Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tallukka ilmoittautuu

+11
Eija-Stiina
pilvipouta
Maria-76
Laihduttava
Rosmariini
tuulahdus
stina66
maija411
pilksuke
HyeeNa!
Tallukka
15 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Tallukka Ti Syys 25, 2012 11:12 pm

Hei kaikille! Olen Tallukka, 48-vuotias naisihminen Keski-Pohjanmaalta, perheeseen kuuluu aviomies ja 18-vuotias tytär. Lihava olen ollut lähes aina alakouluikäisestä asti, nykyiset mitat 161 cm / 125 kg eli BMI huitelee taivaissa Sad Teen toimistotyötä eli työn kautta en liikuntaa saa yhtään eikä viime aikoina ole liikunta maistunut muutenkaan, on niin paljon mukavampaa lösähtää sovalle lukemaan, katsomaan telkkaria tai surffailemaan netissä Embarassed . Monenlaista laihdutusta olen vuosien varrella kokeillut, monenlaisin tuloksin. Viimeisin yritys oli reilu vuosi sitten Cambridgella lähtöpainon ollessa 117 kg. 4 kk aikana sain pudotettua painoa 14 kg eli lähelle satasta jo pääsin, mutta sitten alkoi lipsumaan ja... no niin, noista tämän hetken lukemista voi päätellä miten sittemmin on jälleen kerran käynyt Sad

Täällä palstalla olen jo pitkään kuikuillut lukemassa teidän kokemuksia ja kerännyt rohkeutta lähteä itsekin tähän leikkausrumbaan. Viime huhtikuussa lopulta sain aikaiseksi käydä työterveyslääkärillä pyytämässä lähetettä leikkaukseen. Lääkäri sattui olemaan sisätautilääkäri ja enempiä mukisematta lupasi laittaa lähetteen eteenpäin. Olin kyllä hyvin valmistautunut, kirjoitin lapulle perusteet miksi haluan leikkaukseen ja mitä olen tähän asti asian eteen itse yrittänyt tehdä. Lääkäri laittoikin sen mun sepustuksen lähetteen liitteeksi ja niin jäin odottelemaan mitä perästä kuuluu.

Nyt ollaan siis syyskuussa, eikä perästä ole kuulunut mitään... ennenkuin viime viikolla sitten soitin työterveyteen ja kysyin, onko lähete edes lähtenyt mihinkään vai pitääkö vain malttaa mielensä ja odotella. No lähete oli kyllä työterveydestä mennyt eteenpäin, mutta mulle jäi vähän epäselväksi miksi kutsua tutkimuksiin ei sairaalasta ollut tullut. Työterveydestä siis soittivat sinne sairaalaan vielä samana päivänä ja sieltä oli luvattu laittaa kutsua tulemaan. Ja niinhän se kutsu viimein eilen tuli: ensin labrat, vatsan ultra ja puhalluskoe 2.11. ja sitten 12.11. ravitsemussuunnittelijalle. Jäin miettimään, että olisiko kutsua ikinä tullut jos en itse olis alkanut kyseleen sen perään confused Mutta enpä jää nyt enää sitä ihmettelemään sen enempää, pääasia että asiat alkaa nyt rullamaan eteenpäin.

Lopuksi vielä kysymys: onko itsellä mahdollisuus vaikuttaa siihen varsinaiseen leikkausaikaan mitenkään? Meinaan kun töissä on välillä kiireempää ja välillä hiljaisempaa aikaa, niin olis hyvä jos voisi päästä silloin hiljaisempana aikana niin voisi sitten hyvällä omallatunnolla pitää saikkua tarpeen mukaan.

Tässäpä tärkeimmät näin ensialkuun. Hyvää syksyn jatkoa kaikille leikatuille ja sitä odottaville cheers .
Tästä se lähtee ihan oikeasti! Jännä mun hirveä affraid
Tallukka
Tallukka

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Keski-Pohjanmaa
Registration date : 25.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ke Syys 26, 2012 12:13 am

Tervetuloa! Odottelu on tuskaista mutta loppupeleissä todella tarpeellista. (:
Aika vähän voi vaikuttaa leikkausaikaan, ainoastaan sillä että voi ilmoittautua peruutuspaikoille..
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja pilksuke Ke Syys 26, 2012 12:21 am

Tervetuloa Wink
pilksuke
pilksuke

Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 46
Paikkakunta : kiikala
Registration date : 22.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja maija411 La Syys 29, 2012 3:34 am

Heippa ja teretuloo joukkoon Smile ja tsemppii taipaleellesi:)
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Paikkakunta : Raisio
Registration date : 21.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Tallukka La Syys 29, 2012 5:39 am

Kiitos Wink
Tallukka
Tallukka

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Keski-Pohjanmaa
Registration date : 25.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja stina66 La Syys 29, 2012 12:27 pm

tervetuloa
bounce
stina66
stina66

Viestien lukumäärä : 92
Paikkakunta : Savo
Registration date : 16.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja tuulahdus La Syys 29, 2012 2:22 pm

Tervetuloa! Sun kertomus on kuin omasta elämästäni - töistä sohvalle ja sit nukkuu. Enää ei jaksa kunnolla edes koiran kaa kävellä.
Luulen, että leikkausaikaan voi vaikuttaa sillä tavalla, jos toivoo siinä vaiheessa kun on asetettu jonoon, että ei esim. viikolla 34, koska olen matkoilla silloin tms. En ole tosin tästä varma. Ehkä ei voi vaatia, ettäleikkaus olisi 15.9., mutta ehkä epämääräisemmin.
Mun noissa lapuissa luki, että pitää ilmoittaa jos on matkoja tai muita esteitä ajoissa. Kerran voi siirtää aikaa muun syyn kuin sairauden vuoksi, sitten tipahtaa kai kierroksen alkuun. Korjatkaa, jos oon ymmärtänyt väärin.
Mutta kyllä se tästä. Tsemiä vaan!
tuulahdus
tuulahdus

Viestien lukumäärä : 86
Paikkakunta : Savo
Registration date : 16.11.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Rosmariini La Syys 29, 2012 4:37 pm

^ Oikeessa oot! Very Happy Kerran voi siirtää muun syyn takia kun sairauden vuoksi.

Tallukka, kannattaa kertoa tove leikkausajankohdasta!
Rosmariini
Rosmariini

Viestien lukumäärä : 216
Paikkakunta : Itäinen suomi
Registration date : 16.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Laihduttava La Syys 29, 2012 9:19 pm

^varmaan tuo kerran siirtäminen tms. on myös sairaalasta kiinni, jokaisessa on varmaan omat käytäntönsä Smile

Tervetuloa Tallukalle! Samoilta seuduilta ollaan, eli olet varmaankin menossa Vaasaan leikattavaksi? Itse kävin siellä pari vuotta sitten. Kun kaikki taustakokeet oli tehty (puhallusta ja vatsan ultraa lukuunottamatta), mä soittelin Vaasaan ja kyselin milloin voisi alkaa odotella kutsua, myöskin työtilanteen takia. Ja sainkin heti puhelimessa ajan, 4 viikon päähän. Saman tien siis alkoi pirtelökuuri, eikä kauaa tarvinut jännitellä ja odotella. Vatsan ultra ja puhallukset tehtiinkin sitten Vaasassa, kun kävin esikäynnillä viikkoa ennen leikkausta.
Eli ehdottomasti kannattaa sinne jonohoitajalle soitella ja kysellä mikä tilanne on. Silloin pari vuotta sitten tilanne oli tosiaan loistava, mutta nyt en yhtään tiedä millaiset jonotukset Vaasaan on.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Tallukka To Loka 04, 2012 12:30 pm

Kiitos kaikille vastanneille! Ja kyllä, Vaasassa on leikkaus. Hyvä tietää, että jotain mahdollisuuksia on itsekin vaikuttaa leikkausajankohtaan. Kunhan saan marraskuussa nuo ekat tutkimukset käytyä niin sitten voisin kysellä tuota aikataulua.
Tallukka
Tallukka

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Keski-Pohjanmaa
Registration date : 25.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Tallukka Ke Marras 14, 2012 1:58 am

Pitkästä aikaa linjoilla Embarassed Mutta nyt on käyty labrakokeissa, vatsan ultrassa ja puhalluskokeessa ja ravitsemusterapeutin arviointikäynti on myös takana. Labrakokeiden tulokset oli kaikki ok, paitsi B12-vitamiini oli yli viitearvojen ja natrium taas alle, molemmat siis hyvään suuntaan pielessä Very Happy Puhalluskokeen ja ultran tietoja en vielä saanut kun en hoksannut kysyä.

Ravitsemusterapeutin kans käytiin prosessia läpi, tuttua juttua kaikki kun olen ahkerasti tätä palstaa lukenut, mutta ihan kiva oli kuulla ammattilaisenkin suusta mitä tuleman pitää. Hän oli sitä mieltä että estettä leikkaukselle ei pitäisi olla. Kirurgihan sen sitten lopulta päättää ja sinne voi olla mahdollisuus, jos hyvin käy, päästä vielä tämän vuoden puolella. Gastroskopiaan on pyyntö vetämässä, saa sitten nähdä kuinka pitkään se venyy. Maaliskuussa olisi kuulemma seuraava vertaisryhmän kokoontuminen, sinne varmaan olis hyvä mennä, olipa tilanne silloin mikä hyvänsä. Näitä odotellessa... hyvää joulunodotusta kaikille palstalaisille Smile
Tallukka
Tallukka

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Keski-Pohjanmaa
Registration date : 25.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja stina66 Ke Marras 14, 2012 2:10 am

Hyvä, että asiat etenee sunny. Nopeaa toimintaa, jos pääset vielä tämänvuoden puolella Very Happy
stina66
stina66

Viestien lukumäärä : 92
Paikkakunta : Savo
Registration date : 16.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Tallukka Ke Marras 14, 2012 2:18 am

Ai niin... Ravintoterapeutti sanoi, että useimmiten tehdään bypass, sleeveä vähemmän. Pitääköhän tämä paikkaansa ja mitkä asiat vaikuttaa siihen kumpi tehdään? Täältä lukiessani olen ymmärtänyt että sleeve voisi olla se parempi/ riskittömämpi vaihtoehto. Vaikka taitaa se olla aika yksilöllistä, kumpi leikkaustapa sopii kenellekin ja kirurgi sen sitten viime kädessä päättää.

Tallukka
Tallukka

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Keski-Pohjanmaa
Registration date : 25.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Maria-76 Ke Marras 14, 2012 2:23 am

Tosiaan, aika nopeesti jos vielä tämän vuoden puolella pääset ekasta rt käynnistä leikkuriin, hyvä juttu! Smile Kirurgihan sen sitten päättää, kumpi leikkaustapa toteutetaan. Ja joskus on vielä leikkaushetkellä päätetty vaihtaa jostain syystä leikkaustapaa.
Tsemppiä hirmusti taipaleellesi Smile
Maria-76
Maria-76

Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 47
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 07.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Tallukka Ke Marras 14, 2012 3:23 am

Kiitos Stina66 ja Maria-76!
Taisin ilmaista itseni vähän huonosti tuossa edellä Embarassed : leikkaukseen ei pääse tämän vuoden puolella, mutta siis sinne lekurille joka laittaa lähetteen Vaasaan ja siitä sitten 6kk sisällä leikkaukseen. Eli kyllä tässä vielä saa odotella, mutta mikäs kiire tässä Wink
Tallukka
Tallukka

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Keski-Pohjanmaa
Registration date : 25.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Tallukka Ti Maalis 05, 2013 4:44 am

Vuosi on vaihtunut edellisestä postauksesta, enkä ole vielä lekurille asti päässyt No Jotain edistystä sentään: vatsalaukun tähystys on 15.3. Sitä kauhunsekaisin tuntein tässä odottelen Shocked
Tallukka
Tallukka

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Keski-Pohjanmaa
Registration date : 25.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ti Maalis 05, 2013 5:02 am

Tallukka, toi gastroskopia ei ole niin paha miltä se kuulostaa, toki se on erittäin epämiellyttävä, mutta ei sitä tarvii pelätä. Jos ei löydetä helicobakteeria niin ei pitäis kovin kauaa mennä niin olet jo leikkuupöydällä. (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Tallukka Ke Maalis 06, 2013 4:36 am

Joo yritän ajatella niin, että kun muut on siitä selvinneet, niin kyllä minäkin. Ja paljon onnea HyeeNa, olet jo ollut leikkauksessa ja elämä uuden pienemmän masun kanssa päässyt alkuun Very Happy
Tallukka
Tallukka

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Keski-Pohjanmaa
Registration date : 25.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ke Maalis 06, 2013 10:34 pm

Juu, kiitos Tallukka! (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Tallukka Pe Maalis 15, 2013 11:27 pm

No nyt on sitten käyty letkua nielemässä ja yökkimässä, mutta homma tuli tehtyä ja hengissä olen edelleen Wink Flunssankin pukkasi sopivasti, mutta ei onneksi estänyt tuota tutkimusta. Nyt sitten vaan odotellaan, löytyykö näytteistä mitään. Toivottavasti ei .
Tallukka
Tallukka

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Keski-Pohjanmaa
Registration date : 25.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja pilvipouta La Maalis 16, 2013 1:12 am

Ja eihän ollut iso juttu, se nieleminen Question

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina La Maalis 16, 2013 2:34 am

Toisille on toisille ei. On kanssa niitä yksilöjuttuja Very Happy

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Tallukka Su Maalis 17, 2013 11:30 pm

Ei ole ylitsepääsemätön juttu, onneksi kestää vain muutaman minuutin.
Tallukka
Tallukka

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Keski-Pohjanmaa
Registration date : 25.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Tallukka Su Huhti 14, 2013 9:00 pm

Nyt on sitten lääkärin puheilla käyty. Oli oikein asiallinen lääkäri, kertoi leikkauksesta ja sen jälkeisestä elämästä. Ohituksesta oli puhe, eli varmaankin se sitten tehdään. Onko täällä jossain ketjussa vertailtu ohituksen ja sleeven eroja, etuja/haittoja ja minkä perusteella leikkaustapa valitaan? En muista nähneeni.

Lääkärin mukaan olen sovelias leikkaukseen, painokin on sen kun vaan noussut, BMI hipoo jo 50:tä Embarassed . Sairauksia ei ole, mutta heikentynyt sokerinsieto on todettu ja lähisuvussa sekä I- että II-tyypin diabetesta. Gastroskopiassa ei helikoa löytynyt, mutta joku lievempi tulehdus kuitenkin. Pitää siis vielä ottaa ulostenäyte ja uusia verikokeet kun edellisistä on ehtinyt kulua melkein 6kk. Sen jälkeen sitten lähtee lähete Vaasaan ja 3-6 kk sisällä pitäisi päästä leikkauspöydälle. Myös Ouluun olisi ollut mahdollista päästä, lekurin mukaan siellä ei enää ole niin pitkät jonot kuin aiemmin. Olen kuitenkin alusta lähtien asennoitunut menemään Vaasaan, niin sanoin että sinne haluan kun itse sai valita. Oma toive olisi, että elo-syyskuussa pääsisi leikkaukseen. Ehtisi kesäloman jälkeen hoitaa ENE-kuurin ennen leikkuria ja opetella uuteen elämään leikkauksen jälkeen ennen syyslomareissua Very Happy . Pitää soitella Vaasaan sitten kun lähete on sinne lähtenyt.

Pitäisi kyllä nyt heti alkaa skarppaamaan: liikkumaan ja ainakin osittaiselle pussikuurille, että saisi pikkuhiljaa painon lähtemään oikeaan suuntaan eli alaspäin. Kesän alussa on tyttären lakkiaiset ja niiden valmisteluissa riittää monenlaista askarta koko loppukevääksi. Mitä vähemmän painoa, sitä paremmin jaksaa ne hoitaa. Ja olisihan sitä kiva mahtua edes jonkinlaiseen mekkoon juhlapäivänä Razz
Tallukka
Tallukka

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Keski-Pohjanmaa
Registration date : 25.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja meevin Su Huhti 14, 2013 9:34 pm

Onnea lähetteestä, perässä koitetaan tulla:)

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallukka ilmoittautuu Empty Vs: Tallukka ilmoittautuu

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa