Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Moikka kaikki!

+5
hellu
trintilla
Tyyne
Leenu68
Sunnuntai
9 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Sunnuntai Ke Maalis 11, 2015 4:12 pm

Olen täällä käynyt lukemassa ihania kertomuksia!Kaikki täällä ovat tosi ystävällisiä ja tukea toisia aikaa paljon!!!!Olen nyt myös rekisteröinyt tänne.Ja haluan myös kertoa oman tie leikkaukseen ja elämä sen jälkeen :)Vähän nyt itsestään.
Olen 27 vuotias, 2 lapsen äiti.Ylipainoinen ja ongelmat ovat olleet jo koko elämän:( Yrittänyt laihduttaa ja sitten taas lihonut.Nyt olen huolissa omasta terveydestä niin paljo, että viimeinen mahdollisuus on vaan leikkaus.BMI on 49 Sad
Eilen kävin Tallinnassa yksityisellä lääkärin vastaanotolla ja tulokset ovat hyvät.Lääkäri Ilmar Kaur oli tosi ammatillinen ja luotettava.Nyt pitäisi tehdä päätös milloin haluan mennä leikkaukseen.Hän tarjous 21 huhtikuuta tai 27 huhtikuuta aikaa:)
Toivottavasti elämä paranee🌞

Sunnuntai

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 11.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Tyyne Ke Maalis 11, 2015 9:16 pm

Ainakin itse olen niin väsynyt tähän ainaiseen laihduttamiseen (olen laihduttanut kauemmin kun sinä elänyt:)), huonoon, epämiellyttävään olooni lihavana, ja nyt sitten vielä kaiken kukkuraksi olen alkanut sairastaa ylipainosta johtuvia sairauksia. Verenpaine huitelee korkeuksissa, riski sairastaua diabetekseen suuri, refluksitauti jne. jne. Ainakin omalla kohdallani ajattelen optimistisesti, että ei elämä tästä ainakaan huonommaksi voi muuttua ellei sitten jotain ihan kauheaa tapahdu. Ja jos pahin tapahtuu niin se ei sitten enää ole minun ongelmani. Äskeinen oli nyt vähän huonoa mustaa huumoria kun sinä olet aivan eri tilanteessa kun olet nuori ja äiti. Tottakai leikkauksessa on aina riskinsä mutta ylipaino on myöskin suuri riskitekijä. Olen tässä elämäni varrella ollut laiha ja lihava, eli kokemuksesta voin sanoa, että hoikkana on huomattavasti mielyttävämpi olla ja elää...kaikin puolin. Mitä mieltä puolisosi/lastesi isä on asiasta? En uskalla antaa mielipidettäni sinulle mennäkö leikkaukseen vai ei kun olet niin eri tilanteessa kuin minä mutta sen olen päättänyt, että minä en ainakaan leikkausta peruuta! Jos se jostain syystä peruuntuu niin "syyllinen" en ole minä Smile. Tsemppiä; sen tiedän kokemuksesta, että elämä ja itsetunto aivan varmasti paranee painonpudotuksen myötä, pudotti painoa sitten leikkauksen avulla tai muulla tavalla. T.Tyyne


Viimeinen muokkaaja, Tyyne pvm Su Maalis 15, 2015 1:55 pm, muokattu 1 kertaa

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Sunnuntai Ke Maalis 11, 2015 9:46 pm

Heippa!Puoliso kyllä vähä pelkkä että jotain mene pieleen mutta olen hänelle kertonut että haluaan nähdä vielä lapsenlapsia ja elä normaali elämää!:)Hän ei ymmärrä kuinka vaikea on olla ylipainoinen koska hänellä ei ole ongelmia,mutta hän näkee kuinka paljon se vaikuttaa mun ja meidän elämän.Päätös on tehty Very Happy Hän tukea minua tässä päätöksessä! Silloin kun tutustumme oli mun paino suht ok,mutta taas joutuisin lihoima:( Nyt odotan innolla huhtikuun loppuun Smile

Sunnuntai

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 11.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Leenu68 To Maalis 12, 2015 1:02 am

Tervetuloa joukkoomme...
Leenu68
Leenu68

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 56
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 06.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Tyyne To Maalis 12, 2015 1:08 am

Moi Leenu68, mikä on vointisi, onko kaikki mennyt hyvin leikkauksen jälkeen?

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja trintilla To Maalis 12, 2015 9:24 pm

Hoplaa Sunnuntai

Minutkin on leikattu Tallinnassa (kolmisen vuotta sitten) ja en voi muuta sanoa kuin: ELämäni paras päätös Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Tyyne La Maalis 28, 2015 1:24 pm

Moi Sunnuntai,
leikataanko sinut Tallinnan keskussairaalassa (osoitteessa Ravi 18, Tallinna)? Sinuthan leikkaa Ilmar Kaur? Kerroit jossain viestissäsi, että menet Tallinnaan 30.3.
Nimittäin myös oma leikkaukseni siirtyi sinne Very Happy . Kokeet tehdään 31.3. ja leikkaus 1.4.
Olisi tosi kiva nähdä siellä "tuttuja" Very Happy .

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja hellu La Maalis 28, 2015 6:05 pm

Tervehdys. Olen uusi täällä ja kovasti mietityttää tämä lihavuusleikkaus. Olen 57 vuotias ja koko ikäni myös ollut ylipainoinen ja viimeiset 20 vuotta sairaalloisen lihava. Syön terveellisesti ja minulla on kaikki veri -maksa ja kolestroliarvot erinomaiset. Ei ole verenpainetta. Liikun jonkin verran mitä nivelrikkoiset polvet antaa myöten. Vesijumppa on paras harrastukseni ja kesällä uinti joskus jopa 3 kertaa päivässä. Kilpirauhaseni ei toimi ja endokrinologini ehdotti tätä minulle. Aloitin tällä viikolla vähäenergisen ruokavalion n. 800 kcal ruoalla koska inhoan kaikkea pussikeittojuttuja ja pillereitä enkä usko mihinkään ihme pussikuureihin. Tavoitteena seuraavaan punnitukseen 7-8kg pois. Kuinka saan sen kun tähänkin mennessä olen syönyt terveellisesti , ei pitsoja, hampurilaisia, olutta, virvoitusjuomia tms. Paino ei vain laske vaikka kuinka yritän. Nyt on neljäs päivä menossa ja paino vain junnaa.Tampereella on huhtikuussa vertaistukiryhmä johon aion osallistua.

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Tyyne La Maalis 28, 2015 6:47 pm

Moi hellu, tervetuloa joukkoon Very Happy . Ymmärrän hyvin tilanteesi kun olen itsekin samassa "jamassa"; tuntuu, että paino ei enää tipu millään tavallisella dieetillä. Siis todella kovalla työllä saan pudotettua max. 200-300 grammaa viikossa. Olen itse myös 5-kymppinen ja kurkkuani myöten täynnä tätä ikuista laihduttamista. Eikä enää kohdallani ole kyse pelkästään ylipainosta, ulkonäöstä, vaan olen alkanut sairastaa näitä lihavuudesta johtuvia liitännäissairauksia. Muutenkin tässä on kaikenlaisia iän mukanaan tuomia "kremppoja" ja lisää sairauksia en todellakaan enää halua. Jos kaikki menee suunnitellusti niin minut leikataan Tallinnassa ensi viikon keskiviikkona.
Ei muuta kuin tsemppiä sinullekin. Kerron kyllä sitten leikkauksen jälkeen miten ämmän kävi Very Happy .

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja hellu La Maalis 28, 2015 7:30 pm

Kiitos vastauksesta. Minun leikkaus tapahtuu yliopistosairaalassa,jossa käyn alkutoimenpiteetkin. Olen hyväksynyt itseni tällaisena mutta lääkärit ja lähipiiri näkee vaivaa. Toki minulla on tämä nivelrikko polvissa niin lenkkeily on tosi haaste. Asun maaseudulla ja kuntosaleihin sun muihin ryhmälikkuntapaikkoihin on matkaa. Mulla leikkaus suunnitteilla vasta loppuvuodesta. Pituuteni on 170 ja paino 130 joten Bmi on nyt 45 paikkeilla luokitellaan siis sairaalloisen lihavaksi. Joulusta olen saanut pois 7 kg tarkalla ruokavaliolla n. 1500 kcal joka nyt putoaa 800 kcal tällä sairaalasta saadulla vähäkalorisella ruokavaliolla. Tsemppiä sinulle leikkaukseen Tyyne.

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Tyyne La Maalis 28, 2015 10:22 pm

Moi hellu,
vastauksesi sai minut mietteliääksi...itse en hakeutuisi leikkaukseen kenenkään toisen vaivan näön takia enkä myöskään jättäisi menemättä jonkun muun mielipiteen vuoksi. Tottahan toki ylipaino on terveysriski mutta jokainen elää omaa elämäänsä! Tämä leikkaus on niin iso asia, että kannattaa todella miettiä haluaako tätä itse. Onneksi sulla on vielä aikaa pohtia asiaa monta kuukautta.

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Sunnuntai Su Maalis 29, 2015 3:18 am

Moikka Tyyne meen vaan päiväristellylle,ja silloin haen ne lääkeet apteekista:) Minun leikkaus on Pohjoisviron keskussairaalassa ei Fertilitiasessa.Olisi kyllä ollut kiva jutella:) Mun leikkaus on 27.4 ja lääkäri sanoi että jos kaikki näyteet ok niin pääsen samalla päivällä leikkauksen,tää olisi hyvä että ei tarvi jännä siellä vielä yöllä ☺

Sunnuntai

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 11.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Sunnuntai Su Maalis 29, 2015 3:24 am

Ilmar Kaur leikkaa Pohjoisviron keskussairaalassa ja myös yksityssairaalassa Fertilias. Keskussairaalassa on halvempi,kuin Fertiliasessa.

Sunnuntai

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 11.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Sunnuntai To Huhti 23, 2015 4:10 pm

Maanantaina leikkaus, hirveästi jännittää! Nyt on tullut joku leikkaus pelkoa Sad

Sunnuntai

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 11.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Tyyne To Huhti 23, 2015 9:47 pm

Moi Sunnuntai,

ymmärrän kyllä, että jännittää mutta kaikki menee hyvin! Ainakin itse olen todella tyytyväinen Tallinnassa saamaani hoitoon. Kaikki sujui hienosti. Leikkauksesta on kolme viikkoa, ja viikon olen ollut jo töissäkin Very Happy .
Paljon onnea leikkaukseen ja tsemppiä Smile . Ajattele, että odottaminen on kohta ohi Very Happy . T.Tyyne

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Violet Pe Huhti 24, 2015 1:33 am

Täällä myös yksi, jota on ruvennut viime aikoina jännittämään; leikkaus toukokuun alkupuolella lähestyy... Viimeisiä eneviikkoja vietetään ja leikkaus pyörii mielessä lähes koko ajan Very Happy . Mut leikataan ihan täällä koto-Suomessa, tarkemmin sanoen Tyksissä. Olisko täällä muita Tyksin potilaita, joilla olis leikkaus toukokuun alussa?

Violet

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : Salo
Registration date : 03.01.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja oravanpyörä Pe Huhti 24, 2015 4:56 am

Tsemppi viime metreille violet Smile
Kuka sun leikkaava lääkäri on tyksissä? Olin itse nielemässä letkua 13.4. Ja nyt oon siinä vaiheessa että odotan kirjettä jossa selviää milloin mä pääsen leikkauspöydälle Wink toivottavasti pian Smile

oravanpyörä

Viestien lukumäärä : 19
Paikkakunta : turku
Registration date : 07.10.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Tyyne Pe Huhti 24, 2015 8:48 am

Onnea leikkaukseen myös Violetille ja oravanpyörälle, ja jaksamista odottamiseen! Kirjoitelkaa sitten leikkauksen jälkeen kuulumisianne. Olin itse pari päivää leikkauksen jälkeen aika kipeä mutta sen jälkeen toipuminen tapahtui ällistyttävän nopeasti. Leikkauksesta nyt kulunut aika tarkkaan 3 viikkoa ja painoa tippunut n. 4 kiloa; olen tyytyväinen Very Happy . Ja mikä tärkeintä; en ole todellakaan katunut leikkausta! Tsemppiä teille kaikille, Sunnuntai, Violet ja oravanpyörä Smile

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Sunnuntai Pe Huhti 24, 2015 5:47 pm

Kiitoksia paljon kaikille Smile Ilmoitan heti miten meni kun olen palanut kotiin Smile

Sunnuntai

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 11.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Violet La Huhti 25, 2015 1:07 am

Kiitos tsemppauksista Very Happy . Leikkaavaa lääkäriä en vielä tiedä, mutta ensi viikolla on aika hoitajalle, jos vaikka sitten sais tietää leikkaajankin! Toivottavasti sinäkin oravanpyörä saat leikkausajan pian! Mulla on kestänyt taival tähän reilun vuoden, mutta olen joutunut matkan varrella siirtämään aikoja ja sen takia menen leikkaukseen vasta nyt.
Eka leikkausaika mulle tuli jo helmikuulle.
Yritän leikkauksen jälkeen kertoa täällä kuulumisia, mutta oon tosi huono kirjoittamaan mitään minnekään... No, täytyy yrittää ryhdistäytyä Wink . Tätä palstaa olen kuukausikaupalla lukenut, saanut vastauksia kysymyksiin, joita on matkan varrella tullut ja lukenut monta ihanaa tarinaa, jotka potkii kyllä meikäläistä eteenpäin!
Onnea matkaa sinulle Sunnuntai, perässä tullaan ja jo ihan pian...IIIK!

Violet

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : Salo
Registration date : 03.01.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja oravanpyörä La Huhti 25, 2015 3:23 am

Jere, tulin töistä kotiin ja kirje oli saapunut
vihdoinkin Smile eli hoitajalle28.8 ja leikkaus olisi 1.9 Smile :)luulen että mun leikkavalääkäri on ovaska ,koska hän teki mulle gastroskopian ja silloin päätti tehdä Sleeve , koska olen kuulemma nuori eikä kuulemma painoa ole niin valtavasti ( tämän hetkinen paino 116kg ) mun taival on alkanut tarkalleen viime vuoden lokakuun 23 pvä kun kävin yksityisellä lääkärillä hakemassa lähetteen tyksiin ja painooni 134kg ja pituus 167cm......
Sairastan astmaa ja mun toisessa polvessa on kuluma ja sukurasitteena on sydänsairaudet ja diabettes:(
Muistan kun jouduin kaikenlaisiin labrakokeisiin silloin heti alussa ja kaikki muut arvot oli ihan hyviä paitsi mun paastoarvo oli 6.9, olin aivan järkyttynyt jotenkin siitäSad sisätautilääkäri sanoi että jos en "tee mitään " niin aloitan biadetteslääkityksen aivan varmasti puolen vuoden sisällä ....
Ainakin itselleni tuli vahvistus että olen todellakin oikealla " polulla" ja tämä on mun viimeinen mahdollisuus pelastua vaikka tiedän että kaikki riippuu minusta jatkossa Smile

oravanpyörä

Viestien lukumäärä : 19
Paikkakunta : turku
Registration date : 07.10.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Tyyne La Huhti 25, 2015 10:27 am

Onneksi olkoon, oravanpyörä, leikkausajan saamisesta, kesä menee hujauksessa Very Happy . Hyvin olet saanut painoa pois jo nyt ennen leikkausta! Joo, ei tämä leikkaus tosiaankaan ole mikään esteettinen, sinäkin säästyt monelta lääkitykseltä tällä leikkauksella.

Ja Sunnuntai; koita kestää vielä nämä pari päivää ennen leikkausta, kaikki menee hyvin! Smile

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja oravanpyörä Su Huhti 26, 2015 4:42 am

Kiitos Tyyne oikein paljon Smile ja tuhannesti tsemppiä kaikille teille .pitkä tie mutta kyllä sen kestää kun tietää että tunnelin päässä on valoa Smile

oravanpyörä

Viestien lukumäärä : 19
Paikkakunta : turku
Registration date : 07.10.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Sunnuntai Ti Huhti 28, 2015 5:15 am

Noniin, leikkaus oli kello 15 ja elossa olla! Kipua oon vähän mutta ei niin paljon kun ennen.Nyt uusi elämä alkaa! Hyvä että tällä huoneessa on tv ja hyvä wifi😀😀

Sunnuntai

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 11.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Tyyne Ti Huhti 28, 2015 10:23 am

Paljon onnea, tästä se uusi hoikka elämä alkaa Very Happy . Hienoa, että olet jo noin hyvässä kunnossa! Nyt voit olla varma, että paino lähtee laskuun vauhdilla. Ainakin minä olen ollut erittäin tyytyväinen painonpudotukseeni jo nyt, työkaveritkin ovat huomanneet, että olen pienentynyt Very Happy

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moikka kaikki! Empty Vs: Moikka kaikki!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa