Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tarvitsen Tietoa

+5
HyeeNa!
Metsänpeikko
Pallokala
Massiivi
simpoh
9 posters

Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja simpoh To Maalis 22, 2012 10:09 am

Juu eli oon täs vuoden aatelu et toi laihdutus leikkaus ois varmaan mun juttu. oon ollu ylipainon koko elämän ajan ja oon nyt 21v, oon koitannu ihan kaikkee mut ei oo autannu mun kohal.
oon 178cm pitkä ja painan 170kg mietin vaan ku ei oikee löydy netistä tietoo paljonko kyseinen leikkaus maksais? ku oon työtön. ylläri ylläri... varmaa johtuu ylipainosta... eli saisko sen leikkauksen jotenki ilmatteeks vai ? joutuu maksaa ihan perhanasti ? vai ? kertokaas. Sad

simpoh

Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 22.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja Massiivi To Maalis 22, 2012 11:37 am

Onhan tuossa periaatteessa kaksi reittiä, kunnallinen ja yksityinen. Yksityinen maksaa aika paljon (10.000?) ja kunnallisesta veloitetaan ehkä yhteensä 200€. Varmaan kannattaisi aloittaa menemällä omaan terveyskeskukseen ja keskutelemalla lekurin kanssa leikkausmahdollisuudesta.
Tsemppiä matkalle ja kerro kuinka kävi!

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Paikkakunta : tampere
Registration date : 30.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja Pallokala To Maalis 22, 2012 12:37 pm

Simpoh, lähde liikkeelle sieltä terveyskeskuslääkäriltä. Ja jos yksi sanoo ei, hae toiselle. Kaikki lääkärit eivät vielä ole heränneet sairalloisesti lihavien hoitoon muulla kun perinteisillä dieettimenetelmillä ja/tai syyllistämisellä.

Sun nuori ikä ja ylipaino on varmaan jo hyviä kriteereitä, lisäksi katsotaan terveydellisiä syitä, onko lihavuudesta johtuvia sairauksia (esim diapetes, verenpainetauti, selkä-nivel-ongelmia, tms).
Sun vaan pitää osata olla vakuuttava ja varma mitä haluat eikä tyytyä muuhun kuin päätökseen että pääset leikkaus"putkeen".

Mikään nopea juttu tää ei ole, eli hyvin todennäköistä että sut leikataan vasgta vuoden 2013 puolella. Pitää osoittaa ennen leikkauslähetteen saamista että pystyy pudottamaan painoa, että siis syömisen hallinnassa on olemassa jonkunlainen itsekuri. Yleensä se tarkoittaa 5-10% painosta, lääkäri määrittää paljonko.

Tutkimukset vievät aikansa ja sitten jonotetaan leikkaukseen jos sinne asti päästään.

Kärsivällisyyttä ja sitkeyttä ja itsekuria vaaditaan tässä prosessissa. Mutta jos jotain todella haluaa, on varmasti valmis sen eteen ponnistelemaan.

Hakeudu yksityiselle vasta sitten kun vähintään 5 tk lääkäriä on sanonut sinulle ei. Harvalla on varaa ja mahdollisuus tuonne yksityisen puolen leikkaukseen lähteä.

Mun hoito kunnallisella puolella on tullut maksamaan nyt (9kk leikkauksesta) noin 600-800 euroa.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja Metsänpeikko To Maalis 22, 2012 6:13 pm

Hei,

Jos pääset kunnallisen puolen leikkaukseen, lääkäri- ja leikkauskulut varmaankin hyväksytään sosiaalitoimistossa menoiksi, mikäli haet toimeentulotukea elinkustannuksiin. En nyt voi ihan luvata, mutta uskoisinpa, että näin on. Summat ku eivät päätä huimaa ja ovat ihan verrattavissa esim. synnytyksen tai tapaturman tuomiin terveydenhoitomenoihin. Onnea matkaan!

Metsänpeikko

Viestien lukumäärä : 25
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 07.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Pe Maalis 23, 2012 12:57 am

Hei! Saman ikäinen olet kuin minä! Itse olen vain pienempi, sekä painolta että pituudelta. (: Itsekin aika alussa vielä.

Tosiaan jos sulla on esim. diabetes niinku mulla, niin jo pelkkä BMI 35 riittää leikkaukseen. (: Muutenhan se BMI raja kulkee siinä 40 tietämillä, mutta mitä ne mulle on puhunu niin se kyllä katotaan aina vähän yksilökohtasesti, joillakin pitää olla BMI 45 että pääsee, mutta sehän selviää sillä kun kokeilee onneaan!
Rohkeasti vaan lähetettä hakemaan!
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja Kapu77 Pe Maalis 23, 2012 4:59 am

Hei,

mun piti käydä muistaakseni parillakin lääkärillä, ennen kuin sain lähetteen ja silloinkin sitä piti itse tiukasti pyytää. Ja olen nyt ollut tässä putkessa huhtikuusta 2011 ja nyt on mulla kaikki kokeet takana ja rahaa on ehkä mennyt jotain satanen suurinpiirtein tähän mennessä. Tietty se eneily tulee vielä maksamaan lisää, mut eipä silloin tule hirveästi muitakaan ruokakuluja.

Ei muuta kuin rohkeasti varaamaan aikaa lääkärille, siitä se lähtee Very Happy

Tsemppiä!
Kapu77
Kapu77

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 07.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja suski76 Pe Maalis 23, 2012 8:55 pm

itse kunnallisella puolella leikattu juuri ja kun aloin asiaa viemään eteenpäin, en terveyskeskuksesta saanut apua...oma lääkäri suoraan nauroi ulos ovesta Sad sen verran "keräsin" rahaa, että menin ja soitin yksityiselle lääkäriasemalle ja selostin puhelimessa asiani..he osasivat sielläneuvoa, kenelle varaan ajan. Menin sinne ja maksoi n. 60 euroa.
Selostin asiani ja sanoin hakevani kunnalliselle puolelle...! Puolsivat leukkauksen mahdollisuutta ja laittoivat lähetteen eteenpäin keskussairaalaan jne....

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 47
Paikkakunta : Ulvila
Registration date : 04.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja Massiivi Pe Maalis 23, 2012 9:21 pm

Lääkäreitäkin on kyllä moneen junaan..

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Paikkakunta : tampere
Registration date : 30.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja Bariatric Services Pe Maalis 23, 2012 10:27 pm

Jos tulee valittua yksityinen reitti, on Pohjoisviron Keskussairaala korkeatasoinen vaihtoehto. www.bariatricservices.eu/fi
Hintataso edullinen - mahalaukun ohitusleikkaus, mikä on suosituin bariatrinen leikkaus maailmassa, maksaa 6500 EUR.
Kunnalinen kyllä on paras vaihdoehto, mutta jos sitä pitää odottaa vaikaapa vuoden verran se ehkä ei ole sitten paras ratkaisu.
Bariatric Services
Bariatric Services

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Tallinn
Registration date : 14.03.2012

http://www.bariatricservices.eu/fi

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja suski76 La Maalis 24, 2012 1:29 am

sekin riippu ihan paikkakunnasta..täällä Satakunnassa itse elelen...jonot ovat todella lyhkäiset Smile vuoden 2011 heinäkuussa silloin kävelin tuonne lääkäritalolle kysäsemään mahdollista lähetettä kunnalliselle puolelle..siitä kaksi kuukautta ja pääsin jo haastatteluun ja tutkimuksiin.

Minut leikattiin nyt 13.3.2012..eli pikkasen reilut puolivuotta ekasta yhteydenotosta Smile

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 47
Paikkakunta : Ulvila
Registration date : 04.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja Pallokala Su Maalis 25, 2012 12:57 am

Kyllä minä väitän, että kunnallinen ja vuoden jonotus ei ole vielä mikään huono vaihtoehto. Kuitenkin tutkimuksia, testejä, ravintoterapeutin tapaamista ja painon pudottamista sisältyy tuohon aikaan.
Asiat etenee ja oma pää saa aikaa valmistautua suureen muutokseen ja ottaa
selvää asioista.

Liian nopealla tahdilla voi jopa olla että leikataan liian pienin tiedoin ja täysin ilman esim. eneä. Jää sit selvittämättä onko potilaalla edellytyksiä hallita syömistään leikkauksen jälkeen ja tulokset voivat sitten ollakin ei-toivotut.

Mutta jokainen valitsee tiensä itse.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja suski76 Su Maalis 25, 2012 1:00 am

Noh..kyllähän Pallokala tuossa puolessa vuodessa kerkii jo tutkimukset tehdä ja eneilläkkin moneen kertaan Smile Harva tähän muutenkaan lähtee yhtäkkiä vaan päättämällä lähteä leikkaukseen. Itsekkin tutkein ja mietein asiaa parisen vuotta, ennenkuin otin asian ekaa kertaa esille Smile

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 47
Paikkakunta : Ulvila
Registration date : 04.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja Pallokala Su Maalis 25, 2012 3:22 am

Kyllä ehtii puolessa vuodessakin, mutta jos on 10 tai useampia vuosia ollut sairaalloisen lihava, niin mikä merkitys siinä muutamalla kuukaudella enää on, varsinkin jos on jo mukana "putkessa" ja tietää että asia etenee.

Lähinnä olen huolissani siitä että onko esim. merentakaisen yksityisen puolen kriteerit leikkaukselle yhtä tiukat kuin kunnallisella. Onko mahdollista että leikataan heppoisimmin perustein ja onko se riski?

Itsellä sellainen tunne, että vain lääkäreiden ammattitaito ja valppaus pelasti henkeni viime kesänä kun leikkauskomplikaatioita tuli. Ehkä nämäkin komplikaatiot olisi voinut välttää vielä tiukemmalla seulalla, mutta silloin en olisi päässyt leikkaukseen.
Mutta uskonpa ettei sama kirurgi enää ota leikattavaksi uutta potilasta jolla on samat riskit kuin minulla.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja Soile Su Maalis 25, 2012 5:25 am

Pallokala..haluatko kertoa mitkä ne riskit sinun leikkauksessa olivat? Itsenikin tutkittiin hyvin tarkasti eri sairauksien vuoksi, mutta kaikki meni hyvin.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja Pallokala Su Maalis 25, 2012 2:10 pm

Soile, aiempi suuri vatsan alueen leikkaus. Lisäksi kudostyyppi joka muodostaa poikkeuksellisen runsaasti arpikudosta ja kiinnikkeitä.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja Soile Su Maalis 25, 2012 4:40 pm

Ok, kiitos kun jaksoit vastata. Itselläni nuo keuhkosairaudet asettivat omia vaatimuksia. Mut onneksi kaikki on hyvin. Ja parempaan menee kun painoa tippuu;) Tsemppiä kevääseen myös sinulle!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tarvitsen Tietoa Empty Vs: Tarvitsen Tietoa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa