Auttakaa, tsempatkaa!! huominen lääkäriaika jännittää :((
+5
Heluna
dunbar
Maria
Bulla65
2FatToFly
9 posters
Sivu 1 / 1
Auttakaa, tsempatkaa!! huominen lääkäriaika jännittää :((
Huomenna siis tapaaminen lääkärin kanssa, painon pitäisi olla 112kg ja se kävikin jo siellä 110kg hujakoilla, MUTTA jostain syystä on viimeinen kuukausi ollut kamalaa turvotusta. Taidan luulla sen johtuvan uuden hormoonikierukan asennuksesta koska turvotus alkoi asennuksen jälkeen. Kuukautiset/vuoto kestänyt koko ajan asennuksesta lähtien. Nyt siis paino pajahtanut tuonne 116,1kg ja huomiseksi pitäisi saada jostain voimaa niin paljon, että selkäsuorana voin mennä lääkärin eteen sanoen tehneeni kaikkeni. Kaikkeni olen tehnytkin, mutta uskooko TYKSin lääkäri minua?
APUA, itku meinaa tulla! Millä saan tohtorin vakuutettua että haluan, tarvitsen tätä leikkausta?
Tuntuu siltä etten uskalla sinne tapaamiseen mennä, olo on niin surkea eikä asiaa totisesti auta oma nuhakuumeilu eikä lasten sairastaminen.
Kiitos teille, että olette olemassa. Tämä on tälläistä maanantaiaamun avautumista, mutta en ketään muutakaan keksi jolle sydäntäni keventäisin.
Mä en syö mitään ennen lääkärin aikaa ja menen hulluna elukoitten kanssa kaloreita kuluttaen? Jollei mitään muuta niin nesteet lähtevät liikkeelle?
*menen nurkkaan itkemään*
APUA, itku meinaa tulla! Millä saan tohtorin vakuutettua että haluan, tarvitsen tätä leikkausta?
Tuntuu siltä etten uskalla sinne tapaamiseen mennä, olo on niin surkea eikä asiaa totisesti auta oma nuhakuumeilu eikä lasten sairastaminen.
Kiitos teille, että olette olemassa. Tämä on tälläistä maanantaiaamun avautumista, mutta en ketään muutakaan keksi jolle sydäntäni keventäisin.
Mä en syö mitään ennen lääkärin aikaa ja menen hulluna elukoitten kanssa kaloreita kuluttaen? Jollei mitään muuta niin nesteet lähtevät liikkeelle?
*menen nurkkaan itkemään*
2FatToFly- Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010
Vs: Auttakaa, tsempatkaa!! huominen lääkäriaika jännittää :((
Voi 2FatToFly, oon hengessä mukana! Nyt vaan sitten täytyy toivoa kovasti, että lääkäri uskoo ja ymmärtää sua. Kuinka paljon sait kaikenkaikkiaan painoa pois siitä mitä sun oli pyydetty pudottamaan? Hormonikierukka saattaa tosiaan saada alussa koko kropan ihan sekaisin, mulle kun laitettiin aikanaan se toista kertaa, kuukautiset eivät loppuneet ollenkaan, vaan kestivät toista kuukautta. Ne saatiin loppumaan vasta kun käytin estradioli-kuurin (Divigel).
Eihän tässä tosiaan auta muu kuin mennä sinne vaan rohkeasti ja kertoa rehellisesti mitena asiat ovat. Tuskin olet eka, joka ei ole täysin päässyt tavoitteeseen. Heh, sellainen "doping" tuli mieleen kuin saunominen...eikös se ole esim. nyrkkeilijöiden klassinen tapa saada liiat nesteet pois, tosin en tiedä, miten terveellistä se sellainen kova saunominen on. Tsemppiä sulle joka tapauksessa, älä lannistu vielä!!
Eihän tässä tosiaan auta muu kuin mennä sinne vaan rohkeasti ja kertoa rehellisesti mitena asiat ovat. Tuskin olet eka, joka ei ole täysin päässyt tavoitteeseen. Heh, sellainen "doping" tuli mieleen kuin saunominen...eikös se ole esim. nyrkkeilijöiden klassinen tapa saada liiat nesteet pois, tosin en tiedä, miten terveellistä se sellainen kova saunominen on. Tsemppiä sulle joka tapauksessa, älä lannistu vielä!!
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Rohkeutta vaan tuonne lääkäriin menoon, selität niin kuin asia on. Ehkä kannattaisi sinun soittaa gynegologillesi ja kertoa että sinulla on tällainen lääkärin tapaaminen huomenna ja että voit ehkä tarvita hänen konsultointi apua = lääkäri voi soittaa hänelle ja tarkistaa tilanteen ym. Varaat vaan gynegologin nimen ja numeron valmiiksi niin ettei tarvitse etsiä sitä.
Noin ainakin olen minä tehnyt, muista syistä kylläkin.
Pidän peukkuja täällä että huominen hyvin menee.
Noin ainakin olen minä tehnyt, muista syistä kylläkin.
Pidän peukkuja täällä että huominen hyvin menee.
Maria- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010
Juo rooibus-teetä, syö ananasta ja sauno.... Loput selität kierukalla.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Voi te olette ihania! Kai mun pitää vaan mennä sinne ja seistä selkäsuorana, ottaa vastaan mitä tulee.
Mä tulen sitten huomenna kertomaan miten kävi.
Mä tulen sitten huomenna kertomaan miten kävi.
Tsemppii kovasti minultakin=) pää pystyssä mene, kyllä sä pärjäät hyvin=) pidän peukkuja.
Heluna- Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 49
Registration date : 19.03.2010
Pelottaa vaan se, että tohtori sanoo EI koska paino ei ole siinä mihin se minkä on määrätty. En nyt muista mistä asiasta kyselläkseni soittelin kesällä sairaanhoitajalle TYKSiin ja tämä kertoi, että papereissä on maininta painosta. Muistaakseni jotain tyyliin, painon oltava 112kg tai alle.... NYYH! Ei ole, panikoituttaa! En kestä mikäli homma lykkääntyy tämän tyhmän turvotuksen takia. Olen tehnyt töitä ihan oikeasti ettei paino vaan nousisi eikä jojoilisi niin kuin on mun kohdallani yleistä. Saan kilon pois ja seuraavalla viikolla pudotusta on nolla, sitten plussaa puolitoistakiloa. Taas kilo pois ja rutistusta.... Enkä edes sorru laiskempiin viikkoihin vaan tasasen tappavaan tahtiin kidutan itseäni. Mä en ymmärrä ja jaksa tätä jojoilua mitä on ollut kesän jälkeen.
Ah, ihana ahdistus ja pelko! NOT!
Ah, ihana ahdistus ja pelko! NOT!
Elämäntapa muutoshan on jo tehty eli älkää tarttuko tuohon kiduttamiseen. Kidutus on lähinnä henkisellä tasolla itsensä ruoskimista siihen, että jaksan tämän mahdollisesti elämäni viimeisen laihdutuskuurin. Se on kidutusta lähinnä siinä suhteessa, että jaksaisin vielä kerran tulematta pettyneeksi itseeni.
YIPPIYAIYEI!!!!!!
IM SO HAPPY!!!
Mä SAIN sen lähetteen kirralle!! Paino oli 113,4 mutta naislääkäri jonka vastaanotolla olin oli sitä mieltä, että tulokseni on niin hyvä ottaen huomioon kaikki muu terveydentilassani. Hän siis laitta lähetteen kirurgin vastaanotolle!!
Nyt sitten jatketaan pudotusta hyvällä mielin, tsemppiä tuli roppakaupalla tänään!
MUTTA? Mitä nyt? Miten tämä etenee yleensä TYKSissä ?? Kertokaahan oi rakkaat kanssa siskot ja veljet?
Mä SAIN sen lähetteen kirralle!! Paino oli 113,4 mutta naislääkäri jonka vastaanotolla olin oli sitä mieltä, että tulokseni on niin hyvä ottaen huomioon kaikki muu terveydentilassani. Hän siis laitta lähetteen kirurgin vastaanotolle!!
Nyt sitten jatketaan pudotusta hyvällä mielin, tsemppiä tuli roppakaupalla tänään!
MUTTA? Mitä nyt? Miten tämä etenee yleensä TYKSissä ?? Kertokaahan oi rakkaat kanssa siskot ja veljet?
Moikka!
Sulla taisi olla sisätautilääkärin vastaanottoaika?
Tuossa alhaalla on omaa kulkuani vähän yli vuosi sitten leikattuna. Tosin on kyllä vähän muuttunut mutta antaa vähän suuntaa mitä on odotettavissa.
Sulla taisi olla sisätautilääkärin vastaanottoaika?
Tuossa alhaalla on omaa kulkuani vähän yli vuosi sitten leikattuna. Tosin on kyllä vähän muuttunut mutta antaa vähän suuntaa mitä on odotettavissa.
Tikrustiina75- Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009
Ihanaa 2FatToFly!! Oot nyt sitten suunnilleen samassa vaiheessa kuin minä eli seuraavaksi menossa kirurgin vastaanotolle. Sulla on odotettavissa nyt se, että seuraavaksi saat kirjeen TYKSistä, jossa annetaan sulle aika kirurgin vastaanotolle. Mä sain vastaanottoajan 10.12.2010, joten voipi olla, että sulle menee ensi vuoden alkuun tai sitten tämän vuoden loppuun.
Hienoa ettei asia jäänyt kiinni reilusta kilosta (olisi kyllä ollut silloin mielestäni pilkun viilaamista).
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Onko toi normikäytäntö TYKSissä, että on "vain" 4 vkon ene-kuuri? Jotenkin ymmärtänyt, että jossain olisi enemmänkin? vai meneekö se aina ns naamakohtaisesti?
Juu, sisätautilääkärihän se jota kävin tapaamassa :D
Nyt sitten jännätään koska laatikkoon tipahtaa kutsu kirurgin vastaanotolle? Keitä muita siellä mahdollisesti on paikalla? Onko se sitten se tapaaminen jossa on rav.hoitaja, narkki ja kirurgi? Tapaanko Turussa ollenkaan anestesialääkäriä? Vai leikkurissa vasta? Missä vaiheessa aloitan sen pussikuurin? Juuri ennen leikkausta? Vieläkö joku asia voi kaataa prosessin?
Niin paljon kysymyksiä....
Kumpa tämä nyt vain menisi äkkiä sinne asti, että saisi tietää edes mahdollisesti leikkauspäivän?
Juu, sisätautilääkärihän se jota kävin tapaamassa :D
Nyt sitten jännätään koska laatikkoon tipahtaa kutsu kirurgin vastaanotolle? Keitä muita siellä mahdollisesti on paikalla? Onko se sitten se tapaaminen jossa on rav.hoitaja, narkki ja kirurgi? Tapaanko Turussa ollenkaan anestesialääkäriä? Vai leikkurissa vasta? Missä vaiheessa aloitan sen pussikuurin? Juuri ennen leikkausta? Vieläkö joku asia voi kaataa prosessin?
Niin paljon kysymyksiä....
Kumpa tämä nyt vain menisi äkkiä sinne asti, että saisi tietää edes mahdollisesti leikkauspäivän?
Luulen, että tuo neljän viikon ened on aika normikäytäntö TYKSissä, ellei kyseessä ole todella isokokoinen ihminen...siis niin iso, ettei voida leikata ennenkuin painoa saadaan riittävästi pois. Siinä tapauksessa eneily on varmaan pidempiaikaista, ideana juuri se, että leikkaus on mahdollista ylipäätään suorittaa. Riippunee siis paljon potilaan painosta, miten pitkä ened määrätään.
Oletan, ettei kirurgin haastattelussa ole muita paikalla kuin leikkaava kirurgi. Anestesialääkäri tavataan ennen leikkausta, ainakin olen näin käsittänyt. Oletan myös, että sitten kun ollaan käyty siellä kirurgin vastaanotolla ja jos hän näyttää vihreää valoa leikkaukselle, sen jälkeen tulemme saamaan uusia aikoja mm. vatsan tähystykseen, ylävatsan ultraukseen ja anestesialääkärin vastaanotolle. Mulle ravitsemusterapeutti sanoi, että en ilmeisesti tule tarvitsemaan toista käyntiä hänen luonaan, sairaalasta saa leikkauksen jälkeen ohjeistusta syömiseen ja itse asiassa sain jo ravitsemusterapeutilla käydessäni silla ekalla kerralla kirjalliset syömisohjeet leikkauksen jälkeen.
Oletan myös, että kotiin tulee hyvissä ajoin infoa eneilyn aloittamisesta ennen leikkausta ja ajattelin kysyä asiasta vielä myös siellä kirurgin vastaanotolla. Luulis, että se eneily aloitetaan noin viisi viikkoa ennen leikkausta, olen ainakin täältä lukenut, että monelle on sanottu, että eneily tulee lopettaa viikko ennen leikkausta, mutta kai siinäkin voi olla sairaalakohtaisia eroja.
Niin, kai se koko prosessi voi kaatua siihen, jos kirurgi tai anestesialääkäri katsoo, etteivät suosittele leikkausta. Toinen syy voi olla, että lisätutkimuksissa (tähystys, ultraus) löytyy jotakin, joka on este leikkaukselle. Ei kai siihen luulisi muuta syytä olevan, jos täyttää vaaditut leikkauskriteerit.
Oletan, ettei kirurgin haastattelussa ole muita paikalla kuin leikkaava kirurgi. Anestesialääkäri tavataan ennen leikkausta, ainakin olen näin käsittänyt. Oletan myös, että sitten kun ollaan käyty siellä kirurgin vastaanotolla ja jos hän näyttää vihreää valoa leikkaukselle, sen jälkeen tulemme saamaan uusia aikoja mm. vatsan tähystykseen, ylävatsan ultraukseen ja anestesialääkärin vastaanotolle. Mulle ravitsemusterapeutti sanoi, että en ilmeisesti tule tarvitsemaan toista käyntiä hänen luonaan, sairaalasta saa leikkauksen jälkeen ohjeistusta syömiseen ja itse asiassa sain jo ravitsemusterapeutilla käydessäni silla ekalla kerralla kirjalliset syömisohjeet leikkauksen jälkeen.
Oletan myös, että kotiin tulee hyvissä ajoin infoa eneilyn aloittamisesta ennen leikkausta ja ajattelin kysyä asiasta vielä myös siellä kirurgin vastaanotolla. Luulis, että se eneily aloitetaan noin viisi viikkoa ennen leikkausta, olen ainakin täältä lukenut, että monelle on sanottu, että eneily tulee lopettaa viikko ennen leikkausta, mutta kai siinäkin voi olla sairaalakohtaisia eroja.
Niin, kai se koko prosessi voi kaatua siihen, jos kirurgi tai anestesialääkäri katsoo, etteivät suosittele leikkausta. Toinen syy voi olla, että lisätutkimuksissa (tähystys, ultraus) löytyy jotakin, joka on este leikkaukselle. Ei kai siihen luulisi muuta syytä olevan, jos täyttää vaaditut leikkauskriteerit.
Mä oon iloinen sun puolesta!:)
Mäkin tähtään leikkaukseen, mutta en tiedä paljonko pitää pudottaa,jotta sinne pääsee.
Hyvin sujuu laihdutus mutta kilot tuppaa tulemaan takas kun ene tai muu dieetti loppuu.
kuullaan!
Mäkin tähtään leikkaukseen, mutta en tiedä paljonko pitää pudottaa,jotta sinne pääsee.
Hyvin sujuu laihdutus mutta kilot tuppaa tulemaan takas kun ene tai muu dieetti loppuu.
kuullaan!
kissakala- Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 16.09.2010
Nyt vaan iloisellamielellä pudottelemaan mahdollisimman paljon painoo pois ennen leikkuuta niin leikkuun teho riittää paremmim niihin viimisiin hankaliin kiloihin! Mulla alku bmi oli 45,5 ja oon jo nyt alle vuodessa päässyt normaali painoiseksi! (nyt bmi n 23) Me kaikki ollaan niin erilaisia, mutta totisesti toivon kaikille yhtä hyvää onnea kuin mitä itsellekkin on tapahtunut!
Tsemppii ja iloista mieltä...............niin ja POIS sieltä nurkasta! :)
Tsemppii ja iloista mieltä...............niin ja POIS sieltä nurkasta! :)
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa