Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Painon nousu leikatuilla?

+4
dunbar
Poutapilvi
Lyltsy
Wee2be
8 posters

Siirry alas

Painon nousu leikatuilla? Empty Painon nousu leikatuilla?

Viesti kirjoittaja Wee2be Su Maalis 27, 2011 4:51 pm

Mä olen korviani myöten täynnä turhautumista ja ahdistusta. Leikkaus (GBP) tehtiin 4.10.10, eli aikalailla 6kk sitten. Paino on tippunut reilut 28 kiloa, parin viikon taakse, mutta nyt se pe****e nousis koko ajan. Mä lasken kalorit ja proteiinit: huolehdin niiden riittävästä, tarpeettomasta saannista ja ensin paino ei laske, ja nyt se nousee. Miten normaalia tää on? Vai onko?

Oon 175 pitkä, ja painan nyt 137,5, eli iso iso iso olen vielä.. Keskimäärinen saanti kaloreissa on 1550/vrk, eli ei pitäisi olla liikaa. Vähennänkö kaloreita? Mä olen ehkä malttamaton, mutta kaikki tälläinen ei tullut mun mieleenkään: että paino voisi alkaa nousta vaikka kaikkesi teet??

Onko muilla leikatuilla paino noussut ja sitten taas laskenut? Mitä pitäisi tehdä? Mä tuun oikeesti hulluksi, muutenkin kaikkea stressiä, niin tätä en olis enää jaksanut, että joutuu tän painon kanssa TAAS tappelemaan samalla lailla, kun mitään apukeinoja ei tähän olisikaan annettu Crying or Very sad No
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 42
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Painon nousu leikatuilla? Empty Vs: Painon nousu leikatuilla?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Maalis 27, 2011 5:05 pm

Millaisesta painonnoususta nyt on kyse? Aina välillä on viikkoja kun paino seilaa, mulla vaihtelu on ollut sellaista kilon verran ylöspäinkin. Kyllä niitä viikkoja alkaa tuossa 6 kuukauden jälkeen tulla enemmänkin, kun ei sitä kilon pudotusta enää automaattiesti tule.

Hormonitoiminta vaikuttaa myös, kertyy nestettä joka sitten humpsahtaa viikon kahden päästä nopeasti alas.

En olisi sinuna vielä kovin huolissani. Mulla on siis reilu 10 kuukautta leikkauksesta, tammikuussa putosi 2 kiloa, helmikuussa 1.5 kiloa (tässä paino seilasi myös ylöspäin), nyt maaliskuussa taas -3.3 kiloa neljässä viikossa. Riittävä juominen ja proteiinit, ja liikunta auttaa(4 päivää New Yorkissa kävelyä kaupoilla vei multa 1.5 kiloa viikossa), tuolla reseptillä ei voi mennä pieleen.

Pitkämielisyyttä projektiisi, Wee2be Smile
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Painon nousu leikatuilla? Empty Vs: Painon nousu leikatuilla?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Maalis 27, 2011 5:59 pm

Oletko syönyt paljon hiilareita? Elimistö varastoi niitä jopa 5kg, joten itse ainakin huomasin oltuani pitkään vähähiilarisella, että painoa tuli takaisin pari kiloa vaikka en kalorimäärällisesti syönytkään edes päivänkulutuksen vertaa, mutta hiilareita vetelin. Ja jokainen gramma hiilareita kerää itseensä 7 tai 8 gr. vettä(en muista kumpi) eli aikamoisen paukun painoa sitä voi saada hiilareista ja niiden vesistä! Nämä tiedot luin jostain laihdutusnettisivustolta.

Hiilareitahan elimistössä pitää normaalistikkin olla varastoituna ainakin jonkin verran, mutta ylimääräisethän elimistö polttaa rasvaksi, mutta niin myös proteiinien kanssa käy. Eli kaikkia sopivassa suhteessa taitaa olla resepti Smile
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Painon nousu leikatuilla? Empty Vs: Painon nousu leikatuilla?

Viesti kirjoittaja dunbar Su Maalis 27, 2011 6:36 pm

Wee2be- olet edelleen yli kilon pudotusvauhdissa /viikko. Mulla jumitti taannoin kolme viikkoa ja yritti noustakin välillä kilon. Tällä viikolla paino on taas laskenut 2,5kg. Kyllä nuo jumit kysyy hermoja. Mulla varmaan uusi hormonikierukka laittoi hormonit sekaisin ja nesteet ei lähteneet millään liikkeelle. Ruokavalio oli koko ajan samanlainen. Mulla on kuitenkin laskenut paino 15,1kg kymmenessä viikossa, joten sitä yritin epätoivon hetkinä miettiä.

Painonlaskuun tottuu ja huumaantuu, kun puntarissa näkyy aina vain alempia numeroita. Ravaan siksi joka aamu puntarissa. Jumien aikana se on aika rankkaa. Puntari pitäis hetkeksi unohtaa nurkkaan ja nauttia saavutetusta painosta.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Painon nousu leikatuilla? Empty Vs: Painon nousu leikatuilla?

Viesti kirjoittaja BigMama Su Maalis 27, 2011 8:36 pm

Ja muista juoda vettä.. Mulla jumittaa painon lasku, ja välillä nousee jos unohdan veden juonnin..
Eli tarpeeksi vettä joka päivä Smile
BigMama
BigMama

Viestien lukumäärä : 56
Ikä : 35
Paikkakunta : porvoo
Registration date : 09.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Painon nousu leikatuilla? Empty Vs: Painon nousu leikatuilla?

Viesti kirjoittaja hansu Su Maalis 27, 2011 10:31 pm

Minäkin pidin jumeja ja pidän tälläkin hetkellä... Vettä pitäis mennä se 2 litraa, tai muutoin ei tapahdu mitään.Paino tippuu hitaasti,noin 500 grammaa/viikko. Alun kilo per viikko tuntuu kaukaiselta, mutta onhan tuo painokin pudonnut jo reilut 33 kiloa kaikkine Ene-kuureineen. Pitäis vain olla tyytyväinen tilanteeseen.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Painon nousu leikatuilla? Empty Vs: Painon nousu leikatuilla?

Viesti kirjoittaja Wee2be Ma Maalis 28, 2011 12:30 pm

Kyse ei ole isoista nousuista, mutta mulla on koko ajan vaan sellainen pelko, että teen väärin ja tää ei toimi mulle.. ja en ihan ymmärrä tätä kroppaani, vieläkään...

Mutta kiitos kamalasti kaikille.. hyvä tietää, että tää on normaalia, joskin hermoja raastavaa.. Nyt olen vaaka kiellossa.. keskityn syömiseen ja juomiseen: en ole tajunnut, että juominen on jäänyt aika vähille viime viikolla.. eilen tätäkin asiaa kaivelin mielestä...

JOtain piti vielä sanoa, mutta aamupää on sekaisin.. kiitos..en ole siis poikkeava..
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 42
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Painon nousu leikatuilla? Empty Vs: Painon nousu leikatuilla?

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Maalis 28, 2011 8:55 pm

No mulla huupastaa ihan entiseen malliin et välillä nousee ja sitte tulee isolla rytinällä alas...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Painon nousu leikatuilla? Empty Vs: Painon nousu leikatuilla?

Viesti kirjoittaja haaho La Kesä 18, 2011 6:21 pm

Olen samaa mieltä muiden kanssa. Minulla on leikkauksesta nyt vuosi ja 3 kk. Olen käynyt alusta asti kerran viikossa vaa´alla ja merkannut tuloksen ylös. Paino käyttäytyy vähän miten haluaa, mutta pitkän ajan keskiarvo asettuu kuitenkin tuonne 0.8 kg/vk. Minä en ole laskenut kaloreita enkä muista arjessa enää koko leikkausta ja silti paino laskee. Ei kannata niin kamalasti hermota ja vahtia, vaan nauttia omasta pienentymisestä ja "uudesta" elämästä.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 51
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 16.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Painon nousu leikatuilla? Empty Vs: Painon nousu leikatuilla?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa