Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

+7
Riski_iita
Aallotar
MRA123
Poutapilvi
Elämä edessä
eräpena
Pallokala
11 posters

Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Pallokala To Helmi 17, 2011 5:08 pm

Nyt on sit ENEilty ja saatu painoo pois 13 kg, ja sisätautilääkäri Mikkelissä laittoi
lähetteet gastroskopiaan ja ylävatsan ultraan.
Ne ajat sain sovittua ensikuun alkuun.

Nyt vaan kauhee tsemppi päälle että selviää gastrosta ja ettei niissä
löydy mitään esteitä leikkaukselle.

Jos gastro ja uä on ok, miten todennäköstä on että leikkaava kirurgi sit
vielä karsii pois jonosta?

Toivottavasti näin ei käy.

Tsemppiä muillekin jonottajille!!
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja eräpena To Helmi 17, 2011 6:46 pm

Eipä ne ihan pienestä... tuon jälkeen... Hyvin olet motivoitunut. Very Happy
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Elämä edessä To Helmi 17, 2011 7:29 pm

Hei Pallokala!
Hienosti olet saanut painoa pois! Oletko menossa Kuopioon? Minä menen Joensuuhun, koska sinne on huomattavasti lyhyempi jonotusaika! Gastrokopia on joillekin kauhee kokemus, minulle ei yhtään paha! Hienoa, että siihen odotusaika ei ole tuon pidempi, vielä viime vuoden puolella odotettiin puoli vuotta...
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Pe Helmi 18, 2011 4:11 am

Pallokala ei ne niitä kalliita ja ruuhkaisia tutkimuksia tee ilman leikkauspäätöstä. Jos ei jotain ylitsepääsemätöntä tule niissä, niin eivät varmasti heivaa enää ulos jonosta.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Pallokala To Maalis 17, 2011 9:29 pm

Nyt on ultra ja gastro käyty, ja tuloksetkin tuli puhelimitse.

Maksassa pientä rasvottumista ja gastrossa pieni palleatyrä, muuten ei ihmeempää, eli lähete Joensuuhun kirurgin pakeille lähtee piakkoin!

Oli muuten toi letkun nielentä kuitenkin vähemmän kamalaa kun odotin. Pelotti ja yökin, mutta Mikkelin Terveystalon taitavat lääkäri+ hoitajat olivat nopeita ja ihania.

Nyt odottelen josko pääsisin jo ennen kesälomia leikkaukseen jos ajatellaan että lähetteen laitosta menisi noin kuukausi kirurgin tapaamiseen ja siitä noin kuukausi leikkaukseen. Mutta jos menee syksyyn niin sekin ok.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja MRA123 Pe Maalis 18, 2011 1:51 am

lol!
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Aallotar Pe Maalis 18, 2011 1:19 pm

Tässä lukiessa tuli mieleen, että tässä saa miehetkin tuta mitä on vauvan odottaminen.
Mä ainakin odotan yhtä innoissani leikkausta , kun lasta konsanaan. Tosin ei tarvi tehdä niitä raskaustestejä kun "raskaus" näkyy heti ulospäin. Very Happy
Onnea vain pallokalankin odotukseen Toivottavasti syntyy pahasti "keskosena".

Aallotar

Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 05.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Pe Maalis 18, 2011 4:28 pm

Hienoa Pallokala!
Sinä etenet oikein hyvää vauhtia! Ollaan samassa paikassa ehkä samassa kuussa leikkauksessa-- toukokuu??? bounce
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Huhti 19, 2011 12:05 am

No nii! NYT ollaan jonossa ja odotellaan kirjettä milloin leikkaus on.
Tänään siis kävin Joensuussa tapaamassa leikkaavaa lääkäriä ja heti ensi tervehdysten jälkeen hän ilmoitti että kaikki tutkimukset on kunnossa joten olen jonossa!
Toki hän kertoi mikä kaikki voi mennä vikaan, mutta vähän rauhoitteli että niin vain jos on oikein huono mäihä. Ja kehoitti tiputtamaan painoa jo nyt, mitä kevyempi sen pienempi komplikaatioiden mahdollisuus. Sit viimeinen 4 viikkoa ENEllä.

Nyt sit toivon kovasti että leikkausaikani olisi vielä keväälle eikä venysi syksylle. Kuulemma Joensuun leikkausjonossa ei ole kun ihan pari ihmistä, mutta sama kirurgi leikkaa syöpäpotilaita jotka luonnollisesti menee meidän paksujen ohi. Toivotaan että syöpäpotilaita ei tulis ja ne joilla on niin voisivat mahdollisimman hyvin.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ti Huhti 19, 2011 1:44 am

Peukutetaan sille miljoonasti!!!
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ti Huhti 19, 2011 1:51 am

Hei Pallokala!
Hieno juttu, nyt olet sitten jo tosi lähellä H-hetkeä!! Tietämäni 2 henkilöä meiltä päin leikattiin viiden viikon päästä kirurgilla käymisestä. Minulle14.3 ei kirurgi luvannut leikkuuaikaa heti, koska painoni on niin suuri. Sain tietää leikkuuajan 25.3 Mikkelin ravintoterapeutilta, kun hän pyynnöstäni soitti sinne. Minulle itselleni ei ole tullut vahvistusta vieläkään?? Soitin pari viikkoa sitten jonohoitajalle, joka sanoi ettei ole ehtinyt laittaa kirjettä. Hän sanoi, että 2 kirurgia pitää olla paikalla ja leikkuupäiviä on 1 kpl/ kuukausi. Kuitenkin ravintoterapeutti sanoi, että 2 leikataan 4.5 ja minut 11-5. No, hällä väliä, vaikka potilaille vähän muunnellaan totuutta. Kunhan leikkaavat, minua kuitenkin pelottaa maksani koko, joka voi olla liian suuri... Shocked
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Pallokala Ke Huhti 20, 2011 6:46 pm

Elämä edessä, hitsi jos leikkuupäiviä on vain kerran kuussa, se tarkoittaa että mun leikkaus menee sit syksyyn :/
No, kunhan pääsee. Mut tosi vaikeeta pitää paino niin ettei se kesällä nousis.

Mitä sun maksasta sanottiin ultrassa? Oliko silloin liian suuri? Mulle sanottiin että on noin 2 cm päässä keskilinjasta ja pitäs olla tilaa leikata.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ke Huhti 20, 2011 8:39 pm

Hei Pallokala!
Älä vielä huoli, saatat hyvinkin päästä heti kesäkuun alussa leikkuriin! Tuo tieto, että leikkuupäiviä olisi vain 1 kuussa ei pitänyt paikkaansa. Joensuun jonohoitaja näin väitti, mutta Mikkelin ravitsemusterapeutille sanonut muuta. Siis joskus niitä leikkuita on useita kuukaudessa. Minulle kerrottiin myös, että yleensä leikataan 1/ päivä, mutta jos ulkopuolelta oman alueensa leikattavia tulee, niinä päivinä leikataan 2/ päivä. Olemme siis vähän niinkuin ylimääräisillä paikoilla, me tuotamme Joensuun sairaalalle hyvin rahaa eivätkä he kieltäydy rahan saamisesta!! Minun maksa on syksyisen ultran mukaan 5-6 cm keskiviivan yli. Kuitenkin koko on normaalin rajoissa ja vähäisiä viitteitä rasvoittumiseen on. Yritän tehdä parhaani omalta osaltani Eneilyn suhteen ja jos se ei riitä, minun pitää tyytyä siihen, jos ei voida vielä leikata!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Toukokuu 24, 2011 3:01 pm

Leikkauspäivään 2 viikkoa aikaa.
Viimeiset 2 viikkoa "yritin" ENEillä huonoin tuloksin. Aamut ja päivät sain pussiteltua, iltaisin sit iski himo ja söin. Painoa sain pois pari kiloa, eli 115 kiloon.
Nyt eilen sain ryhdistäydyttyä ja oltua koko maanantain kunnolla pusseilla ja vedellä. Sama tsemppi tuntuu jatkuvan tänäänkin, onneksi. Jos tää pari viikkoa sujuisi hyvin, niin eiköhän leikkauskriteerit täyty.

En tiedä miks, mutta mulla on jotenkin pessimistinen fiilis leikkauksen suhteen. Epäilyttää että joku menee pieleen ja heitän veivini. Mutta en silti epäröi leikkausta. Tuntuu että se on mulle ainoa tie eteenpäin.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Toukokuu 24, 2011 3:03 pm

Samat on fiilikset täällä pallokala...niiin paljon kuin haluankin leikkaukseen ja eroon tästä painosta.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Toukokuu 24, 2011 3:17 pm

tigertyttö, ehkä tää on vaan meidän tapa jännittää?
Mun mies puhui mulle jo 3-4 vuotta sitten laihdutusleikkauksesta, ja silloisen tiedon mukaan en ollut valmis ottamaan riskejä. Olin katsellut jotain amerikkalaisia dokumentteja asiaan liittyen.
Sanoin hänelle että kuolemanriski on liian suuri.

Nyt kuitenkin valmis tähän kaikkeen, ja onhan suomen leikkaukset sujuneet ilman ainakaan uutisoituja kuolemantapauksia. Toisaalta eihän Finnairin koneetkaan ole pudonneet ja tilastollisesti olisi jo aika..
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Maiski Ti Toukokuu 24, 2011 3:57 pm

Tsemppiä Pallokala, kyllä met homman klaaramma, .. Razz Vaikka sitten päällään seisoen.
Minä olen saanut nyt 1vkn puol enellä 2,5 kg pois, tätä ennen olen ollunna vähähiilarisella dieetillä, joka on minulle oikein soppeli tapa, mutku taitaa olla tähän tilanteeseen liian rasvaista energiaa.

Josko olet maistanut sitä nutriletin uutta moccaa, jos et niin kannattaa, se on hyvää tongue

Jaksellaan Smile
Maiski
Maiski

Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 15.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Toukokuu 24, 2011 4:19 pm

Maiski, minä kun en tykkää kahvista, niin epäilen ettei tuo Moccakaan uppoa.
Ainoa mikä käy on Nutrifastin täyteläinen suklaa. Täyteläisyys on siitä kaukana, mutta se on hyvin liukenevaa eikä tule paakkuja jotka ovat suuri ällötys. Teen litkun hyvin laimeaksi ja lämmitän pikkaisen mikrossa.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Toukokuu 24, 2011 7:25 pm

Sainkin juuri jonohoitajalta Joensuusta puhelun ja ohjeistusta.

ENEllä tulee olla ihan tappiin saakka. Leikkausta edeltävänä yönä 00.00 jälkeen ei enää ravintoa. Aamulla maksimissaan lasillisen vettä saa ottaa. Ei omia aamulääkkeitä. Aamulla suihkuun ja 9:ksi sairaalaan.

Sairaalassa ensin röntgeniin, sitten verikokeisiin ja sydänfilmiin, sitten osastolle.

Leikkaus on sitten kello 12 maissa. Olen toinen GBP leikattava sinä päivänä.

Nyt alkoi jännittää niin että ihan vatsassa tuntuu. Asia konkretisoituu. Huh.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Sun Ti Toukokuu 24, 2011 8:39 pm

Ohhoh, voin vain kuvitella (vielä) tuota jännitystä. On varmaan nuo viimeiset päivät pitkiä. Mutta hyvää kannattaa odottaa, vai miten se meni Wink

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ke Toukokuu 25, 2011 4:01 am

No niin, kohti uudenlaista kesää menossa molemmin. Tsemppiä sulle.
Mun leikkuri 1.6. Pikkasen alkaa jo tuntumaan vatsanpohjassa.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 26.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Maiski Ke Toukokuu 25, 2011 4:08 am

Hienoa sateenkaari siellä, kutina tuppaa lisimään Laughing , voip tulla lievää panikointiakin välillä.
Minä sain tänään myös ohjeistusta ODL:stä, ilmoittautumisaika 9,30 leikkuri joskus 12 maissa, en tiedä monesko olen operoitavista, meitä on kuulemais neljä. edellisenä iltana klo 20,00 safka stop. ja olen vielä illan töissä 21 asti, taitaa tulla iso näli.
Mutta nää vaan jaksais olla reippaita tongue
Maiski
Maiski

Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 15.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Pallokala Ma Toukokuu 30, 2011 2:51 pm

Voi taivahan talikynttilät kun odottavan aika on pitkä!!
Vuoden tässä olen odottanut ihan rauhassa etenemistä tutkimuksesta
ja lääkärin tapaamisesta toiseen, nyt viimeset 9 päivää ennen leikkausta
tuntuu että aika matelee.
Mihinkään en oikein osaa keskittyä kun vaan odotan.

ENE sujuu taas vähän paremmin, paino on laskusuunnassa.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ma Toukokuu 30, 2011 9:32 pm

Tsemppiä Pallokala!
Kohta huomaat, että nytkö jo se on ohi!!!! Smile
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin Empty Vs: Pallokalan odotus notkahti taas millin eteenpäin

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa