Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

muumimamman tarinat

+9
meevin
trintilla
t.si
HyeeNa!
Pellukka
Riki
lihava89
Helmiäinen
Merja
13 posters

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

muumimamman tarinat Empty muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja Ti Tammi 29, 2013 2:02 am

Hei
Itse odottelen leikkaustietoa Kouvolassa ja leikkaus tehdään Lahdessa, onko muita sinne menossa ja onko tietoa, kauanko sinne jonotus kestää? ja kokemuksia niiltä, jotka on jo käynyt Laughing


Viimeinen muokkaaja, Merja pvm Ma Syys 23, 2013 1:31 pm, muokattu 2 kertaa
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja Ti Tammi 29, 2013 3:27 pm

Kiinnostaisi myös tietää, miten olette jaksaneet käydä töissä eneilyn aikana? vai oletteko olleet töissä ollenkaan? helpottaako näläntunne, pyörrytääkö ja huippaako muita vähäinen syöminen?
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja Ti Tammi 29, 2013 4:03 pm

Miten pitkään jouduitte olemaan sairauslomalla ?
Joltain keskustelijalta luin että roikkonahkat ja tisut korjattu, onko nämä korjaukset tehty julkisella puolella vai oletteko joutuneet itse maksamaan ne yksityiselle lääkäriasemalle?
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ti Tammi 29, 2013 4:11 pm

Itse asustelen Mikkelissä, ja leikkauskin on vielä epävarma - huomenna näen sisätautilekuria ekan kerran - mutta eneilystä on kokemusta. Olin 9 viikon täysenellä muutama vuosi sitten ja siitä jäi ihan ok fiilis.

Nälkä ei ollut lainkaan, ei pyörryttänyt tai huipannut ja olo oli pikemminkin virkeä, jopa ylipirteä.

Joten sitä eneilyä ei kannata pelätä - vaikka ei ne "pirtelöt" minusta mitään herkkua olleet, itse asiassa mulla meni vaan 1-2 makua alas. Muut maut tökki tosi pahasti. Sen kun tietää että on vaan muutaman viikon juttu, niin kyllä se hyvin menee. Tietysti kokemukset on jokaisella erilaiset, mutta kyllä siitä hyvin selviää!


Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja lihava89 Ti Tammi 29, 2013 4:40 pm

Itse olen pari vuotta ennen leikkausta eneillyt 4 viikkoa täysin nutrilettpusseilla , ekat päivät on vähän voimattomia ja päätä särkee mutta sen jälkeen, usko tai älä, olo on tosi energinen! Smile Minula lähti silloin 4vko aikana pusseilla n. 11kg pois. Mutta eneily on myös mahdollista ihan oikealla ruualla, sain itse ohjeet ravintoterapeutilta ennen eneilya. Joten pussit ei ole pakollisia.
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 34
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 06.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja lihava89 Ti Tammi 29, 2013 4:42 pm

Vaikka itse olen Lahtelainen, minut leikattiin yksityisellä puolella. En tiedä minkälainen jonotustilanne on Lahteen.

Mutta sairaslomasta vielä, särkylääkkeitä en tarvinut ekan viikon jälkeen enää ollenkaan. Vahvempia kipulääkkeitä en edes hakenut, eli söin 500mg panolia tarvittaessa, eikä silloin ekal viikolla tarvinut kauheasti popsia. Mutta tääkin on varmasti ihan ihmiskohtaista. Itse oon palautunut kaikesta aika hyvin, mä olin jo leikkauspäivänä ihan virkkuna ja kävelin illalla. Vahvempia kipulääkkeitä otin sain sairaalaoloaikana Smile
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 34
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 06.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja Ti Tammi 29, 2013 9:08 pm

Kiitos, teille Helmiäinen ja lihava89. Yritin saada jo syksystä asti painoa pois, 3kk 1200 kalorilla, 3 käyntiä ravintoterapeutin luona viimeinen punnitus juuri ennen joulua, tosi laihoin tuloksin taisin saada yhteensä 3 kg pois, n. viikko sitte kävin sisätautilääk. ja vihdoin lähete, kaiken kaikkiaan, kaikki alkoi vuosi sitte, mut ensin rytmihäiriöiden takia piti tutkia sydän perin pohjin, nyt lääkitys suht ok ja Gardiologin lupa saatu. Lihoin jouluna 2 kg takaisin, kun olin kipee, nyt olen sen saanut pudotettua pois ja taas oon kipeenä. No nyt aloin sitten rutistaa kunnolla syömisiä pois ja tuntuu et kuolen nälkään ;( nyt vasta yhteensä 4 kg pudonnut, nyt kun paranis ja pääsis vähän ees liikkumaan, saattaisi vähän pudotakkin.
Ei voi kun ihailla muiden saavutuksia ja siinä sitä on minullekkin tsemppausta, tiedän, ettei se kellekään ole helppoa ollut ja jokainen on sen eteen joutunut töitä tekemään, mut hitto sentään kyllä pelottaa, etten pysty pitämään näppiä erossa epäsopivista ruuista, koska tiiän ja ymmärrän et jos en saa painoa pudotettua leikkaus tyssää siihen, n, 8 kg äkkiä arvioiden on saatava pois, viestittelin ihanan ravintoterapeuttini kansa ja sovittiin, että yritän jo pudottaa mahd,paljon pois, ettei jäisi siihrn eneilyyn enää niin paljon pudotettavaa. Rolling Eyes Mut minulla on nyt koko ajan ruoka mielessä ja nälkä Sad
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ti Tammi 29, 2013 9:45 pm

Tuttuja tunteita. Itselläni tosiaan tuon 9 viikon eneilyn jälkeen paino laski noin 23 kiloa - ja nyt se kaikki korkoineen on tullut takaisin. Oma päätös leikkaukseen hakeutumisesta kypsyi loppuvuonna ja nyt olen leikkausarviota hakemassa.

Jos leikkausta kohdallani harkitaan, lääkäri antaa todennäköisesti huomenna painonpudotustavoitteen. Kieltämättä vähän hirvittää että miten nälkä sitä taas tuleekaan. En ole ollutkaan pitkään aikaan "laihdutuskuurilla". Itse asiassa 3 vuotta meni tosi hyvin: söin normaalisti ja paino pysyi samassa. Nyt taas vuodessa on nytkähtänyt ylöspäin.

En haluaisi olla enää ikinä millään laihdutuskuurilla, mutta jos sillä pääsen leikkaukseen niin pakkohan se on Smile Kaloreiden laskeminen ja suupalojen kyttääminen on ärsyttävää, varsinkin nälkäisenä. Mulle toimii paremmin lautasmalli, kunhan vaan muistaa pitää annoskoot kurissa ja ruoan laadun hyvänä. Ja jättää ne NAPOSTELUT pois - ne kun ei ole siinä lautasella vaan lautasruokien välissä Very Happy

Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja lihava89 Ti Tammi 29, 2013 10:49 pm

Minulle tehtii ohitusleikkaus. Makea ja suolanen on ollut herkkujani, mutta enää ei kyllä uppoa tai tee mieli samalla tavalla. Ja jouluna tulikin kyllä koettua myös se, ettei makea enää uppoa niin helposti. Muutama suklaa karkki ja lasillinen glögiä = kaksin kerroin sohvalla. Eli ei todellakaa pysty enää syömää makeaa. Ja nytkin kun käydään jossain kahvilla, niin vaikka kahvipöydässä olisi mitä leivoksia, niin yksi riittää (eipä tietänkää sinne vatsaa menekkään paljon) mutta ei enää tee edes mieli maistaa jokaista leivosta niinkuin ennen. Nytku teki mieli jotain naposteltavaa, niin ostin kotiin pähkinöitä, suolaamattomia siis. Smile

Merja, oletko tutkituttanut kilpirauhaset ? Ajattelin et jos paino ei tipu niukalla syömisellä...

Tsemppiä kummallekkin tulevaan! Smile
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 34
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 06.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja Ti Tammi 29, 2013 11:34 pm

On kilpirauhanen tutkittu moneen kertaan, ei siinä vikaa ollut, mut suurin syy varmaankin siinä, et olin lipsunut liikaa annetuista määristä ja en ole voinut liikkua, kun pakollisen töihi ja takas senkin autolla, nyt kun jaksaisin häiriöden puolesta vähän liikkuu sain kovan flunssan ja on vaan vartuttava et se menee ohi ja saan polviin piikkiä toivottavasti jo huomen, ni voin sitte pikkuhiljaa alkaa liikkumaankin, et kuluttaisi noita syötyjä kaloreita.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Riki Ke Tammi 30, 2013 10:55 pm

Itse kävin Lahdessa sisätautipolilla heti tammikuun 2013 alussa ja sain silloin ravitsemusterapeutille ajan vasta helmikuun loppuun. Jos asia siitä etenee niin paperini menevät maaliskuun puolessa välissä pidettävään moniammatilliseen palaveriin. Jos siellä saan hyväksynnän ja pääsen leikkukseen niin siitä menee 3kk kun tulee aika kirurgian polille leikkasarvioon yms. Leikkaus tulee sitten joskus syksyllä. Tällaisen jonotilanteen kertoivat siis tammikuun alussa.

Noita moniammatillisia palavereja pidetään vain 1x/kk, jossa siis lopulta päätetään sopiiko/pääseekö hlö leikkukseen vai ei.

Riki

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 28.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja To Tammi 31, 2013 12:08 am

Ok, kiitos Riki, Oho pitkässä piimässä tuntuu olevan sielläkin toiminta, toivottavasti saat leikkausluvan ja ajakin mahdollisimman pian Smile , kurjaa jos joudut odotteleen syksyyn asti. Minula ei ole vielä tullut tietoa, joko lähete olisi perillä Päijät-Hämeessä, tai mitään aikaa, sisätautilääkäri sanoi Kuusaalla, että leikkaus aika puoenvuoden sisällä hoitotakuun aikana.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Pellukka To Tammi 31, 2013 12:22 am

Mä kävin Lahdessa sisätautilääkärillä tammikuussa lähempänä loppua ja sillo se lääkäri sano, et jos hyvin hommat etenee on mahdollisuus puolessa vuodessa leikkauspöydälle päästä.... mutta... kesä tulee ja oletettavasti sulku, joten varmaan alku syksyyn tällä hetkellä menee....

22.1 oli sisätautilääkäri ja tasan 2 kuukauden päähän sain ravitsemussuunnittelijan ajan, joten... Very Happy

Mutta sitten en kyllä tiedä, miten sijoittuvat muista sairaanhoitopiireistä tulevat potilaat... Joten älä huoli Merja... sieltä tulee lappu(ainakin mulle tuli), jossa kerrottiin, että lähete on saapunut... tai voihan siellä olla aika ihan suoraankin Laughing
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 29.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Riki To Tammi 31, 2013 1:59 am

Joo, puhu se Lahden sist. lääkäri mullekin puolesta vuodesta, mutta sh tiputti maantasalle. On kuulemma kirralla sen verran jonoa, että ovat luvanneet vasta 3kk päähän ajan siitä kun iso palaveri on pidetty ja hyväksyntä on tullut. Ja sittehän on tosiaan lähes kesä ja lomat, joten.. aikaa kuluu. Ei taida ihan kiirreellisimpia olla nämä leikkaukset. Wink

Riki

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 28.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja To Tammi 31, 2013 3:57 am

Voihan se olla että venyy, mut mulla on tarkoitus kojata osittain purkautunut refluksileikkaus ja kaksi tyrää ja niiden kanssa ongelmia enemmän, kun painon, joten täytyy vaan toivoa. ettei menis oikein pikään, ku on tosi kurjaa nukkuu puoli istuvas asennos ja silti meinaa tukehtuu oksuun.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja To Tammi 31, 2013 10:38 pm

No toinen yritys, tekstit hävii. On vähän huono homma nyt, kun olen kipeenä kotona, mietin alvariinsa tota leikkaus asiaa, luen aamusta iltaa näitä juttuja, harmi vain, että löysin nää vasta sunnuntaina, vahingossa, olisin voinut laittaa vautia jo aikaisemmin asioihin.
Tosi kannustavia ja hauskojakin kommennteja löytyy, sitä vaan tuntee ittesä kyllä tosi kärsimättömäksi, kun kaikilla muillakin se taival on julkisella puolella on ollut pitkä, mut halu laihtua vaan on kova, ei voi kun odottaa. Pitäis vaan nyt leksii jotain muuta et aika menisi nopeammin.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja HyeeNa! To Tammi 31, 2013 10:49 pm

Merja, se on totta että tämä tie on pitkä ja toisinaan helkkarin kivinen. Kaikesta kuitenkin selviää kun tietää mitä on sitten edessä. En tiedä oletko lukenut päikkyäni, mutta lainaan omasta päikystäni nyt yhden BLOCCOn kirjoittaman tekstin:
"PITKÄ VALMISTELUAIKA ENNEN LEIKKAUSTA VAIN HYVÄKSI
Olen lueskellut kirjoituksiasi ja olen tullut yhä vakuuttuneemmaksi siitä, että on hyvä, kun julkisella puolella on pitkät jonot lihavuusleikkaukseen. Se etukäteistyö, jota potilas joutuu tekemään ei todellakaan ole turhaa, vaan auttaa sisäistämään sitä mistä tässä lihavuusleikkauksessa on kysymys. On tärkeää, että ennen leikkausta ensin on joutunut kokeilemaan erilaisia painonpudotusohjelmia ja näyttämään esim. sillä kahdeksan viikon ENE-jaksolla, että pystyy omaksumaan uudenlaisia ruokatottumuksia ja noudattamaan kurinalaista ravinto-ohjelmaa. Ja kun joutuu pitkänkin aikaa odottamaan sitten sitä tietoa leikkaukseen pääsystä - ja samalla pitämään painon kurissa ennen leikkausta edeltävää uutta (ja elämän viimeistä!!!) ENE-jaksoa, niin potilaalle tulee aika selkeä kuva siitä mihin on ryhtymässä. En väitä, että yksityisen puolen laihdutusleikkauksen läpikäyneet eivät olisi saaneet tarvittavaa informaatiota, mutta kovin nopea aikataulu ei tässä asiassa ole välttämättä pelkästään hyvä asia!"

Itseasiassa mun päikyssä on tähän asiaan liittyvä mielenkiintoinen keskustelu. Jos et vielä ole sitä lukenut ja sulla on paljon aikaa niin käypä lukemassa mun päikky. What a Face
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja La Helmi 09, 2013 3:40 pm

Kiitos viesteistä, ensin täytyy todeta lihava89 ;stä, et sie oot kyllä hurjan nätti tossa kuvassa ja varmaan muutenkin sunny mitä muuten tullee niin viime viikko meni vielä jotenkin kun olin niin kipee, et pystyin helpommin pitämään ne kalorimäärät 500 ja 800 välillä paino oli pudonnut perjantaina 1.8 kg ja vaikka viikonlopunkin olin yhtä tiukkana paino oli noussut 1.5 kg, ja voi hitto meinas mennä hermot. No tän viikon olin töissä ja se huomattavasti vaikeempaa, mutta selvitin paino ei pudonnut, eilen sitte illalla vähän herkuttelin ni kappas vaan aamulla oli 2 kg pudonnut. Tosin ei kannattas vielä hehkuttaa, kun voi taas nousta takaisinkin, mutta antaa taas vähän intoa jatkaa painoa pudonnut yhteensä vasta 6 kg ja yritän vielä sen 4 kg pudottaa mahdollisimman nopeesti, jos se vaikka nopeuttaisi, sitä leikkaus asiaa. Mun mekanismi on vaan niin pöllö, et sitä ei järjellä voi selittää, miksi pudottaminen on niin vaikeeta, tääytyy nyt vaan toivoo, kun vietän taas viikon lopun sohvalla jalkoja lepuuttaen, et paino ei paljon nousisi että jaksan taas ensiviikon rutistaa, ensi viikon loppu menee vielä samalla tavoin sohvalla ja sängyssä, mut jospa sitten, kun lääkkeet alkaa vaikuttaa pääsisi enemmän liikkumaankin.
Ompa kiva, että tänne on tullut lisää kirjoituksia, niin aikakin kuluu kivasti ja tsempaa jatkamaan.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja lihava89 La Helmi 09, 2013 7:32 pm

Kiitos Merja!

Ei kannata stressata painon putoamista, se vaikeuttaa heti! Tuntuu et itel ei meinaa paino pudota ja hypin melkein päivittäin vaa'alla ja aattelin et heitän kohta vaa'at roskiin.

Eneiletkö pusseilla vai ihan kunnon ruualla? Kai juot tarpeeksi vettä? Smile
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 34
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 06.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja La Helmi 09, 2013 8:37 pm

Hei sekä, että olen nyt pysytellyt lämmin kuppi sopilla. Aamulla 6.00 syön banaanin 9.00 kuppisopan samoin 12.00 iltapv. 14.00 hedelmä smoothien, 16-17.00 kuppi soppa tai salaattia, tai näkkäri jos vain yksi näkkäri niin sitte jo 18-00 soppa, illalla 20.00 omena ja näkkäri tai 2 näkkäriä jos en ole syönyt yhtään aiemmin tai vähemmän esim. soppia, leivän päällä tai salaatissa pari keitettyä kananmunaa. Vaihtelevasti mut niin ettei kalorit ylitä 800 yleensä 1-2 max. näkkäriä tai 4 soppaa, 5 soppaa jos ei yhtään näkkäriä tai salaattia tai hedelmää, tai yksi hedelmä lisäksi. Kokonaan en enää pysty olemaan ilman hiilareita. Olen aika usein laihduttanut ns. Atkinssin dietillä eniten kerran 3 kk. 32 kg ja vaihtelevasti sellasia 10 kg irtiottoja. Nykyään saan hirvitttävät vatsakivut, joten se on taaksejäänyttä, nyt on vain sovellettava muuten.

Vettä en vieläkään saa juotua ilmeisesti tarpeeksi, mut kovasti yritän ja joka pv, lisään.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja La Helmi 09, 2013 8:41 pm

Kyllä miekin nyt käyn joka päivä vaalla, et nään tilanteen jos paino nousee olen sitte tiukempi ruuan kanssa ja vähennän esim. suolaa/suolaista ja heti kun pystyn liikun enempi, se vesikin voi tietty kuulema auttaa.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja La Helmi 09, 2013 8:52 pm

Niin, mulla on laktoosiintoleranssi ja useimmissa diettiruuissa, patukoissa, smoothiessa on laktoosia ja useimmista en vaan yksinkertaisesti tykkää. Moni on suositellu sita Valion Pro rahkaa ja jugurttia, mut en tykänny siitäkään ja jos kerran leikkauksen jälkeen pitää syyä paljon proteeneita, säästelen niiden syömistä sitten sinne, etten kyllästy ja ala inhoo niitä kokonaan. Lisäksi välttelen sappea ja kihtiä ärsyttäviä aineita ym. välillä ei vaan tiiä mitä sit söis.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja lihava89 La Helmi 09, 2013 9:16 pm

Valion Pro se maitojuoma on hyvää! Sisältää 20g proteiinia ja on myös laktoositon mun mielestä. Makuin on kaakao, maitokahvi ja mansikka Smile Mä oon vedelly niitä. Smile
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 34
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 06.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja Ti Helmi 12, 2013 2:00 am

Ok. täytyypä maistella niitäkin Very Happy
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Merja Pe Helmi 15, 2013 7:54 pm

Hitto mie en ala, kituutusta on 2.5 viikkoa takana maanantaina 3 vk paino jo tippu kerran 2 kg sitten nousi 1.5 kg ja ei lähe millää, nyt kävin apteekista hakemas Easy Smart viikon paketin ja huomisesta kokeilen syödä vain sen lootan pusseja tai mitä lie, en oo vielä avannut.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

muumimamman tarinat Empty Vs: muumimamman tarinat

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa