Syksyllä kaikki on toisin - eneilystä
4 posters
Syksyllä kaikki on toisin - eneilystä
Olin toukokuun lopussa gastrokirurgin juttusilla. Hän kannusti selkein sanoin suhtautumaan hyvin vakavasti eneen ja suositteli mieluummin käytettäväksi pussieneä. Perusteli sen sillä, että totaalikieltäytyminen ruuan mutustelusta voi olla lopulta helpompaa kuin syömäily. Tämä on varmaan ihan totta ainakin minun kohdallani. Jollekin toiselle sopii toinen tapa.
Hän selosti enen merkityksen hyvin perusteellisesti. Bypass-leikkausta ei voida tehdä, ellei maksa kutistu. Hassua oli se, että hitaalla laihduttamisella tätä kutistumista ei niin tehokkaasti tapahdu. Hän sanoikin, että nyt ennen leikkausta ei pitäisi laihduttaa "normaaleilla" menetelmillä vaan syödä terveellisesti ja pitää paino nykytasolla. Tuntui tosi hauskalta, kun aina aiemmin on melkein komennettu laihduttamaan
Nyt sitten odottelen kutsua vielä anestesialääkäriltä ja sen jälkeen ravitsemussuunnittelijan kanssa käyn läpi ene-ohjeet. Viimeistään loka-marraskuussa on leikkaus Päijät-Hämeen keskussairaalassa.
Syksyllä kaikki on toisin!
Hän selosti enen merkityksen hyvin perusteellisesti. Bypass-leikkausta ei voida tehdä, ellei maksa kutistu. Hassua oli se, että hitaalla laihduttamisella tätä kutistumista ei niin tehokkaasti tapahdu. Hän sanoikin, että nyt ennen leikkausta ei pitäisi laihduttaa "normaaleilla" menetelmillä vaan syödä terveellisesti ja pitää paino nykytasolla. Tuntui tosi hauskalta, kun aina aiemmin on melkein komennettu laihduttamaan
Nyt sitten odottelen kutsua vielä anestesialääkäriltä ja sen jälkeen ravitsemussuunnittelijan kanssa käyn läpi ene-ohjeet. Viimeistään loka-marraskuussa on leikkaus Päijät-Hämeen keskussairaalassa.
Syksyllä kaikki on toisin!
Paloma- Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009
Vs: Syksyllä kaikki on toisin - eneilystä
Eneilyssä ainakin Meilahdessa aikoinaan sallittiin vähäkaloriset vihannekset ym eneilyn rinnalla. Pari mansikkaa sai laittaa pirtelöihin ja salaattiin pari katkarapua. Söin salaattia ym jotta sain syödä ja vatsa toimi paremmin.
Tosta leikkauksesta vielä että jos GB ei onnistu, tehdään eka sleeve ja sitten mahdollisesti by pass tuloksen mahdollistamiseksi. sleeve on sinänsä parempi kun vitamiinit ja hivenaineet imeytyy paremmin.
Tosta leikkauksesta vielä että jos GB ei onnistu, tehdään eka sleeve ja sitten mahdollisesti by pass tuloksen mahdollistamiseksi. sleeve on sinänsä parempi kun vitamiinit ja hivenaineet imeytyy paremmin.
sirutarleena- Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 11.01.2010
Moi!
Minut leikattiin PHKS:ssa helmikuussa. ENE:ilin itse "tavallisella" ruualla (n. 500-700 kcal/päivä) ja sain viidessä viikossa pois 12 kg. Minulle ei ravitsemusterapeutti eikä leikkaava lääkäri asettaneet vaatimuksia eneillytavasta, pääasia, että paino putosi.
Olet muuten PHKS:ssa hyvissä käsissä, joten tsemppiä tulevaan eneilyyn ja kärsivällisyyttä odotukseen!
Minut leikattiin PHKS:ssa helmikuussa. ENE:ilin itse "tavallisella" ruualla (n. 500-700 kcal/päivä) ja sain viidessä viikossa pois 12 kg. Minulle ei ravitsemusterapeutti eikä leikkaava lääkäri asettaneet vaatimuksia eneillytavasta, pääasia, että paino putosi.
Olet muuten PHKS:ssa hyvissä käsissä, joten tsemppiä tulevaan eneilyyn ja kärsivällisyyttä odotukseen!
bulleriina- Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009
Samaa tahtiin mennään: kävin 26.5 kirurgin juttusilla Päksissä ja loka-marraskuuta odotellaan:-) Lähtöpainokin näyttää olevan samoissa.
Kunpa aika vaan menisi nopeasti!
Kunpa aika vaan menisi nopeasti!
vimpula- Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 04.11.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa