Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :(

5 posters

Siirry alas

Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :( Empty Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :(

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 La Loka 02, 2010 4:40 pm

Siis osaako joku auttaa minua? Kun syön ja jos nielasen pienen palasen se jää kurkkuun kiinni ja laskee alas kauheen hitaasti?? Ja se niinkuin jää "kiinni" mun kurkkuun? Sen huoomaan kun nielasen jotain uudestaan, sitten ottaa kipeetä rintaan ja se "nousee" niinkuin takas "ilmana"?! Samalla meinaa tulla oksennus ja limaa nousee aivan järkyttävän paljon :( Siis enkö voi enää syödä normaalirakenteista ruokaa? Siis jos mua ei masentanut tuo painohomma niin tämä sitten!! Pelottaa :( Ei kait se nyt mitään muuta voi ainakaan olla? Vesi ja neste menee alas mutta jos sosekkin on paksumpaa se jää kurkkuun kiinni?? Ja olen siis syönyt näkkileipää jo ainakin viikon ajan , ok se on ollut todella hyvin purtua mutta nyt kun paksu sosekkin tökkii??!! Voi helvetti, nyt alkaa oikein itkettää :( MIKSI mikään ei voi mennä hyvin? Minä yritän parhaani....
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :( Empty Vs: Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :(

Viesti kirjoittaja Rintasir La Loka 02, 2010 7:23 pm

Ota nyt vain rauhallisestij. Eihän tuosta leikkuusta nyt niin kauan ole. Anna kroppasi totutella omaan tahtiinsa. Pureskelet ja soseutat sekä nesteytät tarpeeksi. Kyllä sitten aikanaan alkaa mennä isompiakin palasia.

Rintasir
Rintasir

Viestien lukumäärä : 104
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :( Empty Vs: Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :(

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Loka 02, 2010 7:29 pm

Mulla oli n. 1,5kk ajan ihan sama juttu. Ruoka myös ajoittain "kiipesi" takas nieluun. Edes hyvin hyvin pienet määrät tuntuivat jäävän matkalle. Kyllä se siitä pikkuhiljaa. Itse tein niin, että otin 1 pienen hörpyn nestettä 5min. välein. Laitoin ihan kellon soimaan jopa telkkaa katsoessani, niin muistin sen ottaa. Alun nestemäinen ruokavalio helpotti tilannetta, mutta soseiden kanssa huomasi jo "ongelman".

Sullahan on erinomaisesti paino pudonnut (vai olenko missannut jotain?) Mulla on nyt 20 vk aikana leikkauksen jälkeen paino pudonnut yht. 25,5kg vaikka jumejakin on ollut.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :( Empty Vs: Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :(

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Su Loka 03, 2010 1:02 am

jos et saa menemään mitään alas ilman että oksennat niin silloin suosittelen soittoa leikkaavalle lääkärille. Mutta mulla oli noin kuukausi leikkauksen jälkeen että oksensin kaikki ylös ja multitabs ei mennyt alas vaan jäi jumiin. Diagnoosi ahtautuma ruokatorvessa.
Mutta jos epäilyttää soita lääkärille/ osastolle.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :( Empty Vs: Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :(

Viesti kirjoittaja joku80 Su Loka 03, 2010 10:36 pm

Tikrustiina75: miten sun vaivaa hoidettiin? Mulla tuntuu kanssa ruoka väliin jäävän jumiin, toisaalta vedestä tulee ne pahimmat oireet, ehkä juon liian nopeasti välillä.

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 04.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :( Empty Vs: Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :(

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ti Loka 05, 2010 4:28 am

Mun vaiva hoidettiin ihan tähystämällä ja samalla pallolaajennettiin. Ruokatorvea jouduttiin laajentamaan 3 kertaa. Mutta mun oireet olivat sellaiset etten saanut mitään kiinteätä ruokaa menemään alas vaan tuli noin 40 sekunnissa ylös. Oksensin siis koko mahalaukkuni tyhjäksi. Vesi ja nestemäinen sosekeitto oli ainoita jotka menivät alas.
Nykyisin olen huomannut sen jos yritän hotkia ruokaa niin se jää jumiin ja tulee oksettava olo.
Tosin tiedän myös sen, että tuo "vanha" vaiva voi myös uusiutua. Mutta vielä en ainakaan ala panikoimaan asiasta. Maltti on valttia tässäkin hommassa.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :( Empty Vs: Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :(

Viesti kirjoittaja joku80 Ti Loka 05, 2010 1:43 pm

Ok, ei mulla ihan tuollaista ole.Taitaa olla ihan normijuttuja tässä vaiheessa toipumista. Onneksi. Mutta hyvä tietää, että senkin voi hoitaa.

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 04.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :( Empty Vs: Apua!! Ruoka jää kiinni mun kurkkuun :(

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa