Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

kalorien määrä

5 posters

Siirry alas

kalorien määrä Empty kalorien määrä

Viesti kirjoittaja paksuleidi La Helmi 16, 2013 7:41 pm

minkälaisia kalorimääriä syötte päivässä? Itse käytän kalorilaskuria lähes päivittäin...mulla ongelmana asennevamma...en yksinkertaisesti usko/ymmärrä/tajua sitä että pitäisi syödä enemmän. Tällä hetkellä syön n. 1300 kcal/pvä...tiedänhän puhuttavan säästöliekistä, mutta jotenkin en vaan uskalla syödä enempää...vai pitäisikö edes???

Paino junnaa ja junnaa...tehnyt sitä jo kuukausi tolkulla...kyllä välillä menee vähän alaspäinkin, mutta ihan minimaalisia lukuja...ja välillä voi humpsahtaa 2 kiloa ylöspäinkin, ilman että mitenkään herkuttelisin. Jotenkin tuntuu että kroppa on jotenkin jumissa?! Työni on melko fyysistä (mukana myös yövuoroja) ja liikuntaa harrastan lähinnä kävelyn merkeissä. Mutta jotain on kuitenkin pielessä kun paino ei laske...joko liian vähän tai liian paljon kaloreita. Rehellinen ja tarkka olen ruokapäiväkirjoissa. Kiinnitän myös huomiota ruuan laatuun, proteiineihin jne.

paksuleidi

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorien määrä Empty Vs: kalorien määrä

Viesti kirjoittaja trintilla La Helmi 16, 2013 10:46 pm

Unohda kalorit ja vaaka hetkeksi ja kaiva esiin mittanauha. Sanoit, että on fyysinen työ ja liikutkin jonkun verran, niin voi hyvinkin olla että siellä läski muuttuu lihakseksi. Ja tunnetusti lihas painaa enempi kuin läski, niin ei se totuus aina sieltä vaa'alta löydy. Minulla on paino laskenut viimeisen 3kk aikana vain n. 2 kg (leikkuusta 10 kk) mutta silti vaatteet jäävät koko ajan isoiksi, eli pienenen vaikka vaaka ei sitä näytäkkään.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorien määrä Empty Vs: kalorien määrä

Viesti kirjoittaja hansu Su Helmi 17, 2013 1:16 am

Minä syön sen max 1500kcal/pvä. Sillä pärjää, ei tuo paino juurikaan laske, mutta ei nousekaan... Ajoittain on hankaluuksia saada nipistettyä päivän energiamäärä siihen tasoon. Tahtoisi mennä helposti muutaman sata kaloria ylitse.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorien määrä Empty Vs: kalorien määrä

Viesti kirjoittaja Virpsu Ma Helmi 18, 2013 2:19 pm

Minä syön noin 1100kcal päivässä, leikkuusta kohta 11kk. Painoa on tippunut yhteensä 41kg, loppua kohden painonputoaminen hidastunut. Pari kolme viikkoa saattaa mennä, ettei tipu yhtään ja sitten taas tippuu kilon verran. Maltti on valttia, kyllä ne rasvat sulavat hiljalleen.
Kun olen päässyt tavoitepainoon, tuo Hansun 1500kcal/pv on myös minun maksimiannos. Enempää en varmasti pysty syömään, muuten paino lähtee nousemaan...

Virpsu

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 20.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorien määrä Empty Vs: kalorien määrä

Viesti kirjoittaja hansu Ma Helmi 18, 2013 8:24 pm

Minä kanssa huomasin, että suuremmilla syömisillä paino lähtee hiljakseltaan hilautumaan ylöspäin. Aluksi sata grammaa ja hiljakseltaan toinen... Kilon-kahden välillä tuo paino pysytellyt jo pitkään. Minulla tosin tuo elimistökin tuppaa keräämään ajoittain nesteitä, mutta sen huomaa jaloista.

Minä en kestäisi kyllä "hengissä" tuolla 1100kcal/päivä. Nytkin tekee tiukkaa pysytellä 1500kcal/pvä. Nälkä muutoin päällä ja hermo pinnassa.... Hyvä ruoka, parempi mieli... Nyt tosin yllättäen lähentelen jo 24:n BMI:tä.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorien määrä Empty Vs: kalorien määrä

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Helmi 18, 2013 9:27 pm

Mun mielestä sellainen 1200 kcal on ihan ok ja kyllä satakiloisella tippuu paino sillä määrällä. Jos paino ei tipu niin sitten kannattaa tsekata että syö riittävän usein, siis jotain viimeistään 2,5h välein, ja että juo ainakin 1,5L vettä päivässä, sekä protskuja voi aina lisätä. Sillä on ihan oikeesti vaikutusta painon tippumiseen. Ei 100g/päivä vielä liikaa ole. Vähintään 60g/päivä pitää syödä.

Mulla pysyy paino 88 kilossa 2850 kcal päiväannoksella. Se on laskettu vuoden ajalta. Mutta mä olen 190 cm mies joten mun kulutus onkin jotain ihan muuta. Lihas kuluttaa enemmän ja se on toinen konsti saada painoa alas jos ei muuten onnaa. Kunnon rääkki punttisalilla 3 kertaa/viikossa ja 200g protskua päivässä tepsi ainakin mulla kun mun paino muka jumitti.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorien määrä Empty Vs: kalorien määrä

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa