Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!!

+2
tigertytto
suski76
6 posters

Siirry alas

huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!! Empty huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!!

Viesti kirjoittaja suski76 Ke Tammi 25, 2012 12:01 am

Heips... Very Happy

Te, joilla leikkauksesta jo enemmän kuin 2 vuotta! Nythän oli ilta sanomissa raju kirjoitus leikkauksista Sad ja niiden mukaan suuri vaara on myöskin muutamien vuosien päästä saada jopa kuolemaan johtavia komplikaatioita. Oletteko itse kärsineet myöhemmin kivuista ja suolisto-ongelmista? Koskee varmaankin lähinnä tätä ohitusleikkausta ???

Olisi kiva kuulla kuulumisia sinne asti Laughing

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 47
Paikkakunta : Ulvila
Registration date : 04.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!! Empty Vs: huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Tammi 25, 2012 5:02 am

Missä tai minkä päivän lehdessä tälläien jusstu on ollut?? saisko linkkiä? en löydä mistään....
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!! Empty Vs: huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!!

Viesti kirjoittaja suski76 Ke Tammi 25, 2012 6:14 am

Maanantain ilta sanomissa. Itekkin kuulin siitä myöhään maanantai illalla ja kun aamulla kävin huoltiksella, myivä mulle vielä vanhan lehden Smile

Netissä sitä ei ole ollut...oli melkein aukeeman kokonen juttu...eli jos saat jostain maanantain iltiksen.... (23.1.12)

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 47
Paikkakunta : Ulvila
Registration date : 04.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!! Empty Vs: huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!!

Viesti kirjoittaja maija411 To Tammi 26, 2012 4:00 am

Ukko kyseisen lehden osti ja luin jutun, mutta ei se mua ainakaan säikäyttänyt. Siinä oli pari tapausta, joilla oli toisella kai ei ruuat pysyny sisällä tai jotain, koitan ettii lehden tuolt ja kirjottaa vaikka huomenna lissää. En enää ees kunnolla muista mitä siin oli.

Oon kai sen verran realisti, että kaiskissa leikkauksissa on sitten vaikka umpisuoli, keisarinleikkaus nielurisanpoisto, voi tulla komplikaatioita. Se on elämää ja koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu.

Ollaan me oottavalla ja valoisalla mielellä. Sanalasku sanoo et annetaan hevosen surra sil on isompi pää Very Happy
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Paikkakunta : Raisio
Registration date : 21.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!! Empty Vs: huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!!

Viesti kirjoittaja maija411 Pe Tammi 27, 2012 1:26 am

Heipsis!

Tarinassa toinen nainen nimeltä mainittu, kertoo 2010 tehdystä ohitusleikkauksesta, jonka jälkeen kuukauden sosemmaisen ruuan jälkeen kiinteempään siirryttyään alkoi oksentelu. Tätä kesti 8 kk. Leikattu vatsa ei pystynyt käsittelemään ruokaa. Nainen kertoo ettei sairaalalla ollut mitään ratkaisua asiaan. Nainen sai vatsansa kuntoon jollain apteekin tuotteella, jota ei ole mainittu. Nainen moittii sairaalan toimintaa ja ettei seurantaa ollut kunnolla, aikoja jälkitarkastuksiin on pitänyt itse kinuta. Nainen käy 3 kk välein B12 piikeillä ja syö D vitamiinia kalkki ja monivitamiinia. Hän joutuu kirjaamaan syömisensä jotta saisi tarpeeksi ravintoa. Lisäksi hän vaatii psykologin palveluja leikatuille, sillä pelko uudelleen lihomisesta on hänen mukaansa ahdistavaa. Uusi ulkomuotokin vaatii totuttelua. Kiitollinen hän on uudesta elämästä, mutta pitää hintaa liian kovana.

Toinen nainen on leikattu 6 v sitten myös ohitusleikkauksella. Ongelmat olivat alkaneet 2 v leikkauksen jälkeen vatsakivuilla. Nämä johtuivat suolen kiertymästä ja suoli oli menossa kuolioon, ja hänelle tehtiin uusi leikkaus. Nainen kertoo elävänsä lääkkeiden ja lisäravinteiden kanssa joihin kuluu paljon rahaa vuodessa. Hän on kuitenkin tyytyväinen että pääsi leikkaukseen sillä ilman sitä hän olisi edelleen rutkasti ylipainoinen.

Lisäksi jutussa kerrotaan että potilasvakuutuslautakuntaan tulee vuosittain noin 10 kpl korvaushakemuksia. Viimevuonna näistä on korvattu 2. Korvattuja on sairauskuluja, ansionmenetystä ja aina ikävimpiin hautajaiskuluihin. Lautakunnan korvauspäällikkö Palonen sanoo, että asianmukaiseenkin hoitoon kuuluu riskejä, jotka on hyväksyttävä.

Kuopion yliopistollisen sairaalan kirurgi Venesmaa leikkausten tarve on kasvussa. Hän sanoo kaikkiin leikkauksiin liittyvän riskejä. Hän kertoo että laihdutusleikkauksessa komplikaatioita tulee vain noin 1-2% leikatuista. Kaikki riskit pitäisi olla potilaan tiedossa ennen leikkausta. Uusinta leikkauksia vaatii mm saumojen paranemisongelmat ja suolitukokset.

Tossa lyhennettynä kyseinen artikkeli.

Joten tsemppii kaikille.
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Paikkakunta : Raisio
Registration date : 21.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!! Empty Vs: huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!!

Viesti kirjoittaja Leppis La Tammi 28, 2012 2:44 am

Leikkaus ei oo terveellinen vaihtoehto, mutta sitä ei oo myöskään liikalihavuus. Question

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!! Empty Vs: huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!!

Viesti kirjoittaja terveysmatkailija To Loka 04, 2012 2:38 am

Minulla kesti raju vesiripuli leikkauksesta 8 kk ja olin todella kurjassa kunnossa neste- ja suolahukan vuoksi. Sinä aikana myös oksentelin paljon, sillä syömisen jälkeen tuli lähes poikkeuksetta pahoinvointia ja usein se johti oksentamiseen.

Ensimmäisen vuoden jälkeen ripuli siis loppui, mutta pahoinvointia on ollut senkin jälkeen.

Nyt kaksi vuotta leikkauksen jälkeen kärsin lähinnä anemiasta ja alhaisesta verensokerista, en niinkään suolisto-oireista. Oksennan ehkä kerran kuukaudessa enää.

terveysmatkailija

Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 26.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!! Empty Vs: huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!!

Viesti kirjoittaja Leppis To Loka 04, 2012 4:14 am

Minä en ole oksentanut kertaakaan. Sylettänyt on muutaman kerran, kun olen vaan yksinkertaisesti syönyt liikaa kerralla. Ei ole heikottanut myöskään.

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!! Empty Vs: huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!!

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Loka 05, 2012 10:52 pm

Itsellä 2.5 vuotta leikkauksesta, ei mitään ongelmia oikeastaan koko aikana. Dumping on ystäväni, se pitää mun syömisen kurissa, jos erehdyn syömään liikaa tai liian makeaa. Sleevessä on ehkä empiirisen kokemuksen mukaan alkuvaikeuksia enemmän kuin GBP:ssä syömisen kanssa.

Kuinka monelle olisi tullut jotain tervyesongelmia 2 tai 6 vuoden sisään sen läskimäärän kanssa. Jokaisessa leikkauksessa on riskinsä. Takaisin lihominen on ihan mahdollista, jos ei syö oikein.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!! Empty Vs: huhuu....jo vuosia sitten leikatut!!!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa