Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

sairaslomasta kysyisin.

+4
Wee2be
Tikrustiina75
Maria
pingu70
8 posters

Siirry alas

sairaslomasta kysyisin. Empty sairaslomasta kysyisin.

Viesti kirjoittaja pingu70 Ke Syys 08, 2010 9:37 pm

Kerroin tänään pomolle leikkauksesta.
suhtautui ihan ok, mut kysyi kuinka pitkä sairasloma tulee.
En osannut vastata.
Elikä kysyisin teiltä leikatuilta kuinka pitkään olitte sairaslomalla leikkauksen jälkeen?
Joo ja millaista työtä teeette. kevyttä istumatyötä, ruumiillista työtä ym?

Kiitos kovasti jo etukäteen vastauksista!

pingu70

Viestien lukumäärä : 116
Registration date : 15.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

sairaslomasta kysyisin. Empty Vs: sairaslomasta kysyisin.

Viesti kirjoittaja Maria Ke Syys 08, 2010 10:06 pm

Kai tuo sairausloma on vähän yksilöllinen ja riippuu työstä. Jos ny en väärin muista niin kolme neljä vk ainakin. mutta sitten on tietysti toi että mitään ei saa kantaa 3kk(on muuten harvinaisen vaikeaa muistaa).

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ke Syys 08, 2010 10:11 pm

moikka
Mulla oli sairaslomaa 3 viikkoa ja olin suurkeittiössä töissä. Nostin jo töissä heti tuollaista kevyttä 25 kg ja mitään ongelmia ei ollut. Itseasiassa nyt vasta olen lukenut täältä ettei saa 3-6 kk:tta leikkauksen jälkeen nostella painavia.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009

Viesti kirjoittaja Maria Ke Syys 08, 2010 10:29 pm

Sehän on hyvä jos pystyit nostamaan, itselläni kun mitään yli 4 kilon kun nostan ni johan nipistää. Se jurppii aikalailla, oon aina ollu sellainen et teen kaiken itse, voimakas. Nyt ärsyttää ku joutuu miestä pyytään kantaan ostokset, nosteleen pyykit koneesta jne. Onneks se tekee noi ihan hyvin ja lohduttaa et enään kuukausi kun pääsen yrittämään itse.
Ja isoin ketutuksen aihe on lykkäytynyt sukelluskurssi! alkaa ens viikolla ja mulla ei tänäkään vuonna mahdollisuutta siihen, ei pysty kantaan pulloja ja liivejä ym. No, menin sit aquagymiin, josko se auttais tätä palautumista ens vuonna sit kurssille:D Sekin alkaa ens viikolla, joten jotain virikettä iltoihin ;D

Maria

Viestien lukumäärä : 90

Viesti kirjoittaja Wee2be Ke Syys 08, 2010 11:01 pm

Mulle, kun samaa kyselin, kirurgi sanoi, että 4vkoa on realistinen. Itse olen lasten kanssa töissä - koko ajan saa olla menossa ja tulossa, kyykkiä ja nostella.. Aika yksilöllistä sekin, mutta realistinen aika mitä itse sanoin pomolleni, ennen kysymistä lekurilta, oli 3 viikosta aina 6 viikkoon saakka. :)
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja Ann Ke Syys 08, 2010 11:39 pm

Tosiaan kovasti yksilöllistä on loman tarve. Itselläni meni leikkauksen jälkeinen toipuminen kaikin puolin loistavasti ja 2 vk kohdalla tunsin oloni niin hyväksi ja energiseksi, että arkeen paluu olisi onnistunut. Vietin kuitenkin ensimmäiset 3-4 viikkoa suurin piirtein kotioloissa tutkaillen uutta elämääni Ü Tiedän, että joku on jo viikon jälkeen palannut kevyeen työhön tai opiskeluihin.
Toisilla on enemmän kipuja kun toisilla ja syömisetkin alkavat sujumaan eri tahdissa. Etukäteen on näin ollen vaikea sanoa muuta kuin mielestäni 2vk on syytä ainakin olla kotona. Tärkeää on myös se, että ehtii edes vähäsen paneutua uusiin syömistottumuksiin ja pää pysyy mukana. Kaikki on niin uutta ja jännää Ü
Ann
Ann

Viestien lukumäärä : 94
Registration date : 02.08.2010

Viesti kirjoittaja Lyltsy To Syys 09, 2010 1:34 am

Mulla oli 2 viikkoa sairaslomaa, käytännössä toisella viikolla tein 2 päivää etätöitä oman voinnin mukaan ja kävin parissa asiakaspalaverissa. Ekan viikon jälkeen olin muuten fyysisesti kunnossa, mutta syvä kumartelu ei onnistunut.

Mutta siis fyysisen työn osalta varmaan on sitten eri juttu.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja MRA123 To Syys 09, 2010 2:04 pm

Tays "jakaa" kahden viikon saikkua jos tekee kevyttä työtä niinku mä, istun päivät pitkät konetta näpyttelemässä. Tays siis tekee ohitusleikkauksia, jos sillä on mitään merkitystä onko "ohitettu" vai "sleevattu" :))
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja sannikaarina To Syys 09, 2010 5:36 pm

Mulla sairaslomaa päivää vaille neljä viikkoa. Olin sitä jo etukäteen kysynyt, ja käskettiin varautua kolmesta neljään viikkoa, jonka sitten pomolle osasin etukäteen kertoa.
sannikaarina
sannikaarina

Viestien lukumäärä : 45

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa