Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

meevin mietteitä

+24
Tuhatkeiju
rolli82
apila
Tallukka
Helmiäinen
Vilttis
Nanne Napaneera
annukka1955
Heippis
Tuplanainen
Rullukka
Tainuska
Viipe
Rosmariini
Palleroinen
hansu
lihava89
Merja
Eija-Stiina
pilvipouta
Pellukka
HyeeNa!
eräpena
meevin
28 posters

Sivu 1 / 12 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Seuraava

Siirry alas

meevin mietteitä Empty meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja meevin Ke Marras 21, 2012 11:04 pm

Hei , olen käynyt lueskelemassa kiinnostavia kirjoituksianne aika paljon viime aikoina. Ja saanut vahvistusta ajatukselleni ja nyt jo haaveelleni päästä myös leikattujen joukkoon. Aikaiseksi olen jo jotain sen eteen saanut, eli eilen kävin omalääkärillä ja sain lähetteen keskussairaalaan. Kiinnostaisikin tietää kuinka kauan keskimäärin kestää ennenkuin kutsu keskisuomen keskussairaalan polille tulee.
Olen siis viisikymppinen nainen, jolla aina ollut ylipainoa ja koko aikuisikä taistelua huonoin tuloksin (meinasin kirjoittaa että laihoin tuloksin, mutta ei oikein taida tähän sopia). Ainut onnistuminen oli Acomplia-lääkkeellä, jonka avulla sain 25kg pois, mutta kun se sai myyntikiellon loppui sekin huvi lyhyeen. BMI n36, mukana olen reilun vuoden kantanut 2.tyypin diabetestä, verenpainetautia ja kohonnutta kolesterolia. Pari vuotta sitten pääsin vielä kehuskelemaan, ettei ole mitään jatkuvaa lääkitystä, nyt saan aamuin illoin niellä kourallisen pillereitä.
Täytyy vaan toivoa, että näyttävät vihreää valoa, ettei tarvitse lainaa ottaa ja mennä yksityiselle puolelle.
Nyt siis odotellaan ja jännitetään, ja käyn täällä lueskelemassa innostavia elämäntarinoitanne.
terveisin meevin

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja eräpena Ke Marras 21, 2012 11:45 pm

sunny
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja HyeeNa! To Marras 22, 2012 12:29 am

Tervetuloa remmiin, juu, vielä vähän reilu vuosi sitten minäki kehuin ettei tartte mitään lääkkeitä vetää tai muuta. Nyt onki aamusella kasa lääkkeitä ja iltasin insuliinia. ja siihen vielä astma eli sitäki aamuin illoin pittää lääkitä.

Tavoitteena päästä sokerilääkkeistä ja insuliinista eroon kokonaan ja ainakin saada vähemmäksi näitä astmaoireita. (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja meevin Ma Joulu 03, 2012 7:50 pm

Tänään soittelin jyväskylään sis.pkl:lle. ei ollut lähete vielä perillä, kuinkahan kauan mahtaa kestää kun lääkärikäynnistä on jo pari viikkoa...
Kyselin sitten vähän ohjelmaa ja aikataulutusta. Lähetteet katsotaan kuulemma melkein päivittäin, sitten heti laitetaan aika tulemaan jos lääkäri näyttää vihreää. RAvitsemusterapeutille pääsee aikaisintaan helmikuulla ja lääkäriib siitä kuukauden-kahden päästä. Täältä saatujen vinkkien perusteella olen jo kirjannut ylös laihdutushistoriani ja se menee lähetteen mukana. Ruokapäiväkirjaakin meinaan pitää niin, että on valmiiksi jotain esitettävää jos ja kun sinne pääsee Smile Ja onhan ne hyvä olla valmiina jos joutuu yksityiseen puoleen turvautumaan. Täältä vaan lähimpään paikkaan 250 km (Oulu), olia helpompi kuitenkin lähempänä asiat hoitaa.
Mutta nyt siis vaan odotellaan...
Meevin

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Joulu 03, 2012 8:12 pm

Voi mennä kolmekin kuukautta. Itselle laitettiin ihan eri asioista lähete sis.polille jo joulukuun alussa ja maaliskuussa pääsin..vaan ovelana otin tämänin asian siellä esille. : P
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja meevin Ti Joulu 11, 2012 4:20 pm

No niin, nyt taas nykäys eteenpäin. Eli rav.terapeutille aika helmikuun alussa. Sitten keväämmällä lääkärin aika. Täytyy vaan jaksaa odottaa, ainakin sen verran on päästy pidemmälle, ettei lähetettä heti tyrmätty. Innolla odotan, eli pettymys on tietty kova jos seinä nousee vastaan.

Onneksi odottelua ehkä helpottaa joulun ajan matka. On ainakin muuta mietittävää...toisaalta varmaan tulee syötyä/juotua liikaa, mutta en aio nyt siitä ahdistua.

Johonkin piti päästä hyvää mieltä jakamaan, on tää hyvä paikka. Kavereille en ole asiata mitään hiiskunut ja mies ehtii vielä moneen kertaan kyllästyä mun pähkäilyihin vaikka onkin täysillä mukana Smile

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja meevin La Tammi 26, 2013 11:08 pm

Tulihan sitä jokunen kilo reissussa lisää, mutta se nyt oli arvattavissakin. Kaksi viikkoa laivan seisovassa pöydässä syömistä, liikkumiset minimissä (ei oikein viitsinyt laivan kannella lenkkeillä ja kuntosalilla oli sen näköistä porukkaa ettei tehnyt mieli sekaan mennä). Vähän olen nyt saanut pois, mutta kolmisen kiloa on enemmän kuin marraskuussa jolloin lähete kirjoitettiin. Rav. terapeutin aikaan vajaa pari viikkoa....mahtaakohan olla pahakin miinus kun paino noussut. Toisaalta taas, sitähän tää elämä on aina ollut, ja eihän sitä tässä tilanteessa oltais jos paino ei aina nousis takaisin.

Kohonneiden maksa-arvojen takia menen ensi viikolla ylävatsan uä:een omassa tk:ssa. Onhan sitten sekin tutkimus tehtynä valmiiksi. Toivottavasti siellä ei mitään huolestuttavaa näy. Luulen kyllä, että arvot nousee tän lihavuuden takia, sitä meinas oma lääkärikin mutta laittoi kuitenkin kuvaan.

"Kateellisena" ihan lueskelen muiden kirjoituksia, toisilla vaan muutama viikko leikkaukseen. olispa pian samassa tilanteessa. Meinasin kirjoittaa joskus, mutta olen kyllä päättänyt että leikkaukseen menen, vaikka sitten yksityiselle. Kaipa sitä rahaa jostain sen verran saa haalittua lainaan. Olen luvannut tehdä töitäkin koko kevään, muuten teen vain keikkatöitä sen verran kun on ihan pakko.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Su Tammi 27, 2013 12:07 am

Kiva kuulla sunkin matkan vaiheista. (: Ota ihan rauhassa vain. Sulla on kuitenkin noita liitännäissairauksia ja jos sulla on ollu BMI 36.5 lähetteen saannista niin en nää syytä miksi et pääsis leikkaukseen julkisella. (: Töitäkin ehdit tehdä silti ihan hyvin vaikka yksityiseen päätyisitkin, todennäköisesti sullakin tulee meneen aikaa ennenkuin pääset leikolle, paitsi jos meet yksityisellä.
Noista maksa-arvoista, onko sulle kerrottu kuinka korkeat arvot sulla oli?
Itselläni oli kans todella korkeet arvot ja ultrattiin omassa tk:ssa, ei se kyllä nopeuta prosessia tippaakaan. (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja meevin To Helmi 07, 2013 9:10 pm

No niin, nyt on eka käynti takana. Rav,terapeutin luona vierähti toista tuntia ja oli oikein mukava käynti. Kiitteli kun olin valmiiksi tehnyt niin paljon, esim laihdutushistoria kirjallisena, kiitos siitä täältä saaduista vinkeistä. Samoin myös se ylävatsan uä oli yksi askel jota ei sitten myöhemmin tarvitse jonotella.
Täällä ei kuulemma gastroscopiaa tehdä, helico tutkitaan verestä.
Seuraava aika on sisätautilääkärillä huhti-toukokuussa ja hän sitten päättää laittaako lahteen lähetteen Paino ei saa siihen mennessä yhtään nousta, mieluummin vähän laskea .Rav. terapeutti sanoi lähtiessäni, että "ehdottomasti puollan sinua leikkaukseen ja olen varma että se on sinulle oikea juttu"....arvatkaa tuliko hyvä mieli. Lähtiäisiksi sain vielä valikoiman ene-pussukoita, smoothien ja patukoita kokeiltavaksi mikä olis mun makuun.
Siis todella hyvä käynti ja nyt odotan innolla jatkoa. Laughing

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja Pellukka Pe Helmi 08, 2013 12:29 pm

Jei, onnea onnistuneesta käynnistä ravitsemusterapeutin kanssa, mä sitä vielä oottelen täällä.... Very Happy
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 29.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja pilvipouta Pe Helmi 08, 2013 2:16 pm

Hienoa Meevin! Siitä vain eteenpäin sunny

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja meevin To Helmi 28, 2013 3:10 pm

Nyt aloitin tänään pussikuurin oma-aloitteisesti. Pitää yrittää edes muutama kilo saada pois jos vaikka kuukauden kuluttua pääsisi sinne sis.lääkärille. Vaikka voihan siihen mennä enemmänkin aikaa, mutta voihan sitä enemmänkin tiputella Laughing
Maistelen tässä samalla ne rav.terapeutilta saadut näytteet niin tietää mitä jatkossa ostaa. Noita lämpimiä keittoja en ole koskaan maistanut, nyt on työeväänä kanakeitto ja huomiselle pinaattikeitto. Aamun suklaa maistui ihan hyvälle. Oletteko pussien lisäksi ottaneet mitään muuta? Porkkanan pilkoin tossa mukaan evääksi mut en ole varma saako syödä muuta kun pussit.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja pilvipouta To Helmi 28, 2013 3:31 pm

Olen ymmärtänyt, että esim. tomaatti, kurkku, lehtisalaatti ja kaalit on sopivia lisäkkeitä, mutta juuri porkkana, jota itsekkin olen syönyt lisänä, onkin liian sokerinen. Tuolla "Yleistä keskustelua" löytyy enemmän tietoa eneilystä.

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja Pellukka To Helmi 28, 2013 11:51 pm

Mua kanssa kiinnostas alottaa toi ene, mutta en alota en... Very Happy
Tää juontaa siitä, että kaveri(leikattu 1,5 vuotta sitten) sano, että tämä ravitsemussuunnittelija ol sanonu, ettei eneily ole suotavaa ennakkoon.... että nääs toi leikkausta edeltävä ene onnistuis kunnolla drunken Olen siis kolmen viikon päästä menossa saman naisen vastaanotolle ja oottelen ainakin siihen asti... Very Happy
Mielestäni kaveri aikanaan veteli enejen kanssa kaks kertaa päivässä kaalia ja jotain muuta...
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 29.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja meevin Su Maalis 03, 2013 7:51 pm

Viides päivä eneilyä ja hyvä olo, mitä nyt eilen iski jonkinasteen mahatauti...onneksi en oksenna Very Happy
Laitoin pe viestiä rav.terapeutilleni asiasta ja lupasi palata asiaan maanantaina. Päätin sitten sinne asti tätä jatkaa kun näin helposti tuntuu menevän. Eilen jäi tosin illan viimeinen pussi nauttimatta, olo ei ollut oikein hyvä tän taudin takia. Mutta nyt taas parempi. Kaksi ekaa päivää särki päätä, ei muuta vaivaa ole ollut. Tähän vois varmaan vaikka tottua. Suolaisen mielitekoon olen illalla ottanut pari siivua kalkkunaleikettä, muuten en muuta pussien lisäksi ole suuhun pannut. Huomenna olen sitten toivottavasti viisaampi...ja lääkäriaikakin saattaa olla jo reilun kk kuluttua..

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja pilvipouta Su Maalis 03, 2013 8:25 pm

Enen aloittaissa parin päivän päästä tulee useille ripuli, joka siis kuuluu asiaan. Se menee ohi muutamassa päivässä. Ei tarvii kuin käydä pierasemassa pöntöllä Laughing Mutta suositellaan, jos tulee oikea sairaus, että eneily pitäis sitten keskeyttää.

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja meevin Su Maalis 03, 2013 10:01 pm

Kiitos tiedosta. Outoa tää on ollutkin kun ei olo ole muuten yhtään sairas. Töistä tuli kuitenkin tänään saikkupäivä, vessaan tulee sen verran kiire.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ma Maalis 04, 2013 4:09 pm

Oletkos huomannut että toisissa eneissä on laktosia. Ei se voisi aiheuttaa wc:ssä juoksua. Itselläni kun on laktosiongelma, joudun katsomaan ntuotteet tarkkaan. Toivottavasti helpottaa Embarassed

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja meevin Ma Maalis 04, 2013 5:20 pm

Juu kiitos, nyt on jo vaiva helpottanut. Mulle ei laktoosi muutenkaan oireita aiheuta. Maitoa sinällään en juo, en ole juonut lapsuuden jälkeen, mutta jogurtit ja rahkat menee ihan laktoosillakin.
Odottelen nyt sitä rav.terapeutin viestiä niin tiedän että jatkanko nyt tätä hommaa vai muutanko tyyliä.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ma Maalis 04, 2013 5:22 pm

Jatka ihmeessä, jos et muuten ole sairas. Onneksi täällä oli tuo ripuliasia kerrottu, niin en itse säikähtänyt, kun menin ihan vesikuralle. tongue

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja meevin Ma Maalis 18, 2013 10:16 pm

Meinasin jo tänään innostua kun posti toi kuoren keskussairaalasta...mutta se olikin vain lasku rav.terapeutin käynnistä Sad Loppukuusta taidan soitella ja kysyä kuinka pitkälle se aika menee, ei millään malttaisi odotella.

Pussikuurin lopetin ja sen jälkeen olen jatkanut perusruualla kiloklubiin merkkaillen. Paino hissukseen laskussa, pari kiloa vähemmän kun siellä rav.terapeutin luona. Näin meinasin jatkaa kunnes sinne lääkäriin pääsen. Uskon pussikuurin onnistuvan ennen mahd. leikkuuta koska tuokin vajaan viikon pätkä meni niin hyvin.

Onko kellään muuten tietoa, kuinka usein tässä vaiheessa seinä nousee vastaan?? Eli kun tk-lääkäri ja rav.terapeutti on leikkaukseen suositellut. Kaipaisin taas rohkaisua, tänään sellainen päivä etten usko jututn onnistuvan. Onneksi ulkona hieno ilma ja vapaapäivä. Koirien kanssa kävin lenkillä tuolla jäällä naapurin viikonloppuna tekemillä kelkanurilla.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja Pellukka Ti Maalis 19, 2013 12:28 am

Uskoisin, että kaikilla tulee jossain kohin tilanne, että miettii mitä tuleman pitää ja mitä tapahtuu koskakin ja noin... tilanne vaihtelee päivittäin...
Meikäläisellä vähän sama tilanne, tosin vihreetä valoo on jo näyttänyt sisätautilääkäri ja suositellut lämpöisesti plastiikkakirurgi, kun kävin uusintaoperaatiossa... Wink
Mutta toisaalta, enhän mä ole vielä mitään varmaa kuullut omastakaan tilanteesta... Toivon, että tilanteeni paranee ja selkiintyy torstaina, kun parin kuukauden odottelun jälkeen viimein pääsen sinne ravitsemussuunnittelijan vastaanotolle .... cheers

Tsemppiä sulle Meevin... I love you
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 29.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja meevin To Maalis 21, 2013 3:26 pm

No niin, taas nytkähti asiat eteenpäin. Soittelin sis.pkl:lle ja sainkin ajan 2.5. Sitä ennen labrat täällä omassa tk:ssa. Nyt on taas jotain odotettavaa tälläkin saralla. Taas heilehti mieliala positiivisen puolelle. Smile

Ja vielä, paino laskussa, tänään 108,6 bounce

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja pilvipouta To Maalis 21, 2013 4:54 pm

Tsemppiä Pellukka ja meevin sunny Minullakin oli jossakin vaiheessa tunne, ettei mitään tapahdu, kun piti odotella aikoja. Mutta sieltä ne tulee. drunken Kaikki painonlasku on hyväksi, sitä vähemmän sitä on leikuun jälkeen laihdutettavaa. Ja jos laihtuu maltillisesti, niin roppa tulee samalla mukana. Basketball

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja meevin Pe Huhti 12, 2013 9:41 pm

No niin, taas yksi virstanpylväs. Sain rav.terapeutilta ohjeen eneillä pari viikkoa ennen ekaa sis.lääkärikäyntiä. Ja sehän on jo ihan pian, eli eneily alkaa huomenna. Viimeksi kun ihan kokeilumielessä yritin, viikko meni ihan mukavasti. Nyt olis siis tarkoitus olla pari viikkoa. Mukava ajatus, että asiat etenee. Jospa vielä jotain muutakin ehtisi tapahtua ennen kesää.

Töissä olen enää tämän kuun loppuun, toukokuussa lupasin vielä yhden viikon tehdä. Sitten palaan asiaan syyskesällä, jollei nyt tämä leikkausasia osu siihen samaan aikaan. Olis kiva tietää minkäpituinen kesätauko lahdessa on, ja onko se myös lääkärikäynneillä vai pelköstään leikkauspuolella. Nyt taas annoin ajatuksen mennä lahteen asti, vaikkei sinne pääsy ole vielä edes varmaa, positiivinen ihminen kun olen, ajattelen aina että asiat järjestyy. Pudotus onkin sittea aina korkealta jos niin ei käykään.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

meevin mietteitä Empty Vs: meevin mietteitä

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 12 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa