Mitä leikkaus maksaa?
+9
hansu
Nana
Paloma
2FatToFly
Laihduttava
haaho
Anette
ritu
Humppakahva
13 posters
Sivu 1 / 1
Mitä leikkaus maksaa?
Hei!
Yritin haulla etsiä, mutta joko täällä ei ole tästä hinnasta keskusteltu tai sitten en vaan osannut käyttää hakua. En ole järin taitava koneen käyttäjä.
Kävin viimeviikolla päijät-hämeen keskussairaalassa juttelemassa vatsalaukun ohitusleikkauksesta. Lääkärit puoltavat sitä ja olen nyt jonossa odottamassa leikkausaikaa.
Nyt rupesi epäilyttämään asia jota en ole koko aikana huomannut kysyä; mitähän leikkaus kaikkineen tulee minulle maksamaan?
Onko täällä joku joka olisi leikkauksen läpikäynyt ja osaisi vähän kertoa millaisiin kustannuksiin pitäisi varautua.
Olen pitkäaikaistyötön ja rahaa ei ihan kamalasti ole. Tähänkö se nyt sitten kuitenkin kaatuu?
Kiitos kaikille vastaajille ja anteeksi jos tämä on väärällä palstalla!
Yritin haulla etsiä, mutta joko täällä ei ole tästä hinnasta keskusteltu tai sitten en vaan osannut käyttää hakua. En ole järin taitava koneen käyttäjä.
Kävin viimeviikolla päijät-hämeen keskussairaalassa juttelemassa vatsalaukun ohitusleikkauksesta. Lääkärit puoltavat sitä ja olen nyt jonossa odottamassa leikkausaikaa.
Nyt rupesi epäilyttämään asia jota en ole koko aikana huomannut kysyä; mitähän leikkaus kaikkineen tulee minulle maksamaan?
Onko täällä joku joka olisi leikkauksen läpikäynyt ja osaisi vähän kertoa millaisiin kustannuksiin pitäisi varautua.
Olen pitkäaikaistyötön ja rahaa ei ihan kamalasti ole. Tähänkö se nyt sitten kuitenkin kaatuu?
Kiitos kaikille vastaajille ja anteeksi jos tämä on väärällä palstalla!
Humppakahva- Viestien lukumäärä : 41
Registration date : 13.10.2010
Vs: Mitä leikkaus maksaa?
Leikkaus maksaa normaalin sairaalan vuorokausimaksun (olisikko jotain 30€/vrk) ja hinta on montako vrk:ta joudut sairaalassa olemaan mutta eikös ne lahdessa kotiuta aika nopsaan.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Sairaala päivien lisäksi tulee polimaksut lääkäri käynneistä, mut näähän jakautuu pidemmälle aikavälille. Puhutaan kaiketi max muutamasta sadasta eurosta kaikkineen.
Anette- Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 55
Registration date : 12.12.2009
Raha tulee säästönä saman tiän takaisin kun ruokamenot romahtavat varsinkin alussa. Polimaksut tulevat tipoitellen ja sairaalamaksut yhtenä könttänä. Pari sataa kannattaa varata + mitä nyt sitten vitamiineihin menee jatkossa.
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009
Ihanaa! Kiitos kaikille vastauksista! Kivi putosi sydämeltäni!
Yhtäkkiä tajusin, etten kaikessa onnessani ja pitkässä jännityksessäni ollut kerennyt ajatustakaan suomaan leikkauksen hinnalle ja netissä sitten puhuivat 10 000 - 12 000 eurosta.
Hyvin ylipainoisena diabeetikkona uskon, että leikkaus tulee todella tarpeeseen, olen lukenut siitä pelkkää hyvää. Nyt alan aktiivisesti keskustelemaan täällä ja vielä aktiivisemmin lukemaan kaikkia kirjoituksia.
Yhtäkkiä tajusin, etten kaikessa onnessani ja pitkässä jännityksessäni ollut kerennyt ajatustakaan suomaan leikkauksen hinnalle ja netissä sitten puhuivat 10 000 - 12 000 eurosta.
Hyvin ylipainoisena diabeetikkona uskon, että leikkaus tulee todella tarpeeseen, olen lukenut siitä pelkkää hyvää. Nyt alan aktiivisesti keskustelemaan täällä ja vielä aktiivisemmin lukemaan kaikkia kirjoituksia.
Yksityisellä liikutaankin vissiin siellä 12 000 - 15 000 euron paikkeilla. Mutta tosiaan julkisella pelkät normi sairaalamaksut.
Mutta jos sulla on tosi tiukkaa rahasta, niin sairaalalaskuthan saa toimeentulotukena. Eli käy sosiaalitoimistossa juttelemassa, jos tuo summa tuntuu suurelta :-)
Mutta jos sulla on tosi tiukkaa rahasta, niin sairaalalaskuthan saa toimeentulotukena. Eli käy sosiaalitoimistossa juttelemassa, jos tuo summa tuntuu suurelta :-)
Kyllä tuo muutaman sadan euron summa on järjestettävissä, mutta kerkesin jo muutaman hetken tuskailla kymmenentuhannen järjestämistä...
Siinä olisikin ollut 'joksikin aikaa' haastetta.
Siinä olisikin ollut 'joksikin aikaa' haastetta.
Joo ja se voi olla ettei sossussakaan ihan moiseen ois revetty silti, veikkaan ma :-D
Joo tosiaan, julkisella potilas itse maksaa vain sairaalassa olosta ym, itse leikkaus menee yhteiskunnan varoista. Jotka sitten säästyy, kun ei tarvitse hoitaa niitä muita mahdollisia lihavuuteen liittyviä sairauksia....
Mikäli meistä kaikki joutuisi maksamaan tuon mitä yksityisellä puolella, jäisi leikkaus ja parempi elämä ainakin mulla pelkäksi haaveeksi!!
Mikäli meistä kaikki joutuisi maksamaan tuon mitä yksityisellä puolella, jäisi leikkaus ja parempi elämä ainakin mulla pelkäksi haaveeksi!!
2FatToFly- Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010
PÄKSin hinnasto
Poliklinikkakäynti
27,40 €
Potilaan käynti lääkärin tai muun terveydenhuoltohenkilökuntaan kuuluvan vastaanotolla tai henkilökunnan tekemä käynti avohoidossa olevan potilaan luokse.
Lyhyt hoitajakäynti
20 €
Neuvonta, tutkimus- ja hoitotoimenpide tai leikkaukseen valmistelu
Maksu käyttämättä ja peruuttamatta jätetystä poliklinikkakäynnistä
33,80 €
Maksu peritään potilaalta, joka ei käytä eikä ole peruuttanut hänelle varattua päiväkirurgista toiminpide- tai poliklinikka-aikaa.
Sarjahoito
7,50 €
Sarjassa annettava hoito. Peritään enintään 45:ltä hoitokerralta kalenterivuodessa.
Vuodeosaston hoitopäivämaksu
32,50 €
Maksukaton ylittymisen jälkeen ylläpitomaksu/hoitopäivä
15 €
Psykiatrian yksiköiden hoitopäivämaksu
15 €
Erilaiset lausunnot ja todistukset
10 – 40,70 €
Poliklinikkakäynti
27,40 €
Potilaan käynti lääkärin tai muun terveydenhuoltohenkilökuntaan kuuluvan vastaanotolla tai henkilökunnan tekemä käynti avohoidossa olevan potilaan luokse.
Lyhyt hoitajakäynti
20 €
Neuvonta, tutkimus- ja hoitotoimenpide tai leikkaukseen valmistelu
Maksu käyttämättä ja peruuttamatta jätetystä poliklinikkakäynnistä
33,80 €
Maksu peritään potilaalta, joka ei käytä eikä ole peruuttanut hänelle varattua päiväkirurgista toiminpide- tai poliklinikka-aikaa.
Sarjahoito
7,50 €
Sarjassa annettava hoito. Peritään enintään 45:ltä hoitokerralta kalenterivuodessa.
Vuodeosaston hoitopäivämaksu
32,50 €
Maksukaton ylittymisen jälkeen ylläpitomaksu/hoitopäivä
15 €
Psykiatrian yksiköiden hoitopäivämaksu
15 €
Erilaiset lausunnot ja todistukset
10 – 40,70 €
Paloma- Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009
Eirassa maksaa 12600 €+ labrat (117€) mutta ne voi esim käydä ottamassa työterveydessä jos ei halua niitä yksityisellä ottaa
Tohon 12600 kuuluu: 2 x ravitsemusteraupeutin, 2x kirurgin, sisätautilääkärin vastaanotot+ plus tietysti koordinoivan sairaanhoitajan tapaamiset niin monta kertaa kun tarvitsee, leikkaus ja sairaalassaolo päivät
Tohon 12600 kuuluu: 2 x ravitsemusteraupeutin, 2x kirurgin, sisätautilääkärin vastaanotot+ plus tietysti koordinoivan sairaanhoitajan tapaamiset niin monta kertaa kun tarvitsee, leikkaus ja sairaalassaolo päivät
Nana- Viestien lukumäärä : 74
Registration date : 12.09.2010
Leikkaus Tilkassa 10300 euroa. Minulla jo aiemmin yksityisesti tehty skopia+ ultraääni. Tuoreet verikoetulokset vein mennessäni. Hinnassa leikkaus+ yöpyminen. Leikkauksen jälkeisenä päivänä kotiutus.
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Belgiassa eka hinta-arvio oli n 5.500 euroa, mutta lopullinen hinta oli jotain yli 8.000 euron; johtui siita, etta otin yksityishuoneen sairaalassa ja viivyin siella maanantai -iltapaivasta lauantai-iltapaivaan, eli hiukan kauemmin kuin oli ensin ajateltu.
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
Tallinnassa karvan päällä 4000egee 5/08.
Käytössä omahuone telkkareineen ja palvelu asiallista.
Aivan eritasoa kuin Suomessa julkisella.
Voin suositella.
Käytössä omahuone telkkareineen ja palvelu asiallista.
Aivan eritasoa kuin Suomessa julkisella.
Voin suositella.
luke64- Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 60
Registration date : 10.11.2009
Luke, oli mullakin kyllä telkkari huoneessa Suomessa julkisella. Ja palvelu erittäin asiallista. Koko prosessin kesto ensimmäisestä lähetteestä leikkaukseen 6 kk. Eli kyllä täällä Suomessakin voi saada ihan hyvää palvelua, jopa julkisella puolella ;-)
Minäkin kävin julkisen puolen prosessin alusta loppuun, ja koko ajan sain erinomaista palvelua sekä asiallista kohtelua kaikin puolin.
Leikkausaamuna tuli ylilääkäri vielä käymään läpi koko leikkauksen ja kyselemään vointia.
Olin leikkauksen jälkeen yhden hengen huoneessa, jossa oli oma suihku ja wc sekä televisio, radio ja puhelin.
En missään vaiheessa maksanut mitää ekstraa enkä mielestäni saanut erityiskohtelua.
Täällä Päijät-Hämeessä asiat hoidetaan ainakin tältä osin erinomaisesti.
Leikkausaamuna tuli ylilääkäri vielä käymään läpi koko leikkauksen ja kyselemään vointia.
Olin leikkauksen jälkeen yhden hengen huoneessa, jossa oli oma suihku ja wc sekä televisio, radio ja puhelin.
En missään vaiheessa maksanut mitää ekstraa enkä mielestäni saanut erityiskohtelua.
Täällä Päijät-Hämeessä asiat hoidetaan ainakin tältä osin erinomaisesti.
Paloma- Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009
Moikka, Laihis.
Mulla taas karseita kokemuksia julkiselta.
Viimenen keissi tää Välilevytyrä/selkäydinkanavan ahtauma.
Ensten kidutusta 4kk särkyjen kanssa, sitten kun säryt loppu niin omalekuri totes terveeks.
Tästä suivaantuneena taxilla diacoriin jossa todettiin invalidiksi.
Sieltä lähete Töölööseen , 2viikon päästä magneettikuvaan ja hermoratatutkimuksiin.
Diagnoosi, massiivinen välilevytyrä sekä akuutteja hermovaurioita.
Leikkaus päivystyksenä, nytten saikulla.
Jatkot töölössä Tammikuun puolvälissä, jolloin arvioidaan työkyky.
Eli omanlääkärin touhu ala-arvosta, Töölönsairaalan palvelu erinomaista.
PALOMA, joo oli Tallinnassakin kaikki herkut huoneessa, kirurgi kävi 3kertaa moikkaamassa hyvällä englannilla ,joten sekin puoli oli kunnossa.
Kiva et olette päässeet julkiselle ja olette olleet tyytyväisiä.
Aina ei käy noin hyvin.
Mulla taas karseita kokemuksia julkiselta.
Viimenen keissi tää Välilevytyrä/selkäydinkanavan ahtauma.
Ensten kidutusta 4kk särkyjen kanssa, sitten kun säryt loppu niin omalekuri totes terveeks.
Tästä suivaantuneena taxilla diacoriin jossa todettiin invalidiksi.
Sieltä lähete Töölööseen , 2viikon päästä magneettikuvaan ja hermoratatutkimuksiin.
Diagnoosi, massiivinen välilevytyrä sekä akuutteja hermovaurioita.
Leikkaus päivystyksenä, nytten saikulla.
Jatkot töölössä Tammikuun puolvälissä, jolloin arvioidaan työkyky.
Eli omanlääkärin touhu ala-arvosta, Töölönsairaalan palvelu erinomaista.
PALOMA, joo oli Tallinnassakin kaikki herkut huoneessa, kirurgi kävi 3kertaa moikkaamassa hyvällä englannilla ,joten sekin puoli oli kunnossa.
Kiva et olette päässeet julkiselle ja olette olleet tyytyväisiä.
Aina ei käy noin hyvin.
luke64- Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 60
Registration date : 10.11.2009
Terveystalossa 12000€, sis. leikkuun, sairaalassa olot ja 4 ravitsemusterapeutin tapaamista jälkeen (ja koordinoivan sairaanhoitajan Mitäkuuluu-kuinka voit.puhelut <3). Lisänä tulee hintaa kokeista (verikokeet lähinnä) ja muusta tarvittavasta. Itse kävin julkisella ultrassa ja verikokeissa pääosin. Lisänä oli RT tapaaminen, kirurgin tapaaminen, jotka oli n. 90 euroa kipale..
Itse menin yksityiselle, koska minulla ei ole luottoa julkiseen noin isossa asiassa. Saa hyvää hoitoa julkisellakin - joskus. Itse en voi kehuskella hyvillä kokemuksilla, mutta se on jokaisen henkilökohtainen valinta. =)
Itse menin yksityiselle, koska minulla ei ole luottoa julkiseen noin isossa asiassa. Saa hyvää hoitoa julkisellakin - joskus. Itse en voi kehuskella hyvillä kokemuksilla, mutta se on jokaisen henkilökohtainen valinta. =)
Heh
Yhdyn edelliseen puhujaan jotta jos se telkkarista on kiinni lopputulos niin huonoilla eväillä ollaan matkassa.
sain julkisen puolen ja sairaalan kirurgi puolelta erittäin luotettavan ja ammattitaitoisen väen kuvan niin nukutus kun leikkaavat kirurgitkin.osaavat asiansa
eikä hoito leikkauksen jälkeenkään ollut moitteen sijaa
vaasassa minutkin leikattiin
Yhdyn edelliseen puhujaan jotta jos se telkkarista on kiinni lopputulos niin huonoilla eväillä ollaan matkassa.
sain julkisen puolen ja sairaalan kirurgi puolelta erittäin luotettavan ja ammattitaitoisen väen kuvan niin nukutus kun leikkaavat kirurgitkin.osaavat asiansa
eikä hoito leikkauksen jälkeenkään ollut moitteen sijaa
vaasassa minutkin leikattiin
tipo57- Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 10.12.2009
Similar topics
» Huomen olis leikkaus!---kotona taas leikkaus onnistui!
» leikkaus?
» Leikkaus oli 21.3
» Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset
» leikkaus?
» Leikkaus oli 21.3
» Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa