Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

muumimamman tarinat

+9
meevin
trintilla
t.si
HyeeNa!
Pellukka
Riki
lihava89
Helmiäinen
Merja
13 posters

Sivu 2 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja La Helmi 16, 2013 3:15 pm

No onneksi taas aamulla näytti kilon vähemmän, aloitin aamun vadelmapuurolla ja en todella tykkää, en millään meinannut saada sitä alas kyllä meinas oksu tulla vaik, ryypin vettä ja lopulta kahviakin, ei auttanut. Teho taitaa perustuu siihen, et varmasti laihtuu kun niitäkään ei pysty syömään.

Hattua nostan kyllä näille muille, joilla eneilyt ja muut pudotukset on selätetty ja niistä selvinnyt.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja t.si La Helmi 16, 2013 3:31 pm

poistettu


Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:24 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja t.si La Helmi 16, 2013 4:23 pm

poistettu


Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:24 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja trintilla La Helmi 16, 2013 5:33 pm

Kaikilla joista olen tähän asti kuullut on ollut siis vanha vakuutus, monilla jopa jo lapsena otettu. En ole kuulluut että kukaan olisi näillä uusilla vakuutuksilla leikkuulle päässyt.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja La Helmi 16, 2013 5:59 pm

t.si ostin apteekista sen aloituspakkauksen ACKL Easy Diet, siinä on valmiiksi suunniteltu päivän 4 ateriaa, aamulla puuro päivällä keitto, välipala kiisseli ja päivääinen esim suklaa smootie, ennen nukkumaan menoo joku emäs jauhe. Myös jos eneilet ruokavaliolla, voit valita syötkö puuron vai yhden näkkileivän. Alussahan minäkin vasta olen, siksi kokeilen eri versioita, mitkä sitten minulle parhaiten maistuu ja millä sen painon saisi tippumaan.

Suosittelen ettei kannata ostaa suoraan pakettia vaan kokeilla ensin yksittäisillä pusseilla eri makuja mistä tykkäät ja ostat sitten niitä, tossa ostaa sian säkissä, niin kun mie tein. Vuosia sitte olin maistanut ja en sitte enää muistanut minkä valmistajan pusseita tykkäsin ja mistä en.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja La Helmi 16, 2013 6:04 pm

Voi olla, et en enää kaikkia pysty syömää, tää ja huominen vielä jotenkin menee, kun olen tosi väsy antibioottikuurilla poskiontelo ja nielutuleh.takii (tosin se kuuri jatkuu 10 pv.) ja voin lepäillä, mut maanantaina kun pitää mennä töihi, en niitä sinne varmaankaan ota, vaan lämminkuppi keittoja, kun niitä pystyn syömää tai haen kaupasta viel jotain nutriletin tai muun valmistajan tuotteita.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja t.si La Helmi 16, 2013 6:48 pm

poistettu


Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:24 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja meevin La Helmi 16, 2013 10:29 pm

Mä sain rav.terapeutilta eri valmistajien eri makuja että voin testata mistä eniten tykkään. Täytyy vaan miettiä että missä vaiheessa sen pussittelun aloittaisi. sis lääkäri siis on huhti-toukokuulla, eli voi olla että vasta siellä lähempänä kokeilen noita. Varsinkin jos en saa painoa laskemaan siihen mennessä, mikä olis kyllä tarkoitus.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja trintilla La Helmi 16, 2013 10:51 pm

T.si vielä tuohon vakuutusasiaan sen verran, että leikkuu ei paranna diabetesta, siihen kun ei ole parannusta. Itsellä oli 2.tyypin diabetekseen lääkkeet ennen leikkuria, lääkkeet jäi leikkauspöydälle mutta parantunut en ole. Verensokerit pysyvät kohdillaan painonlaskun ja ruuan ansiosta, mutta edelleen minulla on diabetes, sitä ei vaan lääkitä. Totuus on, että ennemmin tai myöhemmin lääkkeet tulevat takaisin joka tapauksessa, leikkauksella onnistuin vain viivyttämään taudin etenemistä (ja insuliinin tarvetta). Eli harmi kyllä leikkausta ei voi perustella jonkun taudin parantamisella :S
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja t.si Ma Helmi 18, 2013 1:58 am

poistettu


Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:23 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja trintilla Ma Helmi 18, 2013 2:18 am

SIis lääkityksestä voi päästä eroon, mutta se ei paranna sitä sairautta. Eli tässä päästään siihen pilkun viilaukseen jota vakuutusyhtiöt harrastaa.

Lihavuusleikkausta voidaan joissain tapauksissa pitää 2. tyypin diabeteksen hoitona, mutta ne eivät sitä paranna. Ja tämä on yksi niistä asioista joihin vakuutusyhtiöt takertuvat.

Ja kaikki palstalaiset joilla leikkauksen on vakuutus korvannut (ainakin kaikki jotka muistan) heillä on ollut vanhan mallin vakuutus, eli yleensä vähintään 10 vuotta sitten otettu vakuutus.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja t.si Ma Helmi 18, 2013 2:28 am

poistettu


Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:23 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja trintilla Ma Helmi 18, 2013 7:09 am

Veikkaan vain, että se yksikin yhtiö vaatii enemmän kuin yhden lääkärin päätelmät siitä, että leikkaus on diabeteksen hoitoa. Tietääkseni kun sitä ei (harmi kyllä) missään käypähoito tms, suosituksissa mainita :S
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja t.si Ma Helmi 18, 2013 3:31 pm

Aivan, kyllähän ne p*rkuleet aina jonkun keinon keksiivät olla maksamatta korvausta Mad Sad . kokeilla kannattaa silti.

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja Su Huhti 21, 2013 3:25 am

Heippati pitkästä aikaa Smile , en ole juurikaan jaksanut kirjotella, olen kyllä päivittäin käynyt lukemassa muiden kuulumisia suurella mielen kiinnolla, mutta minulla ei ole tuntunut olevan voimia sanoa tai lähinnä kirjottaa yhtään mitään.

Olen sairastanut urakalla ja syönyt, niin monta antibioottikuuria, et en enää jaksa muistaa montako. Olen joutunut käymään myös lääkäreillä vähän väliä ja sama rumpa jatkuu edelleen. paino tippuu edelleen kiusallisen hitaasti, mutta 10 kg on kuitenkin tippunut.
Olen myös joutunut pohtimaan nyt teenkö oikein perhettäni kohtaan, kun haluan ehdottomasti leikkaukseen, vaikka riskini on huomattavasti suuremmat kun muilla, mahdollisesti leikkaavan lääkärin/ylilääkärin mielestä, mutta hän kai oli nyt oli tyytyväinen painon pudotukseen ja vie asian eteen päin.
Mutta ajattelen edelleen, että leikkausen onnistuminen ja siitä koituva hyöty on suurempi, kun toden näköisyys siitä, että jotain ikävää käy ja luotan ehdottomasti, että he tekevät parhaansa leikkauksen onnistumisen puolesta ja se riittää.
Jos jotain menee vikaan, sitten se on kai tarkoitettu niin, kukaan ei tiedä millon se lähtö tulee ja missä, saatan ajaa kolarinkin huomenna tai jäädä auton alle ja kuolla siihen

Nyt vaan odottelen pääsenkö jo ennen juhannusta vai vasta 6 viikon päästä juhannuksesta, kun osasto taas aukeaa, no joka tapauksessa olen helpottunut kun aika ei ole enää sen pidempi, kun kokoajan pelkää samalla, ettei paino ala nousta, 3-4 kg pitäisi saada vielä pois.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja trintilla Su Huhti 21, 2013 3:39 pm

Olen myös joutunut pohtimaan nyt teenkö oikein perhettäni kohtaan, kun haluan ehdottomasti leikkaukseen, vaikka riskini on huomattavasti suuremmat kun muilla,

Aina pitäisi muistaa miettiä myös toisin päin, kuinka suuri riski ylipaino on terveydellesi. Valtava massa kun aiheuttaa noin miljoona muuta asiaa, joista esim. sydänkohtaus, verenpaineet ja diabetes eivät ole mitään pieniä ongelmia. Fakta on, että ylipainoisena tulet kuolemaan ennen aikojasi kuitenkin, joten eikö ole parempi ottaa riski ja saada oma elämä hallintaan. Jos et ilman leikkausta saa painoa alas myös elämän laatu kärsii.

Tsemppiä
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja Su Huhti 21, 2013 6:45 pm

Kiitos, trintilla. Olen samaa mieltä kanssasi ja siksi alun perin olen tähän ryhtynyt. Perjantaina oli vähän tunteet pinnassa kun, ensiksi jännitin kovasti sitä lääkäri käytiä (et vieläkö siirtyy?) ja puitiin niitä riskejä ja sitten mummon mussukat kävi järjestämässä meillä toimintaterapiaa / hyötyliikuntaa ja ne on vaan niin ihania. Välillä se piru korvan takana kuiskii, et olen itsekäs, mut aika äkkiä yritän sen turvan tukkia Mad
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja trintilla Su Huhti 21, 2013 9:40 pm

Itsekästä olisi olla huolehtimatta asioista. Itsekäs ihminen tekisi tai jättäisi tekemättä miettimättä muita. Pelkästään se, että aajttelet muidenkin hyvin vointia/tulevaisuutta osoittaa että et ole itsekäs. Omasta terveydestä huolehtiminen ei ole itsekkyyttä, minä kutsuisin sitä mieluummin terveeksi maalaisjärjeksi Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja Su Huhti 28, 2013 2:58 pm

Nyt sitten "ressaa" noi kesälomat scratch Kun en tiedä sitä leikkaus ajankohtaa, niin en ole osannut ilmoittaa lomienkaan ajankohtaa, ensi viikolla kai pakko. Haluaisin piää viikon ennen leikkausta ja 3-4 sen jälkeen, että varmasti kerkeen toipuu ja oppia syömään/ juomaan oikein.

Mitä luulette osaisiko se jono hoitaja jo mahd. kertoa mitään ajankohdasta. Tosin tässä on kulunut vasta 10 pv. Lääkärin tapaamisesta, mutta oletan et se vei sen lähetteen mennessään Lahteen.
Olin jostain lukevinani, että siellä pidetään joku kokous kerran kuussa, missä päätetään leikkaus ajat ja järjestys. Jos kuitenkin tieto tulee kuukauden ennen leikkausta, niin jos pääsen ennen juhannusta ajan pitäisi tulla n. 3 vk:n päästä.Mutta hankalaa myös siinä suhteessa kun ei voi suunnitella oikein yhtään mitään kun ei oo varmuutta leikkaus ajasta, eikä kesälomastakaan. Tosin muillakin aikaa odottavilla, voi olla samat ongelmat, mut ei se niitä yhtään pienennä.

Ja toinen asia yritin rekisteröityä sinne lile:n sivuille, mut en ole vielä vahvistettu, muutaman tunnin päästä tuli viesti, mutta siinä taas sanottiin, että pitää tulla vielä toinenkin viesti jonka jälkeen voi vasta kirjautua, olen tässä sitä nyt 4 päivää odotellut ? kauanko se muilla on kestänyt?
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja -Tuulia- Su Huhti 28, 2013 3:08 pm

Minä yritin rekisteröityä sinne jo kuukausi sitten ja sain samat viestit. En siis ole saanut vahvistusviestiä. Jospa joku neuvoisi, miten sinne pääsee?

-Tuulia-

Viestien lukumäärä : 89
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 21.03.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Rullukka Su Huhti 28, 2013 4:27 pm

Hei Merja ja Tuulia!

Muuta en osaa nyt tähän hätään neuvoa kuin, että ottakaa vielä yhteyttä foorumin ylläpitäjään sähköpostitse foorumi@lile.fi ja kysykää mistä kiikastaa.

Keväisin terveisin Rullukka

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 62
Paikkakunta : Savo
Registration date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja Ti Huhti 30, 2013 11:52 pm

HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE Very Happy
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja Ti Toukokuu 07, 2013 11:19 pm

Kiitos, rullukka näin tein, ensin tulee hakea jäsenyyttä ja siitä sitten vasta etenee Razz
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja La Toukokuu 11, 2013 9:55 pm

Hyvää äitienpäivää 12.5.13 kaikille äideille, mutta myös nille jotka halajaa äidiksi.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja Ma Toukokuu 13, 2013 7:53 pm

Tänään olen jotenkin taas tosi epäluuloinen. Kävin vaiteeksi sairaalalla ultrassa, nyt munuaiset, rakko ym. Postia ei tullut Lahesta vieläkään, eikä soittoa, koko ajan mieltä kalvaa tuleeko taas jotain, että leikkausta siirretään. Loppuviikosta, tähyst. ja muita tutkim, ei liity tähän leikk. itseltä alkaa usko loppua, enkä todella taida uskoa ennen, kun herään leikattuna ja kerrotaan, että ny sinutt on sitten leikattu ja vielä senkin jälkeen varmaan odotan, meneekö sitä juomaa ja muuta sitten alas ja tuleeko hirvee nälkä vai ei.

Et tällänen Fiilis nyt pilveilee tuolla ulkonakin, vai äsken oli tosi aurinkoista ja lämmintä.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat - Sivu 2 Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa