Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

+8
toukka79
Luisfigo
ihanainen
tigertytto
koskpir
HyeeNa!
Massiivi
Pia
12 posters

Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja Pia La Maalis 17, 2012 11:24 pm

Pientä päikkyä:
5.3 Mun abdominoplastia alkoi Vaasan keskussairaalassa 9.00 ja heräämöstä heräilin 11.30 ekan kerran. Kipuja ei ollut varmaan oli sen verran hyvät lääkitykset annettu. Plastiikkakirurgi kävi katsomassa siinä ja kertoi kaiken sujuneen hyvin. 1,5kg nahkaa ja rasvaa poistettu ja häpykumpu muotoiltu uudelleen. Pakkohan se oli tunnustelle kun herra lääkäri oli poistunut et onko se häpykumpu todella erilainen ku ennen ja sehän oli, kaikki ylimääräinen rasva ja iho oli otettu pois. Heräämössä jouduin olemaan 17.30 asti, kun pulssi hakkasi jatkuvasti 115. Osastolle, kun mua tultiin hakemaan ni hoitajat kysy multa et kuinka kauan mä olen heillä hoidossa, kun heillä ei ole mitään käsitystä siitä ja että onko mulla tukivyöt mukana. Kerroin et huomenna on tarkoitus kotiutua ja tukivyöt pitäis olla teillä osastolla ja siinä ne sitten tuijottelivat toisiaan ihmeissään. Loppuillasta en paljoa muista, välillä silmät auki ja sit taas tuli uni.
6.3 Aamulla plastiikkakirurgi kävi kirjoittamas tarvittavat paperit kotiutumista varten ja näin ekan kerran kunnol vatsani. Vaikka turvotusta oli ni vatsa näytti hyvältä. Sairaala ei ollut tilannu mulle lääkärin haluamaa kiristävää bodya vaan pelkän vyön ja muutenkin aika hakusessa oli sairaalan puolelta toiminta, kun mut kerran ekana abdominoplastia potilaana siellä nyt leikattiin. Kirurgi itse on kyllä pätevä ja sydämellinen tapaus. Illalla 18.00 mies tuli hakemaan mut kotiin, huvin meni autossa 90km kotimatka.
8.3 Kotisairaanhoito tuli vaihtamaan teipit ja poistamaan dreenin. Hoitaja laittoi teippiä mun navankin päälle suojaksi. Illalla napa alkoi kutiamaan ja otin teipin pois ni yllätys yllätys se märki.
9.3 Ensinmäinen kuumepiikki (siis hetken kuumetta) 38,8, mut napa näytti paremmalta.
10.3 Toinen kuume piikki 38,5 ja lähdin yhteispäivystykseen 30km päähän. Tulehdusarvot 65 ja leukkarit 21. Vaasan päivystävää kirurgia konsultoitiin ja antibioottikuuri päälle 10 pvä. Lääkärillä tk:ssa ei ollu mitää käsitystä kyseisestä leikkauksesta, kysy multa et mitä pitäis tehdä. Huoh!! Mähän menin lääkäriin enkä oo ite lääkäri.
11.3 Kuumetta taas ja illalla mun häpykumpuun ilmesty golfpallon kokoinen patti, jossa tuntui paine. Yöksi nappia naamaan sänkyyn odottamaan et maanantai aamu valkeni.
12.3 Kuumetta jälleen ja patti sen ku kasvo ja se paine siel häpykummussa ja häpyhuulessa. Yritin tavoittaa plastiikkakirurgia eri tahoista sairaalalta mut en onnistunut saamaan yhteyttä häneen. Oli siis pakko suunnata tk lääkärille. Tulehdusarvot olivat laskeneet 55. Hän epäili verihyytymää tämän patin aiheuttajaks. Kotiin siis kera särkylääkkeiden ja lääkärin määräämän kylmähoidon ja lepoa…
13.3 Panacodia ja kylmäpussia häpykummulla. Illalla nousi kuumepiikki 40,5 astetta.
14.3 Takana liskojen yö ja räjähtävä paineen tunne häpyhuulessa. Aamulla lapset kouluun ja soitin Vaasan kirurgian pk:lle osastonhoitajalle ja kerroin kaiken. Hän lupasi soittaa heti plastiikkakirurgille ja sitten mulle. Määräys tuli heti lähtee päivystykseen Vaasaan. Taksi siis alle ja menoksi, päivän taksi ajelut maksoi 282 €. Päivystyksessä verikokeita ja pelastava plastiikkakirurgi tuli paikalle. Paino muutaman kerran pattia ja totesi et paise. Neulan pisti läpi häpyhuulen puolelta ja se tunne ku paine alkoi laskea patissa ja neulaan saatiin imettyä 6ml märkivää kudosnestettä. Sitten nopea paikallispuudutus, pieni viilto ja ontelo kaivettiin tyhjäksi ja täytettiin sorbact nauhalla ja lappu päälle. Paine oli poissa ja voisi seistä ilman et kyyneleet tuli silmiin. ja sitten kotia kohden.
15.3 Tikkien poisto navasta, napa ihan ok. Häpykummun kuoppa täytettiin uudestaan. Olo ihan kohtalainen muuten ja positiivisesti jaksaa uskoa tähän juttuun kun katselee sileämpää vatsaa Very Happy
19.3 Viikonlopun yli mentiin kuumeitta ja olo muutenkin aika normaali. Onteloa hoidettiin viikonloppuna sorbact nauhalla. Aamulla käynti verikokeissa ja tuloksena tulehdusarvot enää 7. Kävin tk:ssa hoidattamassa onteloa ja sen jälkeen keskustelin plastiikkakirurgin kanssa jatkosta. Paiseesta otetusta viljelystä löytyi sieni joten siihen aloitettiin v-pen 1500 5päivän kuuri. Onteloa aletaan sulkemaan, joka päivä vähentämällä sorbact- nauhan määrää.


Viimeinen muokkaaja, Pia pvm Ti Maalis 20, 2012 11:22 pm, muokattu 1 kertaa
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja Massiivi La Maalis 17, 2012 11:33 pm

Aikamoiselta tuskien taipaleelta tuo kuullostaa. Toivottavasti nyt jo meno on parempi. Toivottavasti lääkärikunta pian sivistää tältä osin tietojaan, koska meitä tulee koko ajan lisää ja kiihtyvällä vauhdilla. Ekat potilaat joutuvat kylläkin olemaan jonkinlaisia alan uudisraivaajia.

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Paikkakunta : tampere
Registration date : 30.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja HyeeNa! La Maalis 17, 2012 11:38 pm

oho! oot säki saanu kokea! Mutta hyvä että otettiin sitte loppujen lopuks tosissaan ja sait helpotusta kipuun! Tsemppiä! (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja koskpir Su Maalis 18, 2012 12:53 am

Kiitos tarkasta tapahtumaselostuksesta. Tämä oli erittäin kiinnostavaa luettavaa. Toivottavasti toipuminen nyt alkaa oikein vauhdilla, ja kohta olet "terveiden kirjoissa".
koskpir
koskpir

Viestien lukumäärä : 68
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 10.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja tigertytto Su Maalis 18, 2012 1:07 am

Tuntuuko musta vaan vai onko se oikeesti niin että tässä nahan poisto leikkuussa on paljon enemmän näitä komplikaattioita ku itse laihdutus leikkauksessa???
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Su Maalis 18, 2012 3:31 am

tigertyttö, kyllähän se niin on että mahdollisuus komplikaatioihin on paljon suurempi koska se on aika iso leikkaus ja on suuret leikkaushaavat, mutta ei siitä varmasti huolissaan kannata olla. (: Jos ne roikot on terveyshaitta ihan oikeasti niin kyllä ne kannattaa leikkauttaa.
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja ihanainen Ma Maalis 19, 2012 4:50 pm

Kyllä meillä täällä näyttää olevan todella laaja kirjo tuosta roikkoleikkausestakin. Toiset sairaalat eivät kajoa kuin siihen pahimpaan roikkoon, toiset leikkaavat rintojen alle asti auki ja siistivät siis ylämahankin. Toiset saavat häpykummunkin korjattua ja joillekkin korjataan samalla kerralla rinnatkin.
On siis vain kyse siitä mihin sairaanhoitopiiriin kuuluu niin sen mukaisesti saa hoidonkin. Uskomatonta ettei meitä kohdella tasavertaisesti. Jokaisen pitäiti saada korjauksen alle ne kohdat jotka ongelmana on.. Lieneekö lääkärien yksin päätettävissä vai osaamattomuutta vai jotain muuta... Toivotaan, että aika tasaa näitä eroja. Ja jokainen leikattu saa samanlaisen, ammattitaitoisen ja hyvän kohtelun hoidoissaan.

ihanainen

Viestien lukumäärä : 40
Paikkakunta : tampere
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja Luisfigo La Syys 08, 2012 12:24 pm

Onko Helsingissä tai Tammisaaressa leikattuja?? Miten se leikkaus tehdään? Otetaanko vaan se alaheltta pois,vai voiko samalla kertaa toivoa saavansa ylävatsankin siistiksi. Ajattelen vaan, että kait se samoilla kivuilla tapahtuis ja mun ylävatsa on kans karmean näköinen! Ei se paljon sit kyl lämmitä, jos vaan alhaalta nipsastaan ja se yläpuoli jää kurttusex roikox! Miten ne tukiliivit, mistä ne saa?? Laitan tähän toiseenkin linkkiin kyssärin, jospa joku jaksais mulle vastata. Pelottaa niin vietävästi. Meinasin eilen, kun soittivat ajasta, perua koko jutun!

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja HyeeNa! La Syys 08, 2012 8:27 pm

Luisfigo, tsemppiä sulle kovasti toivon. (: Älä nyt mee peruun koko juttua! Kaikki menee varmasti hyvin ja saat sitten hienon mahan nykyisen roikkulin tilalle! (: <3
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja toukka79 Su Syys 09, 2012 8:46 am

Voi kauheeta näitä kertomuksia ja mulle suunnitteilla body lift, jolloin haava menee koko kropan ympäri. Täytynee henkisesti varautua siihen, että komplikaatioita tulee. Todennäköisesti vähintään haava tulehtuu..voi voi voi..

Ihanainen: yksi vaikuttava kriteeri on myös potilas itse. riippu vartalotyypistä, ihosta, iästä, elintavoista, terveydestä yms., mitä leikkausta potilaalle voi harkita. Toki selvää on, että alueelliset erot ovat myös olemassa ja niissä korostunee myös lääkärien omat arviointikriteerien painotukset ja kiire yms.
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Syys 10, 2012 3:09 pm

Onko täällä ketäään turussa roikko leikattua??mitä kaikkea meillä leikataan?pelkkä alamahan roikko,vai muutakin?
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja Luisfigo Pe Syys 21, 2012 4:15 pm

Leikattu abdominoplastia Tammisaaressa 17.9- selvisin hengissä. Ihan ekax täytyy sanoa, että hoitohenkilökunta oli upean lämminhenkinen ja ystävällinen. Koko kokemus siltä puolen kuin 4 vrk Hilton hotellissa! Nyt 5 vrk roikon leikkauksesta, eilen illalla tulin sairaskuljetuksella kotiin, 1 dreeni jäljellä, poistetaan maanantaina omassa terveyskeskuksessa.
Rankka kokemus, sain 5 pussia verta, kipua ei kerennyt tuntea, lääkettä sai heti pyydettäessä. Jo heräämössä sain nousta vessaan, kun alusastiaan en osaa tehdä. Lääkäri oli mielyttävä. Poistettu alaroikko, palleaan jätetty 5cm paksu rasvakerros, kuulema se pitää vaan laihduttaa pois, kuulema sitä ei leikata. No siismulla ei leikattu. Haava on ommeltu sulavilla tikeillä, alkaa vasemmalta puolen ihan kankun takaa ja loppuu (kait) oikealle tonne lanteeseen. Teipit päällä, kuulema haava siisti ja tukivyötä pidettävä 6-8 viikkoa. Oli siis rankkaa, jos joku haluaa, voin kertoa privana. En edelleenkään osaa sanoa, halusinko tätä kunnolla vai en. Lääkäri vain perusteli kaiken niin hyvin, että päädyin leikkaukseen. Vanhus edessä, roikot pois, varmasti se on hyvä näin.. Jos haluatte siis, voin kertoa enemmän. Tänään 5. vuorokausi, kaunis ilma, joten mielikin iloitsee. Päivä kerrallaan!

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Syys 22, 2012 12:04 am

Mä en kerrassaan jaksa ymmärtää tätä nykyistä suuntausta, että vain pakolliset hommat tehdään. Eikö ole enää ammattiylpeyttä, että tehtäisiin samalla viimeisen päälle hyvää jälkeä, kun kuitenkin leikkurissa ollaan henk.kunt ja välineet ja potilas kärsii kivut ja tulehdusriskit kuiteskii. Ei luulisi rasvaimuun menevän kovinkaan montaa hetkeä ja jos esim. 30min. lisätyöllä saisi erinomaista jälkeä, niin musta ainakin olisi kannattavaa.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja toukka79 Su Syys 23, 2012 2:02 am

http://www.iltalehti.fi/terveys/2012092115836110_tr.shtml

Nähtävästi takana myös lihavuusleikkaus arvista päätellen, mutta läytyisikö palstalta tietoa, missä päin leikattu roikko? Hiemankos huolestuttaa, kun jonossa itsekin.
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja Kia Ma Syys 24, 2012 9:39 pm

Tervehdys !
Minut roikkoleikattiin Töölössä toukokuussa. Ja vietiin vain tuo roikkuva nahkapussi ja nostettiin häpykumpua, "ei paljon voi kun alkaa kuivuu.."tämä siis suoraan lainaus lekurin lauseesta. Olen toki tyytyväinen, mutta kuten jotkut tässä ketjussa ylempänä, ihmettelin miksi eivät leikanneet myös pystyyn kiristystä. Suoraan taas lekurin lainaus (...tämä kun ei ole kauneusleikkaus tässä korjataan vain vaikea haitta. Olisin tarvinnut (jopa lekuri myönsi tämän) torsoplastian siis koko kierros, mutta sitä en saanut. Nyt sitten odottelen mietteliäänä kuinka reisieni käy.....

Kia

Viestien lukumäärä : 18
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 02.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja Luisfigo Pe Loka 05, 2012 10:42 pm

KELA ei halua maksaa sairauspäivärahaa roikkoleikkauksesta aijeutuvasta saikusta. Kohta 3 viikkoa roikosta ja KELA hylkäsi päivärahahakemuksen. Onko muille käynyt niin??? Mitä mun pitää tehdä??? Leikkaushan tehdään kuitenkin terveyteen liittyvin perustein, eikä ole mikään kauneusleikkaus!

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja Kia La Loka 06, 2012 2:03 pm

Tervehdys !
Minulla ensimmäinen hakemus hylättiin tuli pyyntö kelalta että haluavat leikkauskertomuksen. Soitin Töölööseen ja pyysin kaikista käynneistä kopiot jotka lähetin kelaan. Puoltava päätös tuli kahden viikon kuluttua.
Kannattaa ottaa yhteyttä kelaan.

-Kia

Kia

Viestien lukumäärä : 18
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 02.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja pingu70 Su Loka 21, 2012 3:34 am

hei. mua kiinnostaisi tietää kauankon jouduitta odottamaan leikkaukseen pääsyä. mulla 2 viikon päästä 2 v. tarkastus peijaksessa.

pingu70

Viestien lukumäärä : 116
Paikkakunta : vantaa
Registration date : 15.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja Kimby Su Loka 21, 2012 10:13 pm

hei. mua kiinnostaisi tietää kauankon jouduitta odottamaan leikkaukseen pääsyä. mulla 2 viikon päästä 2 v. tarkastus peijaksessa.
Pyydä siellä 2v-tarkastuksessa että laittavat lähetteen plastiikalle. Sille ei ole estettä jos BMI on alle 32 ja sille on terveydellisiä perusteita. Plastiikalle pääset sitten 1-3 kk sisään ja siellä arvioivat leikkaustarvetta sitten lopullisesti. Jos painosi on vakaa ja arvioivat että on perusteita leikkaukselle niin siellä ne asettavat sut leikkausjonoon ja silloin pätee 6 kk hoitotakuu sen jälkeen kun olet jonossa.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja Luisfigo Ti Tammi 01, 2013 9:54 pm

Juu KImyn aikataulutus on ok, juuri tuossa järjestyksessä mullakin meni. Nyt roikkoleikkauksesta kulunut 3 kuukautta, elän uutta Quasimoton elämää, kun roikkoleikkauksesta tuli kamalan ruma vatsa. Joopas joo, roikkoa ei oel, se on hyvä asia, mutta mistään hinnasta en enää missään riisudu! Uimalat jäivät taakseen, onneksi vaatteilla voi peittää paljonkin ja toki 78 kiloisena on parempi olla kun 164 kloisena! Mien ihmeessä vasta näin vaiean ja pitkän tien jälkeen ihminen pystyy halittsemaan syömistään? Ollaan kun togtorin väitöskirjan tehneitä, me kaikki leikatut! Tiedänne nyt kaiken kaikesta ja olen vahvasti sitä miekä, että suurin osa leikatuista tajuaa nyt, miten voi laihtua syömällä vähän ja useasti! Olen saanut painonhallintaan jo 5 kaveria, heillä menee hienosti, kun kerrön omista tuntemuksistani ja kivisestä ja pitkästä tiestäni. Ovat valinneet painoh ti ehkä patemminkin syömisenhallinnan!

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa Empty Vs: Abdominoplastia 5.3.2012/ Vaasa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa