Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tallinnan Adams girurkia

+8
Bulla65
iiku
Merikki
Tepa43
2Shy
minä
luke64
BigMama2010
12 posters

Siirry alas

Tallinnan Adams girurkia Empty Tallinnan Adams girurkia

Viesti kirjoittaja BigMama2010 To Toukokuu 20, 2010 2:39 am

Kaipailisin käytännönkokemuksia Tallinnassa käyneiltä. Itselläni leikkaus siellä mielessä, kun kunnalliselle olen liian "kevyt" ja yksityiseen ei täällä suomessa taida olla varaa. Kaikki tieto tervetullutta, kiitos jo etukäteen!

Miten otit yhteyttä? (sähköposti, soitto)
Puhuvatko / ymmärtävätkö suomea?
Kuinka monta käyntiä ennen varsinaista leikkausta?
Miten maksu asia, laskutetaanko koko köntti kerralla?

Oletko ollut tyyväinen valintaasi?
Oliko ongelmia, jos niin mitä?
Jne...
BigMama2010
BigMama2010

Viestien lukumäärä : 49
Registration date : 20.05.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tallinnan Adams girurkia Empty Vs: Tallinnan Adams girurkia

Viesti kirjoittaja luke64 Pe Toukokuu 21, 2010 2:29 pm

moi, mä kävin Tallinnassa Taastava kirurgia kiliinikilla 5/08.
luke64
luke64

Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 60
Registration date : 10.11.2009

Viesti kirjoittaja minä To Kesä 03, 2010 12:55 am

Moikka = )). Olin itse Adamsilla. Otin yhteyttä sähköpostilla, ensin suomeksi, mutta englanti oli niille helpompi. Tankero englannilla. Kävin siellä yhden kerran ja kuukauden kuluttua menin sinne kaksi päivää ennen leikkausta.
Ei ollut ongelmia. Lääkäri kävi useamman kerran päivässä tapaamassa.
Itse maksoin kerralla koko summan. Sinne tuli päivää ennen kotiuttamistani yksi suomalainen, joka kertoi maksavansa osamaksulla.
Se maksoi 6500,00 ja se tehtiin tähystyksellä.
Silloin maanantaina, kun menin sinne sisälle niin siellä tehtiin gastroskopia ja mahan uä, sitten keskiviikkona leikattiin, kotiuiduin seuraavan viikon tiistaina ja menen käymään siellä taas kuukauden kuluttua, ne haluu kontrolloida.
Taastavalla kuulemma 4000 euroa, mutta se tehdään siellä kuulemma avoleikkauksena.
minä
minä

Viestien lukumäärä : 48
Registration date : 22.03.2010

Viesti kirjoittaja 2Shy To Kesä 03, 2010 3:14 am

Moikka,
kotiuduin eilen Tallinnasta, leikkaus oli tosiaan viikko sitten tiistaina. Oli muuten tosi ihanaa tavata sinut "minä", tuntui tosi huojentuvalta tavata joku joka oli käynyt läpi saman rumban. Olisi kiva tavata kun päästään vähän parempaan kuosiin!

Aika lailla samanlainen stoori oli mullakin, saavuin maanantaiaamuna ja kävin kokeissa, leikkaus oli tiistaina iltapäivällä. Pari seuraavaa päivää meni teholla, jossa huolenpito oli hyvä. Sen jälkeen minut siirrettiin yksityishuoneeseen joka oli mukava - motorisoitu sänky ja yökaappi, oma telkka ja jääkaappi, nojatuoli raheineen ja vaatekaappi. Sairaalan langatonta nettiä en saanut toimimaan, tosin yritinkin vain ensimmäisenä päivänä.

Etukäteen pelkäsin kipuja ja sitä, että jotain menee pieleen. Teho-osastolla kipua lääkittiin samoin kuin korkeaa verenpainettakin, mutta kolmantena päivänä molemmat lääkitykset lopetettiin enkä tarvinnut niitä sen koommin.

Kommunikointi kirurgin kanssa sujui hyvin englanniksi. Hän oli äärimmäisen kohtelias ja kävi useamman kerran päivässä katsomassa miten voin. Osaan auttavasti jonkusen sanan viroa ja kohtalaisesti venäjää joten enimmäkseen kommunikoin hoitajien kanssa niillä kielillä. Jotkut puhuivat englantiakin.

Kaikki on mennyt tähän asti hyvin, kipuja ei ole ollut ja haavat parantuvat hyvin.
2Shy
2Shy

Viestien lukumäärä : 62
Registration date : 31.03.2010

Viesti kirjoittaja minä To Kesä 03, 2010 4:57 pm

Hellou 2Shy, tokihan tavataan, kun samassa kaupungissakin asutaan. Kiva, että sulla meni sitten loppu aika rattoisasti. Yritin soittaakin tänään meinaan. Kun soitan, soitan aina tuntemattomasta numerosta.
Sulla se aika meni varmaan aika mukavasti, jos oli telkka yms. mukavuutta. Mulla ei ollut telkkaa, eikä muutakaan, kun olin sen viikon siellä, mulle se viikko oli kaiken kaikkiaan KAMALA. Ainut lohtu puhelimeni, jollain saatoin soittaa miehelleni ja ruikuttaa kurjuutta. Mieli oli jotenkin debiksessä ja olo yksinäinen, kunnes tulit ja annoit piristävää seuraa = )). Nyt kotona ja yritellään elää normaalia arkea.
minä
minä

Viesti kirjoittaja Tepa43 Su Kesä 06, 2010 7:48 pm

Tsemppii teille kummallekkin!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja minä Ma Kesä 07, 2010 9:43 am

Kiitos Tepa43 = ))
minä
minä

Viesti kirjoittaja Merikki Pe Kesä 25, 2010 1:22 am

HEI,

saisinko kysyä vielä

1. Mihin olitte yhteydessä, ihan sähköpostiosoite tms. tietoa kaipaan..
2. Miten ajanvarauksen teitte?
3. Mikä on hintahaarukka? Kuulin että joillakin on ollut 3000-4000 e, ja nyt tämä 6000 e?
4. Mitkä ehdot heillä ovat leikata? Kuinka iso pitää painoindeksin olla? tms?
5. Oliko sairaala "ihan siisti", eli suomalaista tasoa?
6. MIten tulitte Virosta takaisin Suomeen?
7. Kuinka kauan vietitte sairaalassa?
8. Tiedättekö löytyykö virosta jotakin englanninkielistä sairaalaesittelyä netistä?

KIITOS JO JAKSATTE VASTATA!!

MErikki
Merikki
Merikki

Viestien lukumäärä : 26
Ikä : 52
Registration date : 17.06.2010

Viesti kirjoittaja 2Shy Ma Kesä 28, 2010 1:17 pm

Googlettamalla tuo löytyy, eli
http://www.akgrupp.ee/index.php?keel=fi

Kannattaa olla yhteydessä suoraan heihin ja sopia käynti Rein Adamsonin kanssa. Ainakin minä nappasin numeron nettisivuilta ja soitin suoraan hänelle. Hän tekee gbp-leikkauksia taas syyskuusta lähtien ja hänen kanssaan kannattaa selvitellä painoindeksit, ehdot yms. Leikkauksen hinta oli 6500e ja se tehtiin tähystyksellä, niin kuin edellä jo kerrottiinkin - avoleikkauksen saa toiselta klinikalta halvemmalla.
Minut leikattiin tiistaina 22.5 ja kotiin pääsin viikkoa myöhemmin 1.6. Laivamatka sujui ihan hienosti ja vetolaukku kulki mukana.. Kannattaa pakata ihan minimimäärä tavaraa mukaan, minä kannoin turhaan läppäriä mukana - vaatteet + hygieniajutut jätin sairaalaan.

Mustamäen sairaala on tavallisen kansan iso sairaala ja ihan perussiisti. Tämä oli mulle ensimmäinen sairaalakeikka joten ei ole tuntumaa suomalaisten sairaaloiden tasoon. Leikkauksen jälkeen oli olo kuin piestyllä kananpojalla mutta aika nopeasti se koheni :) Yksityishuoneessa oli mukavaa ja telkkarista oli iso apu.

Kaikki on mennyt omalla kohdalla aika kivasti muuten, paitsi närästyksen kanssa on ollut isoja ongelmia. Siihen vaikuttaa varmasti pieni palleatyrä joka falskaa ja päästää ruuansulatusnesteitä ruokatorveen.. painonlaskun myötä tämäkin ongelma aikoinaan helpottuu. Monet ruuat myös saavat aikaan yökkäilyreaktion, joka kestää parikymmentä minuuttia. Ai niin, kokeilin juhannuksena jäätelöä ja toscapiirakka -yhdistelmää kun halusin herkutella juhlan kunniaksi. Mamma mia, dumping tuli että mätkähti ja se oli ikävä fiilis :)

Huomenna on jälkitarkastuksen paikka, kivaa mennä taas Tallinnaan - varsinkin hyvässä seurassa!
2Shy
2Shy

Viesti kirjoittaja minä Ma Kesä 28, 2010 2:39 pm

Joo. Suomealaisiin sairaloihin taso oli aika erilainen. Toimin itse hoitoalalla ja suomessa minua on paljon hoideltu ja leikelty, sitä kautta teen vertailuani. Olisi voinut olla huonomminkin.
minä
minä

Viesti kirjoittaja iiku Su Heinä 04, 2010 7:29 pm

Hei,Missä teillä Adamsilla käyneillä oli ensi tapaaminen kun heidän sivustollaan on kaksi osoitetta kaluri tee5a ja tamsaare tee47?

iiku

Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 10.06.2010

Viesti kirjoittaja 2Shy Ma Heinä 05, 2010 2:19 pm

Meillä oli tapaaminen Mustamäen sairaalassa. Adamson vuokraa sieltä tiloja ja GBP-leikkaukset tehdään siellä parempien valmiuksien + teho-osaston käytön vuoksi. Muut toimenpiteet ja plastiikkakirurgiset leikkaukset tehdään heidän Viimsin klinikallaan.
2Shy
2Shy

Viesti kirjoittaja iiku Ke Heinä 14, 2010 7:36 pm

Hei,Kiitos tiedosta. Tapaaminen olikin sairaalassa.Kaikki meni hienosti ja leikkausaika olisi sitten syyskuun lopulla. Toivoisin niin kovati saavani "matkaseuraa", jos joku muu innokas lähtisi samoihin aikoihin leikkaukseen sinne niin olisi seuraa. Miten muuten maksoitte leikkauksen? Ajattelin ottaa lainaa, mutta vaihtoehtoja on hirveesti. Enkä tiedä mikä laina tai lainanantaja olisi paras. Vinkkejä otetaan vastaan.
Aurinkoista päivää

iiku

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ke Heinä 14, 2010 8:31 pm

Hei Iiku! Onnittelut eteenpäin pääsystä, tuntuu varmaan helpottavalta kun on leikkauspäivä tiedossa ja ylipäätään varmuus siitä, että leikkaus tulee olemaan totta. Toivottavasti sitä matkaseuraa löytyisi, olisi varmaan paljon kivempi lähteä jonkun toisen kanssa matkaan, vieraalla maalla kun ollaan kuitenkin. Laina-asioista en osaa sanoa, mutta itse menisin omaan palkkatilipankkiini kysymään lainaa, eiköhän se laina irtoa helpoiten sieltä, missä on ollut pitkäaikainen asiakas ja missä ne muutkin raha-asiat hoituu.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja hylje To Heinä 15, 2010 1:35 am

tervehdys kaikille ,
onko tietoa tehdäänkö sleeve-leikauksia myös tallinnassa? sen hintaa ja jos joku tietää missä siellä?

sellaistakin tuossa on kyselty, eli oisko jollain tietoa itselläni kun ei tietoa asiasta
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja iiku Pe Heinä 16, 2010 2:00 am

Kiitos Bulla65. Hylje! Itse menen siis Adamsille sleeve-leikkaukseen. Hinta 6000, sisältää kaiken.

iiku

Viesti kirjoittaja hylje Pe Heinä 16, 2010 3:30 pm

kiitos iiku tiedosta välitän sen eteenpäin.

aurinkoa ja kesää kaikille!
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja 2Shy Pe Heinä 16, 2010 10:52 pm

Adamson laittaa myös silikonipalloja, huomasin hinnastosta että oli 2000e kaikkineen. En tiedä, miten hanakasti Suomessa laitetaan palloja, mutta se on myös ihan hyvältä kuulostava vaihtoehto.
2Shy
2Shy

Viesti kirjoittaja Dundun Ke Maalis 30, 2011 11:30 pm

Hei kaikille!

Olisi tosi mahtava kuulla mitä teille nykypäivänä kuuluu??
Itse harkitsen myös adams kirurgiaa.. Itse vaan jotenkin vähän pelottaa. Kuitenkin paikka kuulostaa erittäin asialliselta!

Dundun

Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 30.03.2011

Viesti kirjoittaja 2Shy Ma Huhti 04, 2011 9:36 pm

Hei!

Kuuluu tosi hyvää, leikkauksesta on kymmenisen kuukautta ja painoa on lähtenyt reippaat 50kg. Alkuun oli vähän halju olo ja varsinkin närästys oli ongelmana, mutta nykyään voin tosi hyvin - dumpingia tulee harvoin ja tosi lievänä ja närästyskin on poissa. Liikun personal trainerin innoittamana 3-4 kertaa viikossa, kunto ja jaksaminen (ja melkeinpä ulkonäkökin) on samaa luokkaa kuin 15 vuotta sitten... Smile

Laihdutettavaa on vielä reilut 20kg mutta uskonpa että se lähtee kevään/kesän aikana, kun ei liikaa hötkyile. Järkevä ruokavalio ja monipuolinen liikunta on mulle ainakin toiminut tosi hyvin - pää on pysynyt hyvin mukana muodonmuutoksessa.

Mulle jäi tosi hyvä fiilis Adamsonista ja itse leikkauksesta, en ole sitä päivääkään katunut. Toukokuun loppupuolella olisi tarkoitus mennä vuositarkastukseen ja sopia syksyllä tapahtuvasta vatsanahan kiristysleikkeuksesta. Eli siis uskaltaudun Adamsonin veitsen alle toistamiseenkin Wink

2Shy
2Shy

Viesti kirjoittaja Piitu Ti Huhti 05, 2011 12:09 am

Ompas ollut mukavan kuuloinen pieneneminen. Onnea upeasta pudotuksesta 2Shy! Minulla oli myös harkinnassa Viron leikkuusalit ennenkuin varmistui, että pääsen kunnalliselle puolelle täällä.

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010

Viesti kirjoittaja Virvaliekki Ti Huhti 05, 2011 1:01 am

Hei,
Myös minä olen Adamsonin leikkaama, nyt helmikuussa tehtiin Tallinnassa GBP. Koska matka on täältä pohjoisesta pitkä, kävin leikkauksessa Suomalaisen firman kautta. Heidän kautta järjestyi matkat ja majoituksetkin, minulle oli tärkeää ja helpottavaa, kun ei tarvinnut itse huolehtia yksityiskohdista. Kuitenkin koko paketti oli huomattavasti (melkein puolet) edullisempi kuin yksityinen kaikkine tutkimuksineen ja muineen.

BMI minulla oli ennen leikkausta hiukan alle 40 ja koska koko Pohjois-Suomessa vain yksi julkinen sairaala tekee lihavuusleikkauksia, jonot ovat pitkät ja näillä painoindekseillä pelkäsin jääväni jonon hännille.

Leikkaus onnistui kohdallani hyvin ja toipuminen on myös mennyt ihan suuremmitta kivuitta. Nyt paino on pudonnut noin kilon viikkotahtia, ja etenkin vointi on erinomainen: mm. sokerilääkitystä on saanut purkaa nopeaa tahtia ja jo nyt energiaa on huomattavasti aiempaa enemmän!
Virvaliekki
Virvaliekki

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 27.02.2011

Viesti kirjoittaja 2Shy Ti Huhti 05, 2011 11:07 pm

Kiitos! Keventyminen on vaikuttanut eniten mielialaan positiivisella tavalla. Tietysti on niitä päiviä kuukaudessa, jolloin edelleen tunnen itseni virtahevon puolikkaaksi, mutta kun hormonimyrsky on ohi niin jaksan taas treenailla ja laihdutella. Vuositarkastukseen mennessä on kadonneita kiloja suurin piirtein 65, jos kaikki menee piirustusten mukaan.

Haaveilen itse asiassa ensi syksyn aikana yhdistetystä vatsan muotoiluleikkauksesta ja rintojen kohotusleikkauksesta. Alunperin F-kupin rinnat eivät ole laihtuneet samassa mittakaavassa muun kropan kanssa ja mitä vähemmän massaa rintojen ympärillä on sitä isommilta ne näyttävät. Koska niiden ryhtikään ei ole paras mahdollinen ajattelin, että kohotus ja pieni rasvaimu voisi kruunata uudistuneen lookkini Wink Onhan se selällekin hyväksi, kun etuosan painolastista lähtee iso osa pois. Siinäpä saisi sitten yhdellä kärsimisellä koko kropparemontin tehtyä. Rahoitus on vielä tosin hämärän peitossa. Mut saahan sitä haaveilla!

Adamson ja Kullamaa ovat perustaneet firman, jossa konsultaatiot, jälkitarkastukset jne ovat kätevästi täällä Helsingissä, matkat ja kuljetukset sisältyvät hintoihin ja tuntuu siltä, että kaikkea on ajateltu valmiiksi (saattaja-pakettia myöten). Saattaapa hyvinkin olla, että menen itsekin sitä kautta seuraavan kerran Tallinnaan.

2Shy
2Shy

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: