Vaasaanko leikkaukseen?
+4
muuminmamman4
Lovely
kuunsisar
mimio
8 posters
Vaasaanko leikkaukseen?
Tänään tuli kutsu ravitsemusterapeutille ja labroihin 14.10.2010. Kauankohan siitä kestää tie leikkaukseen saakka Vaasaan? Onko kellään kokemusta? Niin siis olen uusi käyttäjä näillä sivuilla. Ikää 35 ja bmi 42. Lähete tehty työterveydestä kuukausi sitten.
mimio- Viestien lukumäärä : 79
Registration date : 29.09.2010
Vs: Vaasaanko leikkaukseen?
Hei Mimio! Oma prosessini lähti käyntiin toukokuussa, kun hain lähetteen Lääkäritalolta. Elokuussa oli labrat ja ravitsemusterapeutti (sain ajat, kun soitin elokuun alussa ja kysyin, missä vaiheessa asia on). Syyskuussa sisätautilääkäri. Nyt odottelen kutsua kirurgille, mahan tähystykseen ja ultraan. Jos ei ala kuulua, soitan ja kysyn, vaikka sisätautilääkäri sanoi, ettei kannata soittaa.
Yksi asia askarruttaa itseäni. En halua pelotella ketään, mutta... Lehdessä oli, että leikkaukset aloitetaan ensi vuonna Seinäjoella. Vaasassa tehdään kuitenkin maan toiseksi eniten leikkauksia ja siellä on paras asiantuntemus. Seinäjoki alkaa leikata itse, kun tulee niin kalliiksi lähettää potilaita Vaasaan. Pelkään vähän sitä, että keskussairaala venyttää meidän odottavien aikoja, että ei tarvitsisi enää lähettää Vaasaan... Jos Vaasasta tulisi aluksi kokeneet lääkärit leikkaamaan Seinäjoelle ja opettamaan muita niin asia olisi ok, mutta en kyllä haluaisi olla niitä ensimmäisiä "harjoituskappaleita" - kyse on kuitenkin ainoasta elämästäni!
Yksi asia askarruttaa itseäni. En halua pelotella ketään, mutta... Lehdessä oli, että leikkaukset aloitetaan ensi vuonna Seinäjoella. Vaasassa tehdään kuitenkin maan toiseksi eniten leikkauksia ja siellä on paras asiantuntemus. Seinäjoki alkaa leikata itse, kun tulee niin kalliiksi lähettää potilaita Vaasaan. Pelkään vähän sitä, että keskussairaala venyttää meidän odottavien aikoja, että ei tarvitsisi enää lähettää Vaasaan... Jos Vaasasta tulisi aluksi kokeneet lääkärit leikkaamaan Seinäjoelle ja opettamaan muita niin asia olisi ok, mutta en kyllä haluaisi olla niitä ensimmäisiä "harjoituskappaleita" - kyse on kuitenkin ainoasta elämästäni!
kuunsisar- Viestien lukumäärä : 48
Ikä : 59
Registration date : 24.05.2010
Kuunsisar oikeassa olet, Seinäjoki todella venyttää meidän aikoja, harmin paikka :(
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Huomenia MIMIO!
Asun kyllä Kokkolassa mutta kerron miten mulla meni! Mulla meni 6kk lääkärikäynnin jälkeen että sain leikkuuajan! Se aika siirty mutta sain uuden ajan aika äkkiä! Ja minuthan leikattiin 7/9-2010.... Uskon että saat leikkuuajan aika äkkiä , en usko että Vaasassa on jonoa!
Syksyistä päivänjatkoa :)
Asun kyllä Kokkolassa mutta kerron miten mulla meni! Mulla meni 6kk lääkärikäynnin jälkeen että sain leikkuuajan! Se aika siirty mutta sain uuden ajan aika äkkiä! Ja minuthan leikattiin 7/9-2010.... Uskon että saat leikkuuajan aika äkkiä , en usko että Vaasassa on jonoa!
Syksyistä päivänjatkoa :)
muuminmamman4- Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010
Ylihuomenna ravitsemusterapeutti...jänskättää! Missä vaiheessa muumimamman sut määrättiin enelle? Onko se siis vaatimus eneillä ennen leikkausta?
Ei millään malttaisi odottaa sitä lääkärikäyntiä, mutta vielä kuukausi aikaa...saiskohan sitä aikaistettua?
Ei millään malttaisi odottaa sitä lääkärikäyntiä, mutta vielä kuukausi aikaa...saiskohan sitä aikaistettua?
mimio- Viestien lukumäärä : 79
Registration date : 29.09.2010
Moi mimio! Kyllä ENE vaaditaan ennen leikkausta, se pienentää sitä maksaa jotta leikkaus olis turvallisempi ja "helpompi".. Minä olin ENE-llä 4 viikkoa ennen leikkausta! Mutta minä en ollut sillä pussi enellä vaan sillä luomuenellä, söin siis ihan normiruokaa (ohjeen sain sairaalasta!) Mutta en oikeesti ohjetta seurannut, söin kaalikeittoa ja salaatteja sen 4 viikkoa :D Sun pitää kysyä saatko aikasemman ajan tohtorille!
muuminmamman4- Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010
Hei mimio. Minä sain tänään kanssa kovasti odottamani postin eli kutsut labraan ja lääkäriin.
Nopiasti sinun asiasi on edennyt.
Kuten tuossa tulikin esille, niin tämän jälkeen (mikäli sisätautilääkäri hyväksyy leikkaukseen) tulee tähystykset ja ultra. Tähystys kannattaa ehdottomasti ottaa yksityisellä. Se nopeuttaa huomattavasti ja hinta Sjoella Lääkäritalolla n 185 €.
Itse kyselin tuota aikataulua sisätautien polin hoitajalta taannoin, niin hän sanoi, että kun kaikki päätökset saatu ja tutkimukset on tehty ja lähete mennyt Vaasaan, niin leikkaus on n 2-3 kk päästä.
Seinäjoen leikkaukset eivät pääse alkamaan vielä vuoden alusta vaan kestää aikansa ennenkuin miljoonapiiri (Jkylä, Tre, Vaasa, Sjoki) tekee päätöksensä. Tämän kuulin 22.9. keskussairaalassa.
Ei siellä varmasti mitään leikkauksia venytetä. Kyllä ne Vaasaan lähettää. Sjoen lääkärit on kuulemma jo nyt käynyt Vaasassa leikkoomassa ja oppia hakemassa pari vuotta.
Nopiasti sinun asiasi on edennyt.
Kuten tuossa tulikin esille, niin tämän jälkeen (mikäli sisätautilääkäri hyväksyy leikkaukseen) tulee tähystykset ja ultra. Tähystys kannattaa ehdottomasti ottaa yksityisellä. Se nopeuttaa huomattavasti ja hinta Sjoella Lääkäritalolla n 185 €.
Itse kyselin tuota aikataulua sisätautien polin hoitajalta taannoin, niin hän sanoi, että kun kaikki päätökset saatu ja tutkimukset on tehty ja lähete mennyt Vaasaan, niin leikkaus on n 2-3 kk päästä.
Seinäjoen leikkaukset eivät pääse alkamaan vielä vuoden alusta vaan kestää aikansa ennenkuin miljoonapiiri (Jkylä, Tre, Vaasa, Sjoki) tekee päätöksensä. Tämän kuulin 22.9. keskussairaalassa.
Ei siellä varmasti mitään leikkauksia venytetä. Kyllä ne Vaasaan lähettää. Sjoen lääkärit on kuulemma jo nyt käynyt Vaasassa leikkoomassa ja oppia hakemassa pari vuotta.
sateenkaarenpäässä- Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010
Kiitos "sateenkaarenpäässä" valaisevista tiedoista.
Toi tähystysjonon pituushan tässä hidastaa ja kun ei ole kiireellisenä niin on jonon hännillä:(
Toi tähystysjonon pituushan tässä hidastaa ja kun ei ole kiireellisenä niin on jonon hännillä:(
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Aikaahan on jo kulunut tuosta edellisestä viestistä....
Oon mäkin ymmärtänyt, että kiireellisyysluokka olisi 3, mutta viikolla tuli ilmoitus lähetteen vastaanottamisesta gastrokirurgille ja samaisessa kuoressa oli edellisen sisätautilääkärin lausunto käynnistäni ja siinä oli ultraan ja gastroon kiireellisyysluokaksi laitettu 2!!! Ykköseenhän ei pääse muutakuin jos on hätä kyseessä... Onkohan Seinäjoella tullut jotain muutosta kenties??? Mulle hoitaja sanoi, että mitä luultavimmin Seinäjoella alkaisi leikkauset tämän vuoden aikana. Lääkärikin kuulemma jo olisi valmiina!!!! Tiedä häntä sitten..... Hoitaja kyllä lisäsi keskusteluun, että jos hän saisi valita kumpaan menisi leikkauseen, niin sanoi olevansa Vaasan kannalla!!! Onhan se näin, että siellä on kokenut ja osaava henkilökunta eikä mitään aloittelevia niinku Seinäjoella olisi...
Oon mäkin ymmärtänyt, että kiireellisyysluokka olisi 3, mutta viikolla tuli ilmoitus lähetteen vastaanottamisesta gastrokirurgille ja samaisessa kuoressa oli edellisen sisätautilääkärin lausunto käynnistäni ja siinä oli ultraan ja gastroon kiireellisyysluokaksi laitettu 2!!! Ykköseenhän ei pääse muutakuin jos on hätä kyseessä... Onkohan Seinäjoella tullut jotain muutosta kenties??? Mulle hoitaja sanoi, että mitä luultavimmin Seinäjoella alkaisi leikkauset tämän vuoden aikana. Lääkärikin kuulemma jo olisi valmiina!!!! Tiedä häntä sitten..... Hoitaja kyllä lisäsi keskusteluun, että jos hän saisi valita kumpaan menisi leikkauseen, niin sanoi olevansa Vaasan kannalla!!! Onhan se näin, että siellä on kokenut ja osaava henkilökunta eikä mitään aloittelevia niinku Seinäjoella olisi...
Krisu75- Viestien lukumäärä : 121
Registration date : 25.11.2010
Vaasan jonoja tulee hidastamaan viikkojen 8 ja 9 leikkauskatko remontin takia. Kun olin sairaalassa pihasta kaatu puita jo aamusta ja meteli oli kova. Kun kivien räjäytykset alkaa ei leikkauksia tehdä. Näin kertoilivat...
Niinuli- Viestien lukumäärä : 81
Registration date : 28.10.2010
Ennen niin hyvin vetänyt Vaasan jono hidastui pahasti tässä alkuvuonna kun Seinäjoki oli pantannut lähetteitä aikomuksenaan alottaa itse leikkaamaan. Vaan kun ajankohta menikin syksyyn niin Vaasa sai kerralla nipun lähetteitä. Edessä on 70 leikattavaa ja itse en ole vieläkään saanut edes Vaasasta kirjettä, että olisi laitettu jonoon. Kirurgi laittoi asiani sinne päin 21.1. eli jo kuukausi sitten. Aivan varmaa lienee, että syksyyn mennään jollei sinne saada lisälääkäriä hätiin.
Lyllertäjä- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 01.11.2010
Mulle ei koskaan tullu kirjettä että ois "laitettu jonoon".
Niinuli- Viestien lukumäärä : 81
Registration date : 28.10.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa