Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ruokailu kysymys!!!

+10
m30/157
toukka79
Tyrannosaurus
hansu
Kimby
ritu
Pallokala
Bulla65
Lyltsy
tigertytto
14 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja tigertytto Su Elo 28, 2011 8:09 pm

Olen onnellinen että mua ei ole vielä kertaakaan oksettanut tai tullut mitään dumping jutskia...voi kun voisin olla niin onnekas että tämän asian tiimoilta vastoinkäymiset olisivat jo ohi,ettei siis tulisi lisää mitään vuotoja tai tukoksia.

Olen roikkunut ja opiskellut tällä palstalla nyt lähes 3 vuotta ja mun pääni on aivan tyhjä..pelkään etten osaa tehdä mitään oikein,siis syömisiä ja juomisia...ai niiin muuten huomasin että mulla ei ole ne mieliteot ainakaan vielä menneet minnekkään..poika osti pizzan ja voi miten sitä olis tehnyt mieli mutta EI ...
ostin kotiin viiliä(punaista,saako siis olla niiin rasvaista??? juustokeittoa,kasvissosekeittoa,ja fetaa jos sitä vois soseuttaa keiton joukkoon??mahtaako saada ? entäs jauheliha ja feta soseutettuna tollasella monitoimi sekottimella??saako sellasta syödä?Jos lisäään tuota jauheliha/feta mössöä ton sosekeiton joukkoon???
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Elo 28, 2011 9:32 pm

Etkö saanut ruokailuohjeita sairaalasta?

Pieniä määriä ( ei siis mitään 2 desiä vielä vaan puoli desiä, korkeintaan desi tms. ) jotain nestemäisiä/pehmeitä/soseita. Ja siis parin tunnin välein ja juomiset sitten siinä välissä. Nuo mainitsemasi ruoka-aineet kuulostavat hyvältä kun ovat proteiinipitoisia. Rahka, piimä, maustamaton jugurtti, tuorejuusto. Rasvaisuus ei esim. viilissä haittaa, ainakaan mua ei haitannut.

Tsemppiä opetteluun!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja Bulla65 Su Elo 28, 2011 10:51 pm

Hei Tigertyttö! Olet varmaan saanut ravitsemusterapeutilta ohjeet, miten ja mitä tulee syödä leikkauksen jälkeen, kaivappas ne esille, niissä on paljon hyvää tietoa Smile. Mä aloitin syömisen Piltti-hedelmäsoseilla, jogurtilla, viilillä (ykkösviiliä, koska vältän eläinrasvoja), piimällä, rahkalla, juustolla...maitotuotteet sopivat kaikista parhaiten alussa. Löysä perunamuusi on myös hyvää tai keitetty peruna, joka on soseutettu haarukalla, päälle voit laittaa vaikka sitä jauhelihakastiketta, mutta ei kamalan rasvaista, ettei tule paha olo. Voimakkaita mausteita kannattaa myös välttää alussa, ainakin mulle eivät sopineet ja sen pizzan saat unohtaa vähäksi aikaa, se ei ole ollenkaan laihduttavan ihmisen ruokaa Smile. Kyl se siitä, ota rennosti vaan ja muista pieniä määriä kerrallaan!!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja tigertytto Su Elo 28, 2011 11:00 pm

kiitos kiitos teillle Smile
Sain minä ne ohjeetkin mutta en tiedä onko tässä mun päässäni jotain niin suurta vikaa etten mukamas ymmärrä täysin sittenkään Embarassed mutta nyt nämä teidän ohjeet /muistutukset syömisistä auttoivat paljon.

Kysyn vielä teiltä ohitusleikatuilta.ONKO NORMAALIA KOVA JA TURVONNUT YLÄ VATSA KUN LEIKKUUSTA NYT 6 PÄIVÄÄ??
jA SYVÄ SISÄÄN HENGITYS ON JOTENKIN TYÖLÄSTÄ??KUULUUKO ASIAAN?
Voiko mulla olla sitä vuotanutta verta vielä vatsassa joka tekee sen kovaksi/pinkeäksi?
Kuinka kauan on normaalia että tämä turvotus kestää??
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Elo 28, 2011 11:30 pm

Ihan on normaalia, onhan siellä jouduttu sohimaan ties mitä ja ne 5 reikääkin tekemään. Syvistä tikeistä johtuen myös se sisäänhengitys syvään voi sattua. Turvotus hävinnee parissa viikossa, ihmisestä riippuen.

Ota rauhallisesti. Smile
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Elo 30, 2011 7:51 pm

Ja jos vatsassa vuotas niin kyllä se veri (varsinkin sleevessä) tulis sit alakautta pihalle.

Lepäile ja ota kipulääkettä jos tarvis. Ja syö usein mutta vähän, mulla alkuun 2 ruokalusikallista oli maksimi ja senkin syöntiin meni vartti!
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Elo 30, 2011 7:59 pm

Nyt pupellan tässä piltin 5kk vauvan kasvis nauta pilttiä Smile teki niin kovasti suolaista mieli että raastoin vähän valkosipulikurkkua tohon viereen ja koitan sen raasteenkin pureskella ihan atomeiksi Smile
Makeita jutskia ei tee yhtään mieli mutta suolasen himo jäi Smile
Siitä olen todella kiitollinen ettei mulla ole tähän asti tehnyt mikään syöminen pahaa tai oksettavaa oloa Smile

ILMAN TEIDÄN KONKAREIDEN APUA JA TUKEA OLISIN IHAN HUKASSA Embarassed
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Elo 30, 2011 8:02 pm

Hyvä Tigertyttö, tuo kuullostaa jo ihan hyvältä! Hieno homma että ruoka maistuu ja pysyy sisällä ja sitä makeanhimoa ei tarvitse kaivatakaan Smile. Viikon päästä olet jo taas paljon terveempi ja vointi paranee ihan vauhdilla. Toipumista sinulle! Smile
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Elo 30, 2011 8:08 pm

Kiitos kiitos Bulla65 Very Happy vielä kun tämä henki tästä alkaa kunnollla kulkemaan(siis ilman sattumisia ja pistelyjä) niin eiköhän tämä iloksi muutu Wink
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Elo 30, 2011 8:30 pm

Se pistely johtuu varmaan siitä kaasusta, mitä on pumpattu sinne sisääsi leikkauksen aikana. Kyllä se varmasti pian loppuu sekin.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Elo 30, 2011 9:00 pm

Mulla on jotenkin sellanen olo että tää pistely johtuu niistä tikeistä/syvistä tikeistä,koska pisto tuntuu aina silloin kun vedän syvään henkeä...
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Elo 30, 2011 9:27 pm

Ahaa, no sitten se tosiaan johtuu varmaan niistä tikeistä. Mullahan kesti lähes neljä viikkoa ennenkuin vimoiset syvät tikit suli, siihen asti sattui ikävästi tuolta vasemmalta puolelta vatsaa. Toivottavasti sun pistelyt loppuu nopeammin Smile.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Elo 30, 2011 11:57 pm

Ei mua oikeastaan toi aikakaan haittaa vaikka ei tämä mukava tunne olekkaan,kunhan vaan tiedän että tämä on normaalia Embarassed Tämä kun on ihan uusi asia mulle niinkuin meille kaikille niin en tiedä milloin pitää hakeutua lääkäriin Mad vai tarviiko yleensäkään.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Elo 31, 2011 12:06 am

Olen tänään syönyt seuraavasti:
8.00 activia jugurtti
9.20 lääkkeet
10.30 liha/peruna piltti ( pikkupurkki 5kk )
15.00 kasvis/naudanliha piltti (pieni 5kk )
18.00 1,5 dl makkarakeiton lientä

Kysymys:Olenko syönyt jo liikaa?Vai voinko vielä syödä activia jugurtin iltapalaksi?
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja ritu Ke Elo 31, 2011 12:17 am

Mielestäni jos voisit syödä viiliä tai jugurttia vielä, mutta jokaisen maha ja olotila sen määrää mitä voi syödä.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Elo 31, 2011 12:38 am

Toi pilttipurkki taitaa olla ihan sopivan pieni joten et sinä liikaa kerralla ole syönnyt. Mun mielestä olisi tärkeää syödä useammin. Muista että sun aineenvaihdunta hidastuu jos ruokailujen väli on yhtään yli 3h. Siis jos halutaan maksimoida rasvanpolttoa niin syö useammin. Jos ei uppoa suurempi määrä niin vedä sitten puolikas piltti 2 h välein. Se on paljon parempi vaihtoehto kuin yksi purkki 4h välein.

Noissa pilteissäkin taitaa olla jonkun verran proteiinia, mutta ei tuosssa nyt vielä ole yhteensä lähellekkään 60g. Kannattasi juoda päivittäin ainakin yksi protskupirtelö (25g prot.). Senkin voi vetää kahdessa osassa jos se 2,5 dl on liikaa kerralla. Tuo ois hyvä nyt alussa ottaa tavaksi niin häviää läskit eikä lihakset.

Hyvin sulla nyt mielestäni menee. Nyt on viikko leikkauksesta ja joka päivä on hieman edellistä parempi. Ja nyt ei enää katsota taaksepäin eikä muistella vanhoja vaan vakaasti kohti uutta elämää. parin päivän väelin kun mietit että miltä tuntui pari päivää sitten niin huomaat miten olotila paranee ja kivut häviää ihan itsekseen.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Elo 31, 2011 1:30 am

Kiitos kimby Smile olen ajatellut tämän ruoka asian niin että antaisin tuon suoliston parantua kunnolla ennen kuin alan syömään rohkeammin..onko se tyhmästi ajateltu? scratch Pelottaa kovasti jos tuolta repeää joku liitos kohta Crying or Very sad kun ei toi mun leikkaus mennyt muutenkaan ihan niinkuin piti.
n tiedä miksi tänään on tuntunut kipeämmältä tuo vasen puoli..voiko johtua siitä että kävin eilen kaupassa(poika ajoi autoa ja kantoi kassit) ja äitini luona kylässä?Tai olisikohan lihakset jotenkin kipeät kun luulen jännittäväni hengityksen kanssa koko ajan??
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Elo 31, 2011 1:44 am

Ei sun ole pakko syödä enemmän, mutta useammin olisi hyvä. Mun mielestä ei kannatta heti leikkauksen jälkeen pakottaa ruokaa jos ei siltä tunnu. Kyllä sen aika vielä todennäköisesti tulee kun siltä tuntuu... Vasen puoli kuulukin olla kipeä. Siellähän on sekä maksa että perna ja niitä molempia on operaation aikana pidetty syrjässä semmoisilla levittimillä. Sitten vielä lisäksi sinut on puhallettu ilmapalloksi typellä. Siis täysin normaalia. Syytä oliskin huoleen jos se vasen kylki ei olisi kipeä Very Happy Useimmat meistä eivät pystyneet nukkumaan pariin viikkon vasemmalla kyljellä. En myöskään minä.

Mutta mieti aina parin päivän välein miten se kipu on vähentynyt. Jos ei vähene tai jos se pahenee niin sitten vasta kannattaa edes miettiä huolestumista yhtään mistään.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Elo 31, 2011 3:02 am

kitos taas kimby Smile
mahtaakohan mulla aiheuttaa kipuavielä skin että mun pernani vahingoittui leikkauksessa?siihen oli tullut veren vuoto ja 1.5 litraa verta oln menetänyt.
Mulla on tänään ollut huonompi päivä kivun suhteen mutta ajattelin sen johtuvan siitä että eien kävin kaupassa ja äitini luona kylässä.josko olen rasittanut itseäni liikaa..tai sitten jännitän liiian paljon tätä hengittämistä ja ihakset lisi menneet kipeäksi siitä koska nyt kipu tuntuu myös vasemmalla selän puolella..
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Elo 31, 2011 9:38 pm

mulla on nyt 8 päivää leikkuusta...kysyisin että voiko nyt jo syödä jotain kiinteämpää kuin soseet tai keitot?Tietenkin hyvin pureskeltuna..
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Elo 31, 2011 10:06 pm

Mitä ne sun ohjeet sanoo? Mun sanoi ei.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja Bulla65 To Syys 01, 2011 4:47 pm

Jos nyt en ihan väärin muista niin eikös niitä sosemaisia ruokia pitänyt syödä neljä viikkoa eli ei vielä kiinteitä ruokia pitkään aikaan.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja tigertytto To Syys 01, 2011 7:42 pm

Pilttiä täällä kiltisti vedetään Smile kysyin vaan tosta kiinteestä kun olin ymmärtänyt että jotkut on syöneet jo tässä vaiheessa hyvin pureskellen Smile mutta mie mään nyt sit piltillä ja viilillä Smile)
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja hansu To Syys 01, 2011 11:36 pm

Kokeiles normi rukaa soseutettuna sauvasekoittimella. Ajaa saman asian ja makua on taatusti enemmän. Lisäät vain vähän nestettä ruokaan.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja tigertytto La Syys 03, 2011 1:10 am

Mistä voi tietäää syökä liikaa?kun ei tunne nälkää eikä sen paremmin kylläisyyden tunnetta scratch
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruokailu kysymys!!! Empty Vs: Ruokailu kysymys!!!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa