Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pantaleikkausen korjaus takana

4 posters

Siirry alas

Pantaleikkausen korjaus takana Empty Pantaleikkausen korjaus takana

Viesti kirjoittaja pirjo Su Maalis 01, 2009 9:05 pm

Kirjoitan pitkästäaikaa tänne.Olin 5viikkoa sitten korjausleikkauksessa,minulle tehtiin nyt Gastric bybass kymmenen vuoden jälkeen.Vatsa jouduttiin avaamaan,kun vanhasta leikkauksesta oli niinpaljon arpikudosta jonka joutuivat poistamaan.Perna hajosi siinä samalla ja poistivat senkin .Olin tosi kehnossa kunnossa leikkauksen jälkeen kun menetin paljon verta ,onneksi sain uutta tilalle.Nyt elämä alkaa taas hymyillä,kun kuntokin alkaa palaamaan pikkuhiljaa.Saan syödä tavallista ruokaa,mutta pieniä annoksia ja näkkileipääkin pitää pureskella 20minuuttia.Vettä on juotava noin 2litraa päivässä ,muuten ei vatsa toimi.tv Pirjo

pirjo

Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 10.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Pantaleikkausen korjaus takana Empty Hui!

Viesti kirjoittaja dunbar Ma Maalis 02, 2009 4:39 am

Sullahan oli rankka leikkaus kun pernakin poistettiin Shocked . Onneksi sitä ilmankin pärjää. Tsemppiä leikkauksen jälkeiseen elämään...

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Pantaleikkausen korjaus takana Empty Vs: Pantaleikkausen korjaus takana

Viesti kirjoittaja Milla-Riikka Ti Maalis 03, 2009 6:48 am

pirjo kirjoitti:Kirjoitan pitkästäaikaa tänne.Olin 5viikkoa sitten korjausleikkauksessa,minulle tehtiin nyt Gastric bybass kymmenen vuoden jälkeen.Vatsa jouduttiin avaamaan,kun vanhasta leikkauksesta oli niinpaljon arpikudosta jonka joutuivat poistamaan.Perna hajosi siinä samalla ja poistivat senkin .Olin tosi kehnossa kunnossa leikkauksen jälkeen kun menetin paljon verta ,onneksi sain uutta tilalle.Nyt elämä alkaa taas hymyillä,kun kuntokin alkaa palaamaan pikkuhiljaa.Saan syödä tavallista ruokaa,mutta pieniä annoksia ja näkkileipääkin pitää pureskella 20minuuttia.Vettä on juotava noin 2litraa päivässä ,muuten ei vatsa toimi.tv Pirjo

Näitä sanoja täällä vilisee, mutta minä en ainakaan tiedä mitä tarkoitetaan Gastric Bybass leikkauksella. Question Question Question Question Question

Milla-Riikka

Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 25.02.2009

Viesti kirjoittaja Admin Ti Maalis 03, 2009 3:22 pm

Milla-Riikka, gastric bypass on suomeksi mahalaukun ohitusleikkaus, jossa siis ohitetaan mahalauku ja noin 1,5 metriä ohutsuolta. Ruoka kulkeutuu siis suoraan ohutsuoleen.
Mahalaukun ja ohitetun ohutsuolen sisältö kulkeutuu mukaan ruuansulatukseen myöhemmässä vaiheessa ohutsuolessa, eli on liitetty alemmas ja näin nuo sappinesteet ja muut kulkeutuvat pois samaa reittiä muun mukana.
Admin
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 05.09.2008

https://laihdutusleikkaus.palstani.com

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun