Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

osaisko joku auttaa???

+2
2FatToFly
anne.heide
6 posters

Siirry alas

osaisko joku auttaa??? Empty osaisko joku auttaa???

Viesti kirjoittaja anne.heide To Maalis 10, 2011 12:41 am

mulla oli se ultra viime viikon lopulla ja totesivat et mulla on rasvamaksa!!!!
Tiedättekö joutuuko pitemmälle enelle ennen leikkuuta Question mua jännittää enempi koko eneilystä selviiminen kun ite leikkuu Embarassed 'miten te muut syöpöt ootte selvinny siitä??4viikkookin tuntuu jo kauheelta Shocked saati sit enempi affraid
muuten kaikki ollu ok ja epikriisissä luki et jos kaikki tutkimukset ok,olisin hyvinkin soveltuvainen leikkuuseen Very Happy bounce Basketball
anne.heide
anne.heide

Viestien lukumäärä : 177
Paikkakunta : kuopio
Registration date : 27.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

osaisko joku auttaa??? Empty Vs: osaisko joku auttaa???

Viesti kirjoittaja 2FatToFly To Maalis 10, 2011 4:20 pm

Mikäli en ole ihan väärin ymmärtänyt niin väittävät sen rasvamaksan olevan vähän jokaisella meidän koko luokan ihmisellä. Se miten hyvin se maksa lähtee kuivumaan on yksilökohtaista. Kannattaa ottaa siihen omaan asiaa hoitavaan lääkäriin tai ravitsemusterapeuttiin yhteyttä.

Aiheen vierestä.

Mun mielestä hassua, että mulle ei tehty ultraa ollenkaan, koska multa on sappi poistettu aikoinaan. Ja ENElle joudun kuten muutkin, 4 vkoa. Oli rasvamaksa tai ei.

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

osaisko joku auttaa??? Empty Vs: osaisko joku auttaa???

Viesti kirjoittaja tigertytto To Maalis 10, 2011 4:52 pm

Samaa ihmettelen täällä minäkin What a Face miksi kaikilta ei ultrata rasvamaksaa??
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

osaisko joku auttaa??? Empty Vs: osaisko joku auttaa???

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 To Maalis 10, 2011 7:19 pm

Mulla ei utrattu maksaa vaan sappi. Tosin johtunee siitä että osallistun edelleen tutkimukseen ja mulla magneettikuvattiin kaikki. JA silloin todettiin ettei ole rasvamaksaa. Bmi vähän yli 44 joten ei kaikilla ole rasvamaksaa vaikka onkin sairaalloisen ylipainoinen.
No niin meni aiheen vierestä.
Tuon enen pitäisi pienentää rasvamaksaa hyvin 4 viikon aikana.
Itse en pystynyt syömään noita nutreja ym. Vaan otin ruokavalion kanssa kyseisen jutun. Ja onnistuin tiputtamaan painoa 11.5 kg. Maksan osalta en osannut sanoa. Mielestäni anne.heide sun kannattais ottaa vielä ravintoterapeuttiin yhteyttä ja keskustella hänen kanssa eri vaihtoehdoista tuon maksan suhteen ja sen miten onnistut parhaiten saamaan pienemmäksi.
Itselläni leikkauksesta on jo aikaa 18 kk.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

osaisko joku auttaa??? Empty Vs: osaisko joku auttaa???

Viesti kirjoittaja Virvaliekki To Maalis 10, 2011 10:39 pm

Mulla oli rasvainen maksa ja lääkäri kertoi, että useimmillä pitkään ylipainossa eläneillä näin on, vaikkei tieten kaikilla... Mutta rasvamaksa ei siis ole ollenkaan tavaton ilmiö ylipainoisilla.
Olin ensin kolme viikkoa ENEllä ja sitten vielä pari viikkoa ennen leikkausta peroperatiivisella dieetillä eli "maksanpienennysdieetillä" jossa ENEjuomat korvattiin sokerittomilla proteiinijuomilla ja sen lisäksi sai syödä rajoitetun määrän vaaleaa lihaa ja kalaa ja kasviksia. Mutta asiantuntijat siis antavat sellaiset dieettiohjeet, jotka parhaaksi näkevät... Minulla oli dieetistä huolimatta edelleen iso maksa leikkauspäivänä, eli ei se parissa viikossa ainakaan mulla kutistunut, toivottavasti muilla kutistuu helpommin.
Virvaliekki
Virvaliekki

Viestien lukumäärä : 26
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 27.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

osaisko joku auttaa??? Empty Vs: osaisko joku auttaa???

Viesti kirjoittaja Virvaliekki To Maalis 10, 2011 11:07 pm

Mulla oli rasvainen maksa ja lääkäri kertoi, että useimmillä pitkään ylipainossa eläneillä näin on, vaikkei tieten kaikilla... Mutta rasvamaksa ei siis ole ollenkaan tavaton ilmiö ylipainoisilla.
Olin ensin kolme viikkoa ENEllä ja sitten vielä pari viikkoa ennen leikkausta peroperatiivisella dieetillä eli "maksanpienennysdieetillä" jossa ENEjuomat korvattiin sokerittomilla proteiinijuomilla ja sen lisäksi sai syödä rajoitetun määrän vaaleaa lihaa ja kalaa ja kasviksia. Mutta asiantuntijat siis antavat sellaiset dieettiohjeet, jotka parhaaksi näkevät... Minulla oli dieetistä huolimatta edelleen iso maksa leikkauspäivänä, eli ei se parissa viikossa ainakaan mulla kutistunut, toivottavasti muilla kutistuu helpommin.
Virvaliekki
Virvaliekki

Viestien lukumäärä : 26
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 27.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

osaisko joku auttaa??? Empty Vs: osaisko joku auttaa???

Viesti kirjoittaja Siiri Angerkoski Pe Maalis 11, 2011 12:54 am

Heissulivei....

Eneily kuuluu asiaan ennen leikkausta.
Eneilyn tarkoitus on nimenomaan poistaa rasvaa maksan ympäriltä ja tämä on tärkeää siksi, että maksa lepää vatsalaukun päällä ja haittaa näkyvyyttä
leikkauksessa.
Eneilyllä maksa saadaan mukavasti pienentymään ja näin tehdään tilaa
kirurgille työskentelyä varten.
Yksinkertaistaen voisi sanoa, että onnistunut eneily edesauttaa saamaan mahdollisimman hyvän
leikkaustuloksen!

Normaalisti eneillään 4 viikkoa ennen leikkausta - se riittää.
Ene-ryhmät ovat sitten toinen juttu. Niissä eneillään pääasiallisesti 10 vkoa.


Siiri A.

Siiri Angerkoski

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 16.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

osaisko joku auttaa??? Empty Vs: osaisko joku auttaa???

Viesti kirjoittaja anne.heide Ma Maalis 14, 2011 10:39 pm

Kiitos kaikille vastanneille!nyt odotan innolla lääkärin soittoaikaa et millon pääsen leikkaukseen Very Happy
anne.heide
anne.heide

Viestien lukumäärä : 177
Paikkakunta : kuopio
Registration date : 27.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

osaisko joku auttaa??? Empty Vs: osaisko joku auttaa???

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa