Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hellun höpinöitä ja mietteitä.

+14
trintilla
Kilottaja
emmiliini
Niobe
Henski
Annniina
Emmuu
Pyllerö
Miumau
Tyyne
hellu
Möhkö
Sunnuntai
pajunkissa
18 posters

Sivu 5 / 8 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja Annniina Pe Helmi 19, 2016 3:15 am

Ihanaa Hellu, että kaikki sujui hyvin! Siis mikä se pulloonhengitysjuttu on? Smile

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja hellu Pe Helmi 19, 2016 3:49 pm

Moikka kaikille. Anniinalle, kun kaasuja ja kipuja on niin tahtoo hengittää pinnallisesti. Kun puhaltaa pulloon ( litran vesipullo jossa vettä n. 10 cm ja 40 cm letku) ns pep-pullo. Auttaa keuhkotuuletuksessa. Myös keuhkojen alaosat ja pallea tulee hengitykseen mukaan. Auttaa kummasti toipumisessa. Mulla kun on uniapnea ja öisin käytän cpap laitetta hengityskatkosten vuoksi. Tän pullon avulla hapenotto paranee. Auttaa myös limaisuuden poistoon. Kannattaa kokeilla ja jos ei tarjota niin pyydä sitä heti heräämössä. Täysissä sitä ainakin tarjottiin.😊 Kirjoittelen lisää kun tänään kotiin pääsen.

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja hellu La Helmi 20, 2016 5:47 pm

No nyt ollaan kotona. Pääsin eilen iltapäivällä sairaalasta. Kyllä on ihmellistä tuo nykyajan tekniikka. Suotta jännitin nukutuksesta heräämistä. Kipulääkettä sain pari kertaa suoneen ja nukuin kokolailla leikkauspäivän. Torstaina olo oli kuin mitään ei olisi tehtykään paitsi syödä ei voi tosiaankaan kuin desin kerrallaan hitaasti nautiskellen. Tänään kävin jo kaupassa ja apteekista hain vitamiineja mitä määrättiin. Mies oli adjutanttina ja kantajana. Hyvä olo on edelleen. Toivon nyt todella että tästä olisi apu lihavuuteeni. Paino oli aamulla sama kuin sairaalaan mentäessä. 😒 No maltti on valttia.

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja petraisa La Helmi 20, 2016 8:29 pm

Hieno Hellu, siitä se lähtee. 11 päivää mulla leikkauksesta. Ja pitää jarrutella menohaluja.
-3,7kg
-Petri
petraisa
petraisa

Viestien lukumäärä : 118
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 27.01.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja hellu Su Helmi 21, 2016 2:56 pm

Siis ei voi olla totta. Aamupaino -3 kg leikkausaamun painosta. Eilen tuntui kuin koko ajan olisi jotain pistänyt suuhun kun 2-3 tunnin välein ruokaa, siinä välissä syömisestä puolen tunnin päästä maitodesi ja sitten vesikulauksia puolen tunnin välein. Hyvin menee, ei ahdista, purista eikä röyhtäytä. Ihan normi vaatteet mahtuu päälle. Ylös, ulos ja lenkille tekee mieli. Ainoa juttu mikä vähän huolettaa että aamusokerit on matalat (4) jonka tunnen aamuheikotuksena. No toivottavasti tasaantuu. Mulla ei ole diabetesta päinvastoin menee joskus liian alhaiseksi. Ihana tunne tää on että laihtuu.😊

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja Henski Su Helmi 21, 2016 3:08 pm

Hei Hellu. Mulla diabetes olin insuliinilla ennen leikkausta. 21 ky aamuin illoin. Nyt 12 ovä leikkauksesta niin 3 ky aamuin. ☺ mulla oli myös heikotusta aamuisin puhuin lelurille nii hän neuvoi vesi lasi yöki viereen ja jos herää nii naukut. Kroppa ei ole vielä tottunut käyttään v juotua nestettä. Mutta kyllä se siitä tottuu. Hieno pudotus😄

Henski

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Ypäjä
Registration date : 10.02.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja Niobe Su Helmi 21, 2016 7:37 pm

..


Viimeinen muokkaaja, Niobe pvm Ma Helmi 22, 2016 5:38 pm, muokattu 1 kertaa

Niobe

Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 07.09.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja emmiliini Su Helmi 21, 2016 10:37 pm

Hienoa kuulla että kaikki on mennyt hyvin! Smile
emmiliini
emmiliini

Viestien lukumäärä : 252
Paikkakunta : Häme
Registration date : 27.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja hellu Ke Helmi 24, 2016 2:19 pm

Moikka teille kaikille seuraajille ja tsemppaajille. Hyvin jatkuu tää homma. Iltasyömistä oon myöhäistänyt ja aamuheikotus on vähentynyt kun hörppään vettä aamuyöstä. Hyvä olo on ja kaikki ruoka mitä saa syödä maistuu hyvältä. Pieniä on annokset todella. Mieheni kanssa keskusteltiin että kannattaako edes lautasta enää lista ton 1-2 desin takia syö vaan vähän kaverin lautasenreunalta tai sitten levittää sen annoksen pitkin lautasta kuten gourmetravintolassa pieni annos keskellä suurta vatia ja heinänkorsi koristeena...naurua...😂. Voi vitsi sentään en olis meikäläisestä koskaan uskonut kuinka vähän syön. Juomiseen täytyy kiinnittää huomiota!!

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja Annniina Ke Helmi 24, 2016 4:35 pm

Hih Hellu, hienoa että kaikki sujuu hyvin ja gourmetannoksia siellä sievästi sipaiset Very Happy Milloin sulla on ensimmäinen kontrollikäynti?

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja hellu Ke Helmi 24, 2016 6:26 pm

Kk päästä lääkäri soittaa eli 21.3 ja ravintoterapeutin käynti 2kk päästä eli 21.4 jota ennen ruokapäiväkirjan tekoa viikko ennen käyntiä. Verikokeissa käyn maaliskuun 10 päivän tienoissa ennen lääkärin soittoa. 😊

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja emmiliini To Helmi 25, 2016 2:13 am

Voi että, onpa kiva lukea kuulumisiasi! Smile Kumpa olisi itelläkin noi jo pian edessä!
emmiliini
emmiliini

Viestien lukumäärä : 252
Paikkakunta : Häme
Registration date : 27.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja Annniina Ti Maalis 01, 2016 2:38 am

Hellu, jos joskus jaksat, niin haluaisitko kirjoitella esimerkkipäivän ruokailuistasi ja juomisistasi? Tässä vaiheessa alkaa jo kovastikin kiinnostaa Smile

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja hellu To Maalis 03, 2016 3:40 am

Moikka Anniina, tässä hahmotusta mun tän hetkisiin syömisiin. Proteiinin saantiin olen kiinnittänyt huomiota.
Aamupala- 1,5 dl viljapuuroa kaura tai ruis tai 4viljaa. 2tl Rasvaa ja 1dl mehukeittoa. 4liotettua luumua vatsan toimintaa helpottamaan. Vähän ajan päästä kahvia n.1,5 dl
Välipala- 1 dl proteiinirahkaa. Soseutettua banaania.päärynää tai appelsiinia n
n.1 dl
Lounas- keittoa 1,5 Dl jossa lihaa, kalaa tai kanaa n 50-70 g ja öljylisä. Hetken päästä desi maitoa
Välipala Rahkaa 1dl, tai juotava proteiinijuomajogurtti
Hetken päästä kahvia 1,5 dl
Päivällinen- raejuustoa, kasviskeittoa jossa jauhettua lihaa n. 1,5 dl, rasvaa 2tl, näkkäri.
Iltapala- jogurtti tai rahka johon soseutan marjoja-hedelmää josta kuoret pois. Vähän teetä
Lisäksi päivän mittaan vettä aina n. Tunnin välein desi. Vitamiinit aamupäivän välipalalla. Kalkkitabletti lounaalla ja päivällisellä.
Toivon että näistä on apua. Nälkää ei juurikaan ole mutta katson kellosta.Eilen kun olin asioilla tuli ruokaväli n. 4 tuntia. Syönnin jälkeen tuli tosi huono olo ja nukuin sen jälkeen pari tuntia. Ilmeisesti jotain verensokerin heilahduksia. Yleensä mulla on mukana kassissa jotain juomapirtelöä mukana mutta eilen unohtui kotiin. Sellaista tunnetta en halua kokea uudestaan. No oma tyhmyys mutta kun ei aina muista tätä operaatiota ja syömisen tärkeyttä. 😃

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja Annniina To Maalis 03, 2016 4:43 pm

Voi kiitos ihana Hellu! Kyllähän saa tosissaan olla laittamassa hälytyksiä, jotta muistaa syödä tai juoda: ihan kokopäiväistä hommaa... Meneekö vitamiinit ja kalkkitabletit helposti alas vai joudutko jotenkin murskaamaan ne? Mietin vaan kun mäkin oon totuttunut ottamaan vitamiinien kanssa valtaisan lasillisen vettä. scratch

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja hellu To Maalis 03, 2016 7:23 pm

Moi vaan. Monivitamiini on melko pieni ja sileä. Menee hyvin n desillä vettä alas. Kalkkitabletit on ihanan mintun makuisia pureskeltavia joten ei ongelmaa niistä. Mulla on kaikenlaisten tablettien kanssa hankaluuksia niellä mutta onneksi ei ole lääkityksiä muutoin kuin aamun styroksiinit 2,5 tabl. Ne otan aikaisin aamulla veden kera ja painun vielä tunniksi vällyihin. Odottelen kun isäntä touhuaa aamupalan kanssa keittiössä sekä keittelee kahvit kun heräilee jo 6 maissa. Meillä on aina ollut että isäntä tekee aamupalan jo silloin kun lapset oli pieniä. Lähti niin aikaisin töihin.😊 Ihana palvelu mulla vieläkin. 💗

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja Lellukka Su Maalis 06, 2016 12:49 am

Hienoa Hellu, ja onneksi olkoon pikkumasusta! Tästä se seikkailu alkaa ! Smile
Lellukka
Lellukka

Viestien lukumäärä : 226
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 19.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja hellu Su Maalis 06, 2016 5:23 am

Oi kiitos Lellukka. Olen tosi tyytyväinen tähän olotilaan. Painon toivon lähtevän laskuun n. 2-3 kg /kk. En suuria havittele koska ei kait tuo aineenvaihdunnan hitaus tästä mihinkään parane. Mun tavoite on siinä 80 kg nurkilla. Olen 170 pitkä. Luulenpa että siinä painossa mun on hyvä olla. Kunhan tästä saan aikaiseksi alan käymään kuntosalilla mahamakkaroita pienentämään. On varmaan parempi antaa masun ensin parantua kunnolla ettei tuu repeämiä ja kiinnikkeitä liioin. Viikon päästä saan taas lapsenlapset viikoksi ja silloin tulee ulkoiltuakin paljon. Opetellaan pikkuisten kanssa hiihtämään. Toivottavasti lumi säilyy siihen asti.
Nyt vaan rauhassa katsotaan mitä tuleman pitää. Ai niin kesälomareissukin tuli tilattua jota on mukava odotella. Nyt mahtuu varmaan hyvin lentokoneen penkkiinkin hoikempana. Sitä odotellessa.😊

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja Lellukka Su Maalis 06, 2016 11:51 am

Hidas painonpudotus vaatii kärsivällisyyttä, välillä paljon, mutta mitä hitaammin paino putoaa sitä parempi kropalle. Mulle sanottiin viimeksi kirurgin tarkistuksessa, että jos painonpudotukseni jatkuu tätä menoa niin laihdun vielä n. 1 - 1½ vuotta ja se auttoi kummasti jaksamaan tämän hitauden kanssa. Joskus saattaa tulla ja tuleekin tasannevaiheita jotka voivat kestää jopa kuukauden, toisilla jopa kaksi...sekä myös paino saattaa alkaa jurnuttaa samassa kilomäärässä tai välillä yrittää nousta kilon...älä silti hätäänny, kuuluu kuulema asiaan jos ei itse liialla syömisellä ole aiheuttanut sitä. Paino saattaa kuulema jopa nousta hetkellisesti silloin kun lihakset kasvavat rasvakudosten tilalle...sitten meillä naisilla hormoonitoimintakin sekoittaa pakkaa. Eikös se painonpudotus ole myös hyvä kilpirauhasellekin? Tämä on aivan mahtava asia tämä leikkaus meille jotka emme itse kykene muuten selviytymään terveellisempään elämään painonpudotuksen kanssa. Smile
Lellukka
Lellukka

Viestien lukumäärä : 226
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 19.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja Annniina Ke Maalis 16, 2016 4:01 pm

Riittikö Hellu lunta hiihtämiseen? Mukavaa Lellukka kuulla sinustakin Smile

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja hellu Pe Maalis 18, 2016 3:33 am

Moi vaan Anniina, Lellukka ym. Kiitos vastauksista ja kuulumisista. Lunta vielä hieman oli viikonloppuna ja hiihtämistä opeteltiin 6v vesselin kanssa. Nyt muutama päivä auringonpaistetta niin lumet kokolailla sulaneet. Muutenkin vähän huono lomaviikko lasten kanssa kun noro saapui meille. Hesassa on päiväkodeissa sitä ja pikkuisempi 2v alkoi tiistaiyönä oksentamaan. Minä eilen ja ukki tänään. Joten pyykkäystä on piisannut. Kamala tauti. No onneksi nyt alkaa olemaan ohi.
Ruokapuolella menee vähän heikosti, en tahdo muistaa syödä kun ei ole nälkä. Pienistä suupaloista tulee kylläiseksi. Suht normaali ruokaa jo syön, hitaasti pureskellen. Painoa pudonnut jotakuinkin 4 kg. Kk mennyt tänään leikkauksesta. Maanantaina lääkäri soittaa labratuloksista. Ei mulla muuta.😊

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja hellu Ti Maalis 22, 2016 3:12 pm

Lääkärin soitto eilen. Arvot kuulemma ok. Kyseli kuulumiset ja se siitä. Enpä juurikaan hyötynyt keskustelusta. Kk päästä ravintoterapeutin käynti ja puntari odottaa. Nyt vaan ryhdistäytyä taas tuon syömisen rytmittämiseen. Huomaan että syön liian vähän ja harvoin, nälkä kun ei ole. Huono puoli on liian vähästä syömisestä on painon junnaaminen. Olen nyt tehnyt ballistisia tutkimuksia asiasta ja Tälläisen seikan huomannut.😤

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja Annniina To Maalis 24, 2016 4:55 pm

Toivottavasti saat ravintoterpalta hyviä vinkkejä ja hyvää keskustelua, tsemppiä syömisiin!

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja HyeeNa! To Maalis 24, 2016 5:49 pm

Jep, koita muistaa syödä tarpeeksi usein ja juoda nestettä välissä! Itse huomaan kesäisin että painon tippuminen on nopeampaa, koska kesäisin tulee juotuakin enemmän kun on lämmin. Joten nestettä huiviin ja riittävät ateriat niin kyllä se siittä. Wink
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja hellu Su Maalis 27, 2016 12:10 am

Hei. Olin eilen synttäreillä ja selvisin kunnialla. Otin hiukan voileipäkakkua ja täytekakkua hetken päästä sentin siivun. Söin hitaasti ja nautiskellen seurustelun lomassa. Ihan hyvin meni eikä tullut huono olo. Illalla vielä kävin luokkatapaamisessa joka oli kiinalaisessa ravintolassa. N. 2 tunnin session aikana söin hiukan sushia, salaattia ja kurkkua. Pääruokana chilillä maustettua kanaa. Oli kyllä hyvää ja annos oli niin iso että pyysin loput kotiin. Mieheni söi sen sitten hyvällä ruokahalulla. Eka ulkonasyöminen leikkauksen jälkeen koettu ja hyvin siis meni. Olen oppinut tuntemaan rajani syömisen suhteen. Jee.😊

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Hellun höpinöitä ja mietteitä. - Sivu 5 Empty Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 5 / 8 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa