Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

mitä nyt on odotettavissa leikkauksen jälkeen...

+5
kissus nytkö jo
Ulde
muuminmamman4
joku80
26pistepirkko
9 posters

Siirry alas

mitä nyt on odotettavissa leikkauksen jälkeen... Empty mitä nyt on odotettavissa leikkauksen jälkeen...

Viesti kirjoittaja 26pistepirkko Ke Syys 22, 2010 5:07 am

eli minut leikattiin 6.9 2010 ja vielä huhtikuun lopulla painoin 160kg jota aloin saamaan alas ensin syömällä keveämmin ja pienempiä annoksia ja sitten 4 viikkoa eneä.leikkausaamuna paino oli 143,9 ja nyt 135,1 kaksi viikkoa leikkauksesta.kyllä on mieliala kohonnut huimasti.nyt kysynkin mitä ruoka-aineita kannattaa välttää ja mitä suosia..millon voi alottaa vatsalihasharjottelun yms salitreenit?5 viikkoahan se saikku on vaan ei varmaan kannata kovin kovasti heti senkään jälkeen alottaa treeniä..
26pistepirkko
26pistepirkko

Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 30.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

mitä nyt on odotettavissa leikkauksen jälkeen... Empty Vs: mitä nyt on odotettavissa leikkauksen jälkeen...

Viesti kirjoittaja joku80 Ke Syys 22, 2010 3:51 pm

Moi 26pistepirkko!

Mut leikattiin viikko sun jälkeen. Oysista sain tiedon, että liikuntaharrastukset saisi aloittaa kahden viikon jälkeen leikkauksesta välttäen vielä kuitenkin voimakkaita vatsan kiertoliikkeitä eli omaa vointiaan ja kroppaansa kuunnellen. Itse olen ajatellut lisäillä tuon 2 viikon jälkeen pikkusen rauhallista liikuntaa, esim. sauvakävelyä, venyttelyä, kotijumppaa, uintia ehkä (jos kehtaan mennä hallille). Sitä myöten mitä elimistö sanoo lisään sitten tehoja liikuntaan. Toivottavasti. ;)

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008

mitä nyt on odotettavissa leikkauksen jälkeen... Empty Vs: mitä nyt on odotettavissa leikkauksen jälkeen...

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 To Syys 23, 2010 12:20 pm

Moikka 26pistepirkko! Minut leikattiin 7/9 ja olen myös kovalla innolla odottamassa että pääseen zumbaamaan ;) Mutta ei niin ei! Nyt sai kuulemma rauhallista liikuntaa harrastaa (rav-suunnittelijan ohje) ja ei vielä edes suositella pyöräilyä :( Hankalaa kun ei saa vielä kunnolla liikkua! Minulle annettiin ohjeen (kun soitin uudestaan sairaalaan ) että kun tikit on poistettu saa lenkkeillä kevyesti, 4 viikkoa leikkauksesta niin saa melkein tehdä jo kaikkea mutta sitten kun on ollut se tarkastuskäynti (vasta 3kk leikkauksesta ) niin saa alkaa semmosen "rajumman" jumpan ynnä liikunnan! Johtuu kuulemma siitä kun nuo suolet on katkastu ja sen semmosta! On siis turvallisempaa!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Viesti kirjoittaja Ulde To Syys 23, 2010 12:57 pm

Olen itsekin pähkäillyt tuota liikuntaa jo ennen leikkausta, menen leikkaukseen vasta lokakuussa. Hyvä tietää nyt jo missä sitten mennään.
Ulde
Ulde

Viestien lukumäärä : 160
Registration date : 21.01.2010

Viesti kirjoittaja 26pistepirkko To Syys 23, 2010 1:12 pm

no entäs niittaukset vatsan sisällä...alkaakohan lentokenttien turvatarkastuksissa piipaamaan joka kerta kun kävelee laitteen läpi ;D
26pistepirkko
26pistepirkko

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Syys 23, 2010 1:18 pm

Oikeesti pitääkö Zumbasta luopua joksikin aikaa leikkauksen jälkeen? =(
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja joku80 Pe Syys 24, 2010 1:37 pm

Mä kysyin myös nimenomaan Zumbasta leikkauksen jälkeen ja sanottiin, että parin viikon tauko, koska siinä tulee voimakkaita kiertoliikkeitä. Ja sitten ku alottaa Zumbailun, täytyy tarkkaan kuunnella kehoaan. Tämä siis leikkaushaavojen (sisäisten ja ulkoisten) paranemiseksi.

Mutta voin sanoa, etten mä ainakaan vielä ole Zumbaa kaivannut. Nyt kun pari viikkoa leikkauksesta alkaa olla täynnä, jaksaisin jo vähän jotain liikuntaa lisäillä. Kyllä mä sinne Zumbaankin ehdin! ;) Varmaan yksilöllisiä eroja tässä. Nämä ohjeet siis Oysista.

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008

Viesti kirjoittaja sinizii Pe Syys 24, 2010 10:33 pm

Huh olettepa reippaita jos mietitte jotain zumbailua leikkauksen jälkeen! :D Mä olin niin kipee ja heikossa kunnossa että zumbaaminen kauppaan ja takaisin tuntu maratonilta. Kunto romahti ihan kokonaan ja vasta noin kolme viikkoa leikkauksesta pystyin suht normaalisti toimimaan. Mutta se on ihan yksilöllistä tietenkin. Jotkuthan on reippaina sieni mettällä viikko leikkauksesta. :D Mutta olkaa nyt hyvä ihmiset armeliaita itsellenne, ei oikeasti tule ajatelleeksi että vaikka "terveenä" menee sairaalaan ni aika kipee on ku tulee pois.
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009

Viesti kirjoittaja 26pistepirkko Pe Loka 15, 2010 3:58 am

kuulumisia ajattelin kirjotella...leikkaus oli siis 6.9 ja painoa leikkausaamuna 143,9kg ja nyt 14.10 vaaka näytti 132kg :)))))) olo aivan mahtava ja lenkilläkin käyn jo hyvää vauhtia ja ennen jouduin turvautumaan sauvoihin vaan nyt kävelen jo neljääkin kilometriä ilman sauvoja ja ilman selkä ja jalkakipuja...ajattelin kokeilla 12kilometrin lenkkiä joka kiertää kotini lähellä tässä lähiaikoina kun se on mulle se todellinen koetus jonka vielä haluan saavuttaa..lenkkeilystä on tullut tapa ja innostus kun kivut ei enää vaivaa ja paino putoaa koko ajan :) joku varmaan ajattelee että muistaakohan tuo syödä ollenkaan,mutta voin taata että syötyä tulee ja välillä tuntuukin että taasko ois ruoka-aika :D
26pistepirkko
26pistepirkko

Viesti kirjoittaja Ulde Pe Loka 15, 2010 9:49 am

Hienoa! Kunhan minäkin saan hieman aikaa kulumaan, niin voin itsekin taas aloittaa sauvakävelyn.

Nyt on maha vielä aika hellänä leikkauksesta. Neuroottisena pelkään yöllä kääntyväni liian hätäseen ja siten saaden tikit aukeamaan. Mutta se on vaan neuroosi.
Ulde
Ulde

Viestien lukumäärä : 160
Registration date : 21.01.2010

Viesti kirjoittaja Heluna Pe Loka 15, 2010 3:16 pm

26pistepirkko, mut leikattiin 20.9 ja eilen kävin kirurgilla tarkastuksella eli kolmisen viikkoa on leikkuusta ja kirurgi sanoi että voi nyt aloitella vatsalihaksia harjoittaa ja liikuntaa. Lentokentillä ei kuulemma piippaa koska se aine on jotain huippuainetta titanium tai jotain. sulla varmaan on tsekkaus kirurgilla ja rav.terapeutilla jossain vaiheessa niin n.3 viikkoa leikkuusta niin tarkistele siellä sitten mitä saat tehdä.Lenkkeilyähän ne suosittelee niinkuin olet tehnytkin mutta just rankemmin ei saa heti leikkuun jälkeen riehua;)Hyvää syksyä sulle.
terv.Heluna

Heluna

Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 49
Registration date : 19.03.2010

Viesti kirjoittaja 26pistepirkko La Loka 16, 2010 11:10 pm

juu mulla on ravitsemusterapeutti vasta marraskuussa...eilen kävin reilun 12kilometrin kävelylenkillä ja siihen meni n.2,5tuntia...oli taivaallinen olo kun pääsi kotia ja huomas että minähän pystyn ja jaksan...ravintolassakin kävin vaan ei oikein maistu ja ehkä hyväkin niin kun muutenkin otin vain pari kertaa vuodessa.
26pistepirkko
26pistepirkko

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Loka 17, 2010 3:27 am

Ei ruvennut piippaamaan lentokentällä=) Mä olen tyytyväisesti rantautunut Kreikkaan syksyä viettämään ja nautin ihanista säistä, kauniista luonnosta ja kivoista kävelyretkistä rannalla.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja sannikaarina Su Loka 17, 2010 6:14 pm

Mulla taas rautaa selässä aika runsaasti, eivätkä piippaa lentokenttien turvatarkastuksissa :). Sen suhteen voi olla ihan huoletta.
sannikaarina
sannikaarina

Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja 26pistepirkko Ma Loka 18, 2010 4:39 am

juhuu,just kävin puntarilla ja lähtöpainosta huhtikuun lopusta on nyt pudonnu tasan 30kg ja leikkauksesta 6.9 13,9kg :)))))))))))))) eli nyt elopaino 130kg...on sitä ihminen kantanu paljo ylimäärästä jo nyt laskettuna mukana ja ei ihme että on ollu mielettömät selkä ja jalkakivut,jotka nyt on alkanee helpottaan lähes kokonaan.kuinkahan kauan menee että paikat alkaa kiinteytymään,osaako kukaan sanoa?tiistaina alotan kuntosalilla ja vähintään 2 kertaa viikossa aion käydä+lenkit päälle.niin ja meidän pohjoisen leikattujen pitäis joskus järjestää kokoontuminen että päästäis jakamaan kokemuksia ihan konkreettisesti :)
26pistepirkko
26pistepirkko

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa