä en jostain syystä enen aikana ollu niin kipee kuin yleensä olen, mistä lienee johtunut: Ehkä koko muu kurjuus vei menkkakivuilta voiton *HEH*
Riski_iita
Riski_iita

Viesti kirjoittaja Minni67 Pe Maalis 04, 2011 2:59 pm

Dodii, nyt ottaa kupoliin Sad Toivottavasti Riski-Iita on oikeessa ja tuo paino tosiaan humpsahtaa sitten alaspäin, kun nuo menkat loppuvat, koska vaaka on koko viikon näyttänyt samaa lukemaa Sad

Ene:ily menee OK, eli 5 pussia/pvä ja siihen vielä porkkanoita päälle. Vettäkin on tullut kiskottua, joten ohjeita on kyllä noudatettu, mutta ei oo pudonnu Sad

Minni67

Viesti kirjoittaja Möhköfantti Pe Maalis 04, 2011 3:31 pm

Minni67 muistathan: Sallittuja ovat kurkkua,tomaattia, paprika, lehtisalaattia, erinlaisia kaaleja, sipulia, kesä-kurpitsa, retiisiä, lehtiselleriä, sieniä SEKÄ juureksista esim; porkkanaa, lanttua, selleriä, naurista ja punajuurta. Vain vähän herneitä ja maissia. Käytä juureksia monipuolisesti. Ei koko annosta porkanana koska siinä enemmän hiilihydraatteja.
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.11.2010

Viesti kirjoittaja Minni67 Pe Maalis 04, 2011 3:36 pm

Juu, on mulla tuolla kaapissa lanttua ja kaaliakin, sekä kurkkua, toi nyt oli tommonen heitto ja tarkotti lähinnä, että en ole syöny suklaata yms. joita ei saakaan syödä Sad

Vihannekset ei kyllä ole parhaimmillaan tähän aikaan vuodesta, ekasta kaupasta josta hain lanttua ja kaalia, ne olivat niin nahistuneita ja kurttuisia, ettei voinut ajatellakaan ostavansa. Voisihan sellaisakin keitettynä syödä, mutta itse tykkään enemmän noista raakana Smile

Minni67

Viesti kirjoittaja Möhköfantti Pe Maalis 04, 2011 3:44 pm

En sillä sitä laittanu ku ite olin vaa järkyttyny ku tajusin et ei voi porkkanaa ainoastaan popsii
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.11.2010

Viesti kirjoittaja Piitu Ti Maalis 08, 2011 5:31 am

Kannatan kokoontumisajoja Smile

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa