Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

GBP ja kalorien imeytyminen?

3 posters

Siirry alas

GBP ja kalorien imeytyminen? Empty GBP ja kalorien imeytyminen?

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Pe Heinä 01, 2011 2:07 am

Moikka ,
Kuka osaa kertoa millaisissa prosenttiluvuissa tuo kalorien heikompi imeytyminen GBP-leikatuilla keskimäärin pyörii?
Eli jos syö noin 1200 kcal päivässä, niin paljonko jää imeytymättä? Onko ruuan laadulla merkitystä asiaan?
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP ja kalorien imeytyminen? Empty Vs: GBP ja kalorien imeytyminen?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Heinä 01, 2011 2:39 am

En ihan ymmärrä kysymystä. Parhaat tulokset leikkauksella saa

- syömällä säännöllisesti parin kolmen tunnin välein vähintään 6 ateriaa päivässä
- syömällä proteiinipainotteisesti, väh. 60 g proteiinia päivässä, mikä tarkoittaa että jotain proteiinipitoista joka aterialla, periaatteella proteiinit ensin ja vitamiinit purkista
- juomalla vettä vähintään 1.5 litraa päivässä, joka päivä.

Näillä eväillä ei ole kaloreita tarvinnut laskea, ja tavoite kai meillä leikatuillakin on päästä vähintään 1500 kaloriin päivässä, jos ei nyt ihan heti alkuun niin ainakin joidenkin kuukausien päästä. Ei tarvi syödä mitään kevyttuotteita, se vähä mitä syö voi olla ihan ehtaa, esim. juustot.

Eli laihduttaminen ja kalorien laskeminen ainakin jatkuvasti pitäisi kokonaan lopettaa.

GBP-Leikkauksen teho perustuu ymmärtääkeni tuohon syömisen määrän rajoittamiseen ja toisaalta hormonaalisiin muutoksiin veren sokeritasapainossa, kun ruoka ei kulje pohjukkaissuolen kautta. Varmaan tuolla ohituksella on vaikutusta jonkun verran imeytymiseenkin, mutta tuskin siitä on tieteellistä tutkimusta tuolla tasolla että eron normaaliin suolistoon voisi osoittaa.


Viimeinen muokkaaja, Lyltsy pvm Pe Heinä 01, 2011 2:58 am, muokattu 1 kertaa
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP ja kalorien imeytyminen? Empty Vs: GBP ja kalorien imeytyminen?

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Pe Heinä 01, 2011 2:57 am

Lyltsy=
kiitos vastauksestasi. Minä kun vielä opettelen, niin kyselen Very Happy
Olen syönyt vähintään 60 g proteiinia päivässä, mutta hiilareita ja rasvaakin kertyy, eli se 1500 kcal täyttyy kyllä. Olen vain huolissani, jos teen jotakin väärin nääs. sunny
Puhutaan, että kalorit eivat imeytyisi samaan tapaan kuin ennen leikkausta..
Minulle ruoka maittaa hyvin, kaikki menee, paitsi ehkä peruna. Olen syönyt jo vaikka mitä ja makeakaan ei töki liiaksi. Siksi kait huolestun...
pale
Onneksi annokset tosiaan ovat pienempiä...vaikka herkkusuu olenkin yhä. Lettu maistui niin hyvälle äsken Laughing
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP ja kalorien imeytyminen? Empty Vs: GBP ja kalorien imeytyminen?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Heinä 01, 2011 3:07 am

Enkä minä tarkoittanut näsäviisastella tms. jos siltä vaikutti tuo ymmärtämättömyyteni. Kyllähän vanhana laihduttajan tunnistan itsestäni sen että "kevyttuotteita voi sitten syödä enemmän"- mentaliteetin.

Käy energy-netissä katsomasssa sun peruskulutus.
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyneed.pl?session_id=4559fc0ab09d14981c841373e282d46b

Tässä projektissa tosiaan aika on puolellasi ja pienikin viikoittainen pudotus (syö vähemmän kuin kuluttaa) tekee tehtävänsä, kun suunta on koko ajan alaspäin. Toki itse pitää tehdä työ ( välttää jatkuvaa mussutusta ja makeita), pitää huoli noista laatuasioista ja juomisista ym.

Ja maistuu se lettu mullekin, ja sehän on hyvää ravintoa ( maitoa, munaa=proteiinia) ja kun se jää siihen yhteen. Mulla ennen olis voinut mennä neljäkin, siinä se ero entiseen.

Tsemppiä.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP ja kalorien imeytyminen? Empty Vs: GBP ja kalorien imeytyminen?

Viesti kirjoittaja Leppis Pe Heinä 01, 2011 3:21 am


Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP ja kalorien imeytyminen? Empty Vs: GBP ja kalorien imeytyminen?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa