Pantaleikkausen korjaus takana
4 posters
Pantaleikkausen korjaus takana
Kirjoitan pitkästäaikaa tänne.Olin 5viikkoa sitten korjausleikkauksessa,minulle tehtiin nyt Gastric bybass kymmenen vuoden jälkeen.Vatsa jouduttiin avaamaan,kun vanhasta leikkauksesta oli niinpaljon arpikudosta jonka joutuivat poistamaan.Perna hajosi siinä samalla ja poistivat senkin .Olin tosi kehnossa kunnossa leikkauksen jälkeen kun menetin paljon verta ,onneksi sain uutta tilalle.Nyt elämä alkaa taas hymyillä,kun kuntokin alkaa palaamaan pikkuhiljaa.Saan syödä tavallista ruokaa,mutta pieniä annoksia ja näkkileipääkin pitää pureskella 20minuuttia.Vettä on juotava noin 2litraa päivässä ,muuten ei vatsa toimi.tv Pirjo
pirjo- Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 10.10.2008
Hui!
Sullahan oli rankka leikkaus kun pernakin poistettiin . Onneksi sitä ilmankin pärjää. Tsemppiä leikkauksen jälkeiseen elämään...
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Vs: Pantaleikkausen korjaus takana
pirjo kirjoitti:Kirjoitan pitkästäaikaa tänne.Olin 5viikkoa sitten korjausleikkauksessa,minulle tehtiin nyt Gastric bybass kymmenen vuoden jälkeen.Vatsa jouduttiin avaamaan,kun vanhasta leikkauksesta oli niinpaljon arpikudosta jonka joutuivat poistamaan.Perna hajosi siinä samalla ja poistivat senkin .Olin tosi kehnossa kunnossa leikkauksen jälkeen kun menetin paljon verta ,onneksi sain uutta tilalle.Nyt elämä alkaa taas hymyillä,kun kuntokin alkaa palaamaan pikkuhiljaa.Saan syödä tavallista ruokaa,mutta pieniä annoksia ja näkkileipääkin pitää pureskella 20minuuttia.Vettä on juotava noin 2litraa päivässä ,muuten ei vatsa toimi.tv Pirjo
Näitä sanoja täällä vilisee, mutta minä en ainakaan tiedä mitä tarkoitetaan Gastric Bybass leikkauksella.
Milla-Riikka- Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 25.02.2009
Vs: Pantaleikkausen korjaus takana
Milla-Riikka, gastric bypass on suomeksi mahalaukun ohitusleikkaus, jossa siis ohitetaan mahalauku ja noin 1,5 metriä ohutsuolta. Ruoka kulkeutuu siis suoraan ohutsuoleen.
Mahalaukun ja ohitetun ohutsuolen sisältö kulkeutuu mukaan ruuansulatukseen myöhemmässä vaiheessa ohutsuolessa, eli on liitetty alemmas ja näin nuo sappinesteet ja muut kulkeutuvat pois samaa reittiä muun mukana.
Mahalaukun ja ohitetun ohutsuolen sisältö kulkeutuu mukaan ruuansulatukseen myöhemmässä vaiheessa ohutsuolessa, eli on liitetty alemmas ja näin nuo sappinesteet ja muut kulkeutuvat pois samaa reittiä muun mukana.
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa