Sairaslomasta
+10
maalu
sirutarleena
Poutapilvi
Merikki
Bulla65
FatLady
2FatToFly
Tikrustiina75
haaho
Laihduttava
14 posters
Sivu 1 / 1
Sairaslomasta
Mä mietin, että kuinka kauan te olette olleet sairaslomalla leikkauksen jälkeen? Maksetaanko tästä aiheutuvasta sairaslomasta palkka ihan normaalisti?
Vs: Sairaslomasta
Minä sain 3.5 viikkoa, vaikka kaksikin olisi riittänyt. Palkka tulee aivan normaalisti sairausloman aikana.
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009
Itse olin 3 viikkoa sairaslomalla ja jos on työttömänä niin Kela maksaa sairaspäivärahaa ja liitto maksaa karenssi aikaan asti. Jos on töissä niin saat normaalisti palkkaa.
Tikrustiina75- Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009
Mulla ei ole vielä edes päätöstä leikataanko, mutta mitenkä mahtaa olla noiden muiden KELAn etuuksien kanssa? Saako kotiäiti saikkaria?
2FatToFly- Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010
Moi!
Saikkua 4-viikoa kirjoitti kirurgi kotiuttaessa ja 1-kk tarkastuksessa lisää vielä 1 viikko. Nostorajoitus max 5kg, kunnes 6 kk leikkauksesta.
Kokin hommissa kun joutuu nostelemaan raskaita ja keittiössä on aina kuuma....
Saikkua 4-viikoa kirjoitti kirurgi kotiuttaessa ja 1-kk tarkastuksessa lisää vielä 1 viikko. Nostorajoitus max 5kg, kunnes 6 kk leikkauksesta.
Kokin hommissa kun joutuu nostelemaan raskaita ja keittiössä on aina kuuma....
FatLady- Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 23.06.2009
Enpä ole ikinä kuullut, että kotiäiti voisi saada saikkaria, sillä eihän kotiäidillä ole palkanmaksajaakaan. Työnantajahan maksaa sen sairausloman ajan palkan. Kela voi maksaa takautuvasti matkakorvauksia, jos esim. hoitopaikkakunta on toisella paikkakunnalla missä asuu.
"Mulla ei ole vielä edes päätöstä leikataanko, mutta mitenkä mahtaa olla noiden muiden KELAn etuuksien kanssa? Saako kotiäiti saikkaria?"
"Mulla ei ole vielä edes päätöstä leikataanko, mutta mitenkä mahtaa olla noiden muiden KELAn etuuksien kanssa? Saako kotiäiti saikkaria?"
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Olen siis äitiyslomalla/hoitovapaalla, hienosti kierretty työttömyys siis. Olen KELAn etuuksien parissa tuosta syystä, eli olenko silti "oikeutettu" saamaan äitiysrahani vai pyöritelläänkö papereita ja olen "saikkarilla" ?? Toisaalta se on kalliimpaa mikäli olen saikkarille, silloinhan tarvitsen hoitajan lapsilleni? Toisaalta KELA voi paukauttaa jonkun saikkarin tyyppisen mulle jos siitä maksetaan vähemmän kuin nyt saan....
Pitää käydä kysymässä SITTEN kun saan tiedon pääsenkö leikkuulle.
Pitää käydä kysymässä SITTEN kun saan tiedon pääsenkö leikkuulle.
2FatToFly- Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010
Mun tietääkseni voi kesän muut etuudet katkaista pidemmän sairausloman ja sairausrahan takia. Kannattaa ottaa selvää, jos esim. puoliso voisi käyttää sillä aikaa hoitovapaata ja saada ansiosidonnaista hoitorahaa....
Merikki
Merikki
Merikki- Viestien lukumäärä : 26
Ikä : 52
Registration date : 17.06.2010
Kotiäitikin saa omavastuuajan (9 arkipäivää) jälkeen Kelalta sairaspäivärahaa. Se määräytyy edellisen vahvistetun verotuksen mukaan. Mikäli vain kelan maksamia tukia ollut ko. verovuotena saa vain minimipäivärahaa, joka oli jokunen vuosi sitten muistaakseni 9,50€/pvä. Kannattaa hakea. Tosin minulta ainakin kela vaati vielä epikriisin eli se kandee pyytää jo sairaalasta lähtiessä mukaansa.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Mulla oli sairaslomaa kaikkiaan 5 viikkoa työni takia, olen sairaanhoitajana psyk puolella ja painimisen ja nostelun takia sain pitkän Eli leikkausviikko ja 4 seuraavaa viikkoa.
sirutarleena- Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 11.01.2010
Onko totta ettei puoleen vuoteen saa nostaa yli viittä kiloa vai mitä luin?
Soitan harmonikkaa ja se painaa 12 kg eli miten on?
Miksi sairaslomaa annetaan niin pitkä aika vaikka ei ole edes paljon kipuja?
Onko se sitä varten että oppisi syömään tänä aikana oikein?
Soitan harmonikkaa ja se painaa 12 kg eli miten on?
Miksi sairaslomaa annetaan niin pitkä aika vaikka ei ole edes paljon kipuja?
Onko se sitä varten että oppisi syömään tänä aikana oikein?
maalu- Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 16.03.2010
Mulle kirurgi sanoi 4 viikon kuluttua leikkauksesta, etta raskas kuntosaliharjoittelu on ok. Joten sita nostelua tuli samantien paljon enemman kuin harmonikan paino.
Ma sain sairaslomaa 5 viikkoa, ja siksi, etta kirurgi oli sita mielta, etta kropan pitaa saada toipua kaikessa rauhassa ja ihmisen pitaa levata tarpeeksi. Ma olin aika vasynyt useamman viikon sen leikkauksen jalkeen, joten en yhtaan pannut hanttiin sita lomaa.
Ma sain sairaslomaa 5 viikkoa, ja siksi, etta kirurgi oli sita mielta, etta kropan pitaa saada toipua kaikessa rauhassa ja ihmisen pitaa levata tarpeeksi. Ma olin aika vasynyt useamman viikon sen leikkauksen jalkeen, joten en yhtaan pannut hanttiin sita lomaa.
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
En saanut sairaslomaa yhtään, mutta olin sairaalassa kolmeviikkoa leikkauksen jälkeisenä neljänäviikkona.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
sairaalasta pääsyn jälkeen (4 vrk),
ensin 2viikkoa ja jatkoa toiset 2 viikkoa .
ensin 2viikkoa ja jatkoa toiset 2 viikkoa .
hylje- Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009
Joo, mullakin neljä päivää sairaalassa ja sen jälkeen 2 viikkoa sairaslomaa. Kolme päivää sairaalassa olin kipeä, mutta sitten helpotti. Kyllä mä kauppakassejakin kannoin, mutta en tehnyt mitään raskasta.
Suurin ongelma taisi olla närästyä, mihin on tosin lääkettä (lisättiin).
Suurin ongelma taisi olla närästyä, mihin on tosin lääkettä (lisättiin).
hejokin- Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 04.04.2010
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa