Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikattu---kaikki ok!

+10
isomummi
Milla-Riikka
läskitär-69
ninni0106
isomahamamma
PMM77
Pia
dunbar
Tangotar-70
Rozeanne
14 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja Rozeanne Pe Maalis 06, 2009 9:22 pm

Kotona taas Smile
Leikkaus tehtiin suunnitellusti maanantaina 2.3. Leikkaus kesti reilut 3 tuntia, leikkausillan olin heräämössä, yöksi pääsin osastolle. Tiistaina olin tosi kipeä, ei voinut mitään muuta kuin ottaa vastaan kipupiikkejä ja nestetippaa ja lääketippaa ja...
Keskiviikkona kävin eka kerran suihkussa ja kävelin tuen avulla. Torstaina olin jo kuin uudesti syntynyt ja tein jo pidempää kävelylenkkiä. Tänään sitten kotiin Smile

Vatsa toimii turhan hyvin (vesiripulilla) heti ruokailun jälkeen, toivon että se asettuu tässä päivien kuluessa. Minulta tulee myös paljon röyhtäyksiä jotka eivät leikkaavan kirurgin mukaan kuulu asiaan, mutta eivät todennäköisesti ole millään lailla "vaarallisia."

Syöminen on todellakin näykkimistä ja sen opetteluun pitää panostaa Cool

Iloisella mielellä eteenpäin sunny
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja Tangotar-70 Pe Maalis 06, 2009 10:28 pm

Mukava kuulla, että kaikki sujui hyvin!!! Onneksi olkoon!! sunny
Tangotar-70
Tangotar-70

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Onnittelut suuresta elämänmuutoksesta!

Viesti kirjoittaja dunbar La Maalis 07, 2009 5:53 am

Nyt kevyempää kesää ja elämää kohti rohkein mielin Very Happy Olen kateellinen, kun yritän epätoivoisesti koko ajan laihduttaa ja tulokset eivät juuri innosta.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja Pia La Maalis 07, 2009 11:15 pm

Hienoa kuulla, että kaikki meni hyvin. Very Happy Päivä kerrallaan eteenpäin ja ihmetellä, kun kilot karisevat ja askel kevenee kesää kohti. Itsellä leikkauksesta 4 viikkoa aikaa ja paino on tippunut sen jälkeen 9 kiloa ja yhteensä 17,4 kiloa joulukuun jälkeen. cheers
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja Rozeanne Su Maalis 08, 2009 1:12 am

Kiitos kaikille Smile

Vatsa vaan oirehtii... siis ripuli jatkuu. Mietin nyt, että sainko kuitenkin jonkun suolistopöpön (noro?) itseeni, vai onko tämä _edes jossain muodossa_ tavallista? Ilmoittautuuko kukaan muu leikattu mukaan löysän vatsan omistavaksi? What a Face
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja PMM77 Su Maalis 08, 2009 3:32 pm

Rozeanne kirjoitti:Minulta tulee myös paljon röyhtäyksiä jotka eivät leikkaavan kirurgin mukaan kuulu asiaan, mutta eivät todennäköisesti ole millään lailla "vaarallisia."

Mulla oli ihan sama homma leikkauksen jälkeen varmaan ainakin sen pari - kolme viikkoa. Sen jälkeen röyhtäily lähti pikkuhiljaa, ja nyt ei enää juurikaan vaivaa. Nykyisin kahvinjuonti on ainoa, mitä välttelen sen aiheuttaman röyhtäilyn vuoksi.

PMM77

Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 24.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Syömistä

Viesti kirjoittaja Rozeanne Su Maalis 08, 2009 10:49 pm

Huomasin tänään, että minä vaan edelleenkin söisin...söisin... ja söisin! Sanoin jo perheelle, että tappaako mie itseni aion tällä syömisellä, niin otti pattiin Evil or Very Mad

Kaikkea tekee mieli, ei mulla ei ainakaan mielihalut ole kadonneet minnekään. Nälän tunnetta olen tuntenut tämän viikon aikana pari kertaa. Ruuan määrän opettelu tuntuu tekevän minulle aika tiukkaa. Toivottavasti en syö pussukkaani hajalle Sad
Tänään kyllä oli niin paha olo, että uskoisin jonkinlaisen opetuksen menneen tuonne korvien väliin.
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty psyyke

Viesti kirjoittaja isomahamamma Ma Maalis 09, 2009 1:30 am

rozeanne: mulla sama vika, syöminen lähtee korvien välistä, olen ns. tunnesyöppö, syön rentoutuakseni ym. siksi ihmettelen miten käy jos pääsen ´leikkaukseen,eli mitä sen tyhjyyden tilalle, kun ei voikaan enää syödä. oliko sulla joku psykologi tai vastaava ennen leikkausta, ja oliko se sleeve? entä oliko ravitsemusterapeutti? olen pyrkimässä yksityiselle, mutta torstaina on vast.otto, on vielä epävarmaa voidaanko tehdä,koska on aiempi vatsaleikkaus tehty.

isomahamamma

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 26.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja Rozeanne Ma Maalis 09, 2009 3:29 am

isomahamamma kirjoitti:rozeanne: mulla sama vika, syöminen lähtee korvien välistä, olen ns. tunnesyöppö, syön rentoutuakseni ym. siksi ihmettelen miten käy jos pääsen ´leikkaukseen,eli mitä sen tyhjyyden tilalle, kun ei voikaan enää syödä. oliko sulla joku psykologi tai vastaava ennen leikkausta, ja oliko se sleeve? entä oliko ravitsemusterapeutti? olen pyrkimässä yksityiselle, mutta torstaina on vast.otto, on vielä epävarmaa voidaanko tehdä,koska on aiempi vatsaleikkaus tehty.

Tunnesyöppö minäkin, ja "suun nälkä" näyttää olevan läsnä hyvin vahvana. Olen vielä kuitenkin niin heikkona leikkauksen jäljiltä, että en jaksa paljoa kävellä. Tänään hissuttelin hiukka reilun kilometrin ja olin aivan puhki! Crying or Very sad Joten liikunta ei ainakaan tässä vaiheessa täytä tuota tyhjyyden tilaa mikä jää jäljelle. On keksittävä muuta. Syömishäiriöt ei parane helposti, paraneeko sitten koskaan... mutta hallintaan sen voi saada. Toiveikkaana eteenpäin!

Minulle tehtiin Gastric by pass- leikkaus. Tuo leikkaus on kuulema aina se mitä tehdään KYSissä ja sleeve tehdään vain, jos GBP-leikkausta ei voida tehdä. Ja este tuolle GBP leikkaukselle olisi ollut maksan suuri koko ja sen tuoma näkyvyyshaitta. Minäkin tiesin vasta heräämössä kumpi minulle oli tehty ja oliko leikkaus saatu tehtyä tähystämällä. Kohdallani kaikki meni suunnitelmien mukaisesti, kiitos kirurgit Käkelä-Pääkkönen tiimille cheers

Psykologia tms. en ole tavannut ennen toimenpidettä (mielestäni rav.terapeutti hoiti senkin puolen) eikä ole sanottu, että olisi tapaamista myöhemminkään.

Tähän loppuun jotain positiivista; en ole ripuloinut tänään! Laughing

Tsemppiä sulle isomahamamma! Nämä kaikki mitä mietit, ja mitä meistä itsekukin miettii ovat isoja asioita.
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja ninni0106 To Maalis 12, 2009 8:20 pm

Samaa itsekin pelkään, kun pantaleikkauksen jo käynyt läpi ja sen sössinyt. Olen itsekin tunnesyöjä ja pelottaa jos sitten, kun olen ohitusleikkauksen käynyt läpi niin mokaan tämänkin syömällä itseni takaisin samaan kuin ennen leikkausta. En luota enää yhtään itseeni tämän asian suhteen. Embarassed
ninni0106
ninni0106

Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 47
Paikkakunta : Vähäkyrö
Registration date : 06.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Päivitystä

Viesti kirjoittaja Rozeanne Ti Maalis 17, 2009 11:44 pm

Leikkauksesta nyt kaksi viikkoa. Vointi suurimmaksi osaksi OK mutta jotain pientä "ongelmaa" on välillä mukana.
Syömismäärän hahmottaminen on yllättävän vaikeaa. Aina otan liikaa ruokaa (jätän syömättä) TAI syön liian nopeasti ja täyttymisen tunteen tunnen sitten puristavana tunteena rintalastaan ja on kuin minua kuristettaisiin kurkusta. Yhden kerran on tullut oksu liiallisesta syömisestä
Embarassed
Joitakin mielitekoa on, mutta ovat selvästi vähentyneet tämän toisen viikon aikana. Mieliteko tulee mieleen, mutta se häviää aika nopeasti.
Nesteen saantia pitää oikein mitata, että varmasti tulee edes se litra päivässä. Suolisto oikkuilee välillä, on ripulia ja sitten ei, mutta yritän muistaa, että on lyhyt aika leikkauksesta ja toipuminen on vasta käynnissä.

Mikä parasta, farkut ei enää kiristä, persauksista housut lököttää jo aika pahasti, luulenpa että housukauppaan pitää viimeistään ensi viikolla lähteä. Smile Eilen huomasin senkin, että kun seison, näen jo omat varpaani eli vatsakin on alkanut kadota. Jestas, mä saan taas vyötärön jossain vaiheessa! Ei malttaisi odottaa...

Liikunta on vielä vähäistä kävelyä, en todellakaan jaksa pitkiä lenkkejä. Vain sellaista 1-1.5 km on matkan määrä, mutta parempi tuokin kuin ei mitään. Ja kunhan vointi kohenee niin sit...

Uusin diagnoosini (sarkoidoosi Sad ) oirehtii, onneksi on reumalääkärin vastaanotto heti huhtikuun alussa.

Juu, ja eilen tuli taas vuosi lisää tälle ämmälle... täytekakkua söin sen kunniaksi pienen siivun king


***Edit: Huomasin, jotta kg määrä allekirjoituksessani oli väärin, korjasin sen
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja Tangotar-70 Ke Maalis 18, 2009 12:19 am

Todella mukava kuulla sun kuulumisia Rozeanne!!! Hienoa, että tuloksiakin alkaa jo näkyä, siitä se lähtee. sunny
Minä se edelleen odottelen sitä kirurgin kannan ottoa...
Tangotar-70
Tangotar-70

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja läskitär-69 Ke Maalis 18, 2009 12:25 am

Oikein paljon onnea eilisen johdosta flower .
Mun mielestä tuo kilometrin pituinen lenkki kuullostaa jo todella suurelta suoritukselta, kun itse en viitsi/ jaksa kävellä moista matkaa itse Rolling Eyes .
Mutta toivon hartaasti eläväni vielä senkin päivän, kun saan liikunnasta sitä paljon puhuttua iloa elämääni ja ylimääräistä drivea bounce .
Odottavan aika on vaan NIIIIIIIIIIIIIIIIIIN pitkää No

läskitär-69

Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 54
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 13.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja Milla-Riikka To Maalis 19, 2009 3:07 am

Rozeanne kirjoitti:Kotona taas Smile
Leikkaus tehtiin suunnitellusti maanantaina 2.3. Leikkaus kesti reilut 3 tuntia, leikkausillan olin heräämössä, yöksi pääsin osastolle. Tiistaina olin tosi kipeä, ei voinut mitään muuta kuin ottaa vastaan kipupiikkejä ja nestetippaa ja lääketippaa ja...
Keskiviikkona kävin eka kerran suihkussa ja kävelin tuen avulla. Torstaina olin jo kuin uudesti syntynyt ja tein jo pidempää kävelylenkkiä. Tänään sitten kotiin Smile

Vatsa toimii turhan hyvin (vesiripulilla) heti ruokailun jälkeen, toivon että se asettuu tässä päivien kuluessa. Minulta tulee myös paljon röyhtäyksiä jotka eivät leikkaavan kirurgin mukaan kuulu asiaan, mutta eivät todennäköisesti ole millään lailla "vaarallisia."

Syöminen on todellakin näykkimistä ja sen opetteluun pitää panostaa Cool

Iloisella mielellä eteenpäin sunny

Minulle pitäs tulla ensi viikon aikana Kuopiosta kirje, milloin olisi leikkaus. drunken drunken drunken

Milla-Riikka

Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 25.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty jonotitko kauan

Viesti kirjoittaja isomummi La Maalis 21, 2009 5:17 am

olitko kauan jonossa. minulle luvattiin leikkaus joulukuulle -08, mutta leikkaus päivää ei vaan kuulu. kaikki kokeet otettu viime syksynä ja ei kuulemma estettä leikkaukseen. olen menossa kysille.

isomummi

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : rautalampi
Registration date : 21.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja Rozeanne La Maalis 21, 2009 8:06 am

Milla-Riikka kirjoitti:
Minulle pitäs tulla ensi viikon aikana Kuopiosta kirje, milloin olisi leikkaus. drunken drunken drunken


Ihanaa, kun on viikonloppu ja sitten onkin Sinulle tärkeä viikko ... cheers
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja Rozeanne La Maalis 21, 2009 8:11 am

isomummi kirjoitti:olitko kauan jonossa. minulle luvattiin leikkaus joulukuulle -08, mutta leikkaus päivää ei vaan kuulu. kaikki kokeet otettu viime syksynä ja ei kuulemma estettä leikkaukseen. olen menossa kysille.

Hei Isomummi!
Minun leikkaukseen pääsyni tapahtui aika nopeasti joten suosittelen Sinulle, että nyt varmasti kannattaisi jo soittaa kirurgian osasto 5:lle tai kliin.ravitsemusyksikköön ja kysellä leikkauksesi perään.
Minulle tehtiin kaikki kokeet loka-marraskuussa-08, joulukuu meni odotellessa kirurgien meetingin tuloksia ja tammikuun puolessa välissä -09 rav.yksikön lääkäri soitti, että ei estettä leikkaukselle ja itse leikkaus tehtiinkin sitten heti maaliskuun alussa. Eli prosessissa meni "vain" 5 kk.
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Laihtumista ja motivaation puutetta

Viesti kirjoittaja Rozeanne Ke Maalis 25, 2009 7:24 pm

Mie laihdun! Uskomatonta, mutta totta... cheers
Kävin vaa´alla tänään ja kiloja on karissut -6,4 kg! Hyvä, etten persuuksilleni hämmästyksestä lentänyt. Tässä alkaa olemaan voittaja-fiilis queen

Pitäisi saada lisää motivaatiota liikkumiseen (lähinnä se on kävelyä). Joten antakaapa kanssa sisaret ja -veljet mulle potkuja persauksiin. Voitte samalla myös takoa faktoja mun kalloon, miksi on tärkeää liikkua ja miten hyvää se tekisi... itse en näköjään sit ilman herättelyjä hoksaa monkey
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Moi!

Viesti kirjoittaja dunbar To Maalis 26, 2009 5:17 pm

Mä laihdutan myös ja otin nyt jäsenyyden kuntosalilta. Lihasmassan lisäys kuluttaa enempi päivittäin energiaa, joten laihdun helpommin. Haluan mahaläskeistäni eroon. Maha pysyy paremmin kuosissa ja kiinteämpänä, kun käyn salilla. Iho roikkuu vähemmän. Mieti miltä näytän ilman lihaksia, läskit päältä kuivuineina pois...

Oliko tarpeeksi tsemppaavaa? Very Happy

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty leikkaus viimeinkin tiedossa

Viesti kirjoittaja isomummi Pe Maalis 27, 2009 12:01 am

sain viimeinkin tietoa. soitettuani sairaalaan sanottiin että pääsen leikkaukseen 22.4. odottajan aika on pitkä, mutta eiköhän se kulu jotenkin diettiä pidellessä.

isomummi

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : rautalampi
Registration date : 21.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty kuukausi sitten lähdin osastolle...

Viesti kirjoittaja Rozeanne Ke Huhti 01, 2009 7:19 pm

ja tuntuu kuin siitä olisi jo ikuisuus! Very Happy
Läskejä on sulanut - 8 kg verran ja toivon, että sulamista tapahtuu edelleen... jotenkin edelleen epäuskoinen tunne... että minäkö ikuinen epäonnistunut laihduttaja nyt laihdun??

Nyt on ulkona niin kaunis ilma, että on lähdettävä sinne ja palattava koneen ääreen "paremmalla" hetkellä.


sunny - päiviinne!
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja Ainako pullukka? To Huhti 02, 2009 2:35 pm

Aivan mahtavaa! sunny
Ainako pullukka?
Ainako pullukka?

Viestien lukumäärä : 30
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 25.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja Josy76 Pe Huhti 03, 2009 2:26 am

Minulle tuli joulukuun alussa KYS:istä kirje, jossa kerrottiin, että minut on siirretty leikkausjonoon. Siinä arvioitiin, että leikkaus on maalis-huhtikuussa. Viikko sitten sain tiedon, että leikkaus on 27.4. Joten aika hyvin piti tuo arvio paikkansa.
Odotus on pahinta, tiedän sen itsekin, mutta kyllä se posti vielä hyvät uutiset tuo teillekin Laughing

Josy76

Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 26.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja Tangotar-70 Pe Huhti 03, 2009 7:50 pm

Tämä odottavan aika on vaan niin perhanan pitkä !!! bounce
Tangotar-70
Tangotar-70

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Taas päivitystä

Viesti kirjoittaja Rozeanne La Huhti 04, 2009 2:42 am

Onko teiltä KYSiin menijöiltä kysytty Yle teemalla näytettävään Veitsenterällä- ohjelmaan halukkuutta?
Minua kysyttiin, vaan kieltäydyin! Smile

Uskon, sen että odottavan aika on kiduttavan pitkä. Mutta yrittäkää ottaa tämä odotusaika oppimishetkinä. Kaikki tosiaan muuttuu syömisten suhteen! Ja mun tod. näk. jo ensi viikolla pitää mennä ostamaan uudet farkut ja sitten toivottavasti kohta toiset ja sitä rataa...

Olo on leikattua uutta elämää ajatellen OK, mutta sain eilen lääkäriltä tosi ikäviä uutisia koskien muuta terveyttäni. Masentaa aikalailla Crying or Very sad
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikattu---kaikki ok! Empty Vs: Leikattu---kaikki ok!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa