Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hei tärkeä kysymys!!

+3
dunbar
fat old lady
LydiaM
7 posters

Siirry alas

Hei tärkeä kysymys!! Empty Hei tärkeä kysymys!!

Viesti kirjoittaja LydiaM Pe Maalis 11, 2011 8:28 am

Kiitos kaikille jotka toivottivat tervetulleeksi tänne.Kysyisin että mitä syötte päivän mittaan kun Eneilette??? Alkaa tympimään toi kiinankaali tomaatti kurkku kaali salaatti.Yhden perunan ,siivun leipää,siivun juustoa ja 50g lihaa syön.Lisäksi illalla pakko napostella kurkkua ja tomaattia.Tietty 4 pussia päivässä Nutrilettea. Tiistaina tuli viikko täyteen ja miten tuntuu että pää hajoaa...pilkon ruoat pieniksi paloiksi ja koitan syödä hitaasti ,mutta tuntuu ihan sairaalta.Jotenkin osaan kuvitella mitä anorektikot ajattelet kun pyörittelevät ruokaa lautasella ja päässä pyörii vain kalorit Shocked ...Tarvitsen todella apua.Kiitos kaikille vastanneille. alien
LydiaM
LydiaM

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Jämsä
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei tärkeä kysymys!! Empty Vs: Hei tärkeä kysymys!!

Viesti kirjoittaja fat old lady Pe Maalis 11, 2011 4:19 pm

Hei LydiaM,
Minun ENE sisälsi päivittäin kolme pussia Nutrilettia (helppoja töissä) ja kotona päivälliseksi esim. kasvissosekeittoa tai pinaattikeittoa+kananmuna tai höyrytettyjä kasviksia+broilerin rintaa tai kasviksia ja kalaa. Ruokaisia salaatteja tein myös lounaaksi ja saatoin syödä illalliseksikin: esim. jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia ja broilerin suikaleita, tai jääsalaattia, tonnikalaa, herne-maissi-porkkanaa. Välillä vaihtelin käyttämällä kevytfetaa, kananmunaa, suolakurkkua, kinkkua yms. Eli voi syödä monipuolisesti vaikka eneilisikin! Maukkaampaa jatkoa Lydia!

fat old lady

Viestien lukumäärä : 66
Paikkakunta : jämsä
Registration date : 22.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei tärkeä kysymys!! Empty Vs: Hei tärkeä kysymys!!

Viesti kirjoittaja dunbar Pe Maalis 11, 2011 5:49 pm

Mun mielestä ene on järjetöntä. Mulla onnistui se jotenkuten tavallisella ruualla. Ne jauhomössöt ei vain menneet alas ja olin niille allerginenkin. Kovasti tsemppiä sulle ja pieneneviä lukuja palkinnoksi. Se kai se on ainoa joka eneilessä lohduttaa...

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei tärkeä kysymys!! Empty Vs: Hei tärkeä kysymys!!

Viesti kirjoittaja Riski_iita Pe Maalis 11, 2011 6:52 pm

niinkuin olen täällä jo kertonutkin, mä eneilin ruoalla, eli söin valmis keittoja ( minestrone, kananuudeli, ....mitäniitänytonkin) ja lämminkuppikeittoja, ja itse tekemiäni sosekeittoja.... sai eri makuja ja hyvin meni.

Söin toki samalla vitamiineja ihan kunnolla. Smile
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei tärkeä kysymys!! Empty Vs: Hei tärkeä kysymys!!

Viesti kirjoittaja Möhköfantti La Maalis 12, 2011 9:33 am


ERITTÄIN NIUKASTI ENERGIAA SISÄLTÄVÄ RUOKAVALIO TAVALLISIA RUOKA-AINEITA KÄYTTÄEN

SYÖ PÄIVITTÄIN SEURAAVAT RUOKAMÄÄRÄT:

VILJAVALMISTEET: Vain yksi näkkileipä tai 1,5dl puuroa. Ei ollenkaan riisiä eikä makaronia tai muuta pastaa.

PERUNA: Ei lainkaan perunaa paaston aikana.

KASVIKSET: 500-800G päivässä kurkkua,tomaattia, paprika, lehtisalaattia, erinlaisia kaaleja, sipulia, kesä-kurpitsa, retiisiä, lehtiselleriä, sieniä SEKÄ 200-300g juureksia esim; porkkanaa, lanttua, selleriä, naurista ja punajuurta. Vain vähän herneitä ja maissia. Käytä juureksia monipuolisesti. Ei koko annosta porkanana koska siinä enemmän hiilihydraatteja.

MARJAT JA HEDELMÄT: Marjoja tai hedelmiä vain mausteeksi 1-2 rkl/ päivä paaston aikana.

LIHA JA KALA: Syö joka päivä 100g lihaa tai 150g kalaa. Liha vaihtoehtona voi olla myös broileria, lihahyytelöä tai kalkkunaa. Annos tällöin 100g/päivä.

MAITOVALMISTEET: Joka päivä kolme lasillista (6dl) rasvatonta maitoa, piimää tai rasvatonta makeuttamatonta jugurttia. Jos syöt juustoa , valitse vähärasvainen laatu, rasvaa alle 10% (esim 5% Polar, raejuusto) 2 viipaletta juustoa vastaa 2 dl maitoa.

RASVAT: Käytä rypsiöljyä ruuanvalmistuksessa tai salaatinkastikkeessa 1-2rkl päivässä. Ei muita rasvoja.

JUOMAT: Juo laihdutuksen aikana runsaasti, ainakin 2 litraa päivässä esim; vettä, teetä, kahvia, sitruunanmehu sokeroimaton, vähäsuolaista kivennäisvettä(Vichy Novelle, Citronelle ym), yrttiteetä, ruusunmarjateetä, kalorittomia limonadeja(light-juomat),vähäsuolaista kasvislientä (Cedovital). Muistathan juoda kahvin ja teen ilman sokeria.

MONIVITAMIINIVALMISTEET: Multivita tai Multitabs *1 tabl./päiv

LISÄKSI SAA SYÖDÄ RUOKAVALIOON SOPIVIA KASVIKSIA.
Seuraavissa kasviksissa on niin vähän energiaa, että niitä voi syödä vapaasto kaikilla aterioilla ja välipaloilla.
kurkkua,tomaattia, paprika, salaattit, kaalit, kurpitsat,retiisiä, pinaatti, nokkonen, parsa, purjo, sellerit, raparperi, sienet, maustevihannekset( persilja,tilli, yrtit)

ENE-DIEETTI= PAASTO on tarkoitettu toteutettavaksi terveenä. Jos sairastut esimerkiksi flunssaan, on paastoaminen keskeyteetävä sairauden ajaksi.
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Paikkakunta : oulun seutu
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei tärkeä kysymys!! Empty Vs: Hei tärkeä kysymys!!

Viesti kirjoittaja Elämä edessä La Maalis 12, 2011 6:54 pm

Kiitos Mähköfantti! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei tärkeä kysymys!! Empty Vs: Hei tärkeä kysymys!!

Viesti kirjoittaja teisku Ma Maalis 14, 2011 11:20 pm

Tervetuloa LydiaM mukaan minunkin puolestani!
Samasta kylästä ollaan.
Minä ainakin saan tavata ravintoterapeuttiani niin usein kuin vaan itse haluan ja tunnen tarpeelliseksi.

Pyydä vaan lisäaudiensseja niin varmaan häneltä saat!
tsemppiä!
teisku
teisku

Viestien lukumäärä : 110
Ikä : 63
Paikkakunta : Jämsä
Registration date : 28.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei tärkeä kysymys!! Empty Vs: Hei tärkeä kysymys!!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa