Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uusi ilmoittautuu:-).

2 posters

Siirry alas

Uusi ilmoittautuu:-). Empty Uusi ilmoittautuu:-).

Viesti kirjoittaja ninni0106 To Maalis 12, 2009 8:04 pm

Hei kaikki foorumilaiset.

Olen 32-vuotias edelleen nuori nainen Smile, jolle on jo 4½ vuotta sitten tehty pantaleikkaus, joka ei loppujen lopuksi ole meikäläisellä toiminut ihan kuin pitäisi tai sitten on toiminut mutta en ite ole toiminut sen kanssa niin kun pitäisi. Nyt olen ottanut yhteyttä pantahoitajaan ja kyselly mahdollisuutta pannan poistoon ja sen jälkeen ohitusleikkaukseen. Sanoi, tietenkin alku saarnan saattelemana, että kyllä se varmasti onnistuu ja olenkin nyt varannut ajan yksityiselle mehiläiseen, jossa menen asiasta puhumaan. Ihmettelen vain hiukan, että miksi pitää mennä yksityisen kautta asiasta puhumaan, kun olen kuitenkin jo keskussairaalassa potilaana ja käyn siellä kontrolleissa. No, mutta se nyt ei haittaa.

Yli neljä vuotta sitten kun menin pantaleikkaukseen painoin 126 kiloa ja laihduin lyhyessä ajassa n. 30 kiloa mutta niistä kiloista melkein kaikki on tullut takaisin. Nousu alkoi jo suhteellisen nopeasti eli noin vuoden päästä leikkauksesta. Suurin vika on varmasti minussa itsessäni. Esim. juomattomuus ruoan aikana on mulle tosi vaikeaa ja siitä johtuen pystyn syömään ihan normaaleja annoksia. Enkä varmasti muutenkaan ole noudattanut terveellistä ja vähäkalorista ruokavaliota.

Suurin syy miksi haluan ohitusleikkaukseen mennä on lapsettomuus Sad. Kuukautisia ei minulla ylipainosta johtuen ole ollut varmaan 4-5 vuoteen. Tuskin muistan aikaa. Minulla on munasarjoissa rakkuloita ja lääkäri sanoi, että rakkuloiden poistoon on lääke mutta minun pitää laihduttaa vähintään 10 kiloa, että hän voi aloittaaa lääkityksen. Lääke nimittäin nostaa verenpainetta mikä minulla ei ole korkea mutta sanoi, että saattaa kohota siitä syystä. En ole pystynyt painoa laskea. Tästä lääkärikäynnistä on yli vuosi. Olen muuten perusterve ihminen. Ei verenpainetta, ei kohonneita sokeriarvoja.
Olen käynyt painoni vuoksi terapiassa mutta en kokenut saavani sieltä apua. Terapeutti vain hoki samaa vanhaa tuttua fraasia, aloita liikunta ja syö kevyemmin....hmmm, enpäs ole aiemmin kuullutkaan kyseisestä laihdutuskeinosta scratch . Miksei kukaan aiemmin ole kertonu!!!???
Minä koen olevani niin totaalisen epäonnistunut koko laihduttamisen suhteen. Välillä olen vain ajatellut, että ihan sama. Toivoton tapaus. Totuttelen ajatukseen lapsettomuudesta Sad erittäin huonoon itsetuntoon, onnettomaan elämään (jota lihavuus minulle aiheuttaa), ja samalla jään vain odottelemaan kakkostyypin diabetestä, aivoinfarktia, sydän kohtausta, syöpää, polvien pettämistä ym ym. mitä kaikkea meikäläiselle hyvin todennäköisesti tulee, jos/kun lukee, katsoo telkkaria, kuuntelee radiota yms. yms. Joka tuutista tulee lihavuudesta ja sen aiheuttamista riskeistä. Kyllä niihin uskonkin mutta kaikista riskeistä, haitoista, lapsettomuuden uhasta huolimatta en pysty olla mättämättä ruokaa suuhuni. Siis sairasta. Päässäni on niiiin paljon vikaa ja se ahdistaa todella paljon, etten kykene ottamaan itseäni niskasta kiinni ja elää niin kuin "kunnon ihmisen" tulee. Todellakin toisen luokan kansalainen tällä hetkellä tai siltä ainakin tuntuu.
Ajattelinkin liittyä tänne foorumiin. On kiva kuulla ja keskustella muidenkin leikkaukseen menevien tai olleiden kokemuksia, tunteita, ajatuksia yms. Eli heips kaikille Smile .
ninni0106
ninni0106

Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 47
Paikkakunta : Vähäkyrö
Registration date : 06.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi ilmoittautuu:-). Empty Tervetuloa!

Viesti kirjoittaja dunbar Ma Maalis 16, 2009 6:35 am

Älä huoli Very Happy Olen lueskellut, että monen pantaleikkaus on pitänyt purkaa ja tehdä ohitusleikkaus tai sleeve. Yritä saada motivaation rippuset kasaan ja hankkiudu leikkaukseen. Saat sen varmasti, jos olet itse valmis siihen panostamaan. Mä painan sua yli kymmenen kiloa enemmän ja olen viimeiset kuukaudet ihmetellyt miksi olen päästänyt itseni tähän kuntoon. No 13kg on taaksejäänyttä elämää cheers

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa