Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!!

5 posters

Siirry alas

kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!! Empty kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!!

Viesti kirjoittaja haidi66 Ti Joulu 06, 2011 2:34 am

Very Happy heips onkos kenelläkään noi kilpirauhas kokeet ollu semmosissa arvoissa ku mulla, eli nyt T4V on nyt 19 ja THS 0.008, Eli taitaa olla suht alhaalla, osaako joku kertoa mitä toi vaikuttaa mun elimistöön??? apu olis tosi tärkee, jos joku sairaan hoitaja osais mua auttaa ja kertoo mitä toi tarkottaa??? KIITOS JO ETUKÄTEEN JOS JOKU VOIS NEUVOO JA AUTTAA, SELITTÄÄ NOI!!! Very Happy luri vasta viikon päästä ja oon ihmedissäni noitten kanssa!!!!
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!! Empty Vs: kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!!

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Joulu 06, 2011 6:02 am

Kun googleen lyö "t4v" niin tulos on seuraava:

http://www.kilpirauhasliitto.fi/vajaa.htm

Jotta voisi tulkita tuon THS-tuloksen pitäisi tietää yksikkö jota tuo lukema 0,008 edustaa. Kentiesi se konvertoituu muotoon 8 mU/l, tai sitten ei. T4v on täysin normaali.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!! Empty Vs: kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!!

Viesti kirjoittaja haidi66 Ke Joulu 07, 2011 9:57 pm

Very Happy heips kiitos ku vastasit ja tää arvo on 0.008 mUl, ku pitäs olla paperin mukaan 0.5-3.6, eli jotain häikkää siin on, mulla on lekuri maanantaina,mut olis kiva tietää et mihin toi vaikuttaa ku on kait liian matala, jos oikeen oon tulkinnu. kiitos taas jos kerkeet vastaa Very Happy
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!! Empty Vs: kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!!

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Joulu 07, 2011 11:34 pm

tää arvo on 0.008 mUl, ku pitäs olla paperin mukaan 0.5-3.6, eli jotain häikkää siin on, mulla on lekuri maanantaina,mut olis kiva tietää et mihin toi vaikuttaa ku on kait liian matala, jos oikeen oon tulkinnu.
En usko tuohon sun tulkintaan. Lukeeko siinä paperissa että yksikkö on mU/l vaiko U/l. Nimittäin m=milli=tuhannesosa ja silloin tuo lukema 0,008 on järkevä. Sehän viittaisi siihen että aivolisäke koittaa piiskata sun kilpirauhasta vaikka siis kilpirauhasen tuotanto on normaali.

Jos olet ollut 2kk sitten leikkauksessa etkä kertomuksesi mukaan syö edes kunnolla kun kehut ENEIieväsi, niin en yhtään ihmettele että kaikennäköiset arvot alkaa heittämään häränpyllyä. ENEiy on lihavuuden lyhytaikaiseen hoitoon, ei normaalipainoisten ruokaa. Tiedän tapauksen jossa leikattu lopetti normaalisyömisen ja sillä oli samanlainen vimma laihtua kuin sulla vaikka oli normaalipainoinen. Sille siis kehittyi anorektinen syömishäiriö, tai todennäköisesti se muutti muotoaan leikkauksen jälkeen. Sillä sekosi elimistö ihan täydellisesti ja joutui tehoho-osastolle. En tiedä onko enää hengissä. Mun mielestä sullakin on selkeitä anorektisiä ajatuksia joita pitää jonkun ottaa tosissaan ja kertoa siitä sinulle. Anorektikkohan ei itse alussa tajua olevansa sairas. Esim. se että olit juuri sairalaassa vakavan infektion takia mutta kirjoituksistasi tärkeinpänä asiana pidit sun painonpudotustasi sairaalareissun aikana kertoo mielesrtäni aika paljon sun ajatusmaailmasta.

Todennäköisesti tulet torjumaan tämän viestin kokonaan etkä edes ymmärrä miten voin tällaista kirjoittaa. Se on normaalia. Kehoitan kuitenkin sun terveyden takia ottamaan yhteyttä ensin esim. ravitsemusteraupeuttiin ja kerro hänelle rehellisesti sun syömisistä ja ajatuksista pakkolaihduttaa vaikka olet jo normaalipainoinen. Yksikään hoitohenkilökunnan edustaja ei antaisi siunausta ENEilylle sun tilanteessa vaan kehottaisivat opettelmaan terveellistä ja monipuolista syömistä. Kerro ENEilystäsi heille niin saat kuulla mitä ne sanoo. Ei sun tarvitse minua uskoa mutta juttele nyt ihmeessä jonkun ammattilaisen kanssa tilanteestasi rehellisesti koska nyt tärvelet terveyttäsi.

Et varmaan ole lukenut mun taustoja mutta minullakin, kuten aika monilla täällä on syömishäiriötausta. Mullakin rupesi ekan rajun laihdutuksen aikan tulemaan anorektisiä ajatuksia. Ahmimishäiriön ja anoreksian raja on hiuksenhieno. Se on sama ongelma joka ilmenee täysin päinvastaisena oireena. Minä sain onneksi aikoinaan hoitoa Suomen ainoalla syömishäiriöklinikalla Lapinlahden sairaalassa Helsingissä. Se ei tee minusta parempaa tai besserwisseriä, mutta kuten sanonta kuuluu: "It takes one to know one". Minä siis tunnistan nuo oireet koska mulla on ollut sama vaiva.

Tämä kirjoitukseni on suoraa tekstiä päin naamaa. Mutta niin sen pitääkin olla että sillä ois edes pienikään mahdollisuus mennää jakeluun.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!! Empty Vs: kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!!

Viesti kirjoittaja haidi66 To Joulu 08, 2011 1:21 am

Very Happy moikka hyvin kirjotiti, mut enet on jäänyttä aikaa, mut syömisen kanssa on oikeesti nyt ollu vaikeeta sairaala reissun jälkee mikää ei vaan maistu, koitan pakosta syödä ja sit taas tulee päiviä et syön jatkuvasti jotain, mut koitan pitää syömisen proteeini pitosena ja en ainakaa ite tunne olevani mitenkään anorektikko. laitan uudestaan ton arvon mikä mulla lapussa lukee, eli 0.008 mU/l, tais äsken unohtuu toi kautta viiva Embarassed ja kyllä mä ruokaa niin paljon rakastan et en oikeen usko et sairastusin anoreksiaan Smile ja kiitos kun viittit vastaa ja sanoo asit niinku ne on
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!! Empty Vs: kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!!

Viesti kirjoittaja Leijonatar To Joulu 08, 2011 3:30 am

Jos THS on noin matala, niin pumpun päällehän se käy Crying or Very sad
Onneksi menet lääkäriin !!

Leijonatar

Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : Oulun seutu
Registration date : 19.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!! Empty Vs: kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!!

Viesti kirjoittaja Soile To Joulu 08, 2011 4:28 am

Tarkoittanee kilpirauhasen vajaatoimintaa. Lääkärissä selviää kunhan kerrot siellä muutkin asiat rehellisesti, tsemppiä!!!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!! Empty Vs: kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!!

Viesti kirjoittaja haidi66 Ma Joulu 12, 2011 7:33 pm

Very Happy lekurissa käyty ja arvot on noussu hyvin ylös ja toinen arvo pitääkin olla matala, eli kaikki hyvin Very Happy myös ruokailuni on ihan terveen pohjalla, eli syön sen mitä tekee mieli ja menee alas, ei tartte väkisin syödä ja lekuri sano et turhaan on väksiin edes koittaa syödä jos tulee huono olo, riittää hyvin jos esim, töissä juon valmiita nutrilettijuomia ja syön sitten kotona paremmalla ajalla kunnolla Very Happy muistutti riittävästä veden juonnista jota olen kyllä nyt juonikkin sen 1.5-2l päivässä. leikkauksesta oon toipunu tosi hyvin ja muut arvot on kaikki kunnossa Very Happy nyt hyvillä mieli joulua ja lomaa odotellen Very Happy en siis oo syömishäriöinen tai anorektinen, terveellä pohjalla mennään, vitamiinit nassuun ja ruokaa syön mitä pystyn ja jos ei mee alas niin korvaan sit patukoilla ja juomilla puuttuvan osan Very Happy terkut ja hyvät joulun odotukset kaikille santa lol!
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!! Empty Vs: kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!!

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Joulu 12, 2011 9:29 pm

Kiva kuulla että kaikki on hyvin Haidi Smile. Oikein hyvää joulunalusaikaa myös sulle santa rendeer
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!! Empty Vs: kilpirauhas kokeet????? ARVOT AIKA IHMEELLISET!!! APUA!!!!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa