Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bullan matka kohti GBP-leikkausta

+22
Pallokala
Elämä edessä
Tuikku68
anne.heide
Gilraen84
dunbar
tigertytto
Ulde
2FatToFly
eräpena
Poutapilvi
kuunsisar
Nancy
Pirre
kanttura
Wee2be
Jemima-61
MRA123
tiikos
hylje
Tikrustiina75
Bulla65
26 posters

Sivu 2 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja tiikos Ti Syys 28, 2010 3:16 pm

Kiva kiva Bulla65(= Näin ne asiat etenee!
Mukavaa, että saatoit puhua siskollesi, on aina hyvä ettei tarvitse olla tämän asian kanssa ihan yksin.

tiikos

Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : turku
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Nancy Ti Syys 28, 2010 4:22 pm

Hyvä hyvä, leikkaus se vaan lähenee:)

Näinpä se tahtoo olla, että ymmärrystä tai tietämystä lihavuuden aiheuttamasta tuskasta ei ole oikein muilla kuin samasta asiasta kärsivillä. Minäkin mietin asioita yksikseni ja joskus ehkä vähän liikaakin.

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Paikkakunta : Kajaani
Registration date : 04.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Joulu 13, 2010 11:33 pm

Jaahas, se on Bullan aika päivittää taas tätä odotusta Smile. Olin perjantaina siellä TYKSissä kirurgin vastaanotolla ja arvataaks likat ja pojat mitä! Mä pääsen leikkaukseen...jeee!! Kirurgin mielestä sille ei ole mitään estettä ja hän lupasi kirjoittaa minusta lähetteen gastroskopiaan ja ylävatsan ultraan.

Leikkausmuodosta olimme yksimielisiä eli mulle tehdään GBP, koska mulla on diabetes ja luonnollisesti tavoitteena on saada sekin pois kiusaamasta mua. Kirurgin mukaan pääsen noihin tutkimuksiin vasta keväällä jonojen takia ja pahimmassa tapauksessa voipi olla, että mut leikataan vasta syksyllä Sad, koska kesätauon aikana näitä leikkauksia ei täällä Turussa tehdä.

En sitten tiedä, olenko mä jo nyt leikkausjonossa vai laitetaanko siihen vasta sitten, kun nuo tutkimukset on tehty ja tulokset saatu selville? Kirurgi kysyi myös mun halukkuuttani tulla mahdolliselle peruutuspaikalle, sanoi, että aina välillä joku estyy tulemasta tai peruuttaa koko leikkauksen syystä tai toisesta. Sanoin olevani valmis lyhyelläkin varotusajalla ja kirurgin mukaan se on hyvin mahdollista, koska olen pudottanut jo oma-aloitteisesti painoa niin paljon (nyt 11,5 kg), josta hän oli kovin tyytyväinen.

Vyötärönympärys kun mitattiin niin en ollut uskoa lukemaa, mutta pakkohan se oli kun itse näki: huhtikuusta jolloin lähete lihavuusleikkaukseen lähti, vyötärönympärys on kutistunut 21,5 cm! Runsaalla liikunnalla on siis ilmeisesti ollut osuutta asiaan, mikä on toki kannustavaa.

Muuten jännitin aivan suotta tuota kirurgin vastaanottoa: ei siellä tarvinnut "todistella" mitään tai pitää mitään puolustuspuheita miksi haluaisin leikkaukseen. Kirurgi oli asiallinen, hieman vakavahko persoona, muttei mitenkään pelottava kuitenkaan. Sairaanhoitaja joka punnitsi ja mittasi mut ensin, oli sellainen nuori iloinen ja hyvin ystävällinen nainen.

Mites se on muut TYKSissä leikatut, menekö mä sitten niiden tutkimusten jälkeen joskus taas kirurgin vastaanotolle ennen leikkausta vai miten tää homma menee?

Nyt on hyvä mieli taas jatkaa tätä painonpudotusprojektia, kun tietää tukea olevan luvassa!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja tiikos Ti Joulu 14, 2010 1:46 am

Hienoa Bulla65, nyt on pyörät pyörimässä.
Mulla oli nuo tutkimukset mukana, kun olin kirurgin vastaanotolla, mutta luulisin, ettei sun enää tarvitse mennä vastaanotolle. Jos nuo tutkimustulokset vaan ovat ok.
Mahtavasti on vyötärösi kutistunut.
Kaikkea hyvää odotukseen(=:

tiikos

Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : turku
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ti Joulu 14, 2010 5:51 am

Hyvä Bulla että kirurgin tapaaminen meni hyvin. Ketä siellä oli nyt ottamassa vastaan?
Luulen että olet jonossa jo nyt.
Mutta en ole varma. Mut laitettiin tuossa vaiheessa jo jonoon tai taisi olla jo aikaisemminkin.
Hyvin on sulla muutenkin mennyt. Smile
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Joulu 14, 2010 2:09 pm

Bulla mieti joskos kävisit letkunnielennässä yksityisesti, niin saisit hommat eteen päin nopeammin. Ylävatsanuä tehtiin mullekkin vasta tulotarkastuksessa, että sitä ei tarvitse tehdä yksityisesti.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Joulu 14, 2010 4:01 pm

Kiitos kommenteista kaikille! Poutapilvi, mä kysyin syyskuussa TYKSin sisätautilääkäriltä, että voinko mennä yksityisesti gastroskopiaan, koska tiesin jonojen siihen olevan pitkä. Lääkäri sanoi, että se ei ole toivottavaa, että he haluavat mieluummin tehdä sen itse, jotta tutkimuksessa tulee varmasti huomioitua juuri ne asiat, jotka he haluavat tutkia. En sitten alkanut kinaamaan lääkärin kanssa, vaan ajattelin, että kaipa he tietävät miten on parasta toimia.

Huvittavaa on, että eräs ystäväni on menossa Turussa yksityisesti lihavuusleikkaukseen helmikuussa ja hänelle ei tehdä kuulemma lainkaan gastroskopiaa, vaikka on minua huomattavasti isompikokoisempi ihminen eli leikkausriskitkin ovat paljon suuremmat, luulisi, että silloin varsinkin tehtäisiin kaikki mahdolliset tutkimukset.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Joulu 14, 2010 4:06 pm

Tikrustiina, haastattelevana kirurgina oli Jari Ovaska, sairaanhoitajan nimeä en tiedä. Olisihan se tosi hyvä, jos olisin siinä jonossa jo Smile. Onko se sitten yleensä niin, että leikkaava kirurgi on sitten tuo sama joka tekee haastattelunkin vai voiko se vielä muuttua matkan varrella?
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja tiikos Ti Joulu 14, 2010 4:42 pm

Minä olin myös Ovaskan vastaanotolla. Leikkauksessa oli mukana ko. kirurgi ja P. Salminen.
Tyksissä on kolme kirurgia jotka tekevät näitä leikkauksia. Ja kaikki ovat minun mielestäni perehtyneet hyvin tähän asiaan(=: Osaavat kädet(=:

tiikos

Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : turku
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ti Joulu 14, 2010 4:59 pm

Paulina Salminen oli mulla haastattelussa silloin kun olin ja hän tekimyös sen tähystyksen. Leikkaus aamuna Ovaska oli kirurgina Salmisen kanssa. Joten olet kyllä hyvissä käsissä.
En usko että meillä suomessa on edes huonoja kirurgeja jotka tekevät näitä leikkauksia meille ylipainoisille.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Pe Joulu 17, 2010 4:08 am

Bulla sä voisitkin pyytää yksityisellä sellaista gastron tekijää, jolla kokemusta laihdutusleikkauksia varten tehtävistä gastroista. Kyllä ne jo ajanvarauksessa tietää mikä on lääkärin "historia" ja, jos on sairaalalääkäri sellaisesta sairaalasta, jossa leikkauksia tehdään osaa varmasti asian tehdä oikein.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Joulu 27, 2010 6:21 pm

Hei vaan kaikille! Pientä päivitystä; asiat etenevät nyt vauhdilla! Olin aivan onnessani, sillä sain jo edellisviikolla kirjeen TYKSistä, jossa annettiin ajat ylävatsan ultraukseen (28.1.2011) ja gastroskopiaan (31.1.2011) eli eihän noihin aikoihin mene kuin reilu kuukausi! Kirurgi puhui silloin hänen luona käydessäni 10.12.2010 että pääsen noihin tutkimuksiin vasta keväällä, mutta eihän tuo tammikuu mitään kevättä ole, vaan täyttä talvea Smile.

Oli siis todella iloinen yllätys, etten joudu odottamaan noihin tutkimuksiin pääsyä kuin noin vähän aikaa. Ilmeisesti TYKSissä ei ole nyt kuitenkaan suurta ruuhkaa tai sitten tämä voi viitata siihen, että tekevät nuo tutkimukset nopeasti alta pois, koska ilmoitin halukkuuteni myös peruutuspaikalle ja olen valmis "äkkilähtöön" leikkauspöydälle. Voi jos pääsisinkin leikkaukseen jo tänä keväänä!!

Joulunalusaika oli niin kiireistä ja flunssakin iski mua kiusaamaan, etten ehtinyt poiketa tänne palstallekaan lainkaan jouluja toivottelemaan. Toivottavasti teillä kaikilla on ollut kiva joulu. Mun joulu meni flunssaa lukuunottamatta hienosti, söin hillitysti, en mässäillyt, nautin kuitenkin kaikesta mitä söin ja paino pysyi samana. Nyt sitten taas palataan arkeen ja jatketaan painonpudotusta hiljalleen.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja eräpena Ma Joulu 27, 2010 6:24 pm

cheers sunny Jees. Minä vaan odotan,
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja MRA123 Ma Joulu 27, 2010 8:47 pm

Upeeta Bulla ! lol!
Hienoa kun asiat etenee, mulla aikaistettiin spirometriaa, juuri siksi että kaikki tutkimukset on tehty, pääsinkin leikkaukseen sitten tosi nopeasti!
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Joulu 27, 2010 9:04 pm

Juu ja sekin on kuulemma iso etu, että olen saanut tässä odotellessa tuota painoa pois tuon 11,5 kg "ihan ite" ilman mitään määräystä, sillä jos tässä joku "äkkilähtö" tulee, niin enhän ehdi sittene edes eneilemään ennen sitä ja koska pudottelen painoa edelleen pikkuhiljaa, ei ehdi kertymään mitään uutta rasvakudostakaan maksaan. Mielenkiintoista kuulla sitten ultarauksen jälkeen, minkä kokoinen ja missä kunnossa tuo oma maksakulta on.
Gastroskopia tulee sitten olemaan mitä on, en mä sitä jännitä tai kauhulla ajattele; jos se on kamalaa niin sitten se vaan on, eikä sille voi mitään, se on vaan yksi ikävä kokemus tässä elämässä ja se on vaan läpikäytävä ja kaikki kai siitä on hengissä selvinnyt. Ei se kuitenkaan voi olla pahempaa kuin synnytys...Wink.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja tiikos Ti Joulu 28, 2010 7:31 pm

Hienoa Bulla65 että asiat etenee(=:
Mun mielestä gastroskopia ei ollut paha rasti,nopeasti se on ohi.

tiikos

Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : turku
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Joulu 28, 2010 7:38 pm

No noin olen lukenut täältä jonkun toisenkin sanovan, taitaa mennä fifty-fifty tuo asia, toisten mielestä se on aivan hirveää ja toisten mielestä taas ihan siedettävää - katsotaan sitten mun tutkimuksen jälkeen, kumpaan porukkaan mä kuulun Wink.

Mites sulla Tiikos on muuten mennyt nyt leikkauksen jälkeen, joko alkaa "normaali elämä" voittamaan vai onko vielä kovasti opettelua syömisen suhteen? Paljonko sulla on mennyt sen jälkeen painoa pois?
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Joulu 28, 2010 8:54 pm

Onnittelut Bulla nopeasta toiminnasta ja tietty hyvästä itsekurista ja painonhallinnasta Smile
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja tiikos Ke Joulu 29, 2010 4:42 pm

Heippa Bulla65. Vastaan nyt tähän sun ketjuun: mulla menee nyt oikein hienosti. Syömisen vaikeudet on voitettu, itse asiassa juuri jouluaattona huomasin, että nyt helpottaa. Syömisen hitaus pitää vielä oppia!!! Mutta kertaakaan en ole joutunut oksentamaan, että sekin on hyvä.
Painoa on pudonnut koko projektin alusta 29 kiloa, joista leikkauksen jälkeen n. 9 kiloa.
Olen tyytyväinen ja elämänilo on palannut, enkä enää mieti leikkauksen järkevyyttä, kaikki on nyt hyvin.
Toivotan sinulle valtavasti onnea matkaasi(=:

tiikos

Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : turku
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ke Joulu 29, 2010 10:47 pm

Tiikos onnittelut upeasta painonpudotuksesta!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Ma Tammi 03, 2011 1:14 am

Onnea bulla! Mutta.... Mulla on gastro ennen sinua, 24.1.-11, ultraa mulle ei kuulema tehdä, koska sappi poistettu. Mulle annettiin aikatauluksi "ennen kesälomaa". Mulla on tosin toinen leikkaus suunnitteilla tuota ennen.

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Ulde Ke Tammi 26, 2011 5:52 pm

Olen hieman maijamyöhänen, mutta onnittelu aikojen saamiseen! Toivottavasti saat uuden masunkin pian.
Ulde
Ulde

Viestien lukumäärä : 160
Paikkakunta : Turku
Registration date : 21.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Tammi 31, 2011 9:35 pm

Kiitos Ulde!
Joo mä olin sitten perjantaina siinä ylävatsan ultarauksessa ja tänään gastroskopiassa (yök!). Ultran tehnyt lääkäri ei suostunut kommentoimaan mitään kun yritin kysellä toimenpiteen jälkeen, että näyttikö siellä kaikki normaalilta, niin se vastasi vain, että lausunto menee lähettävälle lääkärille. Höh, olis ollut kiva tietää samantien edes jotakin suuntaa esim. "ihan normaalilta siellä näytti" tai jotakin.

Tänään oli sitten se vatsalaukun tähystys. En oikeastaan edes jännittänyt, vaan menin sillä asenteella, että se on sitten mitä se on, se on käytävä läpi osa prosessia ja selviän siitä hengissä kuten kaikki muutkin. Eihän se kivaa ollut ei, kurkkua sattui ja tuli useita pakonomaisia voimakkaita oksennusrefleksejä. Hoitajat sanoivat jo ennen aloitusta, että anna tulla kaikki nesteet kurkusta vaan reilusti ulos, ettei kannata yrittää niellä niitä ja niin myös annoin....hoitaja piti isoja paperitukkoja suuni lähellä ja kyllä sitä nestettä riittikin, vaikka ennen ollut juonut tai syönyt ainakaan 12 tuntiin, vaikka piti olla vain 6 h syömättä ja juomatta.

Luulin, että tällä käynnillä tehdään tosiaan vain tuo gastroskopia, mutta yllätykseni jouduin vielä tiukkaan kirurgin haastattelluun :). Ensin hän kertoi taas perusasioita leikkauksista ja totesi heti alkuunsa, että minulle ei voida tehdä sleeve-leikkausta, koska minulta löytyi äsken tehdyssä tähystyksessä palleatyrä!! Olin aivan tietämätön tästä, sillä mulla ei ole ollut minkäänlaisia oireita, ei närästystä, refluksi-taipumusta tms. Kirurgi sanoikin, että monella ihmisellä on palleatyrä, niin normaalipainoisilla kuin lihavillakin eli se ei ole painosta kiinni ja että monille se on täysin oireeton, joten siitä ei vaan tiedetä eikä sille tehdä oireettomissa tapauksissa mitään. Tässä siis yksi hyvä syy, miksi tehdä vatsalaukun tähystys ennen leikkausta - voidaan tosiaan havaita vaikka tuollainen palleatyrä, joka on siis este sleeve-leikkaukselle. Minua tuo ei haittaa, sillä en olisi halunnutkaan sleeveä vaan GBP-leikkauksen, koska mulla on diabetes.

Jo ennen tähystystä mut punnittiin taas ja mitattiin vyötärönympärys - nämä tehdään kuulemma kaikilla käynneillä. Vähän pelotti, että apua, mitä se vaaka mahtaa näyttää, kun en ole kuukauteen laihduttanut, koska mulla on ollut kaikenlaisia muita terveysongelmia ja elämän murheita, jonka takia liikuntakin on jäänyt aika vähälle, en ole päässyt erinäisten toimenpiteiden vuoksi uimahallille lainkaan.

Vaaka näytti kuitenkin onnekseni täysin samaa kuin 1,5 kk sitten siellä kirurgin vastaanotolla :). Tähänpä ei ollut kuitenkaan tämänkertainen kirurgi lainkaan tyytyväinen, vaan sanoi, että painon tulee olla laskusuunnassa joka ikinen kerta kun siellä heillä käydään! Ymmärrän kyllä pointin, mutta kun se 1,5 kk sitten ollut eri kirurgi oli oikein tyytyväinen tähänastiseen painonpudotukseeni ja sanoi, että enää mun ei tarvitse laihduttaa, JOS en välttämättä halua...että heille tämä pudotettu kilomäärä riittää, kunhan ei tule painoa lisää.

Kerroin tämän tälle tämänpäiväiselle kirurgille ja hän sanoi, että juu niin varmaan oli sanonutkin, mutta hän sanoo nyt näin, että painon tulee olla pudonnut joka kerta. En viitsinyt edes alkaa selittämään mitään muista sairastamisistani tai murheistani, oli sen verran tiukan tuntuinen täti, ettei hän olisi halunnut mitään "selityksiä" kuunnella. Itsekseni vaan mietin, että kuinka moni ihminen jaksaa keskittyä painonpudotukseen, jos tulee suuria murheita elämään tai on muuten sairas tms. Me ollaan sairaalloisen lihavia juuri sen vuoksi, että silloin kun meille tulee noita elämän kurjia asioita vastaan, emme jaksa keskittyä painonhallintaan ja tulee repasahduksia - sitä vartenhan me leikkaukseen halutaan, koska annamme joskus syömishalun voittaa ja syömme liian isoja määriä.

No, ymmärrän kyllä täysin, että minunhan parasta tässä ajatellaan ja sitä tää kirurgikin sanoi, että sitä parempi lopputulos, mitä enemmän mä saan painoa pois ennen leikkausta. Mietin vaan, että apua, mitä jos mä olisin lihonnut tuossa 1,5 kk:ssa vaikka kilon...olisikohan hän perunnut multa koko leikkauksen!

Tästä siis jatketaan tiukasti painonpudotusta, sillä motiivini pitäisi olla nyt suurempi kuin koskaan, näin tämä kirurgikin totesi. Mukaani sain ened -dieetti ohjeen ja sitä tullaan noudattamaan neljä viikkoa ennen leikkausta.
Ja sitten se paras juttu :). Kirurgi sanoi, että ennen kesälomakautta leikataan ja todennäköisesti leikkausaika tulee olemaan jo huhtikuussa!! :))))

Jos kaikki menee hyvin, sairaalassa ollaa 2-3 päivää, sairauslomaa tulee tämmöiselle kevyen työn tekijälle 2 viikkoa. Saan kuulemma hyvinkin pian tarkan leikkauspäivämäärän postissa, joten sitten vaan sitä odottelemaan :). Nyt sitten on käsittääkseni kaikki tutkimukset tehty ja mitään sellaista ei ole ilmennyt, mikä estäisi leikkaukseen pääsyn. No, tänään otettujen koepaljon tuloksia täytyy tietysti odottaa, voihan sieltä löytyä vaikka se helicobakteeri, mutta sehän on hoidettavissa sekin.

Alkaa tuntua kyllä jo aika todelliselta tää lihavuusleikkaukseen pääsy, tosin en vieläkään uskalla ajatella, että minäkin ihan varmasti voisin olla vielä joskus normaalipainoinen tai edes sinnepäin...

Lisäys: Niin se unohtui sanoa, että tällä gastroskopiakäynnillä kirurgi kertoi myös tuon ylävatsan ultrauksen tuloksen eli kaikki oli ihan normaalia, ei ollut sappikiviä tai muuta poikkeavaa. Kun kysyin, että oliko maksan ympärillä rasvaa niin hän sanoi että oli - kuulemma kaikilla lihavilla on, se on kuulemma meille lihaville "normaalia".
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ma Tammi 31, 2011 11:53 pm

Hyvä Bulla

Sulla taisi olla Salminen ainakin noista sun kommenteista voisin hyvin kuvitella sen.
Toivottavasti saat huhtikuussa leikkaus ajan ja laitappa viestiä jos haluat vaihtaa kuulumisia kännykän kautta. Mielellään vastaan kyllä.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Ulde Ma Tammi 31, 2011 11:55 pm

Uteliaisuuttani kysyn, että ketä mahtoi sinua haastatella? Muistatko heidän nimiään?
Ulde
Ulde

Viestien lukumäärä : 160
Paikkakunta : Turku
Registration date : 21.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Bullan matka kohti GBP-leikkausta - Sivu 2 Empty Vs: Bullan matka kohti GBP-leikkausta

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa