Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkauksen jälkeiset syömiskivut/ tukkeutumisriskit ym.

+3
haaho
Tantta
Poutapilvi
7 posters

Siirry alas

Leikkauksen jälkeiset syömiskivut/ tukkeutumisriskit ym. Empty Leikkauksen jälkeiset syömiskivut/ tukkeutumisriskit ym.

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Toukokuu 18, 2010 4:17 am

Olisin tiedustellut miten SLEEVE leikatuilla(ja miksei GBP) on ruokailut sattuneet leikkauksen jälkeen? Eli tuntuuko mahassa toisenlaiselta? Ja toisekseen mistä tietää onko onnistunut aiheuttamaan tukkeuman? Onko jotain oireita ennen niitä vatsakipuja/oksentelua, jotka sitten sairaalaan vie.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeiset syömiskivut/ tukkeutumisriskit ym. Empty Vs: Leikkauksen jälkeiset syömiskivut/ tukkeutumisriskit ym.

Viesti kirjoittaja Tantta Ti Toukokuu 18, 2010 2:34 pm

Mulle sanoi laakari, etta jos tulee jotain vakavaa tukkeumaa, niin se aiheuttaa niin kovaa kipua, etta on pakko lahtea sairaalaan. Mutta sanoi myos, etta se on kovin harvinaista.
Ma en muista, etta mulla olis ollut minkaanlaisia kipuja siella vatsassa. Erilaiselta kylla tuntui heti alussa, sellaista pulputusta ja kurinaa kuului, soi sitten tai ei. Ja ne tuntemukset oli erilaisia, nalka ei tuntunut samalta kuin ennen, sita on vaikea selittaa, mutta mitaan tuskallista se ei ollut.
Nalka tuntuu edelleen 5kk:den jalkeen erilaiselta, se on sellainen pieni tyhjyyden tunne, mutta siihen on jo tottunut.
Pari kertaa silloin alussa sain syotya liikaa ja jouduin oksentamaan vahan. Silloin oli epamukavan taysi olo jonkun aikaa, mutta se meni aika nopeasti ohi.
Leikkauksen jalkeen ma pelkasin ihan mielettomasti noita tukoksia ja kaikkea mahdollista, mika vaan vois menna pieleen. Mutta mikaan ei mennyt pieleen ja toivon, etta nyt ollaan jo voiton puolella.
Eikohan nuo komplikaatiot kuitenkin ole aika harvinaisia. Pienta epamukavuutta tietysti voi olla kenella tahansa, mutta vakavia ongelmia ei kai niin hirveasti kuitenkaan esiinny.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Leikkauksen jälkeiset syömiskivut/ tukkeutumisriskit ym. Empty Vs: Leikkauksen jälkeiset syömiskivut/ tukkeutumisriskit ym.

Viesti kirjoittaja haaho Ti Toukokuu 18, 2010 9:34 pm

Mulla on gbp:n jälkeen ihan samanlailla nälkä kuin ennenkin. Suolen tukkeumaa en ole itselleni saanut, vaikka söin kiinteää ruokaa heti leikkauksen jälkeen kun kaikki sopat ällötti. Nyt 3.5 kk leikkauksesta syön aivan kaikkea, niin makeaa kuin suolaista ja kaikkia siemeniä ja poppareita ym. kaikki maistuu hyvälle, eikä mistään kivuista ole kärsinyt koko aikana.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Toukokuu 19, 2010 1:58 pm

Mulla myös GBP......ja kipuja ei oo ollu, mutta muutaman kerran on tullut hiki ja paha olo, mutta se on mennyt pian ohi!
OOON TYYTYVÄINEN! Muistan olla hotkimatta siis nyt naatiskellaan siitä vähästä syömisestä!
Ps......... kannattaa kostuttaa ruoka kun nielasee tilkalla nestettä ei tuu niitä tukoksia niin helposti siis ei yritä niellä kuivaa tavaraa!
Sillä pannalla vissiin voi tulla niitä tukoksia helpommin, mutta ei sitä vissiin enää tehdä monessakaan paikassa!

Tsemppiiiiii sulle!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja hylje Ti Toukokuu 25, 2010 11:46 pm

hiki ja pahaoloa ei ole tullut,
mutta jos syö liian nopeasti tahi liian isoja paloja se tuntuu paineen tunteena, lievänä joskus isompana kipuna .
samoin jos juo liian nopeasti päälle tai ruokailee liian nopeasti juomisen jälkeen.
mutta mitään isompia ongelmia ei todellakaan ole ollut, syömisen suhteen.
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja tummeli45 Ke Toukokuu 26, 2010 10:09 pm

Tänää viimex oli jo hirvee nälkä, söin liian nopeesti, yökkö tuli sitten helpotti, mutta ei tyhjentynyt koko ruokamäärä. Maltti on valttia ja minun ainakin pidettävä mehua tai jotain pientä syömistä mukana ettei sitten käy ikävästi.
tummeli45
tummeli45

Viestien lukumäärä : 25
Registration date : 03.03.2010

Viesti kirjoittaja maalu Ti Kesä 08, 2010 1:07 pm

Onko leikkaus vaikuttanut yleiseen vireystilaan positiivisesti, onko unentarpeeseen tai muuhun?

Kyselee Maalu

maalu

Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 16.03.2010

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Kesä 09, 2010 8:51 am

No huhuh..arvaa vaan täällä yks yön kukkuja siis mulla on virtaa vaikka ja kuinka!
Jaksaisin vaikka mitä entiseen verrattuna tuo kipsi vaan vähän rajottaa (saan sen 10.6. pois!) Sen oon huomannu kun vaan muistaa JUODA VETTÄ, niin menee hyvin ja juuuuu tietysti täytyy syödä, mut juominen on mulla tärkeempää jaksamisen kannalta.......aika outoo mut niin mulla!
EN vaihtais tätä leikkuun jälkeistä olotilaa mihinkään entiseen, toivottavasti jatkuu loppuelämän tää fiilis mikä nyt on OOOOOON ONNELLINEN!
ps: EN MÄ JOKA YÖ VALVO, MUT NYT SATTUU OLEE SE YÖ KUN EI NUKUTA! oho en huuda vaikka edellinen lause on isolla...jä caps lokki päälle! :)

Tsemppii kaikille!
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Kesä 09, 2010 8:55 am

Unohtu edellisestä nyt kun oon vuoden opetellun tuon 2litran veden juomista niin oon sen huomannu, että mun iho on parantunut TOSI paljon.........ei oo enää mitään kipeitä "finnejä" eikä kuivia läiskiä naamassa..........taitaa siinä vedessä ja tietysti ruokakin on vähän muuttunut (määrä) olla taikaa!
Hyvä niin!
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja maalu Ke Kesä 09, 2010 4:02 pm

MIten saatte noi pienillä kirjaimilla kirjoitetut , vasemmassa sivussa olevat tiedot laitettua?

maalu

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Kesä 09, 2010 10:00 pm

Moi Maalu!
Mee tonne ylös ja klikkaa kohta käyttäjätieto ja sieltä allekirjotus kohta sinne kirjotat mitä kirjotat niin se näkyy tollai! (muistaakseni )
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja maalu To Kesä 10, 2010 1:36 pm

Kiitos. Laitan tietoja näkyviin..

maalu

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa