Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Menossa leikkaukseen.

+4
Tuula
flikka
Apotar
otan vähän lisää
8 posters

Siirry alas

Menossa leikkaukseen. Empty Menossa leikkaukseen.

Viesti kirjoittaja otan vähän lisää Pe Syys 05, 2008 10:50 pm

Miespuolinen henkilö menossa leikkaukseen 2.10.08. Tuttuja olikin jo tullut " omilta sivuilta". Tuon kuvan otin kun on niin harvinaista herkkua etelä - pohjanmaalla tuo hamppupelto.
otan vähän lisää
otan vähän lisää

Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 05.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa leikkaukseen. Empty Menossa leikkaukseen

Viesti kirjoittaja Apotar La Syys 06, 2008 4:59 am

Alustavat tutkimukset on tehty ja olen menossa leikkaukseen.

Koko aikuisiän painokäyrä on ollut ylöspäin, eikä hääkakku ja lapsen syntymä ole vieneet asiaa parempaan suuntaan. Useista yrityksistä (painonvartijat useita kertoja, acomplia, kaveriporukassa yritys jne) huolimatta, paino ei ole pudonnut. Tai vaikka olisikin, on tullut aina tuplana takaisin.

Nyt odotan leikkaukselta paljon. Haluaisin saada verenpainelääkkeet pois, haluaisin pysyä terveenä ja pystyä liikkumaan.

Lähete on jo mennyt sairaalaan, jossa leikkaus tehdään, joten nyt vain odotellaan ja odottavan aika on tunnetusti piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiittttttttttttkkkkkkkkkkkääääääääää.... Very Happy

Apotar

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Jkl- GBP joulukuu 09 KYS
Registration date : 06.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa leikkaukseen. Empty Flikka odottele leikkausaikaa

Viesti kirjoittaja flikka La Syys 06, 2008 5:45 pm

Hei
Tääläpä flikka Etelä-Pohjanmaalta. Itse olen matkalla kohti laihdutusleikkausta. Olen reilusti ylipainoinen ja laihdutushirtoria on pitkä. Tuohon listaan kuuluu ns. kaikki mahdollinen kuten esim. ihme-dietit, Painonvartijat, lääkeet, VLCD, erill. kurssit ja ryhmät, nettiyhteisöt, karppaus.
Toivottavasti saamme tänne foorumille mukaan myös niitä asiantuntijoita.
flikka
flikka

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 05.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa leikkaukseen. Empty Vs: Menossa leikkaukseen.

Viesti kirjoittaja Tuula La Syys 06, 2008 8:12 pm

Heissan:)
Olen Tuula 40v Porvoosta.
Minä olen ollut melkein pienen ikäni ylipainoinen ja vanhempieni kuoleman(olin11v) jälkeen tilanne paheni,sen jälkeen en ole ollut ns.normimitoissa.
Nyt olen sellaisessa tilanteessa että 7vk enedieetti on takana ja verikokeet olivat ok,joten lääkärini laittoi minulle lähetteen laihdutusleikkaukseen ja nyt vaan odotellaan kutsua Surprised
Tuula
Tuula

Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 55
Paikkakunta : Porvoo
Registration date : 06.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa leikkaukseen. Empty Vs: Menossa leikkaukseen.

Viesti kirjoittaja Typpis Su Syys 07, 2008 3:12 am

Olen 33-vuotias nainen ja Varsinais-Suomesta . Kauhean samalainen tarina kuin muillakin. Olen jo lapsesta asti kärsinyt ylipainosta.
Välillä olen saanut laihdutettua, mutta aina ovat tulleet takaisin tuplana.
Minulle tämä viimeinen mahdollisuus, jota olen miettinyt parisen vuotta. Viime viikolla tapasin kirurgin ja joulukuussa luultavasti leikkaavat. queen
Gastroskopia-aikaa tässä odottelen. cyclops
Typpis
Typpis

Viestien lukumäärä : 11
Ikä : 49
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 07.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa leikkaukseen. Empty Pitkä matka leikkaukseen!

Viesti kirjoittaja Rintasir Su Syys 14, 2008 7:07 pm

Olen 51-vuotias nainen! Jokainen tietää miten paino nousee ja laskee, on monia laihdutusyrityksiä ja –tuloksia ja kaikki on ollut turhaa. Shocked
Sairauksia on paljon! Ensimmäisenä kilpirauhasen vajaatoiminta, jonka takia lihominen alkoi. Sairastin sitä 15 v. ennen kuin selvisi, mikä on! Myöhemmin tuli Diabetes, Verenpaineen nousu, Iskias, ja on ollut luupiikkejä, polvien särkyä, on Kihtiä ja Masennus ajoittain jo 14-vuotiaasta saakka. Viimeiset neljä vuotta olen kulkenut taksilla töissä, kun en pysty kävelemään pitkiä matkoja, enkä seisomaan kauan paikoillani. Säärihaava sai minut havahtumaan tilaani lopullisesti. Se alkoi vaivata marraskuussa 2006. Pahimmillaan vasemman nilkan ympäri meni 13 cm korkea avoin märkivä haava. Hoito oli rankkaa ja välillä olin kotisairaalan hoidossa. Myös uniapneaan sain C-pap laitteen helmikuussa –07 ja siitä alkoi jatkuva väsymys helpottaa ja jaksoin ajatella muitakin asioita, kuin nukkumista. Samoihin aikoihin työterveyslääkäri laittoi lähetteen laihdutusleikkaukseen.

Varsinainen laihdutusleikkausodotus:
Basketball
Elokuussa 2007 tapasin kirurgin. Hänen arvionsa oli, että minun ainoa toivoni on leikkaus, MUTTA ennen sitä on laihduttava 50 kg, koska instrumentit eivät riitä ja leikkauspöytä ei kestä minua (paino silloin oli 223 kg).
Sitten kävin ravitsemusterapeutilla ja sain 2000 kcal ruokavalion. Ahmimistestit tehtiin ja muut asiaankuuluvat tutkimukset. Hän oli hyvin rohkaiseva, mutta kehotti pyytämään Acomplia-reseptin laihdutuksen tueksi.
Sisätautilääkärin tapasin lokakuussa. Hän oli samaa mieltä, kuin kirurgi, että leikkaus on ainoa toivo kohdallani. Hän ”r o h k a i s i” minua ilmoittaen, että kukaan ei pysty itsekseen laihtumaan 50 kg.
Psykiatrin lausunto tarvittiin myös, koska minulla oli vielä kolme vuotta aiemmin ollut ahmimishäiriötä. Hän oli myötätuntoinen ja toiveikas ja lähetti minut psyk.sairaanhoitajan vastaanotolle (tämä on syömishäiriöiden asiantuntijahoitaja), jotta saan tukea laihdutusajalle!
Psyk.sh. onkin se henkilö, joka on auttanut minua eniten. Hänen ja omat kemiani sopivat loistavasti yhteen ja hän osaa ”ärsyttää” ja kannustaa minua oikealla tavalla ja on onnistunut kaivamaan minua jäytäneitä asioita esiin, niin että olen saanut käsiteltyä ne ja pantua omille paikoilleen mielessä.
Hänen ja RT:n avulla alkoi joulukuusta lähtien näkyä laihtumisesta merkkejä. Pikkuhiljaa paino putosi ja keväällä vaihdettiin 1800 kcal ruokavalio. Opettelin hitaasti syömistä ja puremista ja itseni tuntemista. Hoitajat olivat yhteydessä leikkausryhmään ja kertoivat tuloksistani siellä. Kun kirurgi kuuli painoa lähteneen 20 kg, niin hän ehdotti minulle BIB-palloa mahaan, auttamaan loppua laihtumista.
BIB-pallo asennettiin vatsaan 5.8.08 PHKS:ssa. Kulunut kuukausi on pääasiassa kulunut kovan närästyksen, röyhtäilyn, ilmavaivojen ja ajoittaisen oksentelun merkeissä. Painokin putoaa kun 1400 kcal on päiväannos. Tällä hetkellä on mennyt yhteensä 27 kg. Vielä 23, niin leikkaus alkaa olla tosiasia. Pallunki voi olla mahassa ½ v. Eli helmikuussa -09 se otetaan pois. Silloin toivon että ensimmäinen leikkaus olisi pikapuoliin totta. Sleeve tehtäneen ensin ja myöhemmin sitten GBP, koska minulla on edelleen hyvin paljon pudotettavaa painoa. Nyt on noin viidennes tavoitteesta mennyt.
Mutta olipa ihana päivä elokuussa, kun paino meni monen vuoden jälkeen alle 200!
Rintasir
Rintasir

Viestien lukumäärä : 104
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa leikkaukseen. Empty Vs: Menossa leikkaukseen.

Viesti kirjoittaja Mertzi Ke Loka 01, 2008 1:19 am

Kävin tänään lääkärillä keskustelemassa laihdutusleikkauksesta. Keskustelun jälkeen päätin että hän saa laittaa lähetteen vetämään laidhutusleikkaukseen, ensimmäisenä on gastroskopia minkä teen Mehiläisessä, kuulemma sillä säästän paljon aikaa sen sijaan että odottelen keskussairaalaan pääsyä. Ja sitten vain odottelen kutsua niin että tehdään kaikki esitutkimukset ja kokeet ja muuta sellaista ja sitten leikkaukseen. Toivon kovaa että pääsen alkuvuodesta tai ihan viimeistään maalis-huhtikuussa. Saa nähdä nyt miten käy. Tein sellaisen päätöksen tänään kun tulin lääkäriltä että huomenna aloitan painon pudotuksen myös omillaan, on leikkaus helpompaa sitten. Ymmärsin että on tehtävä ENE dietti 4 viikkoa ennen leikkausta niin että saadaan rasvaa pois maksan ympäriltä.
En ole ehtinyt puhua mieheni kanssa vielä että laitoin lähetteen vetämään kun on ollut täpinää koko illan. Pitää ottaa puheeksi hänen kanssaan. Tsemppiä kaikille jotka ovat menossa nyt piakkoin leikkaukseen. Kirjotelkaa kuulumisia kun tulette takaisin kotiin leikkauksesta.

Mertzi

Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 09.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa leikkaukseen. Empty Vs: Menossa leikkaukseen.

Viesti kirjoittaja Mertzi Ke Loka 01, 2008 3:20 am

Hienoa Rintasir, olet päässyt jo aimon harppauksen painossa alas. Tsemppiä jatkoon.

Mertzi

Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 09.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa leikkaukseen. Empty Vs: Menossa leikkaukseen.

Viesti kirjoittaja Rozeanne To Loka 02, 2008 1:11 am

Tänään oli lääkärin vastaanotto ja hän(kin) näytti vihreää valoa leikkaukseen. Nyt odottelen aikaa vatsan ultraäänitutkimukseen ja inhoamaani gastroskopiaan Sad
Jos kaikki noissa tutkimuksissa ok niin arvioiduksi leikkausajaksi sain ensi kevään.

Miten muilla on asiat edistyneet?
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa leikkaukseen. Empty Vs: Menossa leikkaukseen.

Viesti kirjoittaja Rozeanne To Loka 02, 2008 1:13 am

otan vähän lisää kirjoitti:Miespuolinen henkilö menossa leikkaukseen 2.10.08. Tuttuja olikin jo tullut " omilta sivuilta". Tuon kuvan otin kun on niin harvinaista herkkua etelä - pohjanmaalla tuo hamppupelto.

TSEMPPIÄ flower
Tulethan sitten kertomaan miten meni ja mille tuntuu? Surprised
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Menossa leikkaukseen. Empty Vs: Menossa leikkaukseen.

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa