Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

10 viikon ENEkuurilla tippunut paino?

+2
Kimby
dunbar
6 posters

Siirry alas

10 viikon ENEkuurilla tippunut paino? Empty 10 viikon ENEkuurilla tippunut paino?

Viesti kirjoittaja dunbar Pe Loka 01, 2010 5:03 am

Kertokaa 10 viikon enekuurin kärvistelleet ihmiset painonpudotuksistanne? Kuinka paljon putosi ja saitteko leikkauksen / ajan leikkaukseen? Hassua, kun asioista on ristiriitaista tietoa liikkeellä. Uudessa Kotilääkäri lehdessä ylilääkäri Timo Sane sanoo, että "Leikkaus on järkevää, jos potilas laihtuu ryhmässä 10-15%, mutta painoindeksi jää korkeaksi." Netissä olevassa versiossa (Peijaksen leikkaava lääkäri, en muista kuka) sanotaan yli 5% laihtumistuloksen olevan ok.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

10 viikon ENEkuurilla tippunut paino? Empty Vs: 10 viikon ENEkuurilla tippunut paino?

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Loka 01, 2010 5:18 am

35 kiloa lähti. Alkupaino 184 kg. Silloin kuin minä ENEilin 10 viikkoa ryhmässä en edes ajatellut leikkausta, mutta sitten kun se tuli ajankohtaiseksi vuosia myöhhemmin kelpas tuo ENE-jakso niin ettei tarvinnut uudestaan ENEillä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

10 viikon ENEkuurilla tippunut paino? Empty Vs: 10 viikon ENEkuurilla tippunut paino?

Viesti kirjoittaja Laihduttava La Loka 02, 2010 12:29 am

Sama juttu kuin Kimbyllä, eli olen ollut eneryhmässä aiemmin (en sairaalan) 10 viikkoa ja silloin pudotus oli mulla n. 25 kg. Ja tämä ene kelpasi mun kohdalla, niin että nyt täytyy vain eneillä 4 viikkoa ennen leikkuuta. Ja tuosta neljästä viikosta on nyt viikko takana =)

Ai niin, lähtöpaino ennen tuota 10 viikkoa oli 127 kg.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

10 viikon ENEkuurilla tippunut paino? Empty Vs: 10 viikon ENEkuurilla tippunut paino?

Viesti kirjoittaja Ranskis La Loka 02, 2010 3:32 am

Moikka! Vautsi noita teidän painonpudotuksia! Oon kyllä hiukan kade, mullon vasta 3,5 kg poissa ja takana 2,5 viikkoo enee. Omassa ene-ryhmässä mielestäni oli huippu, kun tiistaina oli 10 kg poistunu huitsin nevadaan yhdeltä ryhmäläiseltä!!! Silmät suurina taisin vaan tuijottaa, kun hän kertoi sen. Naamanikin oli varmaan ihan vihree...
Tää on NIIN VAIKEETA, että kaiken järjen mukaan tällä kärvistelyllä PITÄIS laihtua enemmän...
Onnittelut teille kaikille superpudottajille aivan mahtavista miinuskilomääristä!
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Paikkakunta : Etelä-Pirkanmaa
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

10 viikon ENEkuurilla tippunut paino? Empty Vs: 10 viikon ENEkuurilla tippunut paino?

Viesti kirjoittaja Laihduttava La Loka 02, 2010 4:28 am

Heh, paitsi ei mun suorituksessa oo mitään onnittelemista, kun kaikki on löytäneet tiensä takas, korkojen kera =D.
Mutta nyt uudella innolla, enää 3 viikkoa eneä ja sitten onkin ikuinen laihdutus ohitse ja nautitaan uudesta masusta!

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

10 viikon ENEkuurilla tippunut paino? Empty Vs: 10 viikon ENEkuurilla tippunut paino?

Viesti kirjoittaja anemo Ti Loka 05, 2010 10:49 pm

Minulla lähti 27 kg eneilyllä. Pussien ja patukoiden lisäksi söin töissä joka päivä salaatin. (ns. vihersalaatti). Leikkausaikaa odotellessa sain takaisin 5 kg, mutta leikkausta edeltävänä kuukautena sain taas pudotettua 8 kg. Leikkaukseen lähdin siis 30 kg kevyempänä.

Eneily ennen leikkausta on tärkeä juttu, sillä sen avulla maksasta saadaan mahdollisimman rasvaton. Se taas helpottaa leikkausta. Minulla oli leikkaukseen mennessä BMI niinkin hurja kuin 60, mutta kirurgilta tuli erityiskehuja siitä, että leikkaus oli ollut erittäin helppo, sillä maksan rasvattomuudesta johtuen näkyvyys oli ollut loistava. Mitään komplikaatioita ei ole ollut ja kipulääkkeitäkin söin vain kolmen päivän ajan sairaalassa. Ostin lääkkeitä (Para-tabs) kotiinkin, mutta en ole niitä tarvinnut. Ainoa "komplikaatio", jonka olen leikkauksen jälkeen saanut on kaksi sappikohtausta. Epäilen ainakin, että ne ovat olleet niitä, sillä Litalginin ottamisen jälkeen kipu on heti hellittänyt.
anemo
anemo

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Häme
Registration date : 24.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

10 viikon ENEkuurilla tippunut paino? Empty Vs: 10 viikon ENEkuurilla tippunut paino?

Viesti kirjoittaja ritu Ti Loka 05, 2010 11:42 pm

Se on sullakin sitten sappileikkaus tulossa, laihdutusleikkauksen lisäksi saa monesti sappikivitaudin tai ainakin herkistää sille, multa sappi jouduttiin poistamaan 3.5kk ohituksen jälkeen.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

10 viikon ENEkuurilla tippunut paino? Empty Vs: 10 viikon ENEkuurilla tippunut paino?

Viesti kirjoittaja anemo Ke Loka 06, 2010 12:08 am

Toivottavasti tilanne ei mene siihen. Olen kyllä tiedostanut asian, mutta leikkauksesta on pian 4 kk ja sinä aikana sappikohtauksia on ollut vain kaksi. Molemmilla kerroilla kipu väistyi heti kun otin Litalginia.
Miten sinulla sappi oireili? (Kuinka usein? Auttoiko Litalgin?)
anemo
anemo

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Häme
Registration date : 24.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

10 viikon ENEkuurilla tippunut paino? Empty Vs: 10 viikon ENEkuurilla tippunut paino?

Viesti kirjoittaja ritu Ke Loka 06, 2010 12:21 am

Minut leikattiin Marraskuussa ja eka kohtaus tuli Tammikuun alussa ja jouduin menemään leikaneeseen sairaalaan tippaan 3päiväksi ja seuraava kohtaus tuli Helmikuu alussa jolloin tukkeutuneen sappitiehyeen takia tuli alkava haimatulehdus ja tipassa taas 3vrk ja samalla reissulla sain leikkuuajan 3viikon päähän kun eivät uskaltaneet kauemmin odottaa, sappi pois ja kivi oli junttautunut tiehyeen läpi maksakudokseen ja jouduttiin muuttamaan tähystys leikkaus avoleikkaukseksi ja laittoivat sappitreenin ja sitten kuljin putki mahassa 2viikkoa jonka jälkeen kävin sen osastolla poistattamassa.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

10 viikon ENEkuurilla tippunut paino? Empty Vs: 10 viikon ENEkuurilla tippunut paino?

Viesti kirjoittaja anemo Ke Loka 06, 2010 11:47 pm

Hui kauheata Ritu!
Kuulostaapa kamalalta. Toivottavasti olet jo kunnossa?! Oliko sinulla sapen kanssa ongelmia jo ennen leikkausta?
anemo
anemo

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Häme
Registration date : 24.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

10 viikon ENEkuurilla tippunut paino? Empty Vs: 10 viikon ENEkuurilla tippunut paino?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa