Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

eneily alkaa

+2
Gilraen84
sirkku79
6 posters

Siirry alas

eneily alkaa  Empty eneily alkaa

Viesti kirjoittaja sirkku79 To Helmi 03, 2011 11:50 am

se sitten päätettiin. Leikkauspäivä on viikolla 10. Sitä ennen pitäisis saada 8 kg eneilyllä pois!!! Aaarrrggg. Kuulemma saattaa olla aluksi pari huonoa päivää ja sitten helpottaa. Vinkkejä kaivataan.
sirkku79
sirkku79

Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 44
Paikkakunta : lehtimäki
Registration date : 25.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

eneily alkaa  Empty Vs: eneily alkaa

Viesti kirjoittaja Gilraen84 To Helmi 03, 2011 2:55 pm

Sisua se kysyy, mutta kun muistaa palkinnon, joka siellä eneilyn päässä siintää (siis leikkaus) niin kyllä se menee. Ekat 3 päivää on aika kamalia, mutta siitä se alkaa sit helpottaa ja sithän se on ihan lasten leikkiä, kun elimistö saavuttaa ketoosin, mutta multa ei mieliteot kyl kadonneet mihinkään eli se on kaikista haastavinta koko touhussa. Ja sit viel muista juoda se 2l vettä/pvä, vaikka se tuntuis miten tervanjuonnilta, sillä se juominen tehostaa painon pudotusta (lähtee nesteet liikkeelle). Mulla tippu 4 viikon aikana 10,8kg Smile
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

eneily alkaa  Empty Vs: eneily alkaa

Viesti kirjoittaja sirkku79 To Helmi 03, 2011 3:01 pm

Kiitti vinkeistä! Ekaa aamua viedään kivasti flussaisena päänsärkyisenä, mut kaist se tästä. Onneksi on vissyjä. Ne kait on myös juomissa sallittuja koska ovat kalorittomia. Olisi mukava kuulla sinun kuulumisia, koska olet ollut samassa paikassa minne itse menen ja ole hieman minua edelä tässä hommassa. Laittele vaikka privaatti viestiä, jos et julkisesti halua. Surprised
sirkku79
sirkku79

Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 44
Paikkakunta : lehtimäki
Registration date : 25.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

eneily alkaa  Empty Vs: eneily alkaa

Viesti kirjoittaja Rovatar To Helmi 03, 2011 5:14 pm

Sirkku..onnea eneilyyn.
Minulla menossa viimeiset päivät.Ja myös hieman flunssaisena.
Tuo ene aika menee tosi nopeeasti.
Sellanen 2-5 päivään niin alkaa helpottamaan nälkä ja olo on energinen.
Olen muuten Sirkku kotoisin samasta kuntaliitoksesta.Siitä 25 km päästä.Laitan postiin privasti lisää.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

eneily alkaa  Empty Vs: eneily alkaa

Viesti kirjoittaja SirpaMc To Helmi 03, 2011 11:26 pm

No ihan samalla kaavalla mennään ja vielä samassa paikassa =)
Vko 8 matkan ajalle ravintoterapeutti ehdotti normaali diettiä, jatkan ENEilyä sitten kotona.
Toivottavasti saan pudotettua tarvitut 8 eikä loman syömiset sotke suunnitelmia Rolling Eyes .

SirpaMc

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

eneily alkaa  Empty Vs: eneily alkaa

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Pe Helmi 04, 2011 4:13 pm

Sirkku: Flunssaisena ei saisi eneillä, eli ensin hoidat itsesi kuntoon ja sitten aloitat eneilyn Smile
Mulla on nyt melkein kuukausi leikkauksesta ja kaikki on mennyt todella hyvin. Voisi melkein sanoa, että liiankin helposti mennyt. Saikkua pidin huikeat 2 päivää ja sit olin jo siinä kunnossa, et palasin kouluun. Minut leikattiin keskiviikkona ja torstaina pääsin kotiin. Tuskallisinta oli taksimatka kotiin Helsingin mukulakivikaduilla. Kipeä olin ainoastaan heräämössä ja siellä mua lääkittiinkin aika paljon, joten kun pääsin osastolle niin näytin kuulemma ihan narkkarilta, silmät seiso päässä ja kiilteli aika ilosesti. Osastolla en kuitenkaan enää lääkitystä tarvinnut ja seuraavana aamuna olin jo taas ihan ihmisen näkönen. Suurimmat kivut taisi aiheutua kaasusta, jota leikkauksessa pumpataan sisuksiin (älkää kysyä miksi tai mitää muutakaan, mulla ei mitää käsitystä asiasta). Osastolla sain laimeaa mehua ja vettä juotavaks ja lihalientä tuotiin seuraavana päivänä, siitä sainkin sit dumpingin eikä se kotona uponnut yhtään paremmin, vaan ekan lusikallisen jälkeen olo oli taas tosi kamala eli lihaliemi ei vaan sovi mulle.
Kotona on kaikki sujunut mallikkaasti, elokuvissa iski dumping kun söin liikaa poppareita (puolet lasten poppareista) siitä selvisin kuitenkin 10minuutissa. Eli pidin hetken silmiä kiinni ja keskityin vaan hengittelemään ja olo oli taas normaali. Ja leffassakin pysyin mukana, vaikka jäi muutama minuutti näkemättä Smile Makea maistuu kamalalta (siis kokeillut kaakaota ja persikkaa molemmat pahanmakuisia ja aivan liian makeita). Eli leikkaus toiminut tässäkin mielessä juuri niinkuin olen toivonut, sillä olen entinen "pullahiiri" tai mun tapauksessa kyllä pullanorsu olisi kai oikeampi sana, mut nyt en halua edes maistaa pullaa. Hiilarit on mulla muutenkin jääneet aika minimiin. Aamuisin syön puuroa, mutta muuten ruokavalioni koostuu lihasta ja kasviksista sekä maitotuotteista. Eli leipää kuluu tosi vähän ja perunan, riisin ja pastan olen hylännyt oikeastaan kokonaan. Eivät vaan sovi mun pikkumasulle, eivätkä edes maistu hyviltä Laughing

Jos on jotain kysyttävää niin voi tänne viestiketjuun laittaa kysymyksiä tai sit tietty laittaa viestiä yksityisesti Smile
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

eneily alkaa  Empty Vs: eneily alkaa

Viesti kirjoittaja SirpaMc Pe Helmi 04, 2011 5:17 pm

Hyvä Gilraen84 cheers Tämä antaa kuitenkin vielä luottamusta siihen että ohitus kannatta vaikka joillain näitä ongelmia on kyllä kasaantunut huolestuttavan paljon. Minulla makean syöminen on ongelma ja hiilareista leipä ja peruna. Toivon todella että minulla leikkaus auttaisi juuri niin kuin sinullakin

SirpaMc

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

eneily alkaa  Empty Vs: eneily alkaa

Viesti kirjoittaja sirkku79 Pe Helmi 04, 2011 6:55 pm

Varsikin kuulosti tosi hyvälle se, että leikkaus on vaikkuttanut makean syöntiin. Itse olen myös sellainen sokerihiiri, että syön kaikki miehetkin penkin alle Shocked Tämän tiedon voimalla mennään taas eteenpäin.
sirkku79
sirkku79

Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 44
Paikkakunta : lehtimäki
Registration date : 25.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

eneily alkaa  Empty Vs: eneily alkaa

Viesti kirjoittaja epävarma Pe Helmi 04, 2011 11:46 pm

Tsemppiä eneilyyn! Ja muista että kirurgit ovat silloin tällöin joutuneet lopettamaan leikkauksen alkuunsa, koska maksa ei olekaan pienentynyt eikä näkyvyyttä leikkausalueelle saada. Tai sitten on tehty sleeve GBP:n tilalle. GBP:ssä joudutaan työskentelemään osittain maksan takana ja jos se on rasvoittunut, niin se ei yksinkertaisesti onnistu. Toinen seikka on se että rasvoittunut maksa vuotaa helpommin, komplikaatioriskit ovat suuremmat ja kaasutäyttöä täytyy tehdä enemmän (joka taas aiheuttaa leikkauksen jälkeen tukalaa oloa).
Joku varmaan ihmettelee, miksi toinen voidaan leikata painavampana kuin toinen. Kaikilla maksa ei ole yhtä rasvoittunut ja riippumatta lähtöpainosta nopea painon tiputtaminen vähentää maksan ympärille kertynyttä rasvaa sekä myös vatsaontelon vapaata rasvaa. Siksi kannattaa ottaa eneily vakavasti flower , vaikka se vaikealta välillä tuntuukin. Lopussa kiitos seisoo! flower
epävarma
epävarma

Viestien lukumäärä : 32
Ikä : 57
Paikkakunta : Juankoski
Registration date : 04.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

eneily alkaa  Empty Vs: eneily alkaa

Viesti kirjoittaja Gilraen84 La Helmi 05, 2011 12:42 pm

Juuri näin niinkuin epävarma sanoi! Minulla maksa oli hieman pyöreäreunainen, vaikka eneillen oli haihtunut 10,8kg, mutta ei onneksi estänyt leikkausta tai muutenkaan vaikeuttanut sitä huomattavasti, mun leikkaus kesti tosin 1h38min, eli näkyvyys ei ollut ihan paras mahdollinen ja mulla oli ollu jotain kiinnikkeitäkin hieman masussa, joita oli pitänyt poistella. Leikkaus kuitenkin sujui hyvin, eikä mitää komplikaatioita tullu, mitä nyt yks leikkaushaava (tissin alla) punoitti hieman, eli oli lievää tulehdusta, mutta meni ihan itellään ohi, eikä tarvinu lääkitystä siihen Smile

Sirkku: Eirassa se heräämö on sitten hätkähdyttävän pieni, eli ei kannata säikähtää, kun sinne menet, se ei myöskään ole kauhean modernin näköinen ja myös leikkaussali on pieni, mutta siellä kaikki laitteet on ihan viimesen päälle. Ja anestesialääkäri on mitä ihanin <3
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

eneily alkaa  Empty Vs: eneily alkaa

Viesti kirjoittaja sirkku79 La Helmi 05, 2011 5:29 pm

Gilraen84: Kuka sinut leikkasi? Minä menen Tomille.
sirkku79
sirkku79

Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 44
Paikkakunta : lehtimäki
Registration date : 25.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

eneily alkaa  Empty Vs: eneily alkaa

Viesti kirjoittaja Riski_iita La Helmi 05, 2011 11:15 pm

Sitä ilmaa pumppaillaan kuulemma että saadaan parempi näkyvyys. Näin muistaisin kuulleeni opiskeluaikoina....

Mua kauhistuttaa myös tuo maksani tila. Ene loppui jouluna, ja sillä sain pois 18kg, mutta jos leikkausaikaa ei saakkaan kuin vasta syksyyn, niin joudunkohan uudelleen eneilemään?? Se kyllä nostaa hien pintaan. Luulen myös että mun maksani saattais olla aika rasvainen, sillä jo 15 vuotta sitten maksa-arvoni pompsahteli alkkari-lukemissa ja esim. e-pillerit nosti ne taas huippuunsa. Ja sleeveä en halua..... Voi kun aika kuluis nopeammin, nyt näitä asioita pohtii päivittäin, ja tuntuu että tää hallitsee mun elämää aika paljon.
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

eneily alkaa  Empty Vs: eneily alkaa

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Su Helmi 06, 2011 1:41 pm

Tom leikkasi ja ruotsista oli Peter Loogna. Hyvää työtä tekivät ja kävivät vielä monesti moikkaamassa mua osastolla.

Mulla oli maksa-arvot ihan priimat ja silti maksa oli pyöreäreunainen, eli ei ne arvot kerro koko totuutta.
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

eneily alkaa  Empty Vs: eneily alkaa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa