Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

SLEEVE-LEIKKAUS

+3
Leppis
HyeeNa!
Irene21
7 posters

Siirry alas

SLEEVE-LEIKKAUS Empty SLEEVE-LEIKKAUS

Viesti kirjoittaja Irene21 To Maalis 29, 2012 3:37 pm

Tehdäänkö sleeve-leikkauksia esim Hyksissä, ettei tarvitse mennä yksityisesti ja siihen ei ole varaa.

Irene21

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Lohja
Registration date : 28.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

SLEEVE-LEIKKAUS Empty Vs: SLEEVE-LEIKKAUS

Viesti kirjoittaja HyeeNa! To Maalis 29, 2012 5:41 pm

eihkän niitä tehä vähä kaikissa paikoissa missää tehhää ohitustaki.
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

SLEEVE-LEIKKAUS Empty Vs: SLEEVE-LEIKKAUS

Viesti kirjoittaja Leppis Pe Maalis 30, 2012 2:43 am

Niin kirurgi arvioi, kumpi sopii paremmin juuri sinulle. Jos on diabetes tai närästystä, niin GBP ja jos lähtöpaino on todella korkea niin sleeve. alien

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

SLEEVE-LEIKKAUS Empty Vs: SLEEVE-LEIKKAUS

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Maalis 30, 2012 2:30 pm

Niin kirurgi arvioi, kumpi sopii paremmin juuri sinulle
Ihan yhtälailla saat itsekin valita HUS-alueella Peijaksen sairaalassa mikäli erityisiä vasta-aiheita ei ole. Ei se niin mene että lääkäri sanelee. Katsotaan tilannekohtaisesti ja keskustellaan asiasta. Esim. Diabetes ei automaattisesti ole vasta-aihe sleevelle mutta esim. närästys/palleatyrä saattaa olla. Tiettyjen lääkeaineiden käyttö taasen saattaa olla vasta-aihe GBP:lle.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

SLEEVE-LEIKKAUS Empty Vs: SLEEVE-LEIKKAUS

Viesti kirjoittaja marriit Pe Maalis 30, 2012 7:50 pm

Kyllä se vaan niin on, että kannattaa jättää asiantuntijoiden ratkaistavaksi, kumpi leikkauksista tehdään. Ei me maallikot, vaikka kovin tietoisia asioista olemmekin, tiedetä asiasta kuitenkaan riittävästi.
Tulin juuri kotiin sairaalasta ja mulle tehtiin sleeve 27.3. juuri sen takia, etten tarvinnut kokoni puolesta sitä rajumpaa ohitusversiota. Ja taisipa jäädä diabeteskin leikkuriin, kun ohje on, ettei enää lääkettä, koska kolmen päivän lukemat ilman lääkkeitä ovat olleet erittäin oikeanlaiset.
Antakaa osaavien päättää!

marriit

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Turku
Registration date : 04.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

SLEEVE-LEIKKAUS Empty Vs: SLEEVE-LEIKKAUS

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Maalis 30, 2012 9:17 pm

Kyllä se vaan niin on, että on tapauksia jolloin kukaan muu kuin asianosainen itse pystyy tekemään oikean valinnan. Jos vasta-aiheita ei ole kumpaankaan tekniikkaan, niin ei ole sellaista lääkäriä joka voisi tehdä pätevämmän valinnan kuin sinä itse. Mun tapauksessa vasta-aiheita ei ollut mihinkään joten osallistuin valtakunnalliseen tutkimukseen jolloin tekniikka arvotaan. Näitä tutkimukseen osallistuvia on satoja Suomessa. Tarkoitus on nimenomaan selvittää GBP vs. Sleeven pitkäaikaistulokset. Jos ne ollisi jo jonkun lääkärin tiedossa ei tätä tutkimusta tehtäisi.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

SLEEVE-LEIKKAUS Empty Vs: SLEEVE-LEIKKAUS

Viesti kirjoittaja Irene21 Pe Maalis 30, 2012 10:19 pm

Onko BED syömishäiriö este leikkaukseen?

Irene21

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Lohja
Registration date : 28.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

SLEEVE-LEIKKAUS Empty Vs: SLEEVE-LEIKKAUS

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Maalis 30, 2012 10:25 pm

Onko BED syömishäiriö este leikkaukseen?
Hoitamattomana varmaankin. Mulla on takana BED-diagnoosi mutta olin Lapinlahdessa hoidossa 1,5 vuotta ennen leikkausta. Sun pitää saada puoltava lausunto psykiatrilta. Eikä todellakaan kannata tuota yrittää pitää salassa. Omaksi parhaaksi on että se homma hoidetaan pois ennen leikkausta kun se kerta on hoidettavissa. Leikkaus kun ei millään tavalla estä jatkuvaa napostelua, jota se BED itseasiassa tarkoittaa (binge eating disorder) ja silloin leikkaus on täysin hyödytön.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

SLEEVE-LEIKKAUS Empty Vs: SLEEVE-LEIKKAUS

Viesti kirjoittaja marriit La Maalis 31, 2012 12:33 am

Kimbylle todettakoon, että en aio kinata asiasta kanssasi, enkä myöskään tämän enempää asiaa maallikkona hämmästellä, mutta sen haluan vain todeta, että luojalle kiitos, olen ollut täällä Turussa TYKSissä todella osaavissa ja vielä useissakin käsissä, jotka tuntevat kaikki leikkaustavat ja systeemit ja joiden ammattitaitoon, osaamiseen ja kokemukseen on ollut turvallista luottaa. KIITOS TYKS JA SEN AMMATTILAISET!

marriit

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Turku
Registration date : 04.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

SLEEVE-LEIKKAUS Empty Vs: SLEEVE-LEIKKAUS

Viesti kirjoittaja Kimby La Maalis 31, 2012 12:44 am

TYKSissäkin osallistutaan samaan tutkimukseen jolloin arpa antaa leikkaustekniikan. Ei siinä mitään lääkäriä tarvita välttämättä arvan lukemiseen. On siis paljon tapauksia jolloin molemmat tavat ovat yhtä suositeltavia tän päivän tiedon mukaan. Tällaisissa tapauksissa on vähintäänkin perusteltua että asiakas itse saa päättää jos se on aivan yksi lysti lääkäreille. Mulle lääkärit tarjosi kolme vaihtoehtoa: Sleeve, GBP ja tutkimus (arpa). Se että näin tehtiin ei suinkaan johtunut lääkäreiden ammattitaidottomuudesta, vaan yksinkertaisesti siitä että yksikään lääkäri ei olemassa olevan tieteellisen tiedon perusteella voi väittää yhtä tapaa toista paremmaksi. Ei se sen kummoisempaa ole.

Monasti rummutetaan GBP:n puolesta vain ja ainoastaan sen takia että se on vanhin tekniikka eikä kirurgit välttämättä osaa sleeveä tehdä. GBP on thety 30v kun sleeve alle 10v. Eli usein valinta ei perustu lääketieteelliseen tarpeeseen vaan siihen mitä resursseja sairaalalla on ylipäätän tarjota. Tämä pätee sekä kunnaliseen että yksityiseen sektoriin. Mitä pienempi paikka, sen varmempaa ettei sleeveä vielä ole tarjolla.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

SLEEVE-LEIKKAUS Empty Vs: SLEEVE-LEIKKAUS

Viesti kirjoittaja Irene21 Su Huhti 01, 2012 1:28 am

Onko palleatyrä este sleeve-leikkaukselle. Minun painoindeksi on ollut yli 50 nyt noin 47.

Irene21

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Lohja
Registration date : 28.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

SLEEVE-LEIKKAUS Empty Vs: SLEEVE-LEIKKAUS

Viesti kirjoittaja hansu Su Huhti 01, 2012 2:03 am

En tiedä, onko suoranainen este, mutta suosittavat GBP:tä. Sleeven myötä närästysongelma saattaa lisääntyä ja aiheuttaa suurempia ongelmia kuin aiemmin.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

SLEEVE-LEIKKAUS Empty Vs: SLEEVE-LEIKKAUS

Viesti kirjoittaja maija411 Su Huhti 01, 2012 4:25 am

Hmmm.... Multa TYKSis kysyttiin kumman tavan haluan ja en ees tiiä miks mun halu kallistu sleeveen ja se mulle myös tehtiin.
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Paikkakunta : Raisio
Registration date : 21.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

SLEEVE-LEIKKAUS Empty Vs: SLEEVE-LEIKKAUS

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa